Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Stubbin rajakommentille täystyrmäys: kutsui lisää tulijoita ja hädänalaisia Suomen rajalle!

Vierailija
14.12.2023 |

Monikulttuurisuus on rikkaus, ei mulla muuta. Näin tuumi Stubb viimeksi, kun Suomen rajat vuoti eikä meininki ole mihinkään muuttunut.

Stubb antoi virallisen kutsun Venäjälle ohjata tänne lisää tulijoita sanomalla, että jos on kylmä, tai mukana naisia tai lapsia, Suomi ottaa heidät maahan.

Tietenkin tämä johtaa siihen, että Venäjä kovilla pakkasilla alkaa ohjata tätä ainesta rajalle. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66dcd2ed-0f1b-4dec-9f1f-7933a7b3d…

Kommentit (310)

Vierailija
181/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilu-lilu-lii, nyt se on auki, nyt se on kii!

Vierailija
182/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YO-todistuksella ei mitään asiaa LSE:hen. Tiedän siellä opiskelleita joiden vanhemmat on  vääntäneet oikeista vivuista. Miksi ei Alexinkin?

Eikö luetun ymmärtämisesi riitä tajuamaan että tuossa välissä oli opintoja muissa oppilaitoksissa kuten yhdysvaltalaisessa yliopistossa ja College of Europessa, jonne harva pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Stubb minkä teit!. Meinasin jo kääntyä kannallesi mutta taas täytyy miettiä uusi ehdokas. En pysty äänestämään ketään joka suhtautuu raja-asiaan noin pehmoillen.

En tajua, olen itse nuori, empaattiseksi itseni kokeva nainen, mutta mua ei haittais jättää rajan taakse ihmisiä, edes lapsia, jos heillä ei ole oikea hätä. Ja jos heitä on informoitu ajoissa, että raja on kiinni. Jos oon heille empaatinen, mun pitää kovettaa mieleni omien läheistenikin suhteen - mummin, joka on kipeä ja on odottanut kuukausia lääkäriin pääsyä, monia muita joilla on tiukkaa. Hyvinvoiva valtio olemme edelleen, mutta tulisivatpa poliitikot maan torppiin ja tupiin katsomaan, kuinka silti voi täälläkin olla Suomen kansalaisenkin vaikea pärjätä ja saada apua. Itse m u r haa yrittäneet ohjataan päivistyksestä kotiin nukkumaan jne.

Vierailija
184/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni Rehnille ensimmäisellä kierroksella! Vakaa ja harkitsevainen mies kovaan paikkaan. Luotan häneen.

Sama täällä. Ekalla kierroksella Rehn. Tokalla kierroksella Haavistoa vastaan.

Taidan itsekin kallistua nyt Rehnin kannalle.

-se äsköinen nuori nainen

Vierailija
185/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö Stubb Sipilät? Avoin kutsu ja neuvo Maahan pääsyyn kummaltakin poliitikolta. 

Rehniä voisi kannattaakin, jos kytkökset Sipilän sisäpiiriin selvitetään. Siinäpä olisi tutkiville toimittajille töitä.

Vierailija
186/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YO-todistuksella ei mitään asiaa LSE:hen. Tiedän siellä opiskelleita joiden vanhemmat on  vääntäneet oikeista vivuista. Miksi ei Alexinkin?

Eikö luetun ymmärtämisesi riitä tajuamaan että tuossa välissä oli opintoja muissa oppilaitoksissa kuten yhdysvaltalaisessa yliopistossa ja College of Europessa, jonne harva pääsee.

Harva pääsee juu ja vielä harvempi kai ala-arvoisella todistuksella. Kyllä se Alex on mainio. Muuttaa varmaan vedenkin viiniksi pelkällä small talkilla.

Vierailija
187/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putinistiääliöiden viha Stubbia kohtaan on vain suositus Stubbille.

LOL Putinistit alapeukuttamassa. Kas kun ei yllätä. Ihanko on sama porukka kuin Marinin ketjuissakin.

Marinia ja muuta "WE-porukkaa" törkeästi haukkuva putinistimummo Helena.

Heléna Snellman 

@snellman_helena

Kunhan ei vastuuttoman vehkeilijän tilalle päästetä vielä kelvottomampia, kuten isänmaaton Stubb-Id brittivaimoineen, suurta vahinkoa aiheuttanut utopisti Haavisto, armeijan laistanut sotahullu ennustajaeukko Aaltola, ja kerjäläisruhtinas Rehn, joita mediapol tyrkyttää, MIKSI

Onko putinisti- mummoa oikeasti edes olemassa? Löytyy ainoastaan suttuinen kuva kasarilta ja Helena Snellman nimisiä henkilöitä on muutamakin, kirjoitusasu hieman vaihtelee. Epäilen että tämänkin hahmon takana on joku toinen putinisti. Kannattaa olla tarkkoina näiden kanssa.

Vierailija
188/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho löi Stubbille jauhot kurkkuun raja-asiassa.

Arvostan kovasti Jussin älyllisiä taitoja. Kykyä hahmottaa asioita laajemmassa mittakaavassa, taitoa perustella tiedolla ja viisaudella asioita sekä ajatella järkiperäisesti tunteilun sijaan. Nykyisessä maailmantilanteessa tarvitsemme kylmähermoista poliitikkoa ja näitä taitoja mitä Jussilla on.

Vierailija
189/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kovasti Jussin älyllisiä taitoja. Kykyä hahmottaa asioita laajemmassa mittakaavassa, taitoa perustella tiedolla ja viisaudella asioita sekä ajatella järkiperäisesti tunteilun sijaan. Nykyisessä maailmantilanteessa tarvitsemme kylmähermoista poliitikkoa ja näitä taitoja mitä Jussilla on.

Jos Jussin historiasta ei tietäis mitään, voisin äänestää. Mutta ei sovi arvojohtajaksi. Liian pimeä sisältä ollakseen sellainen. 

Vierailija
190/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stupido on tyhmä kuin saapas. Reaalista improbatur (hylätty) ja LYHYESTÄ matematiikasta approbatur (huonoin mahdollinen hyväksytty tulos).

Vierailija
191/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Stubbin kannatus hiipuu. Hänen löysät puheensa oikein korostuvat kun raja tänään avattiin ja laitettiin samantien kiinni. Jospa tämä herättelisi ihmisiä ajattelemaan, että tarvitsemme toisenlaista johtajaa.

Vierailija
192/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä olen koko ajan sanonut, että Stubb ei ole hyvä valinta. Eihän se pärjännyt edes pääministerinä ja pressana olisi ihan katastrofi. Sillä ei vaan lanttu leikkaa. Sori siitä.

Vierailija
193/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Halla-ahoa. Siitä huolimatta, että se ei ole täydellinen mutta kun se on noista ehdokkaista paras.

Vierailija
194/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä olen koko ajan sanonut, että Stubb ei ole hyvä valinta. Eihän se pärjännyt edes pääministerinä ja pressana olisi ihan katastrofi. Sillä ei vaan lanttu leikkaa. Sori siitä.

Ei vaan pysty ymmärtämään MIKSI kokkarit halusi tuollaisen osaamattoman leukojen lonksuttajan ehdokkaaksi. Muistetaan menneisyys. Ihan täysi tuulihattu koko tyyppi.

Vierailija
195/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Stubb minkä teit!. Meinasin jo kääntyä kannallesi mutta taas täytyy miettiä uusi ehdokas. En pysty äänestämään ketään joka suhtautuu raja-asiaan noin pehmoillen.

En tajua, olen itse nuori, empaattiseksi itseni kokeva nainen, mutta mua ei haittais jättää rajan taakse ihmisiä, edes lapsia, jos heillä ei ole oikea hätä. Ja jos heitä on informoitu ajoissa, että raja on kiinni. Jos oon heille empaatinen, mun pitää kovettaa mieleni omien läheistenikin suhteen - mummin, joka on kipeä ja on odottanut kuukausia lääkäriin pääsyä, monia muita joilla on tiukkaa. Hyvinvoiva valtio olemme edelleen, mutta tulisivatpa poliitikot maan torppiin ja tupiin katsomaan, kuinka silti voi täälläkin olla Suomen kansalaisenkin vaikea pärjätä ja saada apua. Itse m u r haa yrittäneet ohjataan päivistyksestä kotiin nukkumaan jne.

Totta joka sana. Ja jokainen voi konkretisoida asian kuvittelemalla tilanteen, jossa asuu puulämmitteisessä talossa ja on talvi ja taloon alkaa lappaa väkeä, jolta on sähköt  ja lämmöt pois. Jokainen varmastikin haluaisi auttaa ja ottaisi ihmisiä sisälle lämpimään, mutta siinä vaiheessa kun hädänalaisia on niin paljon, etteivät mahdu sisälle, on pakko jättää jotkut ulos tai kellään ei ole enää asiat hyvin. Sama juttu valtion kanssa: voimme auttaa vain sen verran kuin meillä on resursseja. Ja meillä on paljon autettavia jo omasta takaa. Tarpeen tullen valtionjohdolla on oltava munaa jättää sinne hankeen vaikka naisia ja lapsia ja vanhuksia ihan riippumatta mainehaitoista ja muinaisista sopimuksista. Unkarin Orbania arvostellaan, mutta siinä on mies, joka ajaa oman maansa etua piittaamatta vähääkään siitä, mitä muut ajattelevat. Presidenttiehdokkaidenkin joukossa on niitä, joiden mielestä Suomen on ikuisesti pysyttävä kilttinä kympin tyttönä ja toisten kynnysmattona. Sillä tavalla saadaan Suomen historia itsenäisenä valtiona päättymään, koska maailma ei tosiaankaan toimi sopimusten eikä reilujen pelisääntöjen mukaan.

Vierailija
196/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Eikö ihmiset tosiaan muista, millainen se oli pääministerinä? Niinistökin joutui ojentamaan. Nyt on tehnyt "uraa" jossain suojatyöpaikassa.

Vierailija
197/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jussin historiasta ei tietäis mitään, voisin äänestää. Mutta ei sovi arvojohtajaksi. Liian pimeä sisältä ollakseen sellainen. 

Ne vihervasemmistolaiset maailmaa halaavat ja wokeltavat arvot voikin vetää vessasta alas.

Vierailija
198/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö Stubb Sipilät? 

Taisi tehdä. Uskomatonta miten sinisilmäisiä poliitikkoja meillä on ja on ollut. Vasta kriisin tullessa aletaan ajatella, jos silloinkaan ja mihinkään ei yleensä varauduta. Nyt on suomalaisillakin tyyli muututtava jos meinataan pärjätä jatkossa.

Vierailija
199/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tourette-pellestäkö presidentti Suomelle????

Kohtako tulijat, työvoimapulassa olevalle maalle alkavat tehdä 4 työnhakua kk, ssa. Ja stubbi todellakin vaikuttaa oudolta, ylimieliseltä, ehkä tourette oiretta. 

Vierailija
200/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suljetaan isis-Pekka ja Suomea vihaava stupido pois laskuista, niin jäljelle jää Jussi ja Olli. Näistä kahdesta on valittava(Sarit, Jutat ja Liit ovat lähinnä vitsejä). Minun valintani on Olli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi