Voiko orgasmi olla mahdoton?
Lähinnä ehkä naisille suunnattu kysymys (mutta toki myös miehet voivat jakaa vinkkejä), olen 28-vuotias enkä ole koskaan saanut orgasmia edes masturboidessa. Masennuslääkkeitä syöty 14-vuotiaasta asti, mutta edes sitä ennen ei onnistunut (nykyään NDRI-lääkkeet, joiden pitäisi auttaa asiaa). Olen ollut useiden kumppanien kanssa, molempaa sukupuolta, lelut ovat säännöllinen osa seksielämää, on kokeiltu erilaisia minua kiihottavia kink-juttuja ja harrastettu seksiä sekä selvinpäin että päihteiden vaikutuksen alaisena. Olen lukenut ja kokeillut äärettömän määrän ohjeita, mutta tuntuu siltä, että keho ei vaan pysty tekemään sitä, vaikka usein tuntuu, että "on lähellä". Tiedän., ettei orgasmin pitäisi olla kaiken keskipiste ja seksi tuntuu ihan hyvältä myös ilman, mutta väkisin tuntuu myös siltä, että jään jostain paitsi.
Voiko orgasmi olla fyysisesti mahdoton? Onko mahdollista saada orgasmi niin, ettet tiedä että se on tapahtunut? Miten joko saavuttaa se TAI hyväksyä ettei sitä koskaan tule? Miten jaksaa kiinnostua seksistä, josta ei tunnu saavan oikein mitään irti, vaikka se on "ihan okei" ja on ihana nähdä, että kumppani nauttii? Tuntuu pahalta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinun ei kannattaisi harrastaa epätyydyttävää seksiä vain toista miellyttäen ja tyydyttäen.
Luimme kyllä kovin eri tavalla AP:n kysymyksen. Hänhän nimenomaan kirjoitti nauttivansa seksistä, mutta että orgasmittomuus häiritsee.
Kaltaiselleni keski-ikäiselle miehelle on kerääntynyt jonkin verran seksikumppaneita. Ei mitään hillitöntä määrää, mutta 10+. Yliopisto-opiskeluaikoina oli pari aika vilkasta vuotta, ennen vakiintumistani. Kokemusteni perusteella naiset ovat hyvin erilaisia: jotkut saavat orgasmin hyvin helposti ja joidenkin orgasmeihin saa käyttää niin paljon energiaa, että sormiin sattuu, leukoihin sattuu ja kieli väsyy. Mutta jos se orgasmi sieltä lopulta tulee, se on sitäkin suurempi palkinto. Eräs pitkäaikainen tyttöystäväni ei olllut koskaan saanut orgasmia kenenkään kanssa. Hän naurahti, kun sanoin, että haluaisin hänen saavan orgasmin. Keskustelu jäi sihen, koska olin liian kakara. Hän oli silti erittäin halukas.
Täältä saa säännöllisesti lukea "panomiesten" kommentteja siitä, että mies on mies vain, jos tyydyttää naisensa "panemalla". Olen tavannut yhden naisen, joka sai orgasmin pelkällä yhdynnällä. En juuri arvosta näitä panomiehiä.
En ole mikään orgasmiautomaatti, erityisesti jos olemme toteuttamassa fantasiaa, ajattelen usein liikaa. Se ei auta, että sanoo itselleen "älä ajattele liikaa". Rentoutuminen, luottamuksellinen suhde, lasillinen viiniä auttavat.
Eiköhän se orgasmi sieltä vielä tule :)
Oot saanut monia hyviä vinkkejä ja luin niitä itsekin mielenkiinnolla.
Mä olen saanut joskus orgasmin ilman kosketusta ihan vain villin mielikuvan avulla. Se oli erikoista, mutta tuntui hyvältä. Ja kertoo siitä, että orgasmi lähtee todellakin aivoista.
Masturboidessa saan orgasmin aina.
Mulla on ollut 15 seksikumppania, osa oli tapailu- ja seurustelusuhteita, osa lyhyempiä kuvioita ja pari yhdenyönjuttua. En ole kertaakaan saanut yhdyntäseksissä miehen kanssa orgasmia.
Seksissä miehen kanssa olen aina feikannut orgasmin. En "kehdannut" puhua siitä, etten tullut tai siitä millaista kosketusta tarvitsisin. Pelkäsin, että pahoitan toisen mielen tai mua pidetään huonona ja viallisena ja ehkä jopa vaikeana. Miellyttämisen tarve oli itsellä siis suuri ja pelko torjutuksi tulemisesta myös.
Tälleen aikuisempana olen ymmärtänyt että seksissä ja nautinnossa kumppanin kanssa on tärkeää läsnäolo ja rehellisyys. Rehellinen ja läsnäoleva voi olla vain silloin, jos yhteys toiseen tuntuu turvalliselta. Jos seksuaalienergiat toisen kanssa kohtaa, on helppo heittäytyä nautintoon. Jos energiat eivät kohtaa, saattaa itsensä sammuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tälleen aikuisempana olen ymmärtänyt että seksissä ja nautinnossa kumppanin kanssa on tärkeää läsnäolo ja rehellisyys.
Nuorena seurustelun alussa törmäsin siihen, että sormetin tulevaa vaimoani liian pitkään ja hänen pillunsa kuivui. Hän alkoi itkemään, sanoi olevansa kylmä. Edellinen poikaystäväkin oli sanonut frigidiksi. Sanoin rehellisesti, ettei todellakaan ole, vaan vika oli minun kun sormetin kokemattomuuttani liian kauan. Todistin väitteeni seuraavana iltana sormettaen vain sopivasti lähelle orgasmia ja hän sai orgasmin taas yhdynnässä. Tällä pyyhin pois huonon kokemuksen ja otin opikseni. Tällä myös voitin hänen luottamuksensa ja osoitin välittäväni. Se taasen helpotti huomattavasti seuraavien orgasmien saantia, kun sain vapaammat kädet tyydyttää.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Oletan että olet nainen? Aivan varmasti pystyt saamaan sen vielä. Älä usko juttuja, ettei nainen "tarvitse" orgasmia, kyllä tarvitsee, minusta.
Useasti naiset opetettu huolehtimaan vain siitä että se mies saa. Huonommuskopleksi verissä...kai.
Ihan oikeita ohjeita ei siis näitä "älä ajattele mitään" ym ihan minusta soopaa, ovat esim se, että reilusti liukkaria sinne pilluun, se ei ole häpeä, vaan oiva keino lisätä nautintoa. Sitten kerrot mitä haluat ja missä sen miehen pitää toimia.
Valitettavasti tämä yhdyntäkeskeisyys tekee sen, ettei uskoakseni monikaan nainen halua/ uskalla pyytäää miestä koskettelemaan sitä klitorista..ainakin tämä palsta valitettavasti antanut kuvan siihen olla parasta koskematta. Näin itse sen koen.
Kuitenkin ainakin meidän seksissä, mies rakastaa klitorikseni ja muun vulvan hellää ja hidasta hyväilyä, ja saan ihan valtaisia orgasmeja pelkästään niinkin, mutta kun mies samalla
Jos joku nainen on niin tampio, ettei osaa pyytää klitoriksen koskettamista ja vastaavasti joku mies niin tampio, ettei sitä omaehtoisesti ehdota niin on kyllä vakka valinnut kantensa.
Käyttäkää liukkaria!!!! Ja ei saa tehdä puuduttavaa sormityötä, ei kalulle eikä klitorikselle.
Lisään vielä kommenttiini sen, että älkää, kiitos, hyvät naiset feikatko, orgasmejanne. Jos kumppaninne ei huomaa, hän kuvittelee tuottaneensa orgasmin ja menettää tilaisuuden oppia olemaan teille parempi rakastaja. Ja jos hän huomaa, hän loukkaantuu - minä ainakin loukkaantuisin. Jokainen nainen on erilainen, ohjatkaa miehiänne tai naisianne tekemään sitä, mistä pidätte. Ihmissuhteissa avoimuus, rehellisyys ja luottamus ovat olennaisinta. Ja kun seksiin mennään, kannattaa olla suorasukainen eikä rivouskaan ole haitaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan ihan outo ja puutteellinen nainen, mutta sain orgasmin vasta kun hankin ensimmäisen vibraattorini. Sitä ennen luulin sitä itselleni mahdottomaksi.
