Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkolan kolumni saamelaisaktivisti Petra Laitista

Vierailija
14.12.2023 |

Edustaako Laiti kaikkia saamelaisia?  Jos näin, niin on onnistunut intersektionaalisen marxilaisprojektin tavotteissa. Vastakkainasettelu, viha, riitely, kateus, pahantahtoisuus on lisääntynyt paitsi saamelaisia vastaan, myös saamelaisten keskuudessa ja eri samelaisryhmien kesken. Vallankumoushan ei synny ilman pahaa oloa, vastapuolen demonisointia  ja vastakkainasettelua, sen tiesi itse pääperkele Karl Marx.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Inarista! Saamelaisena häpeän noita Laitin ja Nuorgamien ulostuloja. Pilaavat meidän kaikkien maineen.

En tiedä täällä ketään, joka olisi heidän kanssaan samaa mieltä. Sourin maalaus on mielestäni kaunis, eikä loukkaa ketään muuta, kuin näitä etelän rääväsuita.

Vierailija
102/111 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra & Miisa ovat pahimmat kulttuurilliset omijat. Nimet Petra ja Miisa kuuluvat suomalaisille, entäs blondit hiukset ja siniset silmät eivätkö ne kuulu meille? Ja Helsinki sekä Tampere, ei tänne saa tulla jossei kuulu alkuperäispopulaan.

Mutta nämähän härskisti tunkee meitin reviirille. Hävetkää! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petra & Miisa ovat pahimmat kulttuurilliset omijat. Nimet Petra ja Miisa kuuluvat suomalaisille, entäs blondit hiukset ja siniset silmät eivätkö ne kuulu meille? Ja Helsinki sekä Tampere, ei tänne saa tulla jossei kuulu alkuperäispopulaan.

Mutta nämähän härskisti tunkee meitin reviirille. Hävetkää! 

Ja kuka antoi luvan käyttää perisuomalaista nimeä Mika? Se jos mikä on omimista Petra Mikalta kun muistamme Mika Häkkisen, Mika Salon ja Mika Aaltolan, meidän ikonimme.

T. Mika (aito mika) 

Vierailija
104/111 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaiset on Suomen palestiinalaisia. Kenenkään kanssa eivät tule toimeen, aina riitaa haastamassa.

Vierailija
105/111 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päättänyt että EN osta mitään saamelaiskäsityötä keltään ikinä 

Vierailija
106/111 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huvittaa että tuo rääkyjä on Petra nimeltään ja nimi omittu kreikkalaisesta kulttuurista. 

Vierailija
107/111 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee maalittamisen puolelle.

Morjens Laiti.

Vierailija
108/111 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne suurimmat uhriutujat on yleensä aina narsisteja jotka vaan haluaa olla esillä. Meillä ei oikeasti ole tällaisia ongelmia.

Kyllä tuo kolumni kuvastaa myös sitä laajempaa muotoutunutta kulttuuria jossa media ja muut aiheeseen liittyvät tahot on ottaneet tavakseen nostaa tällaisen joka-asian valittajan mielipiteet muita velvoittaviksi. Eihän tuo mitenkään ainoa vastaava ole ja eduskunnassakin noita joka-asian närkästyjiä jotka odottaa muiden hyppäävän käskystään alkaa olla melkein joka (vasemmisto) puolueessa. 

TUli jotenkin niin paljon mieleen se kansanedustaja nazmar razmar.. mikä se on? Loukkaantuu kaikesta ja tuomitsee kaikki ennenkuin on tutkittu ja itseltään löytyy myöskin kolttosia tililtään.

Vierailija
109/111 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Inarista! Saamelaisena häpeän noita Laitin ja Nuorgamien ulostuloja. Pilaavat meidän kaikkien maineen.

En tiedä täällä ketään, joka olisi heidän kanssaan samaa mieltä. Sourin maalaus on mielestäni kaunis, eikä loukkaa ketään muuta, kuin näitä etelän rääväsuita.

Kiitos tästä viestistä.

Kaikkea hyvää sinulle sinne kauniiseen Lappiin! Toivottavasti tämä kulttuurien omimis -sekoilu joskus (pian) loppuisi, eikä saamelaiskulttuuri olisi siihen mennessä täysin pilattu.

Vierailija
110/111 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielestäni tärkeä asia.

Olen jotain tämän suuntaista miettinytkin.

Eikö Laiti ajattele ollenkaan saamelaisia käsityöläisiä? Siellä on muutenkin niin vähän mahdollisuuksia saada toimeentulo. Ala näivettyy, ja taidot katoavat.

Jos minä menen Lappiin, niin en ainakaan uskalla ostaa mitään saamelaisia tuotteita. Eihän niitä voi missään käyttää, ettei se aiheuta pahennusta. (Voisin muuten ostaa vaikkapa jonkun korun.)

Vierailija
111/111 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päättänyt että EN osta mitään saamelaiskäsityötä keltään ikinä 

Ei kyllä kannatakaan, koska eihän niitä voi mihinkään laittaa paitsi johonkin komeron perälle, ettei kukaan vaan näe, koska kulttuurin omiminen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän