No niin, nyt Suomeen on rantautunut uusi tarttuvampi ja mahdollisesti vaikeamman taudin aiheuttava variantti
Joku JN1. Se on taas uudenlainen eli ei omikronin alalaji enää. Tarttuvampi, vaikeamman taudin aiheuttava, siitä toipuminen kestää kauemmin.
Ja jos joku ahdistuu aiheesta puhumisesta niin mitäs avasit tämänkin aloituksen. Ihan turha tulla purkamaan ahdistustaan selittämällä "lopettakaa aiheesta jankkaaminen" tai "se on pelkkä flunssa" tms.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo kyllä selittäisi tämän itsellä olevan taudin joka ei tosiaan ole mikään "pikkunuha" joka menee ohi parissa päivässä. Toista viikkoa jo sairastanut ja ei tunnu talttuvan vaan hetken on helpompi olla ja sitten taas alkaa taas joku uusi oire tai vanha tulee takaisin.
Tai sitten se ei ole korona. Itselläkin oli alkusyksystä joku vastaava tauti kesti kaksi viikkoa, koronatesti nega. Pari kuukautta myöhemmin oli kolme päivää nenä tukossa ei muita oireita ja koronatesti positiivinen (en olisi edes testannut ellen olisi ollut menossa tapahtumaan, jossa oli paljon vanhuksia). Maailmassa on muitakin tauteja kuin korona.
Muuten loistava ja pitkäkin vähättely, mutta tämä omani on testattu ihan terveydenhuollossa koronatartunnaksi mutta variantista en ole tietoinen ja en edes tiedä testataanko/ilmo
Et sitten tiedä että testi on kalibroitu tavallisille viruksille, koska tuota koronavirusta ei ole pystytty eristämään. Lähde: THL, CDC; FDA.
Vierailija kirjoitti:
Oujee. Mä sairastin sellaisen omikronin jo kahteen kertaan jonka kerrottiin olevan varsin lieväoireinen ja blaablaablaa, mutta silti olin viikon verran ihan kunnolla kuumeessa kipeänä ja sitä ennen + sen jälkeen useamman viikon sellaisessa ärsyttävässä olisinko vaiko enkö olisi kipeä-oloissa.
Ja niin, noissa tartunnoissa ei ollut kuin joku pari kuukautta väliä eli melko nopsaan se thl:n lupaama vähintään vuoden kestäväksi lupaama immuniteetti oli ohi. Paha sanoa ihan tarkkaan kun nuo oireet kesti pitkään sen kunnon taudin jälkeen ja myös alkoi pitkään ennen kuin tuo kunnon tauti alkoi. Siinä ei normioloa kyllä montaa viikkoa ehtinyt välissä olla.
Oireesi johtuvat ottamistasi koronapiikeistä. Valtamedia uutisoi että AIDS on lisääntynyt hirveästi ja syyttää siitä ukranasta tulleita, vaikka syy on VAIDS, rokotteen aiheuttama immuunikato. Se mainitaan myös rokotteen haittavaikutuksissa.
Olen viikon ollut koronassa. Kyllä mä melko varmasti henkiin jään. En välittäisi sairastaa tätä tautia enää koskaan uudelleen. Heikkoon kuntoon tämä vie.