Onko työpaikan juhliin siis pakko osallistua? Joudun puhutteluun
maanantaina kun en osallistunut jouluruokailuun. Ahdisti ajatuskin mennä vapaapäivänä puolituttujen kanssa pieneen tilaan syömään. Nyt sain sitten viestin missä palataan asiaan maanantaina. Mitä ihmettä sanon, totuuden?
Kommentit (66)
Kannattaa mennä pikkujouluihin. Muuten jää ulos porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivänä?
Juu olen osa-aikainen
Jotkut tilaisuudet ovat "pakollisia" tyyliin kaikki osallistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta kuulua porukkaan. Käyn töissä parina päivänä viikossa tienaamassa rahaa, en hakemassa ystäviä. Työ on sitä paitsi väliaikainen.
Puhutteluun tuollaisesta? On kyllä omituinen työpaikka. Olen jättänyt jo useampana vuonna pikkujoulut ja virkistyspäivät ym. välistä, koska en vaan tykkää sellaisista. Ei ole ollut kenellekään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tilaisuudet ovat "pakollisia" tyyliin kaikki osallistuvat.
Tätä ei sanottu, kutsuttiin vain tulemaan. Jos olisi tähdennetty, että sinne on kanssa tultava eikä mikään syy olla pois ole riittävä, olisin raahautunut paikalle. Nyt ilmoitin ajoissa, etten tule kun tuli muuta menoa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteluun tuollaisesta? On kyllä omituinen työpaikka. Olen jättänyt jo useampana vuonna pikkujoulut ja virkistyspäivät ym. välistä, koska en vaan tykkää sellaisista. Ei ole ollut kenellekään ongelma.
Kyllä. Viestiini vastattiin: selvä, palataan asiaan maanantaina kun tulet töihin. En tiedä mitä on eessä, pelottava viesti jotenkin.
Sanot että sinulle ei makseta tarpeeksi että uhraat arvokkaan vapaasi työpaikan hömpötyksiin. Jos ovat jakaneet ruokailun yhteydessä Tokmannikrääsää niin siitä johtuu tuo palataan asiaan höpötys, saat oman rojusi paketoituna silloin.
Koko henkilöstän yhteiset koulutustilaisuudet pakollisia. Mikään työajan ulkopuolella olevat eivät todellakaan.
Nykyään on kyllä haastavaa olla esimies. Toiset vaatii kuorossa lähitöitä, yhteiskahvihetkiä ja tyhypäiviä. Toiset kertoo, miten kammottavaa näissä on istua. Ja kun koittaa kertoa, että olemme erilaisia ja kaikki eivät kaipaa työkavereita, niin silmät ammollaan tuijotetaan ja kerrotaan, että ei voi olla näin, kaikki kaipaa yhteisöä ja merkityksellistä työtä..
Vierailija kirjoitti:
Sanot että sinulle ei makseta tarpeeksi että uhraat arvokkaan vapaasi työpaikan hömpötyksiin. Jos ovat jakaneet ruokailun yhteydessä Tokmannikrääsää niin siitä johtuu tuo palataan asiaan höpötys, saat oman rojusi paketoituna silloin.
Ei ole lahjaa tulossa, se on ilmoitettu jo marraskuun puolella. Siitä ei siis voine olla kyse. Mutta juuri samaa mietin, vapaapäivänä teen mielellään muuta kuin hengailen työporukan kanssa. Vakituiset ruokailivat työpäivän aikana, joten vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viestiini vastattiin: selvä, palataan asiaan maanantaina kun tulet töihin. En tiedä mitä on eessä, pelottava viesti jotenkin.
Kyllä tuosta vähän uhkaavat vibat saa. Mutta ei ketään voi velvoittaa viettämään vapaa-aikaa työporukassa, jos kyseessä ei ollut joku työtilaisuus, jossa palkkakin juoksee. Sano, että sinun piti mennä tapaamaan sairasta isoäitiä tai että olit sopinut muuta menoa jo kuukausia sitten ja sitä ei oikein voinut perua.
Antavat varmaan sinulle lahjakortin ravintolaan lohdutukseksi tms. kun tilaisuus osui vapaapäivällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta kuulua porukkaan. Käyn töissä parina päivänä viikossa tienaamassa rahaa, en hakemassa ystäviä. Työ on sitä paitsi väliaikainen.
No sitten ei kannata välittää, keksi joku tekosyy, kävit vaikka lääkärissä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta vähän uhkaavat vibat saa. Mutta ei ketään voi velvoittaa viettämään vapaa-aikaa työporukassa, jos kyseessä ei ollut joku työtilaisuus, jossa palkkakin juoksee. Sano, että sinun piti mennä tapaamaan sairasta isoäitiä tai että olit sopinut muuta menoa jo kuukausia sitten ja sitä ei oikein voinut perua.
Ei sen trollin tarvii kenellekään mitään sanoa. Kaikkea tekin kanat uskotte...
OSallistuminen pitäisi olla vapaaehtoista, ei koskaan pakollista. Toisekseen, jos kyseinen päivä oli osa-aikaisen työntekijän vapaapäivä niin ei ta oikein voi vaatia osallistumaan. Tai sitten se olisi pitänyt sanoa selkeästi etukäteen, jolloin ap olisi voinut asiasta keskustella.
Meillä on työpaikalla virkuistyspäivää ja muuta turhuutta järjestetty lauantaisin. Koska pomot on laiskoja ne on aina tyyliin yhteinen ruoka jossain syöttölässä ja ilmasta viinaa. Inhoan työkavereita, ainakin suurinta osaa, enkä takuulla tule viettämään vapaa-aikaani heidän seurassa. Enkä ole ilmaisen viinan perään. Sanomista on tullut joka kerta, ei kiinnosta. Pakottaa ei voi kun ei ole työaikaa.
Juuri sen.