Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?
Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, nyt loppui TamSilkin tuotteiden tilaaminen. Toi toimari on ääliö.
Niin juuri, sinähän olitkin todella vakioasiakas (vaikka kuulit koko firmasta vasta tänään).
Samaa sarjaa kuin nämä "en enää äänestä kokoomusta", "en toista kertaa äänestä persuja" jne, joista jokainen tietää kyseessä olevan tavanomaisen vasemmistopropagandan vailla mitään kosketusta todellisuuteen.
Juu ja Hesessä, Jungle Bareissa, Kärkkäisellä ei tietenkään käy enää ketään, kun te, kuvitteelliset entiset asiakkaat boikotoitte! Aahhahhaaa!
Muut saavat tehdä mitä haluavat omilla rahoillaan, minä lopetin Jungle Juice Barin ja Kärkkäisen asiakkuuden vaikka aiemmin olin ostanut smoothieita monta kertaa kuussa ja tilannut Kärkkäiseltäkin useasti. Heseen en ota kantaa koska en tiedä mikä Hesen ongelma on
Minä olen turkulainen hesen ex-asiakas. JJB ja Kärkkäinen eivät ole tuttuja. Ei ole mahdotonta boikotoida pikkufirmaa, jonka pitkiksistä maksoin juuri 70 euroa. Sen kuin jätän jatkossa hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä alkuperäisessä tekstissä oli kun moni mainitsi kommenteissa ableistisen kielenkäytön?
Täällä näkee sen alkuperäisen avautumisen:
Ei hyvä luoja! Kenellähän tässä on se teini-ikäisen itkupotkuraivariavautuminen menossa? Rouvalla ei taida olla mitään käsitystä duunarin arjesta, omasta lasitornista on mukava kivittää niitä, jotka ovat jatkuvien heikennysten kohteena.
Sehän tässä niin huvittavaa onkin. Haukkuu muita siitä, mitä tekee itse!
En toivo firman cäncelöintiä, mutta toivon, että tuo ei ole tapa, jolla tyyppi puhuu työntekijöilleen, asiakkailleen tai ylipäänsä kenellekään jotain kaveripiirin kokoontumista lukuunottamatta, jossa voi päästellä höyryjä.
Ei myöskään anna fiksua kuvaa itsestään. Lakoilla ja työväenliikkeellä on rakennettu sellaista turvallisuutta, jonka hedelmistä myös pienyrittäjät nauttii. Tyhmää ampua omaan nilkkaan senkin suhteen.
Tuollaisen yrityksen asiakas maksaa brändistä, kotimaisesta työstä jne. Esim. Nestlen boikotointi on arjessa hieman työlästä, Kirstin kynttiläpajan helppoa. Bonuksena ostamatta jättäminen kirpaisee taatusti yrityksen omistajia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko TamSilkin työntekijät muka lakossa huomenna? Epäilen.
Eivät, mutta buumeria veetuttaa, kun posti ei kulje yhtenä päivänä. Siinä määrin, että paskoo firmansa julkisuuskuvan täysin. Ei taida olla kaikki kotona tällä rouvalla.
Toivottavasti firman hallitus vaihtaa toimitusjohtajaa, mutta jos oikein olen ymmärtänyt niin Saari istuu myös hallituksessa, joten tuskin.
Nyt lusikka kauniiseen käteen ja anteeksipyytämään purkausta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko TamSilkin työntekijät muka lakossa huomenna? Epäilen.
Eivät, mutta buumeria veetuttaa, kun posti ei kulje yhtenä päivänä. Siinä määrin, että paskoo firmansa julkisuuskuvan täysin. Ei taida olla kaikki kotona tällä rouvalla.
Pakettien lajittelussa on valtava joukko sesonkityövoimaa, joka ei ole lakon piirissä. Se, että joku saisikin kalsarinsa päivän myöhässä, tuskin on niin iso asia.
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä/X.ssä näkyy kuvakaappauksena haulla. Pistää miettimään, mitä työntekijät saa kuulla, jos tuo on toimarin tapa viestiä julkisestikin...
Vaikuttaa vähän sekopäiseltä tapaukselta. En näe tuossa toiminnassa mitään logiikkaa. Ihanko oikeasti luulee, että ay-pomoja kiinnostaa hänen törkyavautumiset somessa ja saisi tällä aikaan jotain positiivista kuhinaa lakkoasiassa sen sijaan, että kusee oman firman muroihin vuosiksi eteenpäin? Ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ei petä koskaan. Nimittäin idiotismissa ja yksisilmäisessä vasurihegemoniassaan. Eikö kelan palveluihin voisi kuulua myös alkeellinen yhteiskuntaopin luento, äänitiedostona tietysti koska lukutaito, no se ei ole arvatenkaan mikään itsestään selvyys.
Vasemmistolaiset syöttöporsaat päivystävät täällä.
Mikäs sinä olet sitten? Putlerin päivystävä kasleri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä ei nyt lähde heti kriisiviestintä käyntiin, niin aika hätäiseen putoaa Tam Silk kotimaisten hyvän mielen laatubrändien listalta. Tappiollisia vuosia on takana ennestään, olen pitänyt harmina ja sympannyt firmaa, mutta juuri nyt tuntuisi vaikealta tilata sieltä mitään.
Miten tällaiset lakot auttavat jo valmiiksi heikosti menevään liiketoimintaan? Haukut yrittäjät pystyyn, kun kaikki työntekijät irtisanotaan? Yrittäjä toivoi, että joulusesonki voitaisiin hyödyntää, mutta ilmeisesti työnantaja on työntekijälle niin suuri vihollinen, että se pitää tuhota vaikka millä keinoilla
Hyvänen aika sentään, kun hallitus s
Milläköhän sopimuksilla heitä tänne saavat? Poikani oli k-ketjussa kassana. Hänelle nollatunti-sopimus kävi, kun oli silloin opiskelija. Mutta kertoi, kuin painajaista se oli perheellisille. Ei mitää vakivuoroja ja palkka vaihteli sit kuukausittain ja paljonkin. Miten perheellinen voi tuollaiseen lähteä?? Sehän on just sitä mitä hallitus yrittää ajaa kaikille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tämän firman johtoportaan käytöskulttuurista kuullut entiseltä työntekijältä niin en ihmettele...
Et ole kuullut yhtään mitään.
:D Niin, sinähän tiedät paremmin mitä olen kuullut kuin minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Teksti olisi pitänyt kohdentaa halltukselle ja työministeri Satoselle, hän ei halua neuvotella ja hallitus aloitti työrauhan purkamisen. Hallituksesta ja EK sta löytyy nuo peilisalit ihramahoineen ja teinitemppuiluineen rikkomassa yhteiskuntarauhaa.
Juuri tämä. Itseltä meni vähän ohi ketä tämä toimari tarkoittaa noilla alatyylisillä nimityksillään ja peilisaleillaan. Perusduunareita jotka taistelee omasta ja heikompien toimeentulosta?
Onko se oikein työnantajia kohtaan että työntekijät eivät tule töihin? EI, he eivät voi sille mitään mitä hallitus on päättänyt. Hallituksen päätökset eivät myöskään juurikaan vaikuta töissä oleviin.
Paljon tehokkaampi mielenilmaus/kannanotto olisi "työttömät päiväksi töihin", maksajia näin joulusesongin aikaan voisi hyvinkin löytyä.
Toihan on tappiollinen yritys, että tuskin bosslady millään vm 2023 Audilla porskuta.
Olen törmännyt erilaisiin pienyrittäjiin, osa pitää työntekijöitä orjakarjana osa lähes perheen jäsenenä. Ei se oo yrittäjänä kiva jakaa lomautuslappuja hyville tyypeille.
Tää maa on muutenkin sairas, kun konkurssiuutisia on saanut lukea keväästä saakka joka päivä ja silti porukka juhlii lakoille. Ymmärrän lakkoilijoita, mutta muista myös, että tässä taloudellisessa tilanteessa (pk, ja pienyritykset todella ahtaalla kärsivät todella paljon.) Kesko ei mee lakon takia nurin, mutta monelle pienyritkselle joulumyynti on 50% vuoden myynnistä. Sen hankaloittaminen iskee lujaa.
Tässä toimitusjohtaja itkee kun joutuu käyttää rahaa työntekijöiden työpanoksen maksuun.
Se on kyllä minustakin ikävää, koska ihmisten pitäisi tehdä työnsä pelkän työnilon voimalla.
Osa työnantajista arvioi sen työn hinnan niin alakanttiin, että harva työntekijä niin halvalla pystyy myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä ei nyt lähde heti kriisiviestintä käyntiin, niin aika hätäiseen putoaa Tam Silk kotimaisten hyvän mielen laatubrändien listalta. Tappiollisia vuosia on takana ennestään, olen pitänyt harmina ja sympannyt firmaa, mutta juuri nyt tuntuisi vaikealta tilata sieltä mitään.
Miten tällaiset lakot auttavat jo valmiiksi heikosti menevään liiketoimintaan? Haukut yrittäjät pystyyn, kun kaikki työntekijät irtisanotaan? Yrittäjä toivoi, että joulusesonki voitaisiin hyödyntää, mutta ilmeisesti työnantaja on työntekijälle niin suuri vihollinen, että se pitää tuhota vaikka millä keinoilla
Hyvänen aika sentään, kun hallitus saa hallitusohjelmansa laeiksi, niin miten kuvittelet
Sannan salat tulee julki,rahaa on.
Mitä siinä oli niin ihmeellistä? Tuota toimaria v.tutti ja syystä. Sen pystyi rivien välistä lukemaan.
Ja oli siinä oikeassa, että sen kassavirran saaminen kokoon, että pystyy maksamaan parille kymmenelle palkat, on hiton kova homma, ja vuosien työn tulos. Se että joku vielä tuolla alalla haluaa yrittää Suomessa, eikä tilaa noita tuotteita, tiedätte mistä, on lähes ihme. Kymmenen kertaa helpompaa olisi lopettaa, ja jalkauttaa tuo väki. Jostain syystä ei kuitenkaan tee niin. Sanokaa vielä, että tuo homma on Suomessa kultakaivos. No, sanokaa?
Tuollainen yritys on hyvä esimerkki firmasta, joka ei hyödy ammattiyhdistyksen toimista, mutta ei myöskään hallituksen "uudistuksista". Ei ihme jos v.tuttaa. Herkemmät lukijat tietysti tarvitsevat kriisiapua tämän tajutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Lakkoiluista riippumatta, ei välttämättä ihan TJ tason PR toimintaa, huomioiden että yli 60% potentiaalisista asiakkaista on ylipainoisia...
Hyvä pointti
Firmat kannattamattomina kiinni ja työntekijät pellolle. Sitäkö ay-väki haluaa?
Apua. Siis kuka on noin tyhmä, että lähtee tuollaista aivopierua julkaisemaan kaikkien nähtäville? Bububuumeri, joka ei ymmärrä somesta mitään ja ampuu ilolla oman yrityksensä kuolinlaukauksen.