Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa käyttää vanhoja Kalevala-koruja?

Vierailija
12.12.2023 |

Tarkoitan mallistosta poistuneita koruja, jotka eivät ole erityisen vanhoja tai muuten mitään harvinaisuuksia. Eli esimerkiksi sellaisia hyvin tunnistettavia ja suosittuja koruja, joiden valmistus vain on lopetettu. Rehellisiä vastauksia kaivataan? Käytätkö/käyttäisitkö itse? 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kommentoitu Kuutar-koruista. Itse en siis tarkoita Kuutar-koruja. Nehän ovat klassikkomalli ja edelleen myynnissä. Virheellisesti puhuin kuitenkin Vanamosta, vaikka siis nekin edelleen myynnissä. Toki niitäkään ei ole juurikaan näkynyt pitkiin aikoihin kenelläkään.

ap

Siis mitä väliä vaikka jotakin mallia ei enää valmistettaisi? En nyt kyllä ymmärrä tätä sun "ongelmaa". 

Mä käytän sellaisia koruja mitä itse haluan ja ihan sama mitä mieltä muut niistä on. Olen päässyt ripille vuonna -94 ja sain Kalevalan kaulakorun lahjaksi. En nyt varmaan saisi sitä enää käyttää sun logiikan mukaan.

N44

Vierailija
42/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ajatus on ihan asiallinen.

Jos vertaa vaikka siihen Marimekon logohihnalaukkuun. Se on varmaan ihan hyvä ja arvokas laukku, ja mallinakin aika neutraali ja ajaton. Silti monet puhuu, että se on nykyään ihan jokaisella ja siksi jotenkin nolo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, tunnen ihmisiä joilla on pari sataa vuotta wanhoja perinnekoruja käytössä. Ovat muuten kauniita. Itsellänikin on pari kappaletta ja lisäksi myös Kalevalakoruja. Eivät ne mene koskaan vanhaksi ja käytän niitä aina kun huvittaa tai passaa tyyliin mitä on päällä. Ei ole tähän päivään tullut mieleen, että olisi jotenkin noloa. Ap, mieti nyt vähän enemmän. Kohta kyselet onko noloa jos ihmisillä on kauniita ryijyjä kotinsa seinillä. Ei kaikki vanha ja perinteinen ole noloa missään nimessä.  

En nyt tarkoittanut vanhoja perinnekoruja. Vähän sama kuten ei sisustuksessakaan selkeä vanhanaikaisuus ole noloa, mutta tällä hetkellä 2000-luvun alun trendisisustus näyttää vanhanaikaiselta ja noh, hieman nololta. Kuten esimerkiksi valkoinen sisustus ja live laugh love-taulut. 

ap

Meillä ei ole valkoista sisustusta eikä tuollaisia tauluja koska en niistä pidä, mutta jos pitäisin niin todellakin mulla olisi tuollainen sisustus. Olen kuitenkin enemmän tummemman ystävä. Mulle on ihan sama mitä joku ajattelee meidän sisustuksesta koska tämä on meidän koti. Mulle on myös ihan sama muiden sisustus.

N44

Vierailija
44/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mielestä on arvokkaampi koru, jos valmistus on lopetettu ! Ja koruja kuten vaatteitakin käytän oman mieltymykseni mukaan, siksihän korua käytetäänkin, kun se miellyttää itseä. Nyt ei kyllä tajua jotain.

Vierailija
45/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa vaikka siihen Marimekon logohihnalaukkuun. Se on varmaan ihan hyvä ja arvokas laukku, ja mallinakin aika neutraali ja ajaton. Silti monet puhuu, että se on nykyään ihan jokaisella ja siksi jotenkin nolo.

Miten niin nolo? Ei ehkä trendikäs, mutta miksi se tekisi siitä nolon?

Vierailija
46/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma, vedät korut päälle jos itse tykkäät. Sama vaatteiden kanssa. Kaikkea ihminen kerkiääkin mietiskellä.

Joo ymmärrän, että tähän aloitukseen on vastannut niitä, joiden mielestä trendeillä ei ole väliä. Nyt kyse olikin enemmän siitä, että miten trenditietoiset asian ajattelevat. Vähän sama kuin pillifarkkujen kanssa. Itsekin niitä käytän, mutta ymmärrän myös, että ne ovat myös hieman noloja nykyaikana. 

ap 

Mä käytän aika paljon jegginsejä eli kapeita farkkukankaisia housuja. Ihan sama mulle mitä mieltä joku niistä on. Noloa on se kun arvostelee toisten vaatteita, koruja yms. Jokaisen oma valinta mitä pukee päälleen. En ole koskaan ollut mikään muodin perässä juokseva vaan olen käyttänyt sellaisia vaatteita ja koruja joista pidän ja jotka sopii mulle.

N44

Vierailija
47/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää suosia vanhaa ja vintagea, 2nd handia.

Uusien tuotteiden ostaminen ja trendien perässä juokseminen on NOLOA.

Vierailija
48/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä! Kiitos. Siis itsellänikin on tämä Gratha-laukku, mutta olen viime aikoina vähentänyt sen käyttöä, koska juuri av:lla kyseistä laukkua paljon parjataan.

ap

Vierailija
49/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä! Kiitos. Siis itsellänikin on tämä Gratha-laukku, mutta olen viime aikoina vähentänyt sen käyttöä, koska juuri av:lla kyseistä laukkua paljon parjataan.

ap

Sitä parjataan täällä siksi, että arvostellaan trendien perässä juoksevia ihmisiä. Alkuperäisessä kysymyksessäsi tilanne on juuri päinvastainen.

Vierailija
50/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitä parjataan täällä siksi, että arvostellaan trendien perässä juoksevia ihmisiä. Alkuperäisessä kysymyksessäsi tilanne on juuri päinvastainen.

onhan täällä paljon Kalevala-korujakin parjattu. Erityisesti suosittuja malleja.

ap

Vierailija
51/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et voi olla tosissasi. Mahtaa sulla olla huono itsetunto jos oikeasti vähennät jonkun laukun tms. käyttämistä sen vuoksi mitä täällä palstalla jotkut maukuu. Mä en kyllä suoraan sanottuna edes tiedä tuota laukkumerkkiä ja mulle on ihan sama onko jollakin tuollainen.

N44

Vierailija
52/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Eikö nämä ole jo lähtökohtaisesti rautakautisia korumalleja? Miten ne muutamassa vuodessa sen enempää olisi vanhentuneet?

Vierailija
53/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys 0/5 🙄 Ei helvata, mihin tää maaima on menossa.

Vierailija
54/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein syksyllä aloituksen jossa kerroin tilanneeni itselleni hopeisia koruja lähes 300 euron edestä. Halusin hemmotella itseäni ja antaa ne itselle joululahjaksi. Siihen tuli sitten jotkut aukomaan päätä, että miksi hopeaa, etkö mieti jälleenmyyntiarvoa, miksi käytit rahaa tuollaiseen, yms. No en mä nyt herran jumala osta koruja ajatuksella, että ne joskus myyn ja paljonko niistä saisin rahaa! Mä ostan ne pidettäväksi ja ostin sellaiset korut joista pidän. Lisäksi halusin oikeasti hemmotella itseäni vaikean elämäntilanteen jälkeen. Mä tykkään niin hopeasta, kullasta kuin pronssista. 

Vierailija
55/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko tutustunut Kalevala pidetty koruihin. Elikkä, Kalevala myy jo tuotannosta poistettuja käytettyjä koruja jotka on kunnostettu. Ihmiset lähettävät vanhat korut Kalevalle ,saavat lahjasetelin vastineeksi. Pidetty korut ovat myös todella suosittuja, hieno konsepti.

Vierailija
56/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tarkoitan tässä nyt sellaisia sarjoja kuten esim. Carmen, Vanamo jne. En välttämättä tarkoita, että kyseisten korujen käyttö olisi varsinaisesti noloa, mutta kuitenkin hieman epätrendikästä tai vanhanaikaista. Ei tietenkään ole mitään pahaa ettei seuraa trendejä, mutta tarkoitukseni oli nyt kysyä, nähdäänkö vanhoja koruja käyttävä jotenkin vanhanaikaisena. Eli koska kyseiset korusarjat ovat olleet suosittuja, ne ottavat helposti silmään. Moni saattaa korun nähdessään ajatella: tuollaista itsekin käytin 5 vuotta sitten. Eli näitä koruja ei enää paljon ihmisten päällä näy, vaikka ne aikoinaan olivatkin suosittuja. 

ap

Oletko ajatellut hakea hoitoa materialismiisi?

Oikeasti.

Vierailija
57/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Haulikolla oli vanhan, tai ainakin jo kauan mallistossa olleen, näköinen Kalevala koru Linnan juhlissa. Kaunis.

Vierailija
58/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtori Haulikolla oli vanhan, tai ainakin jo kauan mallistossa olleen, näköinen Kalevala koru Linnan juhlissa. Kaunis.

Ai kamala. Pahoittelen! Haukiolla siis. 

Vierailija
59/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

onhan täällä paljon Kalevala-korujakin parjattu. Erityisesti suosittuja malleja.

ap

Täällä parjataankin kaikkea. Myös hyvin suosittuja asioita ja ihmisiä.

Vierailija
60/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala. Pahoittelen! Haukiolla siis. 

Anteeksi mutta repesin tälle tohtori Haulikolle😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän