Jos olet työtön, eläkkeellä tai muuten vaan "vapaalla"
Miten saat päiväsi kulumaan, maanantai-sunnuntai. Mihin aikaan heräät ja mitä hommailet, entäs mihin aikaan menet nukkumaan ?
Kommentit (27)
No mä olen tämän kuun pitänyt muuten vaan vapaata kaikesta.
Olen elänyt joka päivä ihan vapaalla rytmillä miten sattuu, mutta pääsääntöisesti olen nukkunut 8-20 tuntia
ja nukkumisenkka oli 19 h vuorokaudelle. Nukahdin illalla kasilta ja heräsin seuraavana päivänä noin kolmelta.
Tosi vaikea kysymys kyllä, kun rytmi voi olla mikä vaan.
Utsitaanko toisten asioita?
No paljastetaan, että olen ollut nukkumassa, lukemassa ja kylillä.
Herään siinä viiden maissa, nukkumaan menen klo 23 - 01.
Asunnossa sisällä olen 3 - 5 tuntia. Verstas hommia sähkövatkaimesta traktoriin siltä väliltä korjaiken ja huollan. Välillä kalastusta, marjastusta jne... ulkoaskareita.
Kyllä maalla on mukavaa.
Elän samassa päivärytmissä kuin elin työssäkäyvänäkin. Ja töistä puheenollen, ne sitten jo alkavatkin eli vapaa on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Neuvojako haluat, ap?
En, minulla on duuni 8-16 ja välillä ylitöitä ihan riittämiin, ajattelin vaan kysyä, jotta voin kartoittaa oman palkkani uudelleen, jotta luusereillekin voidaan jakaa kaljaan euroja. Don't worry - be happy ! Ap
Tänään heräsin kahdentoista jälkeen. Yleensä kymmenen ja iltapäivän kahden välillä.
Tänään olen istunut tietokoneen ääressä, siivonnut hieman ja nyt teen sämpylöitä. Illalla käyn ehkä kävelyllä.
Tätä samaa se on ollut 10 vuotta.
Ilman rahaa ei ole mitään.
Helposti. Maailmassa on niin paljon tekemistä, että kaikkea kiinnostaa ei ehdi tehdä mitenkään. Ei, vaikka ei käyttäisikään aikaansa vauvapalstalal roikkumisen, kuten minä nyt.
Impulsiivisuus näkyy siinä, että minulla ei yleensä ole elämässä mitään rytmiä, en noudata kellonaikoja,
enkä kalenteria, en edes tiedä, mikä viikonpäivä. Jos teen töitä, teen noin 16 tunnin päiviä vaikka koko
viikon putkeen.
Ei kerrota mitä myö tehdään. Viranomainen luokittelee harrastuksetkin yrittäjyydeksi.
Nukun 8h ja loput ajasta teen ruokaa ja olen tietokoneella, käyn kerran viikossa kaupassa, muuten en poistu kotoa.
Työtön mies
Herään sitten kun ei enää väsytä. Päivän aikana teen esim. kotitöitä, harrastan liikuntaa, luen kirjoja, roikun netissä, opiskelen ja katson telkkaria. Nukkumaan käyn sitten kun väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nukun 8h ja loput ajasta teen ruokaa ja olen tietokoneella, käyn kerran viikossa kaupassa, muuten en poistu kotoa.
Työtön mies
No huh huh huh.
Käyn melko usein kaupassa, koska en pysty olemaan vaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvojako haluat, ap?
En, minulla on duuni 8-16 ja välillä ylitöitä ihan riittämiin, ajattelin vaan kysyä, jotta voin kartoittaa oman palkkani uudelleen, jotta luusereillekin voidaan jakaa kaljaan euroja. Don't worry - be happy ! Ap
No mullahan on impulsiivisuushäiriö, niin ikinä ei voi tietää, mitä tapahtuu seuraavalla minuutilla. Sen takia lähden ulko-ovesta melko usein ja saatan olla yhtäkkiä, että
nyt pitää lähteä museoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvojako haluat, ap?
No mullahan on impulsiivisuushäiriö, niin ikinä ei voi tietää, mitä tapahtuu seuraavalla minuutilla. Sen takia lähden ulko-ovesta melko usein ja saatan olla yhtäkkiä, että
Harvemmin tulee sellaista, että mä nyt alan tästä töihin.
Mutta tänä kesänä kaksi kertaa yritin mennä keikalle, kummallakin kerralla päädyin muualle eli kun lähden jonnekin saatan päätyä ihan muualle kuin minne olin
menossa.
Tämä on ihan tosi näin. Kyllä aina voi suunnitella kaikkea, mutta silti se voi vaihdella ihan joka minuutti, mitä oikeasti tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvojako haluat, ap?
Harvemmin tulee sellaista, että mä nyt alan tästä töihin.
Mutta tänä kesänä kaksi kertaa yritin mennä keikalle, kummallakin kerralla päädyin muualle eli kun lähden jonnekin saatan päätyä ihan muualle kuin minne olin
menossa.
Tämä on ihan tosi näin. Kyllä aina voi suunnitella kaikkea, mutta silti se voi vaihdella ihan joka minuutti, mitä oikeasti tehdään.
Paras on, kun tänä kesänä yhtäkkiä lopetin kaikkien asioiden hoitamisen ja aloitin loman. Nyt pitäisi selvittää kalenterin avulla kuinka kauan olen ollut lomalla.
Miettikää, kun kaikki haluaisi mun aivot.
Työssä ollessa harmitti usein kun hyvät ilmat osui työpäiviin ja viikonloppuna/vapaalla satoi.
Ulkoilmaihmisen jonka harrastukset ei maksa paljoa, voi elää eräänlaista unelmaansa työttömänä, kun aina mahdollisuus nauttia viikon parhaista ilmoista ulkona ja sateella sitten sisällä.
aika kuluu oikein rattoisasti. marjassa, sienessä, mehtuuhommissa eli ampumassa elukoita, välillä pittää ukkoakin hoitaa kamarissa tai missä milloinkin sattuu siltä tuntumaan. me ymmärrettiin, ettei ihmistä ole tarkoitettu töitä tekemään. siksipä ollaan nyt viiskymppisinä vapailla lopun elämää. on tämä mukavaa. onnea sinne oravanpyörään, juoskaa kovempaa.
Lenkkeilen, kuntoilen, teen puutöitä, hoidan kirpparihommia, hoivailen kasveja, teen koruja, ompelen, otan lonkeroa.
Kesäisin paljon mustikassa.