Ylitorniossa yritetään palauttaa turvallisuudenTUNNETTA. Kumpi sinusta tärkeämpää, itse turvallisuus vai sen TUNNE?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti: No, poistavatko kaikki parrakkaat lapsukaiset kouluista? Ei muuten saada turvallisuuden tunnetta palautettua.
Kiitos ! Tämän lukeminen paransi oikeasti mieltäni. Lähiaikoina on tuntunut, ettei valkoisella suomalaisella miehellä (tai alulla) ole muuta keinoa parantaa yhteiskuntaa kuin itsemurha, olenhan median mukaan vastuussa ja syyllinen kaikista lajikkeeni tekemistä synneistä viimeisen tuhannen vuoden ajalta.
Olen pohjoisesta kotoisin ja jotenkin mä luulen, että siellä enemmän nyt yritetään rauhoitella porukkaa, luultavasti siellä ollaan hyvin, hyvin vihaisia. Saattaa lätty lätistä.
Nykyään tää on just tätä; minun kokema tunne naiseudesta on todellisempi, kuin penis housuissani.
Vierailija kirjoitti:
Ylitorniolla. YLITORNIOLLA!
Minun turvallisuuden tunteeni järkkyy siitä, kun öyhöttäjät eivät kerta kaikkiaan kykene omaksumaan tämän niin rakkaan suomen kielen vakiintunutta kirjoitusasua edes sellaisessa tilanteessa, jossa he lukevat sanan sisältäviä uutisia kiimassaan aina uudelleen ja uudelleen.
Mitä tapahtui maassa maan tavalla -matralle? Eikö ylitorniolaisten mielipidettä tarvikaan kunnioittaa, kun minäminäminä sanon ja teen mitä haluan?
Vai eikö suomen osaaminen vain kerta kaikkiaan riitä?
Ei voi olettaa että ihmiset tietäis, varsinkin kun lehdissäkin kirjoitettiin -ssa
Se tunne on tärkeä, koska turvallisuus käytännössä on aina enemmän tai vähemmän illuusio. Turvallista on niin kauan, kunnes ei yhtäkkiä olekaan.
Se illuusio pitää saada takaisin, jotta ihminen kykenee elämään arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulusta pitää rynnätä auttamaan:
Kaikista parhaita on nuo kommentit videon alla :D
En ole vielä tähän päivään mennessä pystynyt tuota videota katsomaan.
Ei vaan pysty. Jo pelkkä kuvake saa aikaan niin hapokkaan myötähäpeän.
Jos ei etukäteen tietäisi, mitä tuolla videolla haetaan, se näyttää siivoojien taukojumpalta.
Vierailija kirjoitti:
Se tunne on tärkeä, koska turvallisuus käytännössä on aina enemmän tai vähemmän illuusio. Turvallista on niin kauan, kunnes ei yhtäkkiä olekaan.
Se illuusio pitää saada takaisin, jotta ihminen kykenee elämään arkea.
Turvallisuus ei ole illuusio, vaan fyysinen todellisuus, esim ympäristö. Turvallisuuden tunne voi olla illuusio
Vierailija kirjoitti:
Ylitorniolla. YLITORNIOLLA!
Minun turvallisuuden tunteeni järkkyy siitä, kun öyhöttäjät eivät kerta kaikkiaan kykene omaksumaan tämän niin rakkaan suomen kielen vakiintunutta kirjoitusasua edes sellaisessa tilanteessa, jossa he lukevat sanan sisältäviä uutisia kiimassaan aina uudelleen ja uudelleen.
Mitä tapahtui maassa maan tavalla -matralle? Eikö ylitorniolaisten mielipidettä tarvikaan kunnioittaa, kun minäminäminä sanon ja teen mitä haluan?
Vai eikö suomen osaaminen vain kerta kaikkiaan riitä?
Ehdotan, että tehdään niin kuin Tampereessa, Helsingillä ja Turulla.
Eiköhän se turvallisuudentunne ala olla jo koko maassa mennyt... ja lisää väkeä lappaa kuin hollitupaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tää on just tätä; minun kokema tunne naiseudesta on todellisempi, kuin penis housuissani.
Milloin saataisiin sellainen systeemi, jossa tunne raiskauksesta olisi raskauttavampaa kuin siitin kuivassa vaginassa?
Se olisi tärkeää, että et tekisi typeriä aloituksia. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut sen käsityksen, että yhteiskunnan pitäisi jotenkin pystyä takaamaan ettei yhdellekään ihmiselle tapahdu koskaan mitään pahaa yhdenkään toisen ihmisen toimesta?
Miksi Suomeen päästetään ihmisiä moniongelmaisista kulttuureista? Riskejä voi pienentää valikoivalla sisäänotolla.
Tänne voisi ottaa ainoastaan kristittyjä. Miksi pitää ottaa sellaisista uskonnoista porukkaa jotka eivät tänne sopeudu?
Vierailija kirjoitti:
Olen pohjoisesta kotoisin ja jotenkin mä luulen, että siellä enemmän nyt yritetään rauhoitella porukkaa, luultavasti siellä ollaan hyvin, hyvin vihaisia. Saattaa lätty lätistä.
Suomalaiset ovat sellaisia lampaita, että ei varmasti lätise...
Aivan hirveitä kommentteja!
Ilmiannoin koko keskustelun!
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma oli järkyttävä, mutta täysin poikkeuksellinen ja harvinainen. Realistisesti ajateltuna vastaavaa tuskin tapahtuu kymmeniin vuosiin, jos silloinkaan, joten vartijan palkkaaminen vessan ovelle olisi täysin turhaa.
En olisi minäkään uskonut, että vanhus joutuu raiskatuksi kuten Oulussa tapahtui.
En usko, että suomalaisissa niin sairasta miestä onkaan, että raiskaisi vanhan naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut sen käsityksen, että yhteiskunnan pitäisi jotenkin pystyä takaamaan ettei yhdellekään ihmiselle tapahdu koskaan mitään pahaa yhdenkään toisen ihmisen toimesta?
Ottamalla paljon tulijoita oudoista kulttuureista voidaan ainakin yrittää varmistaa että mahdollisimman monelle tapahtuisi mahdollisimman usein jotain pahaa toisen ihmisen toimesta
Tämän voi laajentaa tai esittää miten tahansa. Esim miehet on usein niitä ongelman aiheuttajia. Sekä naisia että miehiä kohtaan. Mennäänkö tälläisen keskusteluun? Ei koska jokainen on yksilö. Juuri on oikeuden käynti 4 vuotiaan kuolemasta pitkäaikaisen pahoinpitelyn johdosta. Kerään ei kiinnosta. Miksi ei?
Mutta rehtori onnväärässä. Tiurvallisuusetunne ei palaa ja se vähenee kaikissa kouluissa. Turvallisuus ehkä paranee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma oli järkyttävä, mutta täysin poikkeuksellinen ja harvinainen. Realistisesti ajateltuna vastaavaa tuskin tapahtuu kymmeniin vuosiin, jos silloinkaan, joten vartijan palkkaaminen vessan ovelle olisi täysin turhaa.
En olisi minäkään uskonut, että vanhus joutuu raiskatuksi kuten Oulussa tapahtui.
En usko, että suomalaisissa niin sairasta miestä onkaan, että raiskaisi vanhan naisen.
No kyllä minä muistan ainakin yhden vanhusraiskauksen. Oli aikanaan poliisi-tv:ssä.
Kyllä siellä vessassa tunnetta oli.
Lässyttävien moraaliposeeraajien aika on ohi.