Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikan juhliin siis pakko osallistua? Joudun puhutteluun

Vierailija
14.12.2023 |

maanantaina kun en osallistunut jouluruokailuun. Ahdisti ajatuskin mennä vapaapäivänä puolituttujen kanssa pieneen tilaan syömään. Nyt sain sitten viestin missä palataan asiaan maanantaina. Mitä ihmettä sanon, totuuden? 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö tuosta aikaisemmasta trollista. 

Olin pääluottamusmieheen yhteydessä ja hän osasi sanoa että tämä oli tosiasiallisesti työajalla oleva tapahtuma ja siksi maanantaina on luvassa puhuttelu. Todennäköisesti saan varoituksen (aikaisempi käytäntö). Pääluottamusmies on myös tulossa puhutteluun mukaan. 

T. Ap

Vierailija
42/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pääluottamusmieheen yhteydessä ja hän osasi sanoa että tämä oli tosiasiallisesti työajalla oleva tapahtuma ja siksi maanantaina on luvassa puhuttelu. Todennäköisesti saan varoituksen (aikaisempi käytäntö). Pääluottamusmies on myös tulossa puhutteluun mukaan. 

T. Ap

Ei voi puhutella, ei voi saada varoitusta, jos sinulla on listassa merkitty vapaapäivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Taas joku trollaa minuna

Vierailija
44/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko ketju on trolliketju 😂 

Vierailija
45/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Taas joku trollaa minuna

Olette kumpikin väärässä. Minä olen ap ja maanantaina puhutteluun ja saan varoituksen. Näin tämä menee! 

Vierailija
46/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien "palataan asiaan maanantaina" on tarkoittanut puhuttelua? Useinkin tulee sanottua töissä perjantaina minkä tahansa keskustelun päätteeksi, että palataan asiaan maanantaina, vaikka se nyt ei välttämättä tarkoita konkreettisessa mielessä juuri sitä asiaa, eikä ainakaan negatiivisessa mielessä. Lähinnä vaan sitä, että palataan jutuille taas maanantaina, kun töissä seuraavan kerran nähdään...

Vierailija
47/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikeaa joulun suhteen kun vakaumus on etten sitä vietä. On keksittävä aina joku selitys kieltäytymiseen. Minusta kaikki pikkujoulut tms pitäisi olla vapaaehtoisia. On monta syytä miksi kaikki ei niihin halua osallistua.

Vierailija
48/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No kysy heiltä mitä tarkoittaa jos kerran sinulla oli vapaata niin eihän se voi olla silloin ole työaikaa. Sitäpaitsi työnantajan olisi muussa tapauksessa pitänyt sinulle kertoa että osallistuminen on pakollista. Elli tämä tarina haiskahtaa ja pahasti.

Vierailija
49/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys trolli alusta loppuun. Kun trollaatte työasioista ottakaa edes sen verran selvää asioista että trollit olisi uskottavia.

Vierailija
50/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä vapaapäivänä eräs kokous, pomo sanoi että tulee kuka tulee, menin koska työsopimuksessa oli maininta että työntekijä osallistuu tällaisiin. Ne jotka eivät sinne tulleet saivat puhuttelun ja kopion työsopimuksesta. 

Vierailija
51/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kyllä haastavaa olla esimies. Toiset vaatii kuorossa lähitöitä, yhteiskahvihetkiä ja tyhypäiviä. Toiset kertoo, miten kammottavaa näissä on istua. Ja kun koittaa kertoa, että olemme erilaisia ja kaikki eivät kaipaa työkavereita, niin silmät ammollaan tuijotetaan ja kerrotaan, että ei voi olla näin, kaikki kaipaa yhteisöä ja merkityksellistä työtä.. 

Peukutuksista päätellen ne epäsosiaaliset kansoittavat vauva-palstaa.

Vierailija
52/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vaikeaa joulun suhteen kun vakaumus on etten sitä vietä. On keksittävä aina joku selitys kieltäytymiseen. Minusta kaikki pikkujoulut tms pitäisi olla vapaaehtoisia. On monta syytä miksi kaikki ei niihin halua osallistua.

On sullakin vaikeaa, anti-pikkujouluvakaumuksinesi.

Vierailija
53/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä vapaapäivänä eräs kokous, pomo sanoi että tulee kuka tulee, menin koska työsopimuksessa oli maininta että työntekijä osallistuu tällaisiin. Ne jotka eivät sinne tulleet saivat puhuttelun ja kopion työsopimuksesta. 

Ei voi mennä noin että työnantaja sanoo yhtä ja tekee toista. Ei menisi oikeudessa läpi.

Vierailija
54/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mennä noin että työnantaja sanoo yhtä ja tekee toista. Ei menisi oikeudessa läpi.

Kuukausipalaveri ei ole meillä pakollinen, mutta jos vapaapäivänä osallistuu, saa kirjata tunnit ylös. Mutta tuo on kyllä totta, että linjan on oltava johdonmukainen.

Vierailija
55/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho nyt täällä oli monta apn trollaajaa. Kiitos kun tuurasitte, tulin nyt takaisin.

Selvä, palataan asiaan maanantaina - viesti oli mielestäni uhkaava. Mitä palaamista asiassa on, jos ilmoitan etten osallistu? Miksei vastannut mieluummin, että okei selvä kiitos ilmoituksesta! 

Vierailija
56/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on ollut vapaapäivä, ei pikkujouluista poissaoloon edes tarvitse esittää mitään syytä tai selitystä. Esimiehelle ei kuulu se, mitä alainen vapaa-ajallaan tekee. 

Vierailija
57/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää koko ketju on trolliketju 😂 

Ihan hauska nähdä kuinka monia asia kiinnostaa kun vaivautuvat kommentoimaan. Ja vieläpä esittämään apta. 

Vierailija
58/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:lla on ollut vapaapäivä, ei pikkujouluista poissaoloon edes tarvitse esittää mitään syytä tai selitystä. Esimiehelle ei kuulu se, mitä alainen vapaa-ajallaan tekee. 

Kyllä, minulla oli vapaapäivä. En varmaan voi sanoa maanantaina, että sinulle ei kuulu se mitä teen vapaa-ajalla. Eli on pakko keksiä joku uskottava selitys, miksi en tullut. Pomon tuntien hän on mielensä pahoittanut eikä pelkää näyttää sitä. 

Vierailija
59/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juodaanko siellä? Minä en teidänlaisienne ali-ihmisten kanssa seurustele."

Vierailija
60/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapahtuma on kaikille pakollinen niin työnantajan pitää määrätä työvuoro kaikille tähän ajankohtaan. 

Juuri näin. Silloin se

a) on työaikaa

b) on palkallista aikaa.

Vapaapäivänä tai muutoin vapaa-ajalla työnantaja ei työnantaja voi vaatia osallistumaan mihinkään tapahtumaan eikä pomo pyytää asiasta puhutteluun. Jos tarina on totta ja ihan oikeasti joudut tästä keskustelemaan, sano pomolle nuo asiat a ja b. Ole yhteydessä työpaikkasi luottamusmieheen tai -valtuutettuun tai sen puuttuessa työsuojeluvaltuutettuun jo ennen kuin menet pomoa tapaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme