Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea nuorena vanhempansa menettäneistä?

Vierailija
08.12.2023 |

Onko täällä muita nuorena vanhempansa menettäneitä? Itse menetin toisen alle kouluikäisenä ja toisen kun olin 12 vuotta.

Koetteko että muut ymmärtää tilannettanne? Oman kokemukseni mukaan kukaan ei ymmärrä millaista oli kasvaa yksin maailmaan ja joutua hoitamaan itse asiat eikä olekaan vanhempia apuna vielä aikuisena. Joskus tuntuu tosi raskaalta kuunnella muiden valituksia miten äidit puuttuu liikaa elämään, tai muuta sellaista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta sillä oli vain hyviä seurauksia.

Vierailija
2/14 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niille tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä laittoi itsensä narun jatkeeksi ollessani alle kaksi vuotias sen jälkeen äiti kurvasi läheisyyden ym. materiaalilla etten oppisi kaipaamaan sama jatkuu edelleen on helvetin tyhjä ja muutenkin ikävä sisäinen tunne edelleen ja isäpuolet joita on ollut heidän läsnä ollessaan tuli tutuksi väkivalta, mustasukkaisuus ja toisen hyväksi käyttö kiltin luonteen johdosta

Vierailija
4/14 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa samaistua, koska minulla on ollut vanhemmat vaikkei he biologisia olekaan.

Vierailija
5/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi näin sanoa? Et taida ymmärtää mitään elämästä.

Ap

Vierailija
6/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap kiukuttelee? Ei liene muiden syytä että sinulla on ollut tällainen tai tuollainen elämä.

Vierailija
7/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani eivät ole kuolleet, mutta menetin heidät jo varhain. Äiti ei koskaan ilmeisesti äidin asemasta oikein välittänyt ja keskittyi kertomaan, miten olen pilannut hänen elämänsä. Isä skarppasi siihen asti kunnes olin teini, sitten aukesi korkki, eikä millään muulla ollutkaan sitten enää merkitystä.

Muutin omilleni ilman kenenkään apua. Sain onneksi työpaikan kaupan kassalla, jossa työskentelin pitkään kunnes uskalsin opiskella itselleni ammatin.

Mutta monesta asiasta jää ulkopuolelle, kun lähtenyt maailmaan yksin ilman kenenkään tukea taustalla. Yksi näistä on asuntolaina, josta ilman takauksia ei palkoillani tarvitse edes haaveilla. Ei sukujuhlia, ei niitä muiden valittelemia "ärsyttäviä" puheluita ylihuolehtivalta äidiltä, että kuinka voit jne.

Olen yksin, eikä se siitä ikinä mihinkään muutu. En ole kuullut vanhemmista vuosikymmeniin, kuulen heistä todnäk vasta kun heidän aikansa jättää. 

Nyt etenkin kun on ollut todella stressaava aikakausi työn ja terveyden kanssa, niin olisi ihanaa tietää jonkun seisovan aina takanasi turvanasi. Joku joka soittaisi ja sanoisi "hei kulta, mitä sinulle kuuluu?".

Vierailija
8/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap kiukuttelee? Ei liene muiden syytä että sinulla on ollut tällainen tai tuollainen elämä.

Sinä et varmaan selviäisi elämästä ilman vanhempien apua, äiti ja isi auttaa ja maksaa.

Vierailija
9/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et varmaan selviäisi elämästä ilman vanhempien apua, äiti ja isi auttaa ja maksaa.

Ap

Vierailija
10/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi näin sanoa? Et taida ymmärtää mitään elämästä.

Ap

On paljon hyviä vanhempia, mutta sitten on myös niin hirveitä vanhempia, että on parempi kun he eivät ole läsnä lapsensa elämässä.

-ohis

Vierailija
11/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Semmoiset kiukuttelut siellä. Yritäpä rauhoittua ja lievittää kateudentunteitasi muita kohtaan. Se että jollain on hyvät vanhemmat ei ole mitenkään pois sinulta.

Vierailija
12/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Semmoiset kiukuttelut siellä. Yritäpä rauhoittua ja lievittää kateudentunteitasi muita kohtaan. Se että jollain on hyvät vanhemmat ei ole mitenkään pois sinulta.

Et siis osaa varmaan edes elää itsenäisesti. Pappa betalar?

Ap

Vierailija
13/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko ne häpeään ap kun häpesivät sinua ja noloa käytöstäsi?

Vierailija
14/14 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletpa nolo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan