Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sama mies voi olla maailman ihanin ja hirvein?

Vierailija
10.12.2023 |

Jos olen itse hyvällä päällä niin mies on mitä suurin tukeni, kallio, toisaalta suurissa suruissakin tukena aina, eikä tarvitse hetkeäkään epäillä. Meillä on ihanaa yhdessä, moni kadehtii miten huippupariskunta me ollaan. Ja niin me 90% ajasta ollaankin.

Mutta jos meille tulee riita, hänessä ei ole mitään vikaa, hän karjuu kurkku suorana ja haukkuu minua niin pahasti kuin suinkin vaan keksii. Sen tiedän että tuo riitelytapa on opittu lapsuudessa, siellä isäkin huusi lapsilleen niin hirveitä asioita että menivät sanattomiksi = isä voitti. Mutta miten samassa ihmisessä voi olla kaksi näin täysin erilaista puolta? Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi siis luulit että komea mies on hyvä kumppani. No komeat miehet on väkivaltaisia. Se alkaa yleensä huutamisella ja pian  se on fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
42/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tollasia isoja riitoja on noin harvoin niin ei se paha tilanne ole. Eikö meillä kaikilla joskus mee hermot ja saattaa suusta tulla sitä mitä ei tarkoita? Tärkeä pointti on se ettei kumppania pelkää ja uskaltaa hänelle sanoa kaikesta. 

Ei mene kaikilla hermot niin, että suusta tulee sellaista, mitä ei tarkoita. Eli ei ole normaalia aikuisen käytöstä.

Minulla on viimeksi päässyt tunnekuohussa suusta lipsahdus, jota en tarkoittanut, kun asennettiin uusi kierukka ja se sattui hetken ihan saakelisti. Kirosin ääneen.

Muuten ei suusta tule mitään sellaista, jota en tarkoita. Ei tullut edes teininä, kun ne kuulemma riehuvat ja paiskovat ovia ja huutavat. Enkä siedä sitä toisiltakaan.

T: Keski-ikäinen täti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tässä on ongelma? Mies rähjää kerran vuodessa eikä ole väkivaltainen. Muun ajan on täydellinen mies ja olette olleet yhdessä 30 vuotta? Ei se vaihtamalla ainakaan parane. 

Kyllähän tuossa puoliso on varpaillaan, joko tiedostaen tai tiedostamattaan. Pelkää sitä räjähdystä, joten koittaa luovia näkymättömänä. Saattaa toki kieltää tämän, mutta aika harva haluaa kuulla jonkun (rakkaan) ihmisen räyhäämistä ja haukkumista. Varsinkin kun aloittaja sanoi, että "...hän karjuu kurkku suorana ja haukkuu minua niin pahasti kuin suinkin vaan keksii". Eli oletettavasti ei puhuta mistään "kyllä sää oot tyhmä"-riidasta.

En ole varpaillani. Enkä todellakaan myöskään näkymätön 😄 Kyllä, mies huutaa ja karjuu, sanoo todella rumia asioita ja on aivan eri ihminen kuin yleensä. Sen ehkä puoli tuntia, mitä se vaihe kestää. Sen ajan olen pääasiassa hiljaa, koska en saa väliin juuri mitään sanottua. Mutta muulloin meillä eletään ihan normaalia elämää. ap

Vierailija
44/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen kuullut noita "läski", "valas", h***", hullu jne, niin ihmettelen miten ap kykenee ne unohtamaan?

Minä en kyennyt, ja sehän aiheutti lisää riitoja, ja kierre vaan paheni.

Oikeastaan kun mies katsoikin, niin lopulta ajattelin vain että kuinka se oikeasti inhoaa, vaikka nyt on olevinaankin ystävällinen ja rakastavan oloinen.

Ne sanat kaikuu päässä vieläkin, vaikka lähdin, toivottavasti viimeisen kerran. Ei sitä pöytää enää puhtaaksi voi saada.

No olihan siinä väkivalta, ulos heittämiset, muille naisille lirkuttelut jne. Jotenkin vain toivoin ja uskoin että, niin mitähän. Että se oikeasti rakastaisi minua ja oppisi jotain.

Olisi vaikka tuosta edellisestä erosta oppinut. No ei, viikko yhdessä ja helvetti irti.

Vierailija
45/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan mielenkiinnolla. Meillä sama tilanne, mutta asetelma toisinpäin. Vaimo 95% ajasta superkiva, mutta kun kierrokset nousee (ihan ilman mitään erityisen järkevää syytä) niin mikään keskustelutapa ei sitä pysäytä. Raivokohtaus solvauksineen kestää pari tuntia, jonka jälkeen 1-2 vuorokauden outo kyräilyvaihe.

Haluaisi minun joiltain osin muuttuvan. 

Niin, mikä tähän auttaisi??

Siis raivostuu ilman mitään syytä? Se on jo kummallista. Miten selittää käytöstään? Kuinka usein tätä tapahtuu? Oletteko te käyneet terapiassa? ap

Käytännössä kyllä, vaatii jonkun hyvin pienen triggerin josta lähtee lumipalloefekti aiheesta toiseen. Lopulta ollaan aina kahden topicin parissa, jotka ovat siis minun vikojani / heikkouksiani / piirteitäni. Selittää sillä että v*tuttaa ja ahdistaa ja ärsyttää. Hän on parempi ihminen kun minä, enkä ole täyttänyt kaikkia hänen odotuksiaan. Mielestäni olen kuitenkin ihan kelvollisesti toiminut ja miettinyt asioita nimenomaan yhteisin hyvän kannalta. Ehkä kuukauden - kahden välein, Voimakkuus vähän vaihtelee, mutta sama kaava. Ei olla käyty, minun pitäisi kuulemma mennä.

Vierailija
46/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen kuullut noita "läski", "valas", h***", hullu jne, niin ihmettelen miten ap kykenee ne unohtamaan?

Oikeastaan kun mies katsoikin, niin lopulta ajattelin vain että kuinka se oikeasti inhoaa, vaikka nyt on olevinaankin ystävällinen ja rakastavan oloinen.

Ne sanat kaikuu päässä vieläkin, vaikka lähdin, toivottavasti viimeisen kerran. Ei sitä pöytää enää puhtaaksi voi saada.

No olihan siinä väkivalta, ulos heittämiset, muille naisille lirkuttelut jne. Jotenkin vain toivoin ja uskoin että, niin mitähän. Että se oikeasti rakastaisi minua ja oppisi jotain.

Olisi vaikka tuosta edellisestä erosta oppinut. No ei, viikko yhdessä ja helvetti irti.

Noista sanoista pitää lähteä heti ensimmäisestä kerrasta! Ei tule paranemaan.

Vierailija
47/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi siis luulit että komea mies on hyvä kumppani. No komeat miehet on väkivaltaisia. Se alkaa yleensä huutamisella ja pian  se on fyysistä väkivaltaa.

Minulla on komea mies, muidenkin kuin itseni mielestä. Enpä edes tunne ketään muuta herrasmiestä kuin hänet. No, huutaminen ei ole vielä alkanut, joten väkivaltaa odotellessa. Naimisissa ollaan oltu yli 20v.

Vierailija
48/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin tää on kiinni siitä, ettet osaa päättää, mitä haluat!

Siis miten niin en osaa päättää? Tiedän kyllä mitä haluan. Vai onko tämä kiinni siitä, etten päätä siten kun sinä haluaisit? ap

Mitä haluat?

Haluaisin tästä suhteesta tämän ongelman pois. Silloinhan suhde olisi entistäkin parempi. Hassua, jos ei se vielä käynyt ilmi. ap

Vierailija
49/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaista pystykään unohtamaan. Ainostaan, jos on tunteeton tätä haukkujaa kohtaan, niin silloin jutut menee toisesta korvasta ulos.

Vierailija
50/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tehtävissä. Keskity tuohon 90 % ajasta, jolloin teillä on ihana parisuhde ja kaikki toimii. Vaali ja ylläpidä sitä entistä vahvemmin ja paremmin. Varmasti on suhteita joissa 100 % ajasta on täydellistä ja ihanaa, mutta aika monessa suhteessa on erilaisia ongelmia ja haasteita. Tuo että 90 % on jo sitä hyvää niin se on aika paljon ja pidä kiinni siitä. Toki siis ihan keskustelu miten toimitte riitatilanteissa voi toimia pidemmällä aikavälillä jos jaksatte kärsivällisesti käydä asioita läpi yhdessä. 

Näinhän se on. Ja terapiaa jatkamme toki, kun se on hyvin lähtenyt käyntiin. ap

Vierailija
51/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaa. Ruma mies on todennäköisemmin monin tavoin haitallisempi kuin komea. 

Vierailija
52/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tässä on ongelma? Mies rähjää kerran vuodessa eikä ole väkivaltainen. Muun ajan on täydellinen mies ja olette olleet yhdessä 30 vuotta? Ei se vaihtamalla ainakaan parane. 

Kyllähän tuossa puoliso on varpaillaan, joko tiedostaen tai tiedostamattaan. Pelkää sitä räjähdystä, joten koittaa luovia näkymättömänä. Saattaa toki kieltää tämän, mutta aika harva haluaa kuulla jonkun (rakkaan) ihmisen räyhäämistä ja haukkumista. Varsinkin kun aloittaja sanoi, että "...hän karjuu kurkku suorana ja haukkuu minua niin pahasti kuin suinkin vaan keksii". Eli oletettavasti ei puhuta mistään "kyllä sää oot tyhmä"-riidasta.

En ole varpaillani. Enkä todellakaan myöskään näkymätön 😄 Kyllä, mies huutaa ja karjuu, sanoo todella rumia asioita ja on aivan eri ihminen kuin yleensä. Sen ehkä p

Voitko oikeasti ihan rehellisesti sanoa ettei sinua haittaa nuo raivokohtaukset? Et ikinä välttele tilannetta, jossa mies voisi räjähtää? Miksi sitten haluat muuttaa suhdettanne? Miksi aloitus?

Vierailija
53/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan mielenkiinnolla. Meillä sama tilanne, mutta asetelma toisinpäin. Vaimo 95% ajasta superkiva, mutta kun kierrokset nousee (ihan ilman mitään erityisen järkevää syytä) niin mikään keskustelutapa ei sitä pysäytä. Raivokohtaus solvauksineen kestää pari tuntia, jonka jälkeen 1-2 vuorokauden outo kyräilyvaihe.

Onko muutakin maniaa? Kaksi päivää vihaisena on tosi paljon. Onko kaksisuuntainen mielialahäiriö tutkittu?

On. Hyvä pointti. Taustalla on lähes kaikki aikuisiän ADHD.n /ADD.n piirteet, jotka henkilö itsekin tiedostaa. Hän on työstänyt itseään ja saanut suurimman osan niistä ongelmallisimmista poistettua opettelemalla. Siihen vaivaan liittyy tyypillisesti impulsiivisuus, harkitsemattomat lausahduks

Ikävä kuulla Onko dg tehty? Tunnen muutamiakin, joilla aikuisena tehty tuo diagnoosi ja saaneet lääkityksestä niin suuren avun, että elämä on muuttunut täysin. Jos ei vielä ole, saisitko tuettua häntä lääkäriin? Olisi tosi tärkeää.

Auttaako sinua tieto, että tuo johtuisi sairaudesta? Ei tietenkään mukavaa kuultavaa kuitenkaan, sen tiedän. Tsemppiä. ap

Vierailija
54/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin tuollaisesta miehestä, juuri tuo että isältä opittu tapa. Tosi aggressiivista räyhäämistä ja vihaa, aina oltava voittaja. 

Riitojen ulkopuolella ns lauhkea ja kiltti, olevinaan hyvä isä. Kuitenkin stressaantuneena alkoi tulla lapsia kohtaan kuritusväkivaltaa jolloin puhalsin pelin poikki. 25v oltiin yhdessä, alkuun riidat toki miedompia, eipä sitä muuten olis naimisiin mennyt.

Nykyinen mies ymmärtävä ja rauhallinen riidellessäkin

Vierailija
55/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varpaillani. Enkä todellakaan myöskään näkymätön 😄 Kyllä, mies huutaa ja karjuu, sanoo todella rumia asioita ja on aivan eri ihminen kuin yleensä. Sen ehkä p

Puoli tuntia!? Siis huutaa ja haukkuu puoli tuntia? Aikuinen ihminen?

Vierailija
56/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
57/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Minä olen ylipainoinen, harmaantunut, pitkäaikaissairas "mamma" mutta mies ei ole koskaan ulkonäköäni haukkunut, ei ikinä, sanallakaan. Ne ilkeydet on olleet suhdettamme koskevia, kuten että suhteemme on pelkkää paskaa, tai vaikka etten tee muuta kuin haukun ja syytän häntä, vaikka ei pidä paikkaansa. Enkä nyt jaksa eritellä mitä kaikkea. Mutta esimerkiksi ulkonäkööni, sairauteeni liittyen hän ei ole haukkunut minua koskaan. Kiitos viestistäsi, koska en ole ennen hoksannut tätä. ap

Vierailija
58/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole diagnoosia hakenut, koska ei halua lääkitystä. Kokee tuon toisaalta myös supervoimakseen, koska pystyy syventymään äärimmäisesti kiinnostavaan asiaan ja olemaan luova. Pidän tuon vaihtoehdon kuitenkin mielessäni, uskon että se auttaisi enemmän kun veisi pois. 

Kyllä se toisaalta auttaa, etenkin näin tilanteen jälkeen. Siinä hetkessä se on hankala pitää mielessä, kun on aika turhautunut ja voimaton. Eikä sairaus anna kuitenkaan oikeutta käyttäytyä noin ala-arvoisesti. Joko sen saa omalla psyykkaamisellaan kuriin tai hakee jotain ulkopuolista apua, vaikka lääkityksen...?

Kiitos tsempeistä! Raskasta on kyllä aina välillä. Jos ei olisi niin paljon hyvää, olisin jo luonnollisesti lähtenyt.

Vierailija
59/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu yhdessä 29 vuotta. Fyysistä väkivaltaa ei ole koskaan ollut, ei mitään siihen suuntaankaan. Ja olen pysynyt liitossa, koska tämä tulee esille vain ja ainoastaan isoissa riidoissa. Meillä voi mennä siis vaikka vuosi, että menee vaan ihan superhyvin, on mukavaa sujuvaa arkea. Mutta jos jostain asiasta tulee kunnon riita, niin järkytyn aina miten mies voi minulle karjua. On kuin täysin eri ihminen, yhtäkkiä olenkin pahin vihamies, kun muuten osoittaa rakkauttaan jatkuvasti monin tavoin. Olemme molemmat siis kuitenkin hyvin rauhallisia luonteeltamme ja siksi kai riitoja ei paljoa tulekaan. Eihän tällaista jaksaisikaan jos olisi usein toistuvaa. ap

Hei ap

Minä olen tuo karjuva puoliso (mutta nainen)

Saan pahimmillaan kohtauksen 2 kertaa viikossa.

Kotona oli minulla tunnekylmä äiti ja tarpeitani ei huomioitu (näin jopa nälkää)

Älyni ja kauneuteni avulla , kouluttauduin , sain puolison, vaurastuin.

Minulla on 35 vuoden liitto.

Mies kestää..mutta toivoisi että oppisin hillitsemään itseni.

Olet onnekas..noin harvoin...

Saatko tuolla iällä puoliksikaan puolisosi tasoisen, jos eroat?

Minä olen miltei saman näköinen kun 35 vuotiaana ja rakastan puolisoani.

Pitäisikö mieheni ottaa ero?

Vierailija
60/171 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis raivostuu ilman mitään syytä? Se on jo kummallista. Miten selittää käytöstään? Kuinka usein tätä tapahtuu? Oletteko te käyneet terapiassa? ap

Käytännössä kyllä, vaatii jonkun hyvin pienen triggerin josta lähtee lumipalloefekti aiheesta toiseen. Lopulta ollaan aina kahden topicin parissa, jotka ovat siis minun vikojani / heikkouksiani / piirteitäni. Selittää sillä että v*tuttaa ja ahdi

Sanoisin että yhdessä terapiaan. Suostuisiko siihen? ap