Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA SYYSKUUSSA -07 !

05.01.2007 |

Ajattelin nyt laittaa pinon pystyyn tulevan syyskuun odottajille, vaikka tosi alussa ollaankin vielä. Tekee kuitenkin hyvää jakaa tuntemuksia ja isommalla porukalla on aina kivampi:)

Toivottavasti saan siis kavereita mukaan!!!

Oma esittelyni tässä:

Nimi: Nea

Ikä: 26 , mies 34

Asuinpaikka: Länsi-Uusimaa

LA: 6.9.2007

Taustaa: Lasta toivottu vuoden 2005 alusta. Tutkimukset keväällä -06, joista siirryttiin yksityiselle syksyllä. 1. IUI lokakuu -06-->nega, 2. IUI marraskuu -06-->nega, 1. lyhyen kaavan IVF joulukuussa josta plussa 24.12 (virallinen päivä 28.12) ! Kaksi huippualkiota siirrettiin, ja odotan kummankin olevan mukana:) Ei lapsia, yksi koira kohta 4 v.

Eli tossa mun esittely, toivottavasti ei jää ainoaksi!

HCG mitattiin vasta eilen, eli rv 5, ja se oli just vajaat 8000. Hoitaja sanoi sen olevan hyvä. Ensimmäiseen ultraan päästään 22.1 ja sinne siis pitäis jaksaa odottaa!

-Nea & Ruu ja Myy rv5

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on tosi hiljaista,taitaa kaikki viihtyä pihalla...

AALI84 Tervetuloa vaan palstalle!!! Sulla on tosi hyvä laskettu aika...sama kuin mulla:) Kiva kuulla että raskaus on sujunut hyvin,toivottavasti sujuu loppuun asti!!!

NEA Mitenkäs siellä voidaan pikkuneidin kanssa???

EIRENE Vai sullakin mahdollisesti vaavi perätilassa,niin mullakin. Lisää omassa navassa. Jokos olet jo kotona???

TYLLERÖ Mitenkäs siellä jaksellaan?

(.) Eilen oli neuvolalääkäri. Hb laskenut 101,täytyy taas ruveta syömään rautaa (vähän pääs unohtumaan kun hemppa oli jo parempi tossa jossain vaiheessa :oops: ). RR oli 118/84,alapaine vähän koholla,yleensä on ollut siinä 70 tienoilla. Vaavin sykkeet oli hyvät,n.140. sf 32,kivasti menee keskiviivan molemmin puolin,eli aikas tasaisesti pikkinen kasvaa. Lääkäri tutki kohdunsuun yms. ja ei ollut runsaat supistukset mitenkään vaikuttaneet,kohtu vaan sit kovasti harjoittelee. Käsikopelolla oli sitä mieltä että vaavi on n.2.5kg ja että lantio on hyvänmallinen ja lapsi sieltä mahtuisi tulemaan.Mut sit kokeiltiin tarjontaa niin ei ollut varma miten päin vaavi on,halusi että varmuuden vuoksi ultrataan. Tähän mennessä on toinen ollut pitkään jo raivotarjonnassa. No tälle päivälle sain ultra-ajan ja katseltiin kun pikkuinen tyytyväisenä könötti istuvilteen kohdussa :? Mitä lie joogaa harrastaa kun on pitänyt kääntyä.No Kättärille sitten vaan ens viikolla näytille ja kattellaan miten siitä edetään jos kaveri vielä on istumassa. Itseä melkein rupes itkettämään kun niin olin siinä uskossa että vaavi on edelleen pää alaspäin ja saan varmasti synnyttää alakautta :( Mä en TODELLAKAAN haluaisi sektiota mutta en kyllä alakauttakaan missään nimessä uskalla synnyttää jos on peppu dellä tulossa. Masentaa ja itkettää,mut ei auta muu kuin odotella jos toinen vaikka päättäis äidin mieleksi kääntyä tai jos saatais vielä käännettyä. Mulla on vaan kahdesta pienemmästä leikkauksesta niin huonoja muistoja etten todellakaan haluaisi enää mitään leikkauksia. Olen todella kipeä ollut leikkausten jälkeen ja on turha kuvitella että ainakaan pariin viikkoon saisin vaavia hoidettua jos sektioon päädytään :cry: Voih!!! Mut nähtäväksi jää...

T:Peanut ja ronttiryökäle PT:ssa rv35+5

Vierailija
22/143 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joo uskomatonta että näin hyvin menee, vaikka pieni ei malttanutkaan kasvaa loppuun kohdussa:)

Syntymämitat 2245g ja 45cm, nyt jo 2500g ja 47,5cm, eli tyttö kasvaa hyvin! Paino putos sen vähäsen sillon alussa, mutta on jo hyvin kirinyt kiinni. Vuorokaudessa tulee nyt noin 40g:)

Sofia jaksaa edelleen imeä noin 10 min kerrallaan, jolloin saa masuunsa 10-50ml maitoa, tosi vaikea siis tietää millon minkäkin verran saa. Nyt sain lainaks neuvolasta ens viikkoon matkavaa´an ja sillä onn vähän tsekkaillu. Tilanne on kuitnkin sama edelleen kun sairaalassa joten ei oo muuttunut ruokailu!

Tää oli nyt vaan nopeasti että saatiin teidät ajantasalle, myöhemmin lisää! Eipä paljon ole ehtinyt konetta availla kun tää aika menee muissa hommissa! Mies kun tekee pitkää päivää (edelleen ihme kyllä) niin on vähän tullu tutuksi tää yksinhuoltajan arki;)

-Nea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etta kaikki meni loppujen lopuksi noin hyvin ja olet saanut olla ja vahan aikaa kotona pienen prinsessan kanssa. Olen ajatellut sua monta kertaa ja miettinyt, etta eipa viime joulukuussa yhdessa hoitoja piinaillessa arvattu, miten kaikki lopulta menisi. Mutta tassa sita ollaan, olen kylla niin onnellinen meidan kaikkien puolesta, etta ollaan paasty tanne asti. Nama loppumetrit voivat olla piinallisia, mutta lopputulos on sitten sitakin ihanampi ja rakkaampi. Nea, millaista on elama kotona vauvan kanssa? Osasitko yhtaan valmistautua siihen, miten intensiivista olo pienen kanssa voisi olla?

Ma kavin viime viikolla ultrassa ja siellahan se vauva oli edelleenkin peratilassa. Nyt pitaa varata laakariaika, etta voidaan suunnitella sektiota. Ma en uskalla lahtea yrittamaan kaantamista (en tieda, olisinko tehnyt sn Suomessa, mutta en ainakaan taalla meidan asuinpaikassamme). Jotenkin se tuntuu niin ikavalta ajatukselta, pakottaa nyt toista raukkaa tekemaan jotain, mita se ei ole itsestaan ja luonnollisesti tehnyt. Taytyyhan siihen olla joku syy, miksi vauva haluaa olla pylly alaspain. Taalla annettiin onnistumisprosentiksi n. 40%, ensikertalaisilla viela huonompi, kun on tiukempi kohtu ja vatsalihaksia pitamassa vauvaa paikallaan. Joten rv39 leikataan, se on meidan paatoksemme. En kylla ole koskaan ajatellut, etta meidan pienokaisemme tulisi sektiolla ulos, mutta jos se on turvallisin ja paras keino, sitten toimitaan niin. Vahan tietysti pelkaan siita toipumista ja etta olen varmaan aika omillani, miten ihmeessa me selvitaan, mutta miehen on vain sitten oltava aktiivisesti mukana ja kylla niita ystavia loytyy auttamaan. Mun vanhemmat on myos tulossa meille pian synnytyksen jalkeen. Eli ei auta kuin olla rohkea ja yrittaa selviytya. Odotan todella paljon jo taman pienen ihmisenalun kohtaamista. Meidan yhteiseloa on kestanyt nyt niin kauan, etta haluan jo pian nahda, keta olen kantanut mukanani melkein 9kk.

Tsemppia ja hyvia vointeja kaikille viimeisille viikoille. Mulla on niin kauhea turvotus jaloissa talla hetkella, etta liikkuminen on varsinaista monkimista. Onneksi on vahan viileampia ilmoja luvassa.

Laittakaahan muutkin kuulumisia!

Terveisia taalta maailmalta!

Eirene & Kyytitytto rv37

Vierailija
24/143 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nealle oikein paljon!!!

Täällä kovasti vielä kasassa ollaan.

Hengittäminen mennyt vaikeammaksi ja muutenkin väsyttää enemmän, mutta ihan hyvin olen jaksanut.

Vauvan tavarat saatu siihen malliin hankittua että enää ei uuvu kuin sänky.

Toivottavasti kerkee hommaamaan ennenku tulee ulos...

Noh, mitää merkkejä ei kyllä sellaseta viel olekkaan että ois jo tulossa.

Toissa yönä, jos ny oikein muistan, kyllä supisteli muutaman kerran, mutta se meni sitte ohi.

Närästystä ollu muutamia viikkoja.... inhottavaa.

rv 35+6

Vierailija
25/143 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla olin siis äippäpolilla tutkituttamassa tuota vauvan perätilaa ja mietittiin että päästäänkö kokeilemaan tuota käännöstä. Lääkäri siinä ultralla katseli ja sitten koitti hieman nostaa vauvaa pyllyn alta. Vähän aikaa yritti ja sanoi että tämä kaveri ei hievahdakaan!!! Ei pystytä edes yrittämään käännöstä!!! Sitten vaan sopimaan,miten saatetaan vauva maailmaan. Päädyimme sektioon. Jollei vaavi aiemmin ilmoittele tulostaan niin syntymäpäivä hällä olis sitten 3.9 rv39+1!!! Emme uskalla lähteä edes yrittämään perätilasynnytystä kun olen niin paljon hurjia juttuja lukenut niistä ja tosi moni synnytys päätyy lopulta kuitenkin hätäsektioon...Näin siis täällä eli EIRENE samoilla linjoilla mennään!!! Mua kanssa pelottaa aikas paljon toi sektio ja siitä toipuminen mut ei auta itku markkinoilla.Eikös kuitenkin ole pääasia että saadaan vaavi turvallisesti maailmaan. Sikäli on hyvä että tietää tämän sektiopäivän ja sen että menemme sektioon niin on saanut sopeutua ajatukseen. Aluksi vaan itkin ja olin todella masentunut ajatuksesta mutta pikkuhiljaa sitä on jo tottunut ajatukseen että näin sujuu meidän synnytys nyt!!!

EIRENE Minäs päivänä teillä mennään leikkuriin,joko se on päätetty???

Ajatella että kohta olemme äitejä ja saamme ihmetellä pientä tuhisevaa nyyttiä:`)

No mutta kaikille jaksamista loppumetreille!!!

T:Peanut ja Pikkukaveri perätilassa rv37+1

Vierailija
26/143 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään ehdi ja jaksa käydä koneella edes lueskelemassa juttuja,saatika sitten kirjoittelemassa...mutta näin jälkikäteen TYLLERÖLLE ONNEA POJASTA!!! Saatiinhan tänne poikakin joukkoon:)

Miten on Tylleröllä arki lähtenyt sujumaan?

Itse toivuin aikas hyvin sektiosta,nopeammin kuin ajattelin. Tosin tälläkin hetkellä sattuu tohon haavan ympäristöön,lääkäri sanoi sen johtuvan siitä kun rupeaa lihakset toimimaan kunnolla niin ompeleet rupeaa kiristämään enemmän ja se voi hiukan tehdä kipeää.Muttta muuten olen voinut ihan hyvin. Tyttö on kyllä todella ihana ja kiltti.Öisin nukkuu yleensä tosi hyvin. Syö 3-5h välein,parhaimmillaan on nukkunut 7h putkeen:) Pikkuisen on masuväänteitä välillä mutta annetaan Cuplatonia,se taitaa vähän auttaa. Tyttö syö kyllä todella paljon ja usein päivällä,johtunee varmaan siitä kun myös puklailee TODELLA PALJON. Tuntuu että ruoan jälkeen tulee melkein kaikki pihalle ja kohta taas vaaditaan tietty lisää. Näin ollen ei tisseissä maito riitä,ei tissit oikein pysy perässä. Joudutaan siis antamaan lisämaitoa.

Kovasti tyttö jo seurailee tavaroita silmillään,silloin kun huvittaa ja pari kertaa luulen että on myös hymyillyt ihan tietoisesti:) Ihanan näköistä!!!

Mies on kyllä ollut tosi ihana ja auttavainen. Aina tekee mitä pyydän ja tekee myös ihan oma-alotteisesti. Yölläkin auttaa ihan itse vaikka on menossa töihin seuraavana päivänä.

Kiva että teillä muillakin sujuu kivasti vauva-aika!!! Ainii,meillä oli viime sunnuntaina ristiäiset. Kyllä itkettiin koko suku kun oli niin ihana tilaisuus. Tyttö sai nimekseen Sara Aada Alexandra:) On muuten NEA teilläkin tosi kaunis nimi tytöllä. Tiesitkö että Sofia tarkoittaa kuulemma rakkautta?!?!?!!!! Sen kun sain tietää,mietin että pitäisikö nimi vaihtaa mutta pitäydyimme tuossa nimessä:)

Voimia kaikille vaaviarkeen. Kirjoitelkaa kuulumisia kun kerkeette ja jaksatte. Itsellä saataa taas mennä aikaa ennen kuin saan itseni raahattua taas koneen ääreen.

T:Peanut ja pikkuinen Sara-tyttönen

Vierailija
27/143 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on teillakin pylly edella puuhunmenija matkassa! Johan nama meidan pikkuiset nyt paattavat olla hankalia. Meilla on sektiopaiva ensi viikon keskiviikkona eli 29.8. Ei siis tullut syyskuun vauvaa tasta lapsesta. No, leikkaus tehdaan n. viikko ennen laskettua aikaa, meilla se on itse asiassa vain 5 paivaa ennen sita.

Mahan olen tiennyt peratilasta jo sielta kesakuulta asti, kun olin silloin ylimaaraisessa ultrassa, joten olen voinut kypsytella asiaa kaikessa rauhassa. Aluksi sita tietysti toivoi, etta vauva kaantyisi itsestaan, mutta kun ei alkanut nayttaa silta, olen kai tottunut ajatukseen jo aika pitkan aikaa sitten. Meillahan ei vauvaa edes yritetty kaantaa, kun silla on jalat suorina ja varpaat suussa eli kaanto tuskin olisi onnistunut (meillakaan). No, mika vain on pienelle turvallisin tapa tulla ulos, me teemme sen. Turha stressata pienta liikaa.

On se kylla aika mieleton ajatus, etta viikon paasta meilla on jo nyytti sylissamme ja tama raskaus on ohi. Viime paivina on kylla ollut sellainen vaanto ja kaanto ja myllays mahassa, etta tuntuu, ettei mun kroppani enaa riita meille molemmille - hyva vain, etta vauva paasee pian ulos. Sektiosta toipuminen on iso juttu, mutta ainakin sitten jaa kaikki muut alatiesynnytyksen vaivat pois. Pitaa vain ottaa rauhallisesti ja varoa haavaa, kylla se siita paranee. Kaikki mahdollinen apu pitaa ottaa vastaan! Ja mies saa olla aktiivisemmin mukana, tuleepahan vaipanvaihto heti tutuksi :)

Tsemppia viimeisille viikoille ja paiville kaikille. Viesteilen heti kuin voin, etta miten meni (taalla ollaan vain n. 2-3 paivaa sairaalassa sektion jalkeen, eli olen jo loppuviikosta kotona).

Nea, miten te olette jakselleet tyton kanssa - kaikki ok?

Eirene rv38+3

Vierailija
28/143 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tää arki sujuu yöt valvoessa.. ja oikeestaa päivätki, kun en osaa nukkua valoisalla.

pojalla ei oo vielä nimeä, mutta on kyl mielessä jo mikä laitetaan.

Vierailija
29/143 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä odottelua...

On kyllä olo et sais syntyä jo... Viikkoja nyt 37+4...

Maanantaina oli neuvola ja kaikki sielä ok... ei ollu kuulemma vielä kiinnittyny... Samana päivänä oli ensmäinen synnytys valmennus ja tiistaina oli tutustuminen synnytys osastoon... Se valmennus oli vähän just niinku jostain koulun terveysopin tunnilta, terkka näytti kalvoja joista sitten selitti asioita ja katottiin pari videota... mies oli kuulemma sitä mieltä että sitä parisuhde juttua ois saanu olla vähempi ku oli tullu olo että niinku ois jossain parisuhde terapiassa tms. :D ja tuo tutustuminen synnärille oli tosi kiva, sai paljon tietoa synntyksestä ja siitä miten sielä jutut toimii... ja sitten näki myös että mihinkä sitä menee ku synnytys käynnistyy... :)

Eilen kun tultiin miehen porukoilta tuli kipeä supistus, se oli siinä 5 aikaan iltapäivästä ja seuraava tuli samana iltana puol 8 aikaan... :O alkaa synnytys olemaan ilmeisesti lähellä...

tänään ei yhtä pahoja tuntemuksia mutta vihlontaa tuolla alapäässä ollut kyllä... ja hieman lievempiä supistuksia ollut myös...

Käytiin tänään sellainen pitempi lenkki, muuten oli kiva käydä pitemmällä kävelyllä mutta pisteli loppumatkasta aika mukavasti mahaan ja nyt illan sitten ottanu ihan rauhallisesti...

jees mutta tässä mun tämän hetkiset kuulumiset... :)

Vierailija
30/143 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄHÄN MYÖHÄÄN TULEE,MUTTA VIIMEHETKEN TSEMPIT SULLE HUOMISELLE!!! Täällä ollaan hengessä mukana!!! Tulehan heti ilmoittelemaan kuulumisia kun kynnelle kykenet.

Itsellä asiat ihan ok,ainoastaan hb oli taas laskenut vaikka olen syönyt rautaa kaksi tabua päivässä. Nyt se on vaan 98 ja se vähän huolettaa kun leikkauksessa se laskee varmaan reippaasti. Mut sit vaan hemohessiä suoneen;)

Voikaahan kaikki hyvin!!!

T:Peanut ja Pikkuinen rv 38+2

Vierailija
31/143 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sunnuntaina 26.8.2007 syntyi pieni tytön tyllerö, painoa oli 3185 g ja pituutta 48 cm. Eilen päästiin kotia ja kaikki ok, viikon päästä neuvolatäti tulee käväsee kattomassa tytteliä, kiltti on tyttö ku mikä! :D Viikkoja mulla oli siis silloin sunnuntaina tasan 38...

Vierailija
32/143 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan paljon onnea pikkuisesta tylleröisestä!!! Vauvantuoksuisia hetkiä sinne:)

Ei mene kauaa kun täälläkin nyytti sylissä...

EIRENElläkin jo nyytti sylissä ollut jo monta päivää:) Tulehan kertomaan kuulumisia kun kynnelle kykenet!

Mites NEA voi tytön kanssa?

T:Peanut ja Pikkukaveri rv38+6 (tämä ja huominen enää kaksin miehen kanssa,iiks)

Vierailija
33/143 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla ollaan kotosalla. Pieni ihana tyttaremme syntyi viime keskiviikkona ja kaikki meni todella hyvin. Jannitin kovasti sektiota, mutta itse puudutus (spinaali) ja leikkaus olivat yllattavan kivuton ja helppo kokemus. Tytto on pienikokoinen, 46cm ja 2,7kg. Oltiin tosi yllattyneita, mutta tytto oli tayden 10 tytto, kaikki juuri niin kuin pitaa ja nyt on imetys paassyt kayntiin sellaisella maidontulolla, etta eikohan tuo tuosta kasva pian! Eilen soi 13 kertaa rintaa vuorokauden aikana!

Oma olo on endorfiinien ja kipulaakkeiden ansiosta todella hyva, onnellinen ja tyytyvainen. Voisin vain istua katselemassa tyttoa ja nuuskia vauvantuoksua paivat pitkat. Pitaisi levata ja nukkua kun voin (tosin tytto nukkui viime yonakin 4-5 tunnin patkissa), mutta niinhan siina aina kay, etta paivat hujahtavat hetkessa ohi.

Tuntuu uskomattomalta pitaa pienta vauvaa sylissa. Ollaan vain ihmetelty ja aimistelty tyttoa, kuinka suloinen ja ihana se on ja mietitty, miten osattiinkaan tehda noin ihana :)

Nyt taitaa olla seuraava tissihetki kasille. Terveisia kaikille ja tsemppia viimemetreille!

Pikaisiin kuulumisiin,

Eirene & ihana tyttovauva

Vierailija
34/143 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ootellaan...

Noh enpä kyllä vielä ole toivonutkaan että tulis. Pysyis vaa niin kauan ku jaksaa, että kasvaa.

sentin laskeutunu sf mitta. eli pikku hiljaa alkaa masu laskeutuun.

Lapsivettä sen verta vähä, tosiaan että saas nähä joutuuko käynnistään, jos veden määdä laskenu entisestä alarajasta.

Onneksi on kyllä kassiki pakattu nyt melko valmiiksi, kamera, puh laturi ja kynä puuttuu sieltä vielä.

Pitänee ottaa kassi mukaa varmuuden vuoksi, jos lääkäri sanoo että käynnistetään. tosiaan tällä viikolla olis uus lekuri käynti äippä polilla.

Rv nyt 38+5 eli saas nähä millon tässä ite jakaannutaan....

;)

Vierailija
35/143 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIRENE Onnea tyttösestä!!! Eikös olekin mahtava tunne?!?!?!?!?!!!!!!!

Itselläni on myös ilo ilmoittaa että meille on nyt suotu maailman ihanin tyttönen.Syntyi siis sektiolla 3.9 klo 9.23, Painoa tytöllä oli 3320g ja pituutta 49 cm. Tyttö on oikein kiltti ja on valloittanut täysin iskän ja äipän sydämen!!! Sitä tulee itkettyä onnesta kun vaan tuijottaa pikkuista. Tosiaan,miten sitä onkin onnistuttu tekemään jotain noin ihanaa,kaunista ja täydellistä???

Voimia muille loppusuoralla oleville!!!

T:Peanut ja pikkuneiti 4 päivää vanhana

Vierailija
36/143 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA teillekin pienesta tyttosesta! Ihan totta, voisin itsekin vain istua ja katsella meidan tyttoamme ja ihailla taydellisia sormia, varpaita, suuta, jne. On se niin ihana ja ihan meidan oma!

Miten olet itse toipunut sektiosta? Onko olo hyva? Mulla on nyt 12 paivaa operaatiosta ja vointi on mainio. Haava paranee, maha alkaa vahitellen kadota (on navan kohdalla menossa pois) ja muutenkin on virkea olo. Ainoa harmi on rinnat, jotka on imetyksesta tosi " pureskellun" tuntuiset. Toisessa nannissa on oikein haava ja oli pakko ottaa rintakumi kayttoon. Onneksi tytto ei ole protestoinut. Yot tytto nukkuu kuin enkeli, saattaa menna 4-5 tuntia putkeen, illat ennen nukahtamista on kylla sitten sita vastoin yhta itkua, tissittelya ja sylissaoloa. Isilla on hermot piukemmall kuin mulla... Meni tanaan takaisin toihin loman jalkeen ja on raukka aika vasynyt. Mulla taitaa hormonit vielakin antaa extravoimia :)

Mites Nea on parjaillyt?

Terveisia kaikille ja laittakaa kuulumisia!

Eirene & Tyttonen

Vierailija
37/143 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE UUSILLE ÄITEILLE...AINAKIN EIRENE, PEANUT AJ AALI!!!!

EN oo tosiaan pitkään aikaa käynyt täällä kirjottelemassa, ja itseasiassa viimeaikoina kun olen yrittänyt ni en ole edes päässy...sivut on jotenki tökkiny!

Mut tääällä kaikki HYVIN...SOFIA ALEXANDRA (kastettu 9.9) kasvaa nopeasti ja on päivä päivältä ihanampi, mitat nyt suurinpiirtein 4 kg ja 54 cm:) Ikää nyt siis n. 8vkoa ja lasketusta eli korjattu ikä 2 vkoa. Pitää vähän mennä kummankin mukaan. Tyttö ei edelleenkään katso kauaa silmiin, mutta nyt oon saanu ensimmäiset selvät hymyt ja voi sitä itkua minkä se sai aikaan. Aivan mieletön tunnelataus, enpä olis ikinä uskonu että voi siltä tuntua;)

Meillä syödään 3-4 h välein, on varmaankin jäänyt siitä kun alusta asti tyttö piti herättää kolmen tunnin välein syömään yötä päivää. Olis muuten nukkunut kokoajan. Varmaankin kuukauden ikäsenä sai luvan nukkua yöt herättämättä, mutta tyttö herää kuitenkin sillonkin 3-4h välein. Viime yö oli paras ikinä, jolloin se söi suurinpiirtein 22, 03 ja 07.30.

Oon tehny sen virheen, että oon pienimmästäkin äänestä alkanut syöttämään ja nyt vasta sen virheen tajusin kun vähän opiskelin. Meidän neiti nimittäin pitää aikamoista ääntä öisin, mutta ei siis ole kuitenkaan hereillä kokonaan. Nyt vasta ymmärrän että se on sitä kevyen unen aikaa, jolloin pitää antaa toisen nukkua jotta tas vaipuu syvempään uneen. En vaan haluais pientä huudattaa (ei siis ole kuitenkaan ehtiny huutakaan) ja nyt oon viime yöt antanu kun on kerran korottanut äänen itkuun. On meinaa aika levottomat yöt ku kuitenkin nukutaan samassa huoneessa ja muutenkin olen huono nukkumaan.

Miten muilla, missä vauvat nukkuvat teillä??? Meillä nukkuu useinmiten omassa sängyssä samassa huoneessa, ja nyt se sänky on mun vieressö kiinni ja yöt on menny vielä paremmin. Aamuisin kun mies lähtee niin oon ottanú tytön ja koiran sänkyyn ja unet on jatkunu.

Oli miehistä jo odotusaikana puhetta, ja mä en ikää kyllä ole ollenkaa tyytyväinen miehen panokseen edelleenkään. On syntymästä asti tehny töitä ihan hulluna (on siis yrittäjä ja töitä riittää) ja kotona ollessakaan ei iltaisin vapaaehtoisesti tee mitään. Aina on joku tekosyy että välttää vaipanvaihdot ym. nytkin kun melkein jo täysimetän ja yks ilta piti antaa pullosta, niin siitäkin luisti. Luulin että olis ollu iloinen että saa pitkästä aikaa antaa toiselle ruokaa. Kyllä se sylissä pitelee, mut ei esim jaksa seurustella kun toinen on hereillä vaan vaan pitää tossa jaloilla tai rinnalla ja toinen on ihan itekseen. Se mua ärsyttää, koska ite koitan panostaa siihen seurusteluun sillon ku pieni on hereillä, se on meinaa vaan max 5 h päivässä hereillä ja harvoin sitäkään. No mutta asia muuttuu jos on muuttuakseen, enmä siihen voi vaikuttaa muuta ku antamalla mahdollisuuksia! Mut siis vauvan syntymästä asti on pitänyt 3 " vapaapäivää" (sillonkin käynyt töissä nopeasti) joista kaks on menny kauheassa krapulassa nukkuen. Harvoin se dokaa mutta kun menee poikien kanssa niin dokaa aina liikaa mun mielestä!

Miten muiden ruokailu?? Mehän on annettu alusta asti sekä rintaa että korviketta, mut nyt korviketta menee kork kerran päivässä eikä edes joka päivä. Lähinnä ilta ennen yöunia on se aika ku tarvii extraa jos tarvii. Nyt mua harmittaa että en imettäny ahkerammin sillon alussa, ku jötin usein kertoja välistä imettämättä. Ja mäkun en oo imettäny lapsentahtisesti vaan ruokailut on ollu justiinsa 3 h välein sairaalasta asti. ja sairaalassa olivat vahvasti sitä mieltä että useammin en saa antaa ruokaa koska vatsan pitää levätä. Oli usein aika ristiriitanen fiilia kun kuitenkin kokoajan luki siitä lapsentahtisesta imetyksestä. Nojoo, hyvin ollaan voitu ja olen tyytyväinen tähän tilanteeseen, hyvä myös että tytölle kelpaa myös pullo tarvittaessa.

Ooottko muut käyttäny kantoliinaa?? Suosittelen lämpimästi. Mulla ollu melkein alusta asti hug-a-bub ja on aivan ihana ja nättikin. Ostin se mokka-roosan ja on ihana nyt kun on tyttö. Sofia viihtyy siinä tosi hyvin, ainoa vaan ettäsen kanssa tulee ihan megakuuma. Muutenkin nyt hikoilen tosi paljon eikä meinaa dödt riittää. Mut siis tosiaan kannattaa harkita liinaa ja varsinkin jos on vauva iltaitkuinen...kuulemma auttaa kun kantelee:)

Vatsavaivoja on ollu jokunen viikko ja iltasin on pahimmat. Tyttö on muten hirveen rauhallinen ja itkee harvoin Nälkää ja vatsaa ja välillä väsymystä. Ulkona nukkuu päivällä ihan megapäikkäreitä yli 4h, mut yleensä joudun herättämään ettei nyt ihan koko päivää nuku.. Hyvä kuitenkin et viihtyy ulkona. Meillä ei oo mitään nukutamisrituaaleja, mut iltasin usein tyttö nukahtaa syliin syönnin jälkeen. Ei kuitenkaan vaadi ainakaan vielä mitää kantomaratoneja. Cuplatonia oon antanu nyt viime päivät mut en osaa sanoa jos on auttanu. Edelleen vääntää mut ei niin hirveen pahasti, pierut tulee aika hyvin ja kakkaa on kähes poikkeuksetta joka vaipassa!

Nyt on pakko lähtee nukkumaan, kirjotin jo aiemmin illalla pitkt pätkät, mutn koska siihen väliin tuli ruokailut, niin tää kone oli jo kirjannu mut ulos ja tekstit katos..kiva homma. Nykyään käyn kyllä päivittäin lukemassa eri palstoja, mut en ehdi/jaksa ite kirjottaa. Nyt jaksoin, se on pääasia:)

Kirjotelkaahan muutkin:)

Nea & Sofia 8vkoa

Vierailija
38/143 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi Pe 14.9 poika. 3350g ja 49cm.

Nyt opetellaan perhe elämää kotosalla :)

Vierailija
39/143 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kurkkaamaan nopeasti, olen lähdössä sofian ja koiran kanssa helsinkiin tapaamaan perhettä ja ystäviä viikonlopuks kun meis on reissussa! Luvassa herkuttelua, shoppaamista ja muuten vaan oleskelua:) Koitan myös löytää kantoliinaan ja rintareppuun sopivan suojan jotta voitas vielä vähän niiden kanssa ulkoilla tarpeen vaatien!

Nea & Sofia 2pvä vajaa 2kk !!!

Vierailija
40/143 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas...

Tänään oli toinen nla.

Minullakaan ei verikokeiden tuloksissa ollut mitään siihen viittaavaa että olisi downin oireyhtymä.

Tosin oli hb laskenut jo 89!!!

Eli ei ihme että meikää väsyttää!!! nyt rauta kuurilla viikon ja katotaan uudestaan. Jos ei keho ala vastaanottamaan ulkopuolista rautaa, kun on jo noin alas laskenut, niin sitten pussi verta. Otettiin sitten pvk ja huomenna soittelen niistä tuloksista, että oliko suoni veren hb sama kuin sormesta. Saatoihan olla, että sormesta kudos nestettä sekoittui tuohon vereen, mutta eipä tämä nla hoitaja sitä enes ajatellut. Itse vain tuli heti mieleen.

ultrassa kaikki oli ok. Sikiö kasvanut ja siellä käsiä heilutteli.