Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAVAUVOJEN viikonloppupino**

05.01.2007 |

Aloitin uuden pinon kun tuo vanha meinas jo natista liitoksissaan :)

Kiva että on paljon kirjoittajia ja pinot pitenee.

Itse en nyt kerkeä muuta kirjoittamaan, pitäis saada tää lössi valmiiksi jotta ehditään viemään poikanen kerhoon.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Nyt ne lumet on sit sulanut joista eilen niin hehkutin :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisistä joku kyseli.

Meillä kastetilauisuus kesti puoli tuntia...vähempikin olisi riittänyt.

Kastekynttilä saatiin, ja pappi siunasi lapsen, pitämällä kättä hänen päänsä päällä.

Kaikilla papeilla on tietysti se oma tyylinsä, mutta pitäisi nämä perusjutut mielestäni kaikkien kuitenkin hoitaa.

Teidän papilla taisi olla kiire ;)

Kysy ihmeessä siltä miksi näin?

Toppapukugallup: Meillä odottaa käyttöä keltainen tutan toppapuku, kokoa 68, on vähän liian paksu vielä.

Autopukuna on disneyn vaaleanpunainen kevyttoppapuku, edessä Simban kuva, kokoa 62, alkaa olemaan tosi nafti.

Mutta nyt herättelemään Jennaa, että saadaan vietyä esikoinen kouluun.

Zimppu

Vierailija
2/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pastilli, että osaa särkeä päätä. Luultavasti johtuu niska-hartiaseudusta, joka on aivan jumissa. Pitäs käydä hierojalla, jos ois aikaa ja rahaa :)

NUKAHTAMISESTA kyseli joku (olikohan S-I..?) No, jokatapauksessa aluksi meillä Tuomas nukahti aina vaan kanniskelemalla syliin, mutta nyt on helpottunut. Yöunille nukahtaa maitopullon ja röyhtäytyksen jälkeen sänkyynsä. Laitan vaan pojan sinne, tutin suuhun ja valot pois niin sinne nukahtaa. Yleensä pitää käydä kerran laittamassa tutti takaisin, mutta koko ajan helpommin tuntuu nukahtavan. Samoin iltapäivän pitkille unille nukahtaa samalla tyylillä tosi helposti sekä ulos että sisälle. MUTTA, aamupäivät on ihme ähellystä, nukahtaa-herää-nukahtaa-herää ja tuota voi jatkua pari tuntia 5min jaksoissa. Rasittavaa..

Vielä kysymys, kun täällä monella on n. 2-v lapsia. Onko muilla sitä ongelmaa, että lapsi ei anna olla vaipan päällä, muttei vielä osaa tahtoa /mennä potallekaan? Meillä on nyt jo n. kuukauden ollu Julialla tämmöinen " ikä" ja on tooooosi ärsyttävää luututa pissaa millon mistäkin tai kesken ruuan laiton havahtua huomaamaan, että neiti tepsuttelee ympäriinsä paljaalla kakkapyllyllä *yök*. Eli siis tyttö riisuu vaipan+housut n. 10x päivässä. Käy kyllä potalla, mutta sinne tulee ehkä 20% tuotoksista. Aluksi, kun tämä homma alkoi niin muutaman päivän meni tosi hyvin, tuli vaan pari vahinkoa lattialle, mutta nyt siis näin. Onkohan meillä ainoa kummajainen, vai oisko muillakin tätä " vikaa?"

Mutta nyt ruuan laittoon ja sitten ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vaippakyselyyn vastanneille.. :) Juu, meil oli aluksi käytössä pampersit, rupesivat fuskaamaan (ja sairaalassa kun oli käytössä liberot, jotka toimi hyvin) niin siirryttiin liberoon. Ne rupes fuskaamaan-> pampersit taas ja " yö-vaipaksi" dailyt, jotka toimi tosi hyvin mut nyt ne on taaas ruvennu fuskaamaan! Kokeiltiin dailyn housuvaippaakin ja se on ihan ok, mut niin hankala pukea, etten yöllä sitä enää laita, illalla vaan. Mut että täytyy ehkä taas kokeilla liberoa (kun se tuntui monella toimivan) tai sit noita muita halpismerkkejä. On vaan niiiin rasittavaa yöllä ruveta vaihtaan vaatteita...

Nukahtamisesta: eli meiän poju se nukahtaa " vaan" tissille illalla. Ja sit tissittelyä kestää yhteensä sen pari tuntia. Eli mennään n.ysin mais iltapesulle, sit sänkyyn ja tissi suuhun. Nukahtaa suht pian - mutta vaan 10-30 minuutiks ja herää, jonka jälkeen syö taas ainakin tunnin. Melko rasittavaa kun tosiaan olis niin mukavaa vielä ite vähän nousta ja viettää " omaa aikaa" miehen kans, mutta kun poika viimein nukahtaa niin kello on jo 23-23.30. Eipä siin viitti enää valvoskella ku parin tunnin kuluttua jo poika herää taas syömään.. Nyt on aamuherätyksetki aikaistunu. Sillon ku poju nukku niitä 6-9h:n putkia niin noustiin yleensä vast ysin maissa. Nyt ollu jo pitkään et kasilta, ja tänään jo 15 vaille. Eihän siinä mitään mut vaikuttaa kuitenki koko päivään...

Joku puhui edell. pinossa pituuden mittauksesta. Oli aika huvittavaa, kun siellä rota -tutkimuksessa hoitaja sai pojasta 1,5cm lyhyemmän ku 2kk neuvolassa!! Että kumpi sit mitannu oikein...? Painoa oli kuitenki tullu melkein kilo lisää.. (eli nyt on sen 9,3kg!!) Että täällä(kin) on pikkkusen hartiat jumissa. Mies tossa just ehdotteli et jos tilattais hieroja meille kotiin. Tiedä sitten miten onnistuu mahallaan makuu näiden rintojen kanssa kovalla pöydällä...

Mutta ei sen kummempaa. Poika tosiaan eilen " täytti" 3kk! :) Kylläpä aika rientää vaik toisaalta tuntuu et raskausajasta on valovuosia! ;o

Mutta eipä muuta tällä kertaa..

Pupu

p.s. On pitäny sanoa, et kyllä te olette ahkeria te, jotka teette gradua!!! Mä en ole ees paljon ajatuksia suonu sinne suuntaan.. Ja nyt kevään aion olla " poissaolevana" yliopistolta... Mut kyllä oon kade teille!! :)

Vierailija
4/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon ole ehtinyt tai suoraan sanoen jaksanut kirjoitella, lukemassa olen kyllä suht usein käynyt.

Meillä oli eilen 3 kk neuvola ja mitat olivat 6225 g (3860) ja 62,3 cm (53), paino oli ottanut nyt pienen spurtin mutta pituus taas tasaantunut, tuntui oma maito vielä piisaavan, ei sen puoleen, meidän Jamille ei pullo enää kelpaakaan ;o) Toisaalta olis kyllä ihan kiva että joskus vois antaa pullostakin jos nyt itsellä sattuis jotain menoa olemaan, mutta minkäs teet. Muutenkin poika on hieman kiinni minussa, ellen satu olemaan paikalla kun herää niin ei oikein mikään auta, iskä on ollut hieman helisemässä pari kertaa kun olen sattunut olemaan kaupassa tms ja toinen pieni vain huutaa kuin syötävä, nälkä ei pitäis olla mutta nähtävästi se on vaan ihan totaalisesti äidin vauva. Isi kyllä kelpaa viihdyttäjäksi silloin kun itsekin olen paikalla.

Kyllä tuntee käsissä ja myös hartioissa kuin on kasvanut pikkuinen, hierojalla olis kyllä tosi mahtava päästä käymään mutta olosuhteiden pakosta en siis voi olla Jamista erossa...

Miannille muuten tiedoksi, minulla ainakin aiemmin kierukan laiton jälkeen vuotoa kesti aika pitkään, lopulta muuttui (muistaakseni useamman kuukauden päästä) tosi heikoksi tuhruksi joka vihdoin loppui ja sen jälkeen ei kyllä menkkojenkaan aikaan tarvinnut kuin pikkuhousunsuojia, lopulta nekin loppuivat. Mulla ehti olla pari vuotta se kierukka ja nyt odotellaan milloin pääsis uuden laittaan. Jälkitarkastuksessa sain pillerit joita nyt popsin siihen kunnes tulee se 4 kk synnytyksestä. Siitä teidän synnärijutusta tuli mieleen kun silloin kun jami syntyi, oli se yksi kuusamolainen äiti joka oli juuri saliin ehtinyt lanssista kun vauva syntyi, eli ei kyllä yhtään kateeksi käy tuollaista matkaa.

Vaippag: meillä falskas alussa liberot ja pampersit, nyt kuitenkin liberot käytössä ja ne on toistaiseksi taas toimineet ihan hyvin. Muumeja tai muita halppiksia en ole tälle viitsinyt edes kokeilla koska isommilla lapsilla ne vuotivat aina, eli vahingosta viisastuneena (?) päätin antaa niiden olla.

Mitäs muuta, parisuhteesta kyseltiin ja meillä menee kyllä ihan ok, minä kyllä olen niin kiinni tuossa pienessä miehessä ettei ihan riittävästi aikaa jää tuolle isoimmalle, olen kyllä yrittänyt huolehtia hänestäkin mutta sitä on toisinaan aika väsynyt iltaisella kun lähempänä puoltayötä saa kaikki pienet unille ja sitten koittaa vielä mökkiä pistää vähän ihmismäisen asumuksen näköiseksi, noh siltä se ei kyllä nyt näytä, lasten huoneet on ihan kamalassa siivossa mutta jospas tässä jaksais alkaa putsaileen kun miehelläkin on vapaata.

Nyt täytynee taas rientää kun pienokainen kutsuu.

-angie ja Jami 3kk kera kahden muun-

Vierailija
5/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaunuilemassa postissa, hikihän siinä tuli vaikka matkaa on vaan reilut pari kilometriä..no ulkona onkin +5..

Eilen onkin monella lokavauvalla tainnut olla neuvola. Kyllä Ronillakin makkaroita varsinkin reisistä löytyy ja samoin kiva kaksoisleuka:) Paino menee +12 siellä käyrillä.

PUPU: Meillä oli sama juttu rota-tutkimuksessa, Ronin pituudeks saatiin siellä 58cm ja viikko sen jälkeen neuvolassa 61cm. Tuo neuvolan pituus on mun mielestä lähempänä totuutta. Tuntu siellä tutkimuksessa, että hoitaja otti tosi hätäseen sen pituuden. Me käytiin siis Järvenpäässä. Mut ei kai se pituus tuolla tutkimuksessa niin oleellinen ole.

Jemin kyseli ristiäisistä, me saatiin kastekynttilä. Oikein nätti onkin, sellasella puujalalla. Ja kyllä kasteella oli se kohta, että kummit, vanhemmat ja sisarukset laittoi käden vauvan pään päälle. Kastetoimitus on kuulema muuttunut sen verran, että nimi sanotaan melkein heti. Ettei se menisi vaan siihen, että vieraat odottaa sitä nimee. Näin ainakin pappi meille selitti.

Meillä onkin sunnuntaina miehen veljen vauvan kastejuhla. Nämä serkukset ovatkin mainioita yhdessä. Kuukauden ikäero, siinä on aina melkoset jokeltelut, kun nähään. Ja viimeksi, kun makailivat vierekkäin niin pitihän se toisen nyrkkiä maistella:)

Eilen neuvolantäti sanoi, että voit rueta antaa soseita Ronille sitten, kun siltä tuntuu mutta ei tavallaan ole kiire koska rintamaidolla kasvaa noin hyvin. Ajattelin kummiskin tuossa lähempänä neljää kuukautta rueta maistattelee, se voikin olla melkosta opettelua. Opeteltiinhan me tutinkin syöntiä noin 10 viikkoo, viimeinkin se on ruennut pysymään siellä suussa.

Mutta nyt alkaa kuulumaan vaunuista ähinää.

Mukavaa viikonloppua!

myttynen ja Roni 3kk

Vierailija
6/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opetitte tuttiin? :) Meil poju ei syö. Toisaalt hyvä, toisaalt joissain tilanteissa olis tosi kiva... ;)

Vierailija
7/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne näyttäis helpottavan, eilen vielä Anja itkeskeli mahavaivaa mutta tänään on ainakin päikkäreitä nukkunut nyt 3h ja yölläkin nukkui 3h pätkiä. Iltanukutus oli kyllä vaikeaa.

Mutta päätinpä nyt tehdä sellasen jutun että siivoan RUOKAVALIONI kokonaan, eli maidoton ja munaton ja sitten kun yritän itse vältellä huonoja hiilareita niin myös valkonen vehnä ja sokeri on pannassa, niin ja tietysti kaikki mistä mahaväänteitä voi Anjalle tulla eli lanttu, kaikki kaalit, peruna (itselle tulee siitä maha kipeäksi), olikohan vielä jotain? No niin, että nyt on aika köyhä ruokavalio, voi olla että itseltäkin lähtee muutama kilo (olis ihan tarvettakin kyllä).

Katsotaan nyt että auttaako toi, ihmeellisesti Anjalle on tullut mahavaivaa siis nyt viimesen viikon aikana. Mutta kun mietittiin niin kyllä jonkinasteisia univaivoja on ollut jo kuukauden ajan, ensin nukuttamisen kanssa ja sitten yöheräilyn kanssa.

Sitten vähän OMASTA NAVASTA: Tein taas raskaustestin kun oksensin eilen aamulla!!! Heräsin ja oli kylmä ja kuuma, olo huononi kun kävin muusta syystä lääkärissä, ja oksensin sitten joskus klo 11. Kuitenkin samaa ruokaa syöty koko perhe eikä kellään muulla oireita, Anjan mahavaivatkin jo pidemmän takaa. Mutta negaa siis testi näytti edelleen, saa näyttääkin, kummastuttaa ja vähän kauhistuttaa kuitenkin nuo " vuorenvarmat" raskausoireet kun oli se oma spesiaalini eli kutinakin.

Muita juttuja en oikein jaksanut selata kun olen vähän tööt, mut tosta ESIKOISEN PIENIKOKOISUUDESTA oli puhetta niin vetääköhän meidän tyttö ihan pohjat, kun eilen punnitsi itsensä 9,5 kg?? Ikää nyt siis 1v10kk. Typy oli 1,5 v neuvolassa muistaakseni vähän reilut 9 kg ja 1v neuvolassakin jo vähän vajaa, eli vuoden aikana olis tullut noin 1 kg painoa. Pituutta on varmaan sama kuin Miannin tytöllä eli se vähän reilu 80 cm, vaatteet on hälläkin alkanut kiristää.

Nyt rupean siivoomaan, aloitin jo aiemmin - koko viikon kun on ollut niin huonot unet ja pulmia niin en ole jaksanut oikein kunnolla siivota, nyt jaksan kun nukuin vähän paremmin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Coe + Anja pian 10 vko

Vierailija
8/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeesti vaan tarjosin tuttia, kun Roni kitisi. Kokeiltiin erilaisia tutteja ja käytössä on Mamin silikoninen 0-7 kk:n. Alussa tutti pysyi suussa vaan vaunuissa nukkuessa. Sitten sängyssä pitelin tutista kiinni, että sai pysymään imussa. Nyt on siis jo kunnon imut:) Sen takia opetin tuttiin, koska Roni olis muuten ollut jatkuvasti rinnalla, käytti siis mua tuttina..

Tuosta hierojalla käynnistä piti vielä sanoa.. kävin itte keskiviikkona hierojalla (viimeks oon käynyt ehkä 15 vuotta sitten), hyvältähän se tuntui mutta pöydältä noustessa tuntui, että lähtee taju. Kuulema ihan normaali reaktio mutta kyllähän se säikäytti. Eilen ei koskenut päähän eikä tuntunut puutumisen tunnetta toisessa kädessä. Maanantaina olis seuraava aika. (mulla on siis ollut tosi paljon päänsärkyä ja puutumisia)

Nyt Roni hermostuu tuossa sitterissä..

Vierailija
9/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin lähti vieras joka oottaa vauvaa - ai että melkein on taas vauvakuume. Etenkin kun tuo Lilia on niin kiltti vauva. Nukkui ulkona pari tuntia aamulla, sittten seukkasi vieraiden kanssa pari tuntia koko ajan hymyisssä suin ja äsken vaan taas vein omaan sänkyyn ja sinne jäi suukkojen jälkeen nukkumaan, tosin syöttelin välissä luonnollisesti;-)

Tuota tulikin mieleen että mitäs ajatuksia COE mahdollinen uusi raskaus sussa/teissä herättäisi?? Mä kun itse ehdin n. viikon miettiä ennen testin tekoa että mitä se tarkoittais ja vaikka tiedänkin että se olisi ollut todella raskasta ja ehkä vähän pelottavakin ajatus olla taas raskaana niin silti petyin hieman kun testi oli negaa. Se varmisti ainakin minun kohdallani sen että lisää lapsia haluan.

MIANNIN VAIPPAGALLUP; varmaan muistat ja tiedätkin jo mutta meidän esikoinen oppi täysin kuivaksi vajaa 1kk sitten eli 1v 11 kk iässä suurinpiirtein. Meillä neiti oli kesällä sellainen että riisui aina vaipan ja juoksi melkein koko ajan pylly paljaana sisällä. Kuitenkaan tyttö ei tuolloinkaan pissannut usein lattialle, ehkä kerran tai kaksi. Kakkaa ei tullut koskaan lattialle. Mutta varmaan tuo vaihe on hyväksi kuivaksi opettelussa. Neljän lapsen kanssa on tietty hieman vaikea olla joka välissä viemässä lasta potalle, mutta me käytettiin tyttöä koko ajan, varmaan puolen tunnin välein istumassa ja se ehkäisi lattialle pissaamiset ja kakkaamiset.

Puitää mennä,

Nazu

Vierailija
10/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIKOISEN POTTAILUSTA: Ei siitä varsinaisesti kukaan kysellyt, mutta kerronpa kuitenkin kun puhe tuli :) Meidän esikoinen 1v10kk ei vielä ymmärrä yhtään pottailua. Käy siellä iltaisin iskän kanssa lukemassa satukirjaa ja pari kertaa on tullut pissat ja pari kertaa kakat noin 3kk aikana, eli tosi tosi tosi harvoin. Ajateltiinkin hankkia joku potta-aiheinen kirja, mutta kaupoista on loppu kaikki painokset. Esikoinen on vähän sellasta laatua, että hänelle tuo pottakirja sopisi hitaaseen opetteluun, hän kauheasti arastelee uusia juttuja.

MIANNILLE joka tapauksessa: Ei oo meillä siis tuollaista, mutta musta tuo kuulostaa ihan klassiselta reaktiolta vauvan tuloon! Siis että huomiota haetaan tuolla vaipanriisumisella. Meillä esikoisella huomionhaku on keskittynyt siihen, että hän huutaa sängyllä illassa kaikenlaista, eritoten kakkahätää... :o Ja myös meillä tuo sama kuvio, että pari iltaa tuo potatus sujui hyvin, sen jälkeen alkoi huutaminen sängyssä.

TOPPIKSESTA: Anjalla on 62cm H&M:n toppapuku käytössä, se on aika väljä niin menee vielä vaikka muut 62cm vaatteet ei mene.

Ja NAZU: Mä pyrin oikeastaan olemaan ajattelematta sitä plussausta. Meillä ei tosiaan ole uutta vauvaa tilauksessa ihan heti, mutta en halua sanoa ihan niillä sanoilla että " emme halua uutta vauvaa" koska mulle tulisi siitä ihan hirveän paha olo jos joku vahinko sattuisi. Ehkä ajattelin niin, että jos sieltä plussa tulisi niin se olisi sitten kohtalon tapa kertoa meille jotain ja sitten sopeuduttaisiin siihen. Ei me missään nimessä ajateltaisi aborttia tai vastaavaa! Ennen kaikkea mulla huolena olisi se, että Anjan pitäisi kasvaa niin hirveän äkkiä isoksi, eihän raukka olisi edes vuotta kun uusi vauva tuppaisi taloon. Ja kun on yksi isompikin, niin se huomio jäisi sitten tosi vähiin oikeasti. Eli vaikka mulle jossain vaiheessa vauvakuume iskisikin niin tuolla ajatuksella uskon pystyväni sitä hillitsemään aika pitkään, kyllä Anja saa olla sen 1v ainakin ennen kuin edes ajattelen uutta vauvanyritystä.

Nyt pitää mennä hakemaan kala uunista...

Coe

Vierailija
11/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppapuvuista oli puhetta... Meillä lindexin toppapuku kokoa 62. Eipä vaan ole sitä juuri tullut pidettyä kun on näin lämpöset kelit. Enemmän on käytetty tommosta fleecehaalaria, oisko Napero-merkkinen, myöskin kokoa 62. Sinne sitten tarpeen mukaan villapuku alle. Toppapukua ei olla tosiaan käytetty juuri lainkaan... Vaan sillon kun on lämpötila ollut pakkasen puolella, eli ei kovin monta kertaa.

Coecahill: On pitänyt monta kertaa mainita mutta aina on unohtunu... Elikkäs tosi nätti nimi tuo Anja. :) Mun äitin nimi on Anja ja olen siis tottonu siihen niinku aikuisen nimenä mutta sopii kyllä tosi hyvin myös pikkuselle tytölle :) Olipas fiksusti selitetty...

Nyt hakemaan tyttö pihalta kun on jo neljä tuntia koisinut...:)

Vierailija
12/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coe: Minusta myös tuntuu, että vauva vaikuttaa tuohon Julian vaippatouhuun. Lähinnä siis niin, että haluaa nykyisin olla kaikessa " iso" ja " ite" ja matkii nykyään kaikessa Venlaa. Mutta kun paukut ei vielä ihan riitä, eli huomaa pissahädän silloin, kun alkaa lirisemään..

ainiin ja teidän Helena on varmaan samaa kirppuluokkaa kuin meidän Venla. Venla oli 2-v neuvolassa aikanaan 81cm ja 9,9kg :)

NAZU: Meillä myös Venla oppi aikanaan ihan yhtäkkiä kuivaksi 1v9kk iässä. alkoi ottaa vaippaa pois niinkuin Juli nyt, mutta sillä erotuksella, että sanoi kun pissatti /kakatti. Meni tosi hyvin n. 6kk kunnes tuli muutto ja mustasukkaisuus ja otettiin takapakkia kuivana olemisessa.

Mutta nyt Tuomas hermostuu, jäi jutut vähän kesken..

Vierailija
13/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOOOSI pitkästä aikaa kirjoittelen ja edes lueskelen. Jäi jotenkin vaan tämä tapa avata kone heti aamulla ja nyt en ole niin kovin vertaistukivaatelias kuin esikoisen kanssa olin.

Meille kuuluu hyvää. Mimosa on nyt 3 ja puoli kk ja aivan loistavan ihana tyttö. Rauhallinen ja iloinen. Hyvin erilainen kuin veljensä oli. Ainoa vähän kökkö juttu on iltalevottomuus, joka sekin aika pientä. Nukahtaa yöksi ysin aikaan, mutta pitää sylitellä nukahtamisen jälkeen tosi pitkään kun uni on niin herkässä että herää todella helposti. Sitten kun on kunnolla nukahtanut niin yö menee ihan unelmasti. Eli en valita tätäkään aihetta.

Esikoinen (2v 2kk) on ollut edelleen aivan ihana isoveli. Omia uhmauksia on vähän mutta varsinaista vauvaan kohdistuvaa mustasukkaisuutta ei juuri ollenkaan. Meillä esikoinen oppi kuivaksi kesän aikana ja juuri niin että vietti suurimman osan kesää ilman housuja :) Ekan kanssa oli niin helppoa harjoitella kun oli vain yksi lapsi.Pottailut aloitettiin heti kun vaan ukko istumaan oppi. Poika itseasiassa aloitti pönttöön kakkaamisen jo puoli vuotiaana. Se vaan jotenkin kummallisesti aina onnistui ilmoittamaan mulle asiasta ja ehdittiin aina pöntölle. En mitenkään erityisesti siihen häntä innostanut tai edes itse häntä seuraillut. Huomasin että jopa tykkäsi tehdä pönttöön kun ei ollut mitään esteitä. Tämä oli tosi hyvä juttu kun oli myöhemmin pieni ummetus jakso. Nyt sitten vähän vajaa 2 vuotiaana vaan alkoi käymään itse potalla ja huomasin että vahinkoja ei vaan tule. KEsän aikana ollaan kyllä siivoiltu pissaa ihan joka paikasta. Kyllähän nää jutut on tosi yksilöllisiä. Toisille vaan kaikki uudet jutut on tosi jänniä. Kuten potta. Ja olempa kuullut että varsinkin pojilla saattaa olla pelkoja pippelin putoamisesta tai kun pippeli osuu potan reunaan niin pelästyy. (eräs erityisopettaja valaisi), Kaikenlaista. Kyllähän nuo kaikki kuivaksi oppivat ennemmin tai myöhemmin.

Oli taas tosi kivaa lukea teidän juttuja ja varmaan käynkin lueskelemassa useammin.

Terkkuja Espoosta, Aleksanteri ja ihanat lapset

Vierailija
14/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin neuvolakuulumisia: aamulla kävin Niilon kanssa neuvolassa ja pienellä kokoa 61,5 cm ja painoa 6500 g. Pipo 41 cm.

Ihanaa, kun meillä Helsingissä oli vielä koululaiset tän viikon lomalla. Noista teineistä on ollut VALTAVASTI apua.

Niilo on oikea seurapoika; hymyilee ja juttelee kaikelle, mikä liikkuu. Tää on ihanaa aikaa, vaikka ne vauvat ON ihania, niin kyllä tää on IHANAA!!!

Ja sama Leevin kanssa 1v ja 5kk oppii koko ajan kaikkea!!!

Vitsi, että mä oon ONNELLINEN! No, parisuhde on tietysti vähän niin ja näin, mutta se nyt on luonnollista, kun on kaksi vauvaa talossa. Tai vauva ja taapero,,,

Vaipoista joku kyseli; oletko kokeillut Valintalossa myymmissä olevia vaippoja, oliko ne nyt jotain Bambinoja vai mitä? Ja toinen on Lidlin vaipat, niissä hinta-laatuseuhde paikallaan!

Toppapukuna meillä on tällä hetkellä 62 cm:n H&M:stä ostettu ruskea samettipintainen haalari. Taidan myysä kirppiksellä, tuskin mahtuu kauan...

IHANAA viikonloppua kaikille, huomenna on serkun poikavauvan ristiäiset, ikäeroa hänellä ja Niilolla 8 pvää. Tulee sylikummille kuumat oltavat, on nimittäin vissiin jo isompi, kuin vanhempi pikkuserkkunsa...

Hei, niistä ristiäisistä. Meilläkin tilaisuus kesti ehkä puoli tuntia, saatiin akstekynttilä, ja kaikki siunasivat vauvaa. Kummit ja mummiy ja sisarukset ja vanhemmat lukivat omat värssynsä. Ihana tilaisuusa, pappi oli sama kuin Leevillä, Vihdin seurakunnasta. Kertoi vielä " tilastoja" ; Leevi oli toinen vauva jonka hän kastoi Vihdissä ja Niilo toiseksi viimeinen vauva viime vuoden puolella.

Vauvakuumeesta.... Valitettavasti en ole enää yhtään niin avrma, että ei enää... Enhän minä täytä VASTA kuin 39... Hei, mun äitistä tuli mummo 42 v...

VOIKAA HYVIN, rakkaat kanssasisaret!!!!

Tunde ja Niilo ja Leevi ja teinit

Vierailija
15/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirheitähän ei ollut yhtään...

;-)

SORRY

Tunde

Vierailija
16/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan mahdotonta, koskakohan mä oon viimeks mennyt nukkumaan ennen puolta yötä? Ennen saatoin " syyttää" Elliä, kun tämä valvoi aina vähintään yhteentoista, mutta nyt ei ole ketään syytettyä;) Mieskin on hurvittelemassa...Mutta kun mua ei oikeastaan väsytä, tänään aamullakin sain nukkua melkein yhdeksään, joten mikäs tässä on valvoessa. Elli nukahtaa nykyään 21-22 aikaan ja niinpä voin lainata NAZUn tekstiä kun on vaihteeks meidän tytöt niin samanlaisia:)

Mutta sama on käynyt meille nyt että (Lilia) Elli syö öisin useamman kerran kun ei iltaisin tankkaa enää. Tosin kauheasti se ei haittaa kun syö ja nukahtaa samantien mutta silti. Oikeastaan meidän yöt vaihtelee hirveästi nykyään, aina nukutaan hyvin eli ei ole levottomuuksia tai valvomisia yhtään, mutta neiti voi nukkua läpi yön syömättä tai sitten syödä 2 krt

Hih, helppoa tää palstailu kun ei tartte itse kirjoittaa mitään;)

Varsinkin kun seuraavaksi lainaan LATEa:

Meillä (lindexin) HM:n toppapuku kokoa 62. Eipä vaan ole sitä juuri tullut pidettyä kun on näin lämpöset kelit. Enemmän on käytetty tommosta fleecehaalaria, (oisko Napero-merkkinen, myöskin kokoa 62) HM:ää sekin ja koko 50cm. Sinne sitten tarpeen mukaan villapuku alle. Toppapukua ei olla tosiaan käytetty juuri lainkaan... Vaan sillon kun on lämpötila ollut pakkasen puolella, eli ei kovin monta kertaa.

Anteeksi vaan tytöt, kun näin härskisti käytän teitä hyväkseni, mutta kun ei jaksa toiseen kertaan samaa kirjoittaa:)))

Sitä paitsi musta tuntuu, että Elli matkii Liliaa muutenkin, vaikuttaa ihan kuin meillä olisi vuorostaan alkamaisillaan tiheän imun kausi. Varsinkin tänään Elli on viihtynyt rinnalla poikkeuksellisen usein ja syönyt tavoistaan poiketen molemmat rinnat typötyhjiksi moneen kertaan päivän aikana. Saa nähdä kuinka ensi yönä käy, nyt tyttö on nukkunut jo pari tuntia, joten saattaa olla että herää ekalle syötölle jo ennen kuin itse ehdin nukkumaan. No, sehän sopii paremmin kuin hyvin. Niin, ja lisäksi Elli on HUUTANUT tissin perään monta kertaa tänään, joten taitaa tosissaan olla tytöllä nälkä=) Yleensä meillä kun vain ähistään ja puhistaan ja hamutaan ja siitä äiti tietää että on lapsen ruoka-aika. Onneksi tiedän että tällainen syöpöttely on todennäköisesti ohimenevä vaihe ja vaikka vaavi öisinkin intoutuisi aterioimaan oikein urakalla, niin kohta taas helpottaa. Toivottavasti...Mutta mä olen sanonut monelle, että ruokin Elliä päivisin vaikka tunnin välein jos sen avulla saamme jatkossakin nukkua yhtä upean pitkiä ja hyviä yöunia kuin tähänkin saakka. Ei siis todellakaan voi valittaa.

Jos nyt kuitenkin edes siirtyisi makuuhuoneen puolelle. Öitä.

Lillis ja ElliS 2kk17pv

Vierailija
17/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna nukkui yöllä 6,5 tuntia putkeen ja sen jälkeen parin tunnin välein rinnalla, heräsi vähän ennen ysiä hetkeksi ja nyt taas nukkuu.

Mittasin neidin eilen itse, kun ei oo syntymän jälkeen vielä mitattu neuvolassa kertaakaan. Pituutta on neidillä 68cm (synt.55,5cm)!!!

Ei siis ihme ettei 62cm vaatteet enää sille sovi, ihmettelin miten ne on niin pieniä :-o

Meillä on ihanan rauhallinen neiti, seuraa kyllä pitää olla lähes jatkuvasti, mutta on tyytyväinen kun hänet vaan huomataan.

Vauvakuumeesta.

Meillä se on iskenyt mieheen, iski jo odotusaikana, innostui niin (kun viimein aloin odottamaan tätä kauan odottettua kakkosta)

että haluaa vielä paljon lisää lapsia.

Ja nyt on sanonu ku on " hommailtu" , että mitäs jos ei käytettäiskään ehkäsyä!! Apua, ei vielä lisää vauvoja, haluan nauttia ensin tästä pienestä.

Jotenkin tuli yks päivä hirmu haikee olo, kun Jenna ei ookkaan enää pieni vastasyntynyt, aika menee ihan liian nopsaan.

Mutta nyt vaatetta niskaan ja ulkoilemaan (kun neiti vaan herää)

siellä on ihana ilma, kun vihdoin on vähän pakkasta :)

Zimppu ja Jenna 2kk 1vko

Vierailija
18/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meidän äidistä tuli mummu 36-vuotiaana,

kun isosisko sai esikoisensa.

Ja siskon ja mun lapsilla on 7-vuotias täti!!

Nyt täti sai ensimmäisen siskontytön joka on häntä nuorempi,

niin nyt hän on kuulemma " kunnon täti" :)

19/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu tietokone hajalla ja en oo pitkiin aikoihin päässy tänne, oli jo ihan vierotusoireita :) Niinku monella muullaki ;)

Coe: Mulla oli viime raskaudessa joskus 3kk synnytyksestä pahoinvointia, luulin että oon raskaana ja kulutin testejä monin kappalein. Mutta syynä oliki vaan hormonit- jotka neuvolalääkärin mukaan saattavat aiheuttaa synnytyksen jälkeen pahoinvointia. Ja niin on ollu tänki raskauden jälkeen jo vähän aiemmassa vaiheessa. Ja nyt en aio tehä yhtään testiä kun tiiän mistä kyse :)

TEILLÄ, JOLLA ALKANU JO KUUKAUTISET: onko tulla toisia menkkoja? Mullahan tuli ennen joulua ne aivan omituiset vuodot, jotka kesti pari pvä mutta välissä oli aina vrk ettei tullu mitää.. Tietääkö kukaan, voiko jälkivuodossa olla kuinka pitkiä taukoja? vaikka luulen silti että menkat ne oli.

Moni oli käyny hierojalla ja niin myös minä (tai jäsenkorjaaja tais olla mulla). Selkä nimittäin tuli niin kippeeksi tossa ennen joulua, että oli pakko mennä hierojalle kun en saanu nukuttua 2 yöhön. Ja se autto. Hieroja sanoi että todennäkösesti mun selkäkivun syy on se, että kun synnytyksessä vauva ei oo laskeutunu ja leikattiin pois, kohdunsuu ei oo palautunu ennalleen ja se aiheuttaa kipua. Se sitte paino tuolta reidestä lantiota kohti peukalollaan, ja sano että siellä on joku nivelkalvo mutkalla, ettei se kohdunsuu pääse palautumaan sen takia. Se sitä siinä tovin " oiko" ja mulla oli lähtä taju ku kävi niin kipeetä. Mutta en tiiä oliko se syy tuo vai mikä, mutta jokatapauksessa hieronta autto.

Ja aion mennä toisenki kerran, vaikka oliki kovakouranen paappa :)

Eikä maksanu ku 25e ;)

Me ollaan sairasteltu nyt ihan kunnolla..tai esikoinen on. Sillä on ollu kk sisään kaks kuuria korvatulehukseen ja silmätulehusta ollaan hoideltu pitkä tovi. Molemmat oli välillä pois, mutta nyt taas viime viikolla alko nenä vuotaa, silmät punottaa ja nyt yskii tosi pahan kuullosta yskää. Liekö taas korvissa...jos ei helpota niin pitää ma käyttää TAAS lääkärissä.

Iteki olin flunssassa mutta se alkaa jo helpotta..Sitkeä viirus.

Mutta Vanamo anto äitille parhaan, myöhästyneen joululahjan- toissayönä nukku klo 23-7.25 ennenku heräs syömään eka kerran! Viime yönki nukku 23.30-5.00 että ei oo valittamista. Mutta pelkään vaan nyt että jos typy alkaa nuin pitkiä pätkiä nukkua, loppuuko multa maito kokonaan? Kun tuolla yösyönnillä on aika iso merkitys imetyksen kannalta. Mutta tekipä terää nukkua yks yö kunnolla! ilman AINUTTAKAAN herätystä. En oo tainnu 2v nukkua kokonaista yötä..

Pittääpä tässä ajan kanssa lukea nuita pinoja ja teijän kuulumisia joulun ja uudenvuoden ajalta.

Ja MISTÄ motivaatiota laihdutukseen?????? Halu ois kova mutta jotenki ei nyt saa alotettua..kun ulkonaki vaan loosaa vettä, kiinnostaa miinus viis lähtä lenkille :/

terkuin jääsydän ja tytöt

Vierailija
20/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä kotona vain kahden lapsen kanssa, Helmin (2v 10 kk) ja Eevin (3 kk) kanssa. Isot tytöt Sanni (9v) ja Emmi (7v) ovat reissussa. Sanni vanhempieni luona viikonlopun ja Emmi veljeni perheen, kummiensa, luona viikonlopun. Mies töissä. Aamupakin tuntui niin oudolta, kun ei tarvinnut kuin Helmille puuroa antaa.

Nyt tarttis paikkoja järjestellä, mutta millään ei viitsisi ja toisaalta voihan sitä joskus vähän itsekin " lomailla" kun ruokaa tarttee kohta kuitenkin alkaa laittamaan.

Synnytyksen jälkeisistä kuukautisista sen verran, että vielä en niitä odottele. Helmin jälkeen alkoivat 1v 7 kk tai 1v 8kk synnytyksestä!!!! Meillä kaikki tytöt olleet " HELPPOJA" ; nukkuvat hyvin ja hyväntuulisia. Ja siitä syystä mulla ehkä krooninen vauvakuume, mutta.... ehkä nämä nyt sitten jäävät tähän neljään, koska miehen mielestä perheemme koossa nyt. Ja onnellinen olen, että näinkin ison perheen ja ihanat tytöt olen saanut. Joskus haaveenani on ollut 4-6 eli alaraja saavutettu. Nyt TODELLA NAUTIN perheestäni. Ja parisuhdekin musta ihan ok suhteutettuna neljän alle kymmenen vuotiaan vanhempana olemiseen.

Meillä alkaa nyt flunssat helpottamaan, mutta sitkeässä onkin ollut!

Ja eikun ruuan laittoon!