Hallitus vetää Suomen syteen ja saveen, perhe menettää 1200 e kuussa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3eeeb1aa-efea-4d8f-a493-c97fd81d6ba5
Juha on puolisonsa kanssa laskenut, että hallituksen leikkaukset yhdistettynä heidän hyvinvointialueensa päätökseen leikata omaishoitajatuesta vähentää heidän tulojaan noin 1200 euroa kuukaudessa.
os lakimuutossuunnitelmat toteutuvat nykyisessä muodossaan Juhan ansiosidonnaiset putoavat 25 prosenttia ensi vuoden aikana, sillä hän ollut työttömänä yli 8 kuukautta. Suurperheen 400 euron lapsikorotukset lähtevät vuoden alussa ja omistusasunnon reilun 200 euron asumistuki syyskuussa.
Näiden lisäksi heidän hyvinvointialueensa kiristi vuoden alusta omaishoidon tuen myöntämisperusteita, minkä vuoksi Juha menetti aiemmin saamansa eri osoitteessa asuvan lapsen hoitamisen tuen
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi liittyä paikalliseen katujengiin, ryhtyä käyttämään ja myymään huumeita, sitä tämä hallitus selvästi haluaa näillä toimillaan ruokkia.
tai mennä vaan iha töihin niinku normaalit ihmiset
Ei nämä nykyhallituksen vihaajat halua töihin mennä. He vaan kiukuttelevat ja haukkuvat nykyhallitusta kun heidän tuet tippuu.
Me normaalit ihmiset jotka käymme töissä emme marmata nykyisestä hallituksesta vaan nykyinen hallitus on oikein hyvä.
Ansiotuloverotus ja polttoaineverotus kevenee, edellisen hallituksen puolueilla oli tapana vaan verottaa aina enemmän.
Ainahan voi liittyä paikalliseen katujengiin, ryhtyä käyttämään ja myymään huumeita, sitä tämä hallitus selvästi haluaa näillä toimillaan ruokkia.
Nuo mainitsemasi on kyllä vihervassareiden ystäviä, tämä hallitus aikoo vihdoin pistää nuo ruotuun!
Vastahan tämä hallitus otti noita marraskuussa lähes 1000 Suomeen. Kalliiksi tulee tämä persujen mmuuttopoliittinen linja.
Voi maksaa laskut ja muut menot römpsällä näin saat kuitattua menot. Lettu auki niin sillä selviää.
Multa ei leikattu yhtään. Mutta mä käynkin töissä, oon käynyt siitä asti kun 22vuotiaana valmistuin ammattiin. Ja oon maksanut veroja millä nämä tukiaiset maksetaan. Vitu.taa huomenaamullakin lähteä klo 6 töihin. Mutta mentävä on, jonkunhan täällä täytyy maksaa että toiset saa maata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitsemasi on kyllä vihervassareiden ystäviä, tämä hallitus aikoo vihdoin pistää nuo ruotuun!
Vastahan tämä hallitus otti noita marraskuussa lähes 1000 Suomeen. Kalliiksi tulee tämä persujen mmuuttopoliittinen linja.
Noh, vihervassareiden apulaisoikeuskansleri yritti pitää rajat auki, mutta onneksi persut sulki rajan nyt.
Voi voi, kohta leikkuri joillakin käy, hyvä näin :)
Vierailija kirjoitti:
Multa ei leikattu yhtään. Mutta mä käynkin töissä, oon käynyt siitä asti kun 22vuotiaana valmistuin ammattiin. Ja oon maksanut veroja millä nämä tukiaiset maksetaan. Vitu.taa huomenaamullakin lähteä klo 6 töihin. Mutta mentävä on, jonkunhan täällä täytyy maksaa että toiset saa maata kotona.
Tämä.
Itse käyn töissä enkä ikinä ole saannut rahallista tukea yhteiskunnalta. Olen aina elättänyt itseni palkallani, ei se työnteko kovinkaan hauskaa ole mutta kiva käydä töissä kun sieltä saa palkkaa.
Minua on alkanut ottamaan päähän valitus että hallitus on surkea, miksi ihmiset ei halua tehdä töitä niin silloin hallitus olisi hyvä.
Minultakaan ei leikattu mitään.
M33
Noh, vihervassareiden apulaisoikeuskansleri yritti pitää rajat auki, mutta onneksi persut sulki rajan nyt.
Laskun näistä tulijoista voikin sitten lähettää persujen puoluetoimistolle.
Avaavat sen ensi viikolla.
Ajattelin tuhlata 7000 euroa lomamatkaan. Eks vaimoni pyytänyt minulta rahaa lapsemme harrastuksiin mutta sanoin ettei rahaa ole koska haluan matkustaa.
Saan palkkaa käteen 1630, miten joku saa pelkää tukea 1400?
Jos omistaa 2 asuntoa niin toinen myyntiin.
Ihmeellisiä juttuja sitä saakin lukea.
Nykyinen hallitus on pahin mahdollinen ihmisille jotka saa valtiolta tukia. Meille ketkä elätämme itsemme palkallamme tämä on paras hallitus.
Kaikki tuet pois asumistuista lapsilisiin kiitos.
Nykyinen hallitus on työväen ja työnantajien puolue, työnteko kunniaan.
Tuo on vain kovin lyhytnäköistä. Hallitus leikkaa miljoonan ja aiheuttaa sillä kahden miljoonan kustannukset.
No täytyyhän noilla olla melkoinen tukimäjäys, jos tuon verran on jo menetettävääkin, tuskin on vielä kaikki tuet tuossa lueteltu. Ja verorahoilla pitää oman asunnon lainaakin lyhentää.
En tietenkään voi tietää heidän tilannettaan sen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on pahin mahdollinen ihmisille jotka saa valtiolta tukia. Meille ketkä elätämme itsemme palkallamme tämä on paras hallitus.
Kaikki tuet pois asumistuista lapsilisiin kiitos.
Nykyinen hallitus on työväen ja työnantajien puolue, työnteko kunniaan.
Tuo on vain kovin lyhytnäköistä. Hallitus leikkaa miljoonan ja aiheuttaa sillä kahden miljoonan kustannukset.
Mitä kustannuksia siitä tulee, että leikataan kotona makoilijoiden rahoista? Saattaa jokunen jopa vahingossa suoriutua jatkossa töihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan töihin voi aina mennä ja mikäli yksi työ ei riitä toimeentuloon voi aina ottaa myös toisen ja kolmannen työn. Itse voit ahkeruudella vaikuttaa tuloihin ja elintasoon.
Pari minimipalkkaista duunia ja sen elintason voit ainakin unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tuhlata 7000 euroa lomamatkaan. Eks vaimoni pyytänyt minulta rahaa lapsemme harrastuksiin mutta sanoin ettei rahaa ole koska haluan matkustaa.
Olet oman elämäsi persu, onneksi olkoon. Olet omaksunut ajan hengen täydellisesti.
Työttömyyspäivärahan lapsikorotus on ollut aina todella absurdi tuki. Ei palkkaankaan saa korotusta sen mukaan kuinka monta lasta on. Niistä lapsista saa lapsilisän kompensoimaan kuluja niin työtön kuin työssäkäyväkin, ja sen pitää riittää. Jos ei ole varaa, niin ei hanki suurperhettä.
Varastona toimiva toinen talo.
Lol, saakohan siihenkin asumistukea.
meinaatko, että vuokra-asuntoon tuo porukka saisi vähemmän asumistukea?