En vieläkään ole koskaan saanut orgasmia sormin hyväilemällä enkä millään muulla stimulaatiolla kuin vibraattorilla. Olen nyt 43-vuotias.Eli ainakin meitä on ilmeisesti olemassa, jotka tarvitsemme orgasmiin niin rajua stimulaatiota, ettei oma tai toisen käsi siihen pysty. Jos et ole vibraa kokeillut, suosittelen sinulle lämpimästi, että kokeilet.
Mulla ei auttanut vibrakaan mutta satisfyer kyllä!
Nyt ei tuokaan toimi, kun aloitin masennuslääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kokeilemaan erilaisia leluja. Minulla toimii parhaiten Satisfyer. Se on mahtava laite jota kannattaa kokeilla. Mutta sekin vaatii harjoittelua, en saanut sillä ekoilla mutta nykyään lähes poikkeuksetta. Muitakin laitteita kannatta kokeilla, jos tuo ei toimi sinulla. Ja hyvä liukkari!
N49
Kysymys tästä, vähän nolo kyllä, en ole kehdannut kysyä tätä koskaan ennen.
Mäkin käytän satisfyeria. Se toimii parhaiten, jos pidän klitoriksen huppua sivulla, niin että klitoris on esillä. Mutta en saa pidettyä sitä sivulla, jos käytän liukkaria, kun en saa siitä otetta. Onko sulla samaa ongelmaa ja miten sä olet ratkaissut sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan ihan outo ja puutteellinen nainen, mutta sain orgasmin vasta kun hankin ensimmäisen vibraattorini. Sitä ennen luulin sitä itselleni mahdottomaksi.
En vieläkään ole koskaan saanut orgasmia sormin hyväilemällä enkä millään muulla stimulaatiolla kuin vibraattorilla. Olen nyt 43-vuotias.Eli ainakin meitä on ilmeisesti olemassa, jotka tarvitsemme orgasmiin niin rajua stimulaatiota, ettei oma tai toisen käsi siihen pysty. Jos et ole vibraa kokeillut, suosittelen sinulle lämpimästi, että kokeilet.
No et ole outo etkä harvinainenkaan! Naiset on vaan opastettu ajattelemaan, että sen orgasmin kuuluu tulla vain sillä kalulla, ja kaikki muu on epänormaalia. Tästä ajattelusta pitäisi päästä eroon.
No kalusta viis, mutta kai se aika normaalia olisi, että itse osaisi itselleen omin käsin omassa rauhassa tuottaa orgasmin.
Se nyt on ihan yleistä, ettei nainen yhdynnässä saa orkkua, mutta sen suhteen tunsin itseni tosi oudoksi, etten teininä osannut itse itselleni tuottaa orgasmia enkä kehdannut mitään vibraa ostaa ennen kuin reilusti yli 20-vuotiaana. (Ei ollut vielä nettikauppoja, kun olin teini.)
-Tuon aiemman kijroittanut
Mä vasta liki nelikymppisenä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et ole outo etkä harvinainenkaan! Naiset on vaan opastettu ajattelemaan, että sen orgasmin kuuluu tulla vain sillä kalulla, ja kaikki muu on epänormaalia. Tästä ajattelusta pitäisi päästä eroon.
No kalusta viis, mut
Outo ja outo.Vaimoni ei ole omien sanojen mukaan saanut koskaan itse itselleen orgasmia.Ei vaan tunnut mitään. Joten on valttuuttanut minut hoitamaan hänen orgasminsa ja näin on myös toteutunut. Kun sitä on ollut aina tarpeeksi usein ei ole itselläkään ollut tarvetta omakivaan kuin harvoin.
Ehkei hän vaan kiihotu samalla tavalla yksin.
Mä saan orgasmin omin käsinkin, mutta se ei tunnu lähellekään yhtä hyvältä kuin miehen kanssa. Ero on valtava.
Ei ole myöskään kukaan mies tuossa onnistunut.
Vain vibraattori.
Ei ole orgasmi ollut kenenkään miehen kanssa edes lähellä, vaikka seksi olisi muuten tuntunut miten kivalta.