Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa käyttää vanhoja Kalevala-koruja?

Vierailija
12.12.2023 |

Tarkoitan mallistosta poistuneita koruja, jotka eivät ole erityisen vanhoja tai muuten mitään harvinaisuuksia. Eli esimerkiksi sellaisia hyvin tunnistettavia ja suosittuja koruja, joiden valmistus vain on lopetettu. Rehellisiä vastauksia kaivataan? Käytätkö/käyttäisitkö itse? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin helvatan noloa.

Vierailija
82/90 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, päinvastoin. Itse pidän "nolompana" käyttää Kalevala Korun uudempia, moderneja koruja, esim. Männyt-mallistoa, jonka muotokieli muistuttaa ennemmin vulvaa kuin mäntyä. 

Korumyyjä/puutarhuri

Vierailija
84/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, eikä hienoa. On yhdentekevää.

85/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Ne eivät ole minun tyyliäni, mutta yleisesti ovat mielestäni tyylikkäitä. 

Kalevala-korut olivat muotia 90-luvulla mutta niitä on ollut jo jostain 1930-luvulta lähtien. Ovat ajattomia muotoilultaan ja teemoiltaan.

Vierailija
86/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vanha mutta mitä helevetti' se kellekään kuuluu mitä käytät!

Omapahan on asiasi!

Vierailija
87/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaaja on hyvin nuori tyttö.

Vierailija
88/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen jos mulla ois yksikin Kalevala-koru  :)  Ne vaan kalliita kun pienin eläke  :(  MIKSI et voisi käyttää, käytä älä säästä laatikossa. Iloa toivotan sulle niistä.

Käykää ostamassa kalevalakorunne käytettynä Kultatukusta. Siellä niitä on pilvin pimein! Tosin pronssisia koruja ei kannata ostaa edes uutena, koska menevät pilalle nopeasti. Pronssi ei kestä kosketusta ihon kanssa. 

Hinnoista sen verran, että Kalevala Korun korut ovat ylihinnoiteltuja. Sama pätee kyllä myös muihin tuotemerkkeihin, esim. Kohinoor, Efva Attling, Lumoava jne. Lopuksi ostittepa mitä hyvänsä, itse välttäisin hankkimasta Liisa Vitalin Pitsiä, ainakaan lahjaksi. Se näkyy päätyvän romuksi todella nopeasti. Siitä ei pidetä, enkä kyllä yhtään ihmettele, kuten en ihmettele myöskään sitä, että huutokaupat ja panttilainaamot pursuaa Björn Weckströmin suunnittelemia koruja. 

Vierailija
89/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko bismark-kultaketjuja taas käyttää? Sain niitä lahjaksi 80-luvulla. Niitähän ei ole näkynyt kenelläkään pitkään aikaan.

Vierailija
90/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti kuinka moni katselee kadulla kävellessään, kaupassa, tai muuten julkisella paikalla ollessaan arvostellen, millainen koru toisella on, miltähän vuodelta tai tekee siitä jonkun johtopäätöksen ihmisestä? Olisi mielenkiintoista kuulla hänen ajatuksiaan, jolla riittää aikaa, viitseliäisyyttä ja mielenkiintoa katsella niin intensiivisesti kanssaihmisiää. Ja jos joku katselisi käytettynä saatua itselle rakasta kalevalakorua arvostellen ja pitäisi minua nolona. Niin soisin sen hänelle. Ei vaikuttaisi oikeastaan elämääni mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä