Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylitorniossa yritetään palauttaa turvallisuudenTUNNETTA. Kumpi sinusta tärkeämpää, itse turvallisuus vai sen TUNNE?

Vierailija
14.12.2023 |

Niin

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No, poistavatko kaikki parrakkaat lapsukaiset kouluista? Ei muuten saada turvallisuuden tunnetta palautettua.

Partalapsen ennen kaikkeaan tulee saada turvallinen tila.

Olet oikeassa, Vieraat ensin. Emme voi jättää häntä, hän on tullut tänne jäädäkseen. Jutta Urpilainen: Haluan, että me suomalaiset sitoudumme siihen, että ketään ei jätetä

Lässyttävien moraaliposeeraajien aika on ohi.

Vierailija
42/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: No, poistavatko kaikki parrakkaat lapsukaiset kouluista? Ei muuten saada turvallisuuden tunnetta palautettua.

Kiitos ! Tämän lukeminen paransi oikeasti mieltäni. Lähiaikoina on tuntunut, ettei valkoisella suomalaisella miehellä (tai alulla) ole muuta keinoa parantaa yhteiskuntaa kuin itsemurha, olenhan median mukaan vastuussa ja syyllinen kaikista lajikkeeni tekemistä synneistä viimeisen tuhannen vuoden ajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohjoisesta kotoisin ja jotenkin mä luulen, että siellä enemmän nyt yritetään rauhoitella porukkaa, luultavasti siellä ollaan hyvin, hyvin vihaisia. Saattaa lätty lätistä.

Vierailija
44/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tää on just tätä; minun kokema tunne naiseudesta on todellisempi, kuin penis housuissani. 

Vierailija
45/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitorniolla. YLITORNIOLLA!

Minun turvallisuuden tunteeni järkkyy siitä, kun öyhöttäjät eivät kerta kaikkiaan kykene omaksumaan tämän niin rakkaan suomen kielen vakiintunutta kirjoitusasua edes sellaisessa tilanteessa, jossa he lukevat sanan sisältäviä uutisia kiimassaan aina uudelleen ja uudelleen.

Mitä tapahtui maassa maan tavalla -matralle? Eikö ylitorniolaisten mielipidettä tarvikaan kunnioittaa, kun minäminäminä sanon ja teen mitä haluan?

Vai eikö suomen osaaminen vain kerta kaikkiaan riitä?

Ei voi olettaa että ihmiset tietäis, varsinkin kun lehdissäkin kirjoitettiin -ssa

Vierailija
46/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne on tärkeä, koska turvallisuus käytännössä on aina enemmän tai vähemmän illuusio. Turvallista on niin kauan, kunnes ei yhtäkkiä olekaan.

Se illuusio pitää saada takaisin, jotta ihminen kykenee elämään arkea.

Vierailija
47/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulusta pitää rynnätä auttamaan:

Kaikista parhaita on nuo kommentit videon alla :D

En ole vielä tähän päivään mennessä pystynyt tuota videota katsomaan.

Ei vaan pysty. Jo pelkkä kuvake saa aikaan niin hapokkaan myötähäpeän.

Jos ei etukäteen tietäisi, mitä tuolla videolla haetaan, se näyttää siivoojien taukojumpalta. 

Vierailija
48/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samariinin paukkupeffa tärkein.

Vierailija
49/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne on tärkeä, koska turvallisuus käytännössä on aina enemmän tai vähemmän illuusio. Turvallista on niin kauan, kunnes ei yhtäkkiä olekaan.

Se illuusio pitää saada takaisin, jotta ihminen kykenee elämään arkea.

Turvallisuus ei ole illuusio, vaan fyysinen todellisuus, esim ympäristö. Turvallisuuden tunne voi olla illuusio

Vierailija
50/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitorniolla. YLITORNIOLLA!

Minun turvallisuuden tunteeni järkkyy siitä, kun öyhöttäjät eivät kerta kaikkiaan kykene omaksumaan tämän niin rakkaan suomen kielen vakiintunutta kirjoitusasua edes sellaisessa tilanteessa, jossa he lukevat sanan sisältäviä uutisia kiimassaan aina uudelleen ja uudelleen.

Mitä tapahtui maassa maan tavalla -matralle? Eikö ylitorniolaisten mielipidettä tarvikaan kunnioittaa, kun minäminäminä sanon ja teen mitä haluan?

Vai eikö suomen osaaminen vain kerta kaikkiaan riitä?

Ehdotan, että tehdään niin kuin Tampereessa, Helsingillä ja Turulla. 

Vierailija
51/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se turvallisuudentunne ala olla jo koko maassa mennyt... ja lisää väkeä lappaa kuin hollitupaan taas.

Vierailija
52/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tää on just tätä; minun kokema tunne naiseudesta on todellisempi, kuin penis housuissani. 

Milloin saataisiin sellainen systeemi, jossa tunne raiskauksesta olisi raskauttavampaa kuin siitin kuivassa vaginassa?

Vierailija
53/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi tärkeää, että et tekisi typeriä aloituksia. Niin.

Vierailija
54/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut sen käsityksen, että yhteiskunnan pitäisi jotenkin pystyä takaamaan ettei yhdellekään ihmiselle tapahdu koskaan mitään pahaa yhdenkään toisen ihmisen toimesta?

Miksi Suomeen päästetään ihmisiä moniongelmaisista kulttuureista? Riskejä voi pienentää valikoivalla sisäänotolla.

Tänne voisi ottaa ainoastaan kristittyjä. Miksi pitää ottaa sellaisista uskonnoista porukkaa jotka eivät tänne sopeudu?

Vierailija
55/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohjoisesta kotoisin ja jotenkin mä luulen, että siellä enemmän nyt yritetään rauhoitella porukkaa, luultavasti siellä ollaan hyvin, hyvin vihaisia. Saattaa lätty lätistä.

Suomalaiset ovat sellaisia lampaita, että ei varmasti lätise...

Vierailija
56/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveitä kommentteja!

Ilmiannoin koko keskustelun!

Vierailija
57/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuma oli järkyttävä, mutta täysin poikkeuksellinen ja harvinainen. Realistisesti ajateltuna vastaavaa tuskin tapahtuu kymmeniin vuosiin, jos silloinkaan, joten vartijan palkkaaminen vessan ovelle olisi täysin turhaa.

En olisi minäkään uskonut, että vanhus joutuu raiskatuksi kuten Oulussa tapahtui.

En usko, että suomalaisissa niin sairasta miestä onkaan, että raiskaisi vanhan naisen.

Vierailija
58/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut sen käsityksen, että yhteiskunnan pitäisi jotenkin pystyä takaamaan ettei yhdellekään ihmiselle tapahdu koskaan mitään pahaa yhdenkään toisen ihmisen toimesta?

Ottamalla paljon tulijoita oudoista kulttuureista voidaan ainakin yrittää varmistaa että mahdollisimman monelle tapahtuisi mahdollisimman usein jotain pahaa toisen ihmisen toimesta

Tämän voi laajentaa tai esittää miten tahansa. Esim miehet on usein niitä ongelman aiheuttajia. Sekä naisia että miehiä kohtaan. Mennäänkö tälläisen keskusteluun? Ei koska jokainen on yksilö. Juuri on oikeuden käynti 4 vuotiaan kuolemasta pitkäaikaisen pahoinpitelyn johdosta. Kerään ei kiinnosta. Miksi ei? 

Mutta rehtori onnväärässä. Tiurvallisuusetunne ei palaa ja se vähenee kaikissa kouluissa. Turvallisuus ehkä paranee kuitenkin. 

Vierailija
59/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuma oli järkyttävä, mutta täysin poikkeuksellinen ja harvinainen. Realistisesti ajateltuna vastaavaa tuskin tapahtuu kymmeniin vuosiin, jos silloinkaan, joten vartijan palkkaaminen vessan ovelle olisi täysin turhaa.

En olisi minäkään uskonut, että vanhus joutuu raiskatuksi kuten Oulussa tapahtui.

En usko, että suomalaisissa niin sairasta miestä onkaan, että raiskaisi vanhan naisen.

No kyllä minä muistan ainakin yhden vanhusraiskauksen. Oli aikanaan poliisi-tv:ssä.

Vierailija
60/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä vessassa tunnetta oli.