Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa käyttää vanhoja Kalevala-koruja?

Vierailija
12.12.2023 |

Tarkoitan mallistosta poistuneita koruja, jotka eivät ole erityisen vanhoja tai muuten mitään harvinaisuuksia. Eli esimerkiksi sellaisia hyvin tunnistettavia ja suosittuja koruja, joiden valmistus vain on lopetettu. Rehellisiä vastauksia kaivataan? Käytätkö/käyttäisitkö itse? 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala korut ovat sellainen laatutuote, ettei niillä ole viimeistä käyttöpäivää.

Minä ostin hiljattain erään KK-riipuksen, joka oli erittäin suosittu 90-luvun alussa. Enää sitä ei usein näe, ja se on poistunut tuotannosta jo lähes 30 vuotta sitten. Himoitsin ko. korua lapsena, mutten koskaan saanut sellaista. Nyt tulen iloiseksi aina kun laitan sen kaulaan. Moni on sitä myös kehunut.

Vierailija
62/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni ehdin hankkia Iris korvakorut juuri ennen kuin ne poistuivat mallistosta. Kaulakoru minulla oli ollut jo pitkään. Nää on varmaan just sitä mitä ap hakee. Ei nolota käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso Carmen-kaulakoru ja käytän jatkuvasti juhlatilaisuuksissa.

Vierailija
64/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, kerään, käytän.

Vierailija
65/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso Carmen-kaulakoru ja käytän jatkuvasti juhlatilaisuuksissa.

Mä käytän Carmenia jatkuvasti, ja saan siitä paljon kehuja. Huom. myös miehiltä! 

Vierailija
66/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytytkö jos ripustan vanhat bismark-ketjuni päälleni? Nehän eivät ole olleet "muodissa" pitkään aikaan mutta ihan käyttökelpoisia ovat yhä.

Vierailija
67/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa joillekin. Joillekin ei. Osa sulattaa ne kai? Tai sitten jos on tarpeeksi hieno ja kaunis niin menee.

Vierailija
68/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on teini koska vain teineille asiat ovat "noloja". Aikuiset tekevät koruvalintansa ihan muilla perusteilla. 

Vierailija
69/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuli vaan mieleen, että jos olet kovin nuori, niin säästä ihmeessä ne nolotkin korut. Voivat olla taas arvokkaita sinun alkavassa keski-iässä ja vanhempanakin. Koko ajan mallistoja tulee uusia ja toisia lopetetaan. Voit vaikka myydä myöhemmin arvon noustua, koska jollakin aina jäi ostamatta ja on katunut vuosikymmeniä sitä. Tuommoiset maksavat hinnan noususta riippumatta, kunhan vaan saavat himoitsemansa korun viimeinkin.

Toisaalta sinulla saattaa olla perillisiä, joille haluat niitä koruja lahjoitella.

Vierailija
70/82 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tai vanhaa, kunhan on mieleistä. Vanhimmat mallit ovat nyt suosiossa. Oliko tämä maksettu aloitus🙄

Vierailija
71/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa käyttää. Korut eivät yleensäkään ole kertakäyttötavaraa.

Vierailija
72/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos mulla ois yksikin Kalevala-koru  :)  Ne vaan kalliita kun pienin eläke  :(  MIKSI et voisi käyttää, käytä älä säästä laatikossa. Iloa toivotan sulle niistä.

Vierailija
73/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvani käyttää. Yhden jopa ostin hänelle käytettynä. Minä käytän juhlassa itseäni vanhempia kelloja (|taskukellot kaikki yli 100v ja huollettu, rannekello on omega v. -56 ja kulkenut aina perheessä. Ajatus korujen vanhenemisesta kuulostaa absurdilta. Kannattaa toki huoltaa ne.

Vierailija
74/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä vaikka joku pitäisi nolona. Minulla on harvinaisia Kalevala-koruja, mummoltani perittyjä ja käytän jos huvittaa.

Vierailija
75/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä noloa ajatella ettei kehtaa korua pitää kun miettii ett se on vanhentunut.

Vierailija
76/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carmen-sarjassa on todella kauniita koruja.

Haluaisin ostaa kaulakorun ja korvikset. 😍

Mä olisin niin halunnut tuohon carmen sarjaan kuuluvan rannekorun, upea on edelleen mielestäni.  Harmi vain, että Kalevala Korun mielestä naisilla on kovin kapeat ranteet joten edes suurin malli ei mahtunut mun käteen😭

Vierailija
77/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala Koru on vanha yritys, joka on uudistanut profiiliaan jo pitkään suunnittelemalla uusia koruja  ikivanhojen hautalöytökorujen sijaan tai lisäksi.Sen voi tulkita myös hieman pinnallliseksi, tietyn ajan henkeä kuvaavaksi kovin kaupalliseksi toiminnaksi, ja joka ap:n kysymyksestä nousi heti mieleeni. Uusia korusarjoja tulee lähes vuosittain näyttävällä markkinoinnilla. Ei ihme, jos hetken miettii onko  korusarja jo viime kauden hörhötyksiä.

Korun hienous,kauneus tai tyylikkyys on sen kantajassa ja millaisessa yhteydessä niitä käyttää. Myös vaatetuskin vaikuttaa. Löytyy mautonta pröystäilyä tai harkittua tyylikkyyttä. Onnistunut provoilu koruilla kertoo myös kantajan rohkeudesta kokeilla jotakin muuta kuin mihin koru on tarkoitettu. Niinpä en miettisi onko minun koruni noloa käyttää, vaan enemmänkin missä mitäkin haluan käyttää. Jos joku keskittyy korussasi sen nolouteen todennäköisesti sellainen ei osaa itse sen paremmin valita omia korujaan.

Vierailija
78/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain uusrikkaat ja keskiluokan wannabeet menee trendien perässä. Vanha raha ja tyylikkäät ihmiset pitää klassikoita, ja myös klassikkokoruja. Ei mitään noloa. Noloa on juosta muodin perässä ja kuluttaa koko ajan. 

On noloa olla kuluttamatta ja menemättä trendien mukana. Sanoihan K-kauppiaskin että ei ole väliä paljonko asiakkaalla on rahaa kauppaan tullessaan vaan pääasiahan ON ettei sillä ole sitä lähtiessään.

Vierailija
79/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin Kalevalakoruni on yli 80 vuotta ollut käytössä.

Vierailija
80/82 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain räkäiset nenärenkaat ( pillun koruja unohtamatta ) ja kantapäästä otsaan asti tatuoidut LADYT ovat aina "muodissa". Siinä näkeekuinka tisseihin tatuoidujen x-x- eksien naamat ajansaatossa venähtävät elämän taistossa.

terv. Hanttapuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme