Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAVAUVOJEN viikonloppupino**

05.01.2007 |

Aloitin uuden pinon kun tuo vanha meinas jo natista liitoksissaan :)

Kiva että on paljon kirjoittajia ja pinot pitenee.

Itse en nyt kerkeä muuta kirjoittamaan, pitäis saada tää lössi valmiiksi jotta ehditään viemään poikanen kerhoon.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Nyt ne lumet on sit sulanut joista eilen niin hehkutin :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, mikä mahtaa olla kun mulla särkee pää aina Jouluisin (muuten ei kovinkaa usein) ja olen luullut, että se johtuu hyasinteistä. Tänä vuonna mienikin pää on särkenyt (ei koskaan muulloin) Joulusta asti enemmän tai vähemmän. Yhtään hyasinttiä ei ole ollut tänä vuonna. Voisko joulukuusi tehdä moista? Inhottavaa ohimosärkyä. Äsken mies soitti töistä ja sanoin, että taas mun päässä jyskyttää ja hän sanoi, että hänellä ei särje yhtään koskaan töissä. OUTOA!

Vierailija
22/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄN: Kiitos, mä itsekin ajattelin että vois ehkä olla jotain tuollasta! Mulla esikoisen jälkeen tuli noin 2kk synnytyksestä jotain " oiretta" , en enää muista mitä mutta ne oli tosi pieniä ne oireet verrattuna oksentamiseen. Sillon ei kyllä ollut mitään menkkoja tullut niin " tiesin" että en ole raskaana, nyt taas oli " menkat" , tai en minäkään tiedä oliko ne mutta välissä oli jo viikko jälkivuodosta ja mahaa väänti. Jotenkin harmittaa kun kroppa tekee tepposia eikä tajua itse mistä on kyse.

Ja samalla jääsydämelle vielä siitä VUODOSTA: Mä kysyin lääkärillä että olikohan tuo minun menkat vai jälkivuotoa. Hän sanoi että jälkivuotoa voi tulla silleen että kun kohtu supistuu niin joku verisuoni siellä sitten vielä alkaa vuotaa, ja vuoto voi siksi olla ihan tuorettakin. Päivistä hän ei sanonut mitään, mutta aiemmin olen jostain lukenut, että jos 1vko on jälkivuodosta kulunut ettei mitään tule, niin sitten pitäisi olla jo menkat - mutta en tiedä. Terkkarikin sanoi että joskus jää kysymysmerkiksi että kumpaa oli. mulla ainakin jää.

Ja vieeeelä jääsydämelle... :D LAIHDUTUSMOTIVAATIOSTA: Mä taisin saada parhaan mahdollisen motivaation, nimittäin tällä viikolla käynnisteltiin vähän ruokavalion parannusta jo muutenkin, mutta tosiaan 2vrk sitten siivosin ruokavaliosta pois kaiken mahdollisen epäilyttävän että Anjan mahavaivat menisi pois. Ja kappas, kun nukkui eilen 4h päiväunet ja yölläkin vissiin 5h putkeen! :o Ja kun kävin vaa' alla niin olen itsekin laihtunut 3,5kg??!? Että tuossapa mulle motivaatiota, jos palkintona on laihtumisen lisäksi vielä tytön hyvä vointi JA omat yöunet.

Tosin tuo ei taida toimia hyvin nukkuvien vauvojen äideille ;)

Mutta ei mikään ihmekään että laihtuu, kun ruokana on ollut lihaa, vihanneksia, hedelmiä ja leipää ilman levitettä (kun levitteessä on maitoa tai sitten noi kasvirasvalevitteet on niiiiin pahoja voi yök, ostin yhtä mutta sehän maistuu ihan muoville).

12 kg on nyt vielä normaalipainoon jäljellä. Mieli on kyllä jo paljon parempi, uskon että kyllä se vielä onnistuu :) Jos vaikka sais omat housutkin jalkaan eikä tarvis miehen housuja käyttää niin kuin olen raskauden jälkeen tehnyt - tosin mun lantio on kyllä levennyt siihen malliin että ei ehkä mahdu omat kuitenkaan.

Nyt taidan mennä lukemaan kirjaa ja odottamaan että mies tekisi ruokaa, kun just sai nukkua päikkärit mun ollessa muksujen kanssa pihalla.

Coe

P.S. Ai niin, hauska juttu TÖISTÄ :D Yksi työntekijäni laittoi eilen illalla mailia että mikä on yhden mun hoitaman (ja hänen työssään tarvitseman) projektin tilanne, josta hän on viimeksi kysynyt marraskuussa eikä VIELÄKÄÄN mitään ole tapahtunut. Siis ei VIELÄKÄÄN vaikka vauva on jo piruvie 2kk!!! :D Ensin vähän sadattelin tulikivenkatkuisesti... :) No lepyin sitten ja laitoin ihan ystävällisen mailin takas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaan noi [b]Coen[/b] mainitsemat asiat auta motivoimaan, kun tyttö nukkuu kuin unelma, mutta mulle riitti oma ulkonäkö;) Vaikken lihava olekaan, niin kyllä valokuvat paljastaa järkyttävät makkarat vaikka kuinka selittelis. Täysimetän, joten kovaa laihdutusta en ole aloittanut, mutta nyt vuoden alusta lopetin herkuttelun ja urheilen 2-3krt/vko. Viiden päivän saldo oli -700g :) Lähtöpainoon on on vielä 6,5kg (yhteensä tuli 18kg) ja siitä vielä jokusen kilon haluan pois ennen kesää...

A & Kirppu-neito 3kk1vrk

Vierailija
24/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiloa ylimäärästä enää jäljellä.

Raskausaikana kiloja tuli siis 23kg.

Yheksän ylimäärästä kiloa pysy aika sitkeesti,

nyt sitten käväsin vaa' alla pitkästä aikaa ja ihana yllätys kun olikin 4 kiloo hävinny :)

Oon vaan koittanu liikkuu enemmän ja katsoa mitä syön,

vaikken kovin tietoisesti oo koittanu vielä laihduttaa.

Zimppu

Vierailija
25/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten vuotoa! Mitähän mun kroppa oikein puuhailee? :o

Oisko nää nyt sitten toiset menkat, edellisestä vuodosta on 3vko... katotaan mitä tapahtuu. Hämmästykseni oli niin suuri että piti tulla sanomaan tänne kun olen tottunut kaikista kropan jutuista kertomaan :D

Coe

26/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnolla täällä ainaki minä luen nuita vuotojuttuja, kun ne omat vuodotki oli niin outoja...:)

Ehkä se on tämä kroppa joka niitä menkkoja käynnistelee, niin sen takia ovat vähän mitä ovat.

Tiiä häntä.

Ja kunhan nuo joulusuklaat saadaan tuhottua, niin jospa sitte löytys kuria tuohon ruokavalion siivoamiseen. Ois ihan hyvä saada painoa putoamaan ennen kun " taas" :) huomaa olevansa raskaana. Jos nyt lisää lapsia vielä suodaan..

Vierailija
27/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttäis vuoto olemaan yltymään päin, sitä on tullut siis vaan pyyhkiessä eikä ollenkaan pikkuhousunsuojaan asti. Jos nää on mun uudet menkat niin olen ihan tyytyväinen :) :) Toisen kerran jo tällasta vuotoa siis jälkivuodon päättymisen jälkeen.

Unohdin muuten eilen ja toissapäivänä kertoa (oon minäkin äiti) että Anja vihdoin oppi uuden TAIDON, eli oppi leikkimään sitterilelulla! Se on sellainen tanko jossa on nalleja, ja Anja oppi lyömään yhtä nalleista liikuttaessaan kättään. Tai enemmän se oli vielä sellaista, että näki kun tytön päässä menee ajatukset: " Kun liikutan kättä, tapahtuu jotain outoa. Teen sen uudelleen." Yritti nimittäin tehdä samaa myös liikuttaessaan toista kättä, mutta mitään ei tapahtunutkaan ja oli kovasti ihmeissään :)

Tuo vaan vahvistaa sitä käsitystä mikä mulla on ollut, että Anja on tosi tarkkaavainen tyttö, esikoinen näet malttoi keskittyä tuohon leluun vasta joskus 1,5kk myöhemmin. Esikoisella puolestaan olikin kiire liikkeelle, kun taas Anja ei minusta tee elettäkään vielä edes kierähtääkseen. Vaikka eipä tässä kiire ole :) Mutta tuntuu että luonteeltaankin tämä on sellainen, että tykkää katsella. Koittaa ainakin TELKKARIA tuijottaa ihan niska vääränä joka asennosta.

Nyt tekemään töitä... harmittaa kun yöunet jäi niin lyhkäisiksi, kun Anja ei illalla nukahtanut ja sitten esikoinen heräsi aikaisin enkä enää saanut unta vaikka oisin voinut jäädä sänkyyn. Koitan nukkua vähän päivällä varastoon.

Coe

Vierailija
28/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se joulu on sitten virallisesti ohi ja voi alkaa odottelemaan kevättä ja kesää ;)

Piti alkaa kirjoittamaan kun olitte kirjoitelleet vuodosta:

No,eilen mulla(kin) alkoi joku vuoto jota tosin ei tänään ole ollut, mutta punerrusta kumminkin. Vois ollakin että menkat olis alkamassa kun oli mieli eilen kuin masrjaskarhulla ;o) Ei siitä sen enempää, hih ;)

Ekat menkathan oli silloin jälkitarkastuksen aikaan...

Jääsydämelle; Mulla esikoisen aikaan tuli jälkivuotoon tauko ja sitten alkoi uudelleen. Oli selvästi jälkivuotoa joten sekin on mahdollista. Kunnon menkat alkoivat vasta kun imetys loppui pojan ollessa 7kk.

Mutta nyt sitten näköjään nämä on alkanut oikein kunnolla, kääk :(

Vaatteista: Meillä käytössä n. 4 haalaria typykällä ;D

50cm-56cm H&M: talvihaalari karvareunuksella, on vissiin vähän reilumpaa kokoa kun vieläkin mahtuu hyvin siihen. Sitten on ruskea pörröhaalari Name Itilta kokoa 62cm-68cm ja vaalean pun. Tutan fleecehaalari kokoa62cm ja vielä siskon tytön vanha vaalean punainen ohkainen talvihaalari kokoa 68cm.

Hauska muuten huomata että miten erilaisen mallisia nämä kaks murusta onkaan..Meillä kun tytöllä on oikein kunnon makkaramuhkurat jaloissa ja on muutenkin tuollainen pallero ;) Pojalla sitten taas vaikka oli melkein prikulleen samat mitat niin ei ollut muhkuroita oikeastaan ollenkaan. Poika ollut ikänsä sellainen oikein miehekkään jytky :)

Tuli tuosta Coen työökaverin viestistä mieleen kun multa mun oma äiti kysyi eilen et mikäs mua nyt niin väsyttää (en valittanut väsymystä, mutta ilmeisesti silmistä näkyi)...No herttinen, MULLA ON 2 KUUKAUDEN IKÄINEN VAUVA!!!! Onko se jotenkin kumma jos väsyttää? No mutta eilen oli muutenkin huono päivä...=P

Sain mieheltä yllärin tällä viikolla kun oli tilannut mulle sellasen hemmottelupaketin kylpylään ;o)

Hierontaa, jotain savijuttuja, kuntosalia, uintia, saunomista ja vielä ruoka päälle. Ihanaa!!! ja sisko sai mieheltään samanlaisen joten kiva mennä kaksin :o)

Mutta nyt taitaa aamupala kutsua, laihdutuksesta:

Meillä ei vaakaa ole, mutta vaatteista huomaa että jotain on kropasta lähtenyt kun housut ei enää niin purista. Oon siis yrittänyt vähentää hiilareita ja kaikki(!) herkut on nyt poissa listalta.

G:

Missä vaiheessa uskaltais jumppaan, onkohan useimmissa jumpissa kamalaa pomppimista? Kun sitähän pitäis välttää...Mulla kun tuntuis että tuo repeämä vielä jonkun verran vaivaa niin ei uskalla mitään riskiä ottaa. Kaverin kanssa ollaan suunniteltu jo jotain jumppaa,kuntosalia tmv...

Kertokaas miten te ootte tehnyt tuon kuntoilupuolen kanssa :)

Nyt aamupalalle siis, mars!

Camelot ja typykkäinen 10vkoa

Vierailija
29/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä kuinka kauan tässä lirissä ollaan vai saisko nuo käännettyä takasin jo tänään.

Lähdin siis lasten kans päivällä käymään mun vanhemmilla kylässä (matkaa reilu 30km). Tytöt sitten nukahtivat tulomatkalla autoon ja nukkuivat niin sikeästi, että en saanu niitä hereille vaikka monesti yritin, kömpivät vaan takasi nukkumaan. Ts. nukkuivat molemmat klo 17-20! Arvata saattaa, että eihän sitä yöunille sitten nukahdettukaan ihan vähällä. Pojat kyllä alkoivat ns. oikeaan aikaan, mutta nuorempi tyttö nukahti klo 23.30 ja isompi vasta joskus 1 jälkeen! Ja aamulla tietty nukkuivat sitten yhdeksään, onneksi eivät sen kauempaa. Ukkoki soitti mulle eilen porukoiden luo ja kertoi lähtevänsä kaverin luo saunaan ja " muutamalle" oluselle. Oli muutamat taas venähtäneet, kun tuli kotiin 4 aikaan aamuyöstä.. Nukkuu siis varmaan puoli päivää.

Tuomas nukkui 22-1, söi ja jatkoi uniaan heti. Kuuden aikaan söi taas ja sitten ei herättykään niinkuin yleensä vaan nukkui vielä 8 saakka. Hyvä niin, olisinki ollu vielä sillon 6 aikaan aivan zombie.

LAIHIKSESTA oli ollut puhetta.. Öö.. motivaatiota lisää peiliin katsominen, mutta toisaalta se motivaatio katoaa suklaahyllyllä kaupassa. Että tämmöstä jojoamista on tämä minun yritys laihtua. Pari päivää menee hyvin ja sitten taas uppoaa suklaalevy tms. Minulla on vielä raskauskiloja YHDEKSÄN (!!!) ja senkin jälkeen pitäs saada pois saman verran jotta olisin ihmisen näkönen.. nyt kun muistutan enempi valasta.. ja noiden 18kg jälkeenki siis olisin vielä ylipainoinen joten epäilemättä vedän lokakuisten pohjat :S

Mutta nyt noille kakaroille aamupalaa ja Tuomas ulos nukkumaan..

Leppoisaa Sunnuntaita!!

Mianni + nelikko

Vierailija
30/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on listalla spinning ja juoksu. Lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että mitä vaan voi tehdä, eikä toi juokseminen ole tuntunut pahalta (olen harrastanut sitä ennen raskauttakin). Vauvajumppa, jossa äiti jumppaa ja lapsi painona piti aloittaa tällä viikolla, mutta ei jaksettukaan herätä niin aikaisin;)

[b]Coe:[/b] meillä on kans kovassa huudossa noi nallet sitterissä:D

A & Kirppu-neito 3kk

Vierailija
31/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissuli! Vieläkin jaksan hehkuttaa öistä :) Nyt on menny muutama yö niin, että on nukahtanu 21-22, herää 01-03, sitten nukkuu joko puol kasiin-kasiin tai sit niinku viime yönä söi 06 ja heräs sit sillon puol kasi. Tuntuu oikeen olo ihmiseltä, kun ei tartte jännittää noita öitä enää niin paljoa, miten sitä taas valvotaan. Kylläpä täs on jo 3 ½ kk yöt mennyki ihan pyllylleen, että aika on jo parantuaki :) Kyllähän niitä takapakkejakin tulee, ei oo montaakaa yötä, kun Elma heräs kolmelta ihan virkeenä. Kitisi siinä vieres sit viiteen, kun ei ollu tekemistä hämäräs makkaris, sit otti puolentunnin tirsat, kunnes oli ihan pakko jo nousta :) Päiväunet vaikuttaa kyl selvästi. En oo antanu nukkua niin paljoa, vaikka se tuntuu kyllä TOSI kurjalta sitä herätellä! Eikä se sitäpaitti kovin hyvin heräiskää. Vaipan kun ottaa pois, niin yleensä se on se viimenen niitti :D

LAIHDUTUKSESTA täälä on puhuttu. Mulla tuli raskausaikana 24 kg, heh... Ennen joulua oli kuitenki vaan 6 jäljellä, mitä hirveesti ihmettelen! Oon nimittäin syöny kun norsu, makeaa varsinkin. Aivan järkyttävä makeen" nälkä" !! Mut jouluna tuli sit reipas kilo takas. Pitääs alkaa miettiin mitä syö, mut mulla sama ku MIANNILLA :) Peili motivoi laihduttaan, toi vatta on niin kauhee! Niinku monen litran pullataikina... Sit kuitenkin kaupas kun on, niin se taas jo unohtuu. Karkkihyllyjen pääs pitääs olla peilit niinku vaateosastolla :)

TALVIHAALAREITA täälä kans kolme käytös... Meillä kans se 50/56 cm karvakauluksinen H&M:n haalari, mikä oli jollain muullaki, oisko se ollu CAMELOT. Mut Elmalla kainaloiden kohta jäi pieneksi, muuten ois menny tosi kauan vielä. En saanu käsiä enää kunnolla hihoihin. Vaihdoin sit tohon 62 cm BAMSEN punaseen haalariin. Sinne ei mahdu oikeen alle mitää villavaatteita, ei oo kyl ollu kun kerran-kaks ollu tarvetta laittaakaa. Sit on 68 cm nallekarvahaalari, joka on tosi levee, sinne menee paljon alleki, jos on tarvis. Pääaukko kuitenkin vähän pikkuunen, pitääs jättää vetskaria auki ja sit se hämää mua, ettei vaan raavi leukaa :( Kaikis siis jotain vikaa kuitenkin.... BAMSEN haalari on kyl oiva näillä keleillä.

G: kuinka moni vauva syö tuttia? Ihan mielenkiinnolla kysyn, syökö kaikki (tai ainaki melkeen) muut paitti meidän Elma. Lilia ei ainakaan syö, sen muistan, entäs muut? Meillä mossotetaan tosiaan sitä peukkua :(

Rauhaisaa sunnuntaita!

bernuski ja Elma 3½kk

Vierailija
32/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neljästä tytöstä ei kukaan ole syönyt tuttia eikä kukaan juonut tuttipulloa. Olen ikävä äiti, kun en anna!

Vierailija
33/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä syö meidän typy :/ On yritetty sitkeästi tunkea suuhun, mutta kun 20 minuutin sessiollakaan ei mitään edistystä niin ei vaan jaksa... Anja sentään ei raivostu tutin yrityksestä, esikoinen aikanaan alkoi heti huutaa jos yritti tuttia, vissiin suututti kun ei ollutkaan maitoa. Nykyisinkin on kyllä aika lyhytpinnainen pimu, tulee kuulemma äitiinsä... 0:)

Ja LATE mun on pitänyt monta kertaa jo sanoa että kiitos ja kiva kuulla :)

Coe

Vierailija
34/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkään neidille ei tutti kelpaa,

tuttipullo onneksi kelpaa, muuten nääntyis nälkään ;)

Meillä typykkä oppinut tarttumaan esineeseen,

ajattelin ensin että se ottaa lelun ihan sattumalta, mutta nyt näyttää siltä että ihan tietosti ottaa sen.

Katselee tarkkaan lelua ja kättään että saako otetta lelusta, ja voi sitä riemua kun se on kädessä... ja menee sitten heti suuhun :)

Onko muilla 2 kuukauden ikäisenä lapsi tarttunut tietoisesti esineeseen?

Tänään pakkasin lapset ja vauvanvaunut ym. tarvikkeet autoon

ja mentiin meidän raksalle aamupäiväksi.

Ajattelin että oltais voitu viettää siellä esikoisen mieliksi koko päivä,

mutta täytyi lähteä pois kun vauva heräsi vaunuista.

Talossa oli sisällä niin hirvee rakennuspöly, ettei siellä voinut pikkuista kauaa pitää.

Ylihuomenna onkin Jennan neuvola,

pääsee vihdoin näkemään sen mitat.

Niin ja oma jälkitarkastus, jee :/

Zimppu ja Jenna 2kk 1vko 1pvä :)

Vierailija
35/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella puolestaan olikin kiire liikkeelle, kun taas (Anja) Elli ei minusta tee elettäkään vielä edes kierähtääkseen. Vaikka eipä tässä kiire ole :) Mutta tuntuu että luonteeltaankin tämä on sellainen, että tykkää katsella. Koittaa ainakin TELKKARIA tuijottaa ihan niska vääränä joka asennosta.

Sama täällä, esikoinen oli aikaisemmin liikkeellä, kävelemäänkin oppi 10-kuisena kun taas Elli on rauhallisempi, viihtyy enemmän paikallaan ja katselee ympärilleen, myös TV:tä! sekä on selvästi isoa siskoaan kovempi " juttelemaan" . Luulen, että yksi syy on se, että esikoista pidettiin enemmän lattialla, sattuneista syistä Elliä ei koko ajan siellä voi makuuttaa;) Mutta kaikki ajallaan, muutaman viikon tai jopa kuukauden erot taitojen oppimisessa ovat ihan normaaleja enkä todellakaan pitäisi pahana asiana jos Elli ei vielä ihan 10-kuisena kävelisi...Ja nyt kun muutkin ovat kertoneet lokavauvojensa selvästi tavoittelevan roikkuvia leluja, niin uskon näkemääni; Ellikin ihan selvästi huitaisee monta kertaa lelukaaren lelua. Luulin ensin sen olleen vain sattumaan, mutta kun vielä äitinikin oli Elliä hoitaessaan huomannut saman (päästiin miehen kanssa vähän vapaalle parisuhdetta hoitamaa, kivaa oli:) niin pakkohan se on uskoa.

BERNUSKI, tuuleta ihan rauhassa noita teidän öitä, on vain ihanaa kuulla miten hyvin teillä menee:) Miten JOLLAn ja vaavin yöt nykyään menevät? Ja mitä muuta teille kuuluu?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,

Lillis