Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Stubbin rajakommentille täystyrmäys: kutsui lisää tulijoita ja hädänalaisia Suomen rajalle!

Vierailija
14.12.2023 |

Monikulttuurisuus on rikkaus, ei mulla muuta. Näin tuumi Stubb viimeksi, kun Suomen rajat vuoti eikä meininki ole mihinkään muuttunut.

Stubb antoi virallisen kutsun Venäjälle ohjata tänne lisää tulijoita sanomalla, että jos on kylmä, tai mukana naisia tai lapsia, Suomi ottaa heidät maahan.

Tietenkin tämä johtaa siihen, että Venäjä kovilla pakkasilla alkaa ohjata tätä ainesta rajalle. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66dcd2ed-0f1b-4dec-9f1f-7933a7b3d…

Kommentit (310)

Vierailija
221/310 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestetään nyt Halla-ahoa. Kuuden vuoden päästä voidaan vaihtaa Häkkäseen jos hän on silloin kokoomuksen ehdokkaana. Vai mitä?

Kuuden vuoden päästä Jussi Niinistö. Siinä oli osaava ministeri. Häntä saamme vielä kiittää paljosta.

Niinistö oli hyvä puolustusministeri ja kaikille hänen historiaansa tunteville on täysin selvää, että hän on isänmaan mies.

Ja tässä yhteydessä tarkoitan isänmaalla sitä oikeaa isänmaata, Suomea, en globalistien himoavaa liittovaltiota.

Sitä liittovaltiota mikä on esimerkiksi Stubbin henkinen isänmaa.

Minusta olisi hyvä, mikäli hän palaisi taisin perussuomalaisiin.

Vierailija
222/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suljetaan isis-Pekka ja Suomea vihaava stupido pois laskuista, niin jäljelle jää Jussi ja Olli. Näistä kahdesta on valittava(Sarit, Jutat ja Liit ovat lähinnä vitsejä). Minun valintani on Olli.

Minäkin alan kääntyä Ollin kannalle. En todellakaan äänestä ehdokasta, joka haalii Suomen riesoiksi lopun elämäkseen tänne hoidettavaksi vanhuksia, sairaita, vammaisia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hämmentynyt Stubbin lausumista MTV:n tentissä. Hän oli siihen mennessä pärjännyt tosi hyvin. Itse en ole toki katsonut kaikkia paneeleja, mutta ainakaan mediaan ei ole tehty juttuja hänen mokistaan. Nyt on ja ihan syystä. Huomioni kiinnittyi juuri noihin Stubbin lausuntoihin, jotka mielestäni menivät tavislogiikan yli. Ukraina ei ole voittanut sotaa, se on puolustanut alueitaan tähän saakka joutumatta antautumaan, mutta suuria tuhoja ja ihmishenkien menetyksiä on tullut. Nyt on jo läntisten maiden tukikin ikään kuin epävarmemmalla pohjalla. Oudolta kuulosti myös se että piti Ukrainan EU-jäsenyyttä ja Natoon pääsyä itsestäänselvyyksinä. Samaan aikaan kun Ruotsikin on vielä ulkopuolella...

Kyllä, tällaiset lausunnot nakertavat pohjaa Stubbin uskottavuudelta, luottamukseni ei ole enää niin vahvaa kuin aiemmin, onneksi on hyvä vaihtoehto hänelle vielä olemassa. 

Vierailija
224/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan kukaan äänestä tyhjän naurajaa?

Vierailija
225/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toisaalta, myös Li Andersson lausui, että Suomi ei ole sellainen maa joka jättää ihmisiä paleltumaan rajalle tai sen takaiselle vyöhykkeelle. Kyse on humaanista suhtautumisesta ja tietenkin myös pitäytymisestä kansainvälisissä sopimuksissa.

Vierailija
226/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä häntä. Juuri ollaan leikkaamassa asumistukea, soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista, kun rahat on kuulemma loppu. 

Vierailija
227/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Juttaa. 

Vierailija
228/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

stubbi ei ajatellut mitä sanoi...se mitä tarkoittaa ei aina kuulosta siltä mitä sanoo ja miltä se taas vaikuttaa. Nyt meni päin prsettä nuo sanomiset.... kuulosti juuri siltä miltä ei pitänyt

Vierailija
229/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaa gallupia odotellessa ennustan, että

Stubb ja Haavisto laskussa,

Halla-Aho, Rehn ja Urpilainen nousussa

Kahden kärjen välimatka 3 seuraavaan tulee supistumaan radikaalisti!

Vierailija
230/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suljetaan isis-Pekka ja Suomea vihaava stupido pois laskuista, niin jäljelle jää Jussi ja Olli. Näistä kahdesta on valittava(Sarit, Jutat ja Liit ovat lähinnä vitsejä). Minun valintani on Olli.

Minäkin alan kääntyä Ollin kannalle. En todellakaan äänestä ehdokasta, joka haalii Suomen riesoiksi lopun elämäkseen tänne hoidettavaksi vanhuksia, sairaita, vammaisia jne.

Niin, kenen muun puolia Olli pitää kuin EU:n? 😆

Vierailija
231/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalitentissä mestari oli heti kärryillä ja esitti hyviä ja realistisia näkemyksiä. Alex hölmöili ja esitti kutsun tulijoille. Jussi on ainoa oikea ja luotettava valinta tähän tilanteeseen.

Halla-aho, onko nimi enne? halla on toisinpäin allah

Onko vaan sattumaa , vai?

Ja itseasiassa oha tarkoittaa arabiankielessä sanaa valitsen. Valitsen Allahin kokonaisuudessaan suomeksi käännettynä. Muslimithan ovat muissakin maissa menneet niin pitkälle, että ovat valinneet joukostaan fiksun yksilön, teettäneet kasvoleikkauksen ja järjestäneet toisen maan kansalaisuuden ja saaneet näin soluttautujan maan sisälle. Valtaan päästessään ovat muuttaneet näkemyksensä aivan päinvastaiseksi.

Vierailija
232/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen agendan mukaan Suomi toimii maailman sosiaalitoimistona. Maahan tulijat toimivat työnantajille ilmaisena työvoimareservinä, palkan maksaa Kela(veronmaksajat). Stubin lausunnot kuvastavat täysin tätä politiikkaa. Tänne vaan kaikki sairaat, kyllä me hoidamme teidät (työ)kuntoon. Omilla vanhuksilla ja sairailla ei niin väliä.

Vierailija
233/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä ei ole yhtään hyvää presidenttiehdokasta? Eihän tässä pysty äänestämään ketään kun kaikki on 💩💩💩

On siellä Halla-aho. Ollut oikeassa jo yli 20 vuotta, mutta Suomessa on rikollista puolustaa omaa kultturiaan ja maan turvallisuutta.

Vierailija
234/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli Rehn halusi ehdottomasti Turkin EU:n jäseneksi ja on myös liittovaltion kannalla. Rehniä en todellakaan äänestäisi. Ainoa oikea presidentti Suomelle olisi Halla-aho

Vierailija
235/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku asioista tietävä listata ehdokkaiden huonot puolet? Jos heillä on jotain typeriä mielipiteitä tai ovat tehneet menneisyydessä jotain rikollista jne. Olin ajatellut äänestää Rehniä, mutta jos hänkin on joku liittovaltion kannattaja, niin ei häntäkään voi äänestää. Pitäisi löytää ehdokas, jolle Suomi ja suomalaiset ovat ykkössijalla.

Vierailija
236/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mielummin jättää äänestämättä kuin äänestää vähiten huonoa ehdokasta. 

Olisi hyvä jos äänestysprosentti jäisi niin alhaiseksi, ettei vaalitulosta voisi hyväksyä. Saataisiin paremmat ehdokkaat ja uudet vaalit. 

Näin tehdään, tuossa pelleköörissä ei ole ketään, jota voisi äänestää edes kännissä ja läpällä. 🤡

Ei, ei ja ei. Näin pelataan Haavistolle varma voitto. Päinvastoin, jokaiikka äänestämään.

Vierailija
237/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb ei ole kovin älykäs ihminen. 

Vierailija
238/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Stubb minkä teit!. Meinasin jo kääntyä kannallesi mutta taas täytyy miettiä uusi ehdokas. En pysty äänestämään ketään joka suhtautuu raja-asiaan noin pehmoillen.

En tajua, olen itse nuori, empaattiseksi itseni kokeva nainen, mutta mua ei haittais jättää rajan taakse ihmisiä, edes lapsia, jos heillä ei ole oikea hätä. Ja jos heitä on informoitu ajoissa, että raja on kiinni. Jos oon heille empaatinen, mun pitää kovettaa mieleni omien läheistenikin suhteen - mummin, joka on kipeä ja on odottanut kuukausia lääkäriin pääsyä, monia muita joilla on tiukkaa. Hyvinvoiva valtio olemme edelleen, mutta tulisivatpa poliitikot maan torppiin ja tupiin katsomaan, kuinka silti voi täälläkin olla Suomen kansalaisenkin vaikea pärjätä ja saada apua. Itse m u r haa yrittäneet ohjataan päivistyksestä kotiin nukkumaan jne.

Totta joka sana. Ja jokainen voi konkretisoida asian

Ja kuvittele vielä kuvaamasi tilanne sellaiseksi, että osa ovelle kolkuttavista on sellaisia, joilla olisi lämmin talo ja mahdollisuus elää siellä. Heidän talonsa on pienempi ja huonommin varusteltu kuin sinun, mutta heillä olisi mahdollisuus remontoida kotiaan parempaan kuntoon. Mutta jostakin syystä he eivät viitsi vaan haluavat sinun kotiisi, koska olet heitä varakkaampi ja tarjoilusi ja muut puitteesi ovat korkeammalla tasolla kuin heillä tällä hetkellä.

Sitten jossakin vaiheessa on tilanne, että ovellasi kolkuttaa sellainen, joka on oikeasti hädässä: hänen talostaan ovat katkenneet sähköt ja susilauma ympäröi heidän kotiaan. He ovat päässeet pakenemaan ja pyytävät, että saisivat hädässään jäädä toistaiseksi turvaan kotiisi. Mutta resurssit ovat yksinkertaisesti täynnä. Taloon ei mahdu enää yhtäkään ihmistä, sillä rahasi eivät riitä muuten kaikkien ruokkimiseen ja happikin loppuisi sisätiloista. Sinun on ohjattava siis heidät pyrkimään naapuritaloon, jos siellä olisi tilaa.

Kaikki tämä tarkoittaa, että emme voi olla missään muualla kuin Hölmölässä. 

Kyllä Suomessa vielä on varaa ottaa näiden nykyisten lisäksi vielä oikeasti hädänalaiset sisään, mutta sitä ei ole loputtomiin, jos vuosien mittaan yhä kasvava määrä ihmisiä tulee tänne ja useat heistä sellaisia, että heidän työllistymisestään ja siitä, miten turvallisia he ovat, ei ole mitään takeita. On ihan pakko katsoa realistisesti pidemmälle tulevaisuuteen tässä asiassa.

Vierailija
239/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa nyky uutisoinnin tason. Tuokin kommentti väännetään heti kutsuksi...

Vierailija
240/310 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päätöksen äänestämisestä tehnyt. Ensimmäisellä kierroksella Rehn tai Halla-aho. Toisella kierroksella äänestän Haavistoa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän