Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolustusministeri Häkkäseltä hyytävä ennuste: ''Ukraina ei kykene jatkamaan puolustautumista''

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koskaan pitää Ukrainalle antaa ilmatorjunta aseita ja tykin ammuksia niin paljon että Venäjä perääntyy omalle alueelle.

Vierailija
22/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lännen tuen jatkumisessa Ukrainalle ongelmana ei ole niinkään puute rahasta kuin puolustusteollisuuden tuotantokyvystä, arvioi puolustusministeri Antti Häkkänen (kok.).

Jos tuotantoa ei saada nostettua, Ukraina ei kykene jatkamaan puolustautumista, Häkkänen sanoi Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan (MTS) seminaarissa.

HÄKKÄSEN mukaan Venäjällä on selvästi parempi ja kestävämpi sotateollisuuden kyky ja myös kyky mobilisoida lisää joukkoja rintamalle.

Ukrainassa ja länsimaissa taas kyky sietää henkilötappioita ja veronmaksajien rahan palamista on sen sijaan rajallinen, Häkkänen sanoi.

Tottakai Venäjällä on enemmän kykyä mobilisoida joukkoja rintamalle - heillä on 3,5 kertaa Ukrainan väestö

Ennen sodan alku

Ihmiset ovat hyviä, mutta nyt puhutaankin Putinista ja hänen kavereistaan. Sieltä ei löydy kuin pahuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi ei yksinkertaisesti pysty mitenkään vastaamaan Venäjän valtavaan teolliseen potentiaaliin.

Onhan meillä esim. Italia, jonka teollinen potentiaali on samaa tasoa.

Mikäli valtiolla rahaa on, mitä laittaa niin on sitä tuotantoakin. Tavallinen firma ei ala investoimaan omilla rahoilla.

Vierailija
24/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jo korkea aika alkaa pakottamaan Zelenskyi rauhanneuvotteluihin. Lopettaa se aseavun kerjääminen ja omien maanmiesten tapattaminen.

Katsos ongelmana onkin se, etteivät ukrainalaiset ole Zelenskyn maanmiehiä. Zelensky on juutalainen, ei ukrainalainen, joten häntä ei kiinnosta lainkaan kuinka monta ei-juutalaista tungetaan lihamyllyyn. Mitä enemmän kuolee sitä parempi hänen näkökulmastaan. 

Zelensky on toiminut koko sodan ajan lähinnä ulkovaltojen suhteiden ylläpitäjänä. Itse sodankäynnistä vastaa muut henkilöt. Zelensky ei ole tosiaankaan mikään diktaattori, vaikka iso vastuu hänellä onkin

Vierailija
25/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä jotain väliä, ei ole. Kuvitteleeko Häkkänenkin itsensä ukrainalaiseksi vai mikä tässä niin kylmäävää on. Minä olen elänyt siinä maailmassa kun nuo tienoot kuului venäjään, ja minusta ne yhtä hyvin voisi kuulua edelleen, ei ukraina eroa venäjästä mitenkään. 

Venäjähän tosiaan näkee ne alueet jotka sille on joskus kuuluneet ikuisesti osaksi itseään. Ehkä muistat historian tunneilta että myös suomi venäjään aikanaan kuului

Vierailija
26/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä jotain väliä, ei ole. Kuvitteleeko Häkkänenkin itsensä ukrainalaiseksi vai mikä tässä niin kylmäävää on. Minä olen elänyt siinä maailmassa kun nuo tienoot kuului venäjään, ja minusta ne yhtä hyvin voisi kuulua edelleen, ei ukraina eroa venäjästä mitenkään. 

Eroaa siinä mielessä, että eivät halua kuulua Venäjään. Toki varmaan mikään Venäjän alistamista siirtomaista ei halua kuulua Venäjään, mutta Ukraina kuitenkin onnistui jotenkin irrottautumaan tuosta pazkasta kun se edellisen kerran romahti.

Vierailija
27/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Pekka Toveri kumonnut Häkkäsen puheet? 

Siis Häkkänenhän ei mitenkään manaile Ukrainan tilannetta saati lyttää Ukrainan asevoimia, vaan pitemminkin kannustaa läntti isompaan tukeen. Kannattaa joskus lukea otsikkoa pidemmälle

Vierailija
28/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tuoda faktaa esiin että Euroopassa on enemmän sotilaita yhteensä kuin Venäjällä lähivuosina. Eli voimme saada ylivoiman. Ainoa asia millä putinistit voi pelotella on kemiallinen ja ydinsota, ja Eurooppa on ollut sormisuussa nukkumassa omaa erinomaisuuttaan eikä ole kehittänyt teknologiaa mannertenvälisten ohjusten eliminointiin, nämä irondomet ja muut häsbeen-jutut on historiaa jossa ammutaan ohjus maasta hyökkäävään ydinohjukseen. Jenkit sentään kehittävät laser-teknologiaa hyvää vauhtia. Näissä kaikissa on ongelma maan r-säde, ohjusta ei voi torjua kuin kapeahkolta sektorilta per ammus.

Kun Venäjältä saadaan mannertenvälisten ohjusten yliote pois, on se vapaata riistaa maahyökkäykselle. 

Vierailija
29/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene rysssä takaisii mistä tulitkin

Vierailija
30/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjähän tosiaan näkee ne alueet jotka sille on joskus kuuluneet ikuisesti osaksi itseään. Ehkä muistat historian tunneilta että myös suomi venäjään aikanaan kuului

Meidän täytyisi nyt varmaan liittyä ennaltaehkäisevästi Ruotsiin, koska sillä nyt kuitenkin on paljon pitempi historia Suomen omistajana.

Vierailija
31/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän täytyisi nyt varmaan liittyä ennaltaehkäisevästi Ruotsiin, koska sillä nyt kuitenkin on paljon pitempi historia Suomen omistajana.

Kohtahan me ollaan taas aseliitossa. Eka kertaa sitten 1800-luvun alun

Vierailija
32/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin puhui neuvostoliiton aikaisista maista, Suomi ei ole kuulunut neuvostoliittoon. Mm. Ukraina ja Baltianmaat kuuluivat.

Vierailija
33/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tuoda faktaa esiin että Euroopassa on enemmän sotilaita yhteensä kuin Venäjällä lähivuosina. Eli voimme saada ylivoiman. Ainoa asia millä putinistit voi pelotella on kemiallinen ja ydinsota, ja Eurooppa on ollut sormisuussa nukkumassa omaa erinomaisuuttaan eikä ole kehittänyt teknologiaa mannertenvälisten ohjusten eliminointiin, nämä irondomet ja muut häsbeen-jutut on historiaa jossa ammutaan ohjus maasta hyökkäävään ydinohjukseen. Jenkit sentään kehittävät laser-teknologiaa hyvää vauhtia. Näissä kaikissa on ongelma maan r-säde, ohjusta ei voi torjua kuin kapeahkolta sektorilta per ammus.

Kun Venäjältä saadaan mannertenvälisten ohjusten yliote pois, on se vapaata riistaa maahyökkäykselle. 

Sitä maahyökkäystähän tuo maa nimenomaan kaivaa nenästään. Jos venäläiset itse eivät saa hulluuttaan lopetettua, jonkun on pakko tehdä se heidän puolestaan. Ja siihen vaaditaan se maahyökkäys. Ei ne urvelot edes tajua hävinneensä, vaikka maan talous on taantunut 70-luvulle, kansa syö helposti syttyvää raejuustoa ja kaalia, jos niitäkään, eikä kukaan halua leikkiä niiden kanssa. Siksi niille on pakko hieroa totuus naamaan.

Vierailija
34/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lännen tuen jatkumisessa Ukrainalle ongelmana ei ole niinkään puute rahasta kuin puolustusteollisuuden tuotantokyvystä, arvioi puolustusministeri Antti Häkkänen (kok.).

Jos tuotantoa ei saada nostettua, Ukraina ei kykene jatkamaan puolustautumista, Häkkänen sanoi Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan (MTS) seminaarissa.

HÄKKÄSEN mukaan Venäjällä on selvästi parempi ja kestävämpi sotateollisuuden kyky ja myös kyky mobilisoida lisää joukkoja rintamalle.

Ukrainassa ja länsimaissa taas kyky sietää henkilötappioita ja veronmaksajien rahan palamista on sen sijaan rajallinen, Häkkänen sanoi.

Mä sanoin tämän jo sodan alussa. Venäjä on isompi maa, ja jos ei lähetetä muiden maiden joukkoja tonne, niin Ukrainalta loppuu tietty ekana sotilaat. Ja pakotteet puree Länsimaihin paremmin, kun täällä ei olla totuttu kurjuuteen ja kylmään niin kuin Venä

Miten tästä eteenpäin sotatoimet menevät? Milloin sota loppuu ja millaiseen ratkaisuun. Osaat toki tämän sanoa, kun esiinnyt tietäjänä.

Vierailija
35/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Pekka Toveri kumonnut Häkkäsen puheet? 

Siis Häkkänenhän ei mitenkään manaile Ukrainan tilannetta saati lyttää Ukrainan asevoimia, vaan pitemminkin kannustaa läntti isompaan tukeen. Kannattaa joskus lukea otsikkoa pidemmälle

palstaputinisti tarttuu mihin tahansa jonka saa käännettyä Ukrainaa vastaan, joka uutisessa sama juttu, jätetään oleellisin pois 

Vierailija
36/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin puhui neuvostoliiton aikaisista maista, Suomi ei ole kuulunut neuvostoliittoon. Mm. Ukraina ja Baltianmaat kuuluivat.

Ja kuvittelet että se jotenkin suomen pelastais, että työnnetään tärkeimmät liittolaiset jyrän alle

Vierailija
37/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on toisekseen nykyään ihan toimiva vähemmistökielten ja -kulttuurien lainsäädäntö, joten ei menetettäisi mitään. Hallinto kevenisi ja kaikki voittaisivat. Ruotsalaiset osaa talousasiat paljon suomalaisia paremmin. Kelvattaisiinkohan me niille, jos joku nyt vaikka tekisi kansalaisaloitteen asiasta? Vill ni ha oss?

Vierailija
38/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bb0bfcbc-ec23-4287-ab81-612a7b19375a

Presidentiksi palaava Donald Trump saattaisi hylätä Naton

Donald Trump saattaa palata Yhdysvaltojen presidentiksi. Tuen jatkuminen Ukrainalle olisi uhattuna, kuten myös Yhdysvaltojen sitoutuminen Natoon, arvioi tutkija.

YHDYSVALTOJEN ex-presidentti Donald Trumpin mukaan Vladimir Putin käyttää n-sanaa jatkuvasti, sillä se herättää pelkoa muissa valtioissa.

Trump ei kuitenkaan viitannut n-sanalla natseihin tai rotuloukkauksiin, vaan ydinaseisiin (engl. nuclear weapons) ja toteaa, että kyseistä sanaa ei saisi käyttää.

Kun muut [valtiot] ovat peloissaan, hän käyttää sitä sanaa vain enemmän. Hän tekee niin, koska hän ajattelee, että kukaan ei hyökkää Venäjälle, ja kaikki muut [valtiot] ovat typeriä, eivätkä he aio tehdä asialle mitään.

Trump keskusteli asiasta toimittaja Piers Morganin ohjelman maanantaina julkaistavassa jaksossa. Morgan kysyy ohjelmassa Trumpilta, mitä hän tekisi Ukrainan sodan suhteen, jos olisi tällä hetkellä presidentti.

Trump sanoo, että sen sijaan, että Putinin sanomisia voivotellaan, tälle pitäisi osoittaa, että Yhdysvalloilla on paljon paremmat asevoimat kuin Venäjällä.

Sanoisin hänelle, että meillä on paljon enemmän ja paljon vahvemmat [asevoimat] kuin sinulla, etkä voi käyttää ydinase -sanaa enää koskaan. Ja jos käytät, niin sitten meillä on ongelmia.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008771140.html

Vierailija
39/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Trump valitaan presidentiksi niin hän saattaa irrottaa Yhdysvallat Natosta ja tämä olisi paha juttu koko Euroopalle, kun ei olisi Yhdysvaltain ydinasearsenaalia takana. Ja jo puolet Yhdysvaltalaisista pitää tukea Ukrainalle liiallisema, ottakaa tämä huomioon.

Ja Trump on ennakkosuosikki

Hankala sanoa usa;n vaaleista. Kaks huonoa vaihtoehtoa niin gallup-tuloksia hankala arvioida. 

Vierailija
40/175 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Trump valitaan presidentiksi niin hän saattaa irrottaa Yhdysvallat Natosta ja tämä olisi paha juttu koko Euroopalle, kun ei olisi Yhdysvaltain ydinasearsenaalia takana. Ja jo puolet Yhdysvaltalaisista pitää tukea Ukrainalle liiallisema, ottakaa tämä huomioon.

Ja Trump on ennakkosuosikki

Tuskin irroittaa. Viime kaudellaan hän louskutti kovasti Natoa vastaan, mutta mitään louskutuksensa mukaisia päätöksiä hän ei toimeenpannut.