Pienyrittäjät kärsivät eniten huomisen lakosta
Parturi-kampaamoa pyörittävä sanoo joutuneensa perumaan kaikki torstain asiakasajat lakon takia. Asiakkaille oli varattuna aikoja täyden työpäivän edestä, mutta koska Karjalainen ei omien sanojensa mukaan pääse itse työpaikalleen, piti ajat perua.
HS:n kyselyssä moni vastaaja arvosteli lakkoa siitä, että sen sijaiskärsijöinä ovat pienyrittäjät, joille monelle käynnissä on vuoden vilkkain sesonki.
Vuosi on ollut monelle pienyrittäjälle jo valmiiksi vaikea muun muassa korkojen nousun ja inflaation takia. Se, että lakko sotkee yhtä tärkeimmistä sesongeista, tuo mukaan yhden uuden epävarmuustekijän.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Pienyrittäjä voi olla töissä milloin itse haluaa. Matalapalkka-alan duunarit ei, ei mekään päästä huomenna töihin ja palkka jää saamatta
Klart det, vad skulle en småföretagare bry sig om kundernas behov eller tidtabeller? Kunde påståendet som man svarar på igen ingå i årets topp 10 dummaste påpekanden?
Ei kannata ryhtyä pienyrittäjäksi. On siihen ratkaisu ihan helppo eli neuvottelet vain sopimukset ihan itse ja nimet paperiin. Ahne paskiainen näin kirjoittaa. Taidat olla Satoska nakkiyrittäjän puolta eli työtä 24 h/vrk ilman palkkaa. Näi saataisiin töitä kaikille. Liittykää nyt hyvät ihmiset johonkin liittoon.
Luultavasti paljolti samasta syystä, kuin jokainen työtön on monen mielestä tietoisesti loinen ja mitä lie. Eli puhtaasti siitä syystä, että ne lehdissä keikkuvat yms on pääsääntöisesti aina kuin jotain ruhtinaita käytökseltään ja puheiltaan.
Yrittäminen on erittäin suotavaa ja kannustettavaa toimintaa, mutta kun nykyään on ihan liikaa äänessä "yritysjohtajia", jotka työllistää tyyliin kaks siivoojaa työllistävää , mutta puhuu kuin pelkkä yrittäminen pitäisi taata heille kuninkaallinen elämä. Kuka sellaista jaksaa kuunnella, ja vielä vähemmän kannattaa?