Mikä on paras kirja joka selittää miten tuo teko äly chat gpt toimii?
Kommentit (31)
Antti Merilehto on ainakin Suomessa kirjoittanut asiasta kirjan, tosin enemmän bisnespohjaisen,mutta toiminee myös tähän tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kukaan ei tiedä tarkkaan miten se toimii
Ei edes sen kehittäjät
Höpön löpön. Ihan tarkkaan tiedetään miten se toimii. Valtavasta tekstimassasta valitsee todennäköisyysalgometrien perusteella seuraavan sanan/lauseen. Mitään se ei ymmärrä eikä ketään ole ns kotona (minuutta, arvioijaa, sielua, yksilöä, tietoisuutta). Valtava muisti ja laskentakapasiteetti antaa vaikutelman älykkyydestä.
Kerro toki meille millä tavalla tuo eroaa ihmisaivoista.
No esimerkiksi ihmisaivoilla voit muodostaa täysin uuden lauseen jota ei ole koskaan aiemmin käytetty missään koskaan ja ihmisenä ymmärrät että se on mielekäs lause eikä vain sanoja sikin sokin. Tekoäly pystyy vain vertaamaan lausetta johonkin sen jo muistissa olevaan.
Kiinnostaako kirjan lisäksi podcastit? Tuosta Antti Merilehdosta tuli mieleen, että tällainen nimenomaan Chat GPT:hen liittyvä podcast tuli vastaan joku aika sitten; https://open.spotify.com/episode/6Ou8Fja665B5tKJOrB46B0?si=abe1301aeb86…
Vierailija kirjoitti:
Antti Merilehto on ainakin Suomessa kirjoittanut asiasta kirjan, tosin enemmän bisnespohjaisen,mutta toiminee myös tähän tarkoitukseen.
Ei mitään bisnesmiesten kirjoja. Ne ovat aina täysin pihalla kaikesta. Todellakin ovat 5 vuotiaan tasolla kun ne kuvittelevat ja kuvailevat miten joku ohjelma/algoritmi toimii.
T. "Huippukoodari" joka copy-pasteaa koodia netistä ja pomo pitää 10 tonni kuussa nerona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes sen kehittäjät
Höpön löpön. Ihan tarkkaan tiedetään miten se toimii. Valtavasta tekstimassasta valitsee todennäköisyysalgometrien perusteella seuraavan sanan/lauseen. Mitään se ei ymmärrä eikä ketään ole ns kotona (minuutta, arvioijaa, sielua, yksilöä, tietoisuutta). Valtava muisti ja laskentakapasiteetti antaa vaikutelman älykkyydestä.
No esimerkiksi ihmisaivoilla voit muodostaa täysin uuden lauseen jota ei ole koskaan aiemmin käytetty missään koskaan ja ihmisenä ymmärrät että se on mielekäs lause eikä vain sanoja sikin sokin. Tekoäly pystyy vain vertaamaan lausetta johonkin sen jo mui
Kirjoita täysin uusi lause jota ei ole koskaan aiemmin käytetty missään koskaan
Chatgpt:
"Kimalaiset tanssivat sateenkaaripolulla, kun tähdet soittavat viulua kesäyössä."
Nolla mätchiä kooklelilla.
Mielekäs lause eikä vain sanoja sikin sokin
Chatgpt:
"Vihreä kuu loisti hiljaa, kun norsut oppivat lukemaan pilvien tarinoita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä parhaasta, mutta suht yksinkertaisesti on kerrottu kirjassa:
Luova tekoäly mullistaa kaiken, ChatGPT näyttää tietä.
Itselläni on lainassa myös Tekoälyn vallankumous, mutta en ole sitä vielä lukenut.
59€!!!!! Voiko tuon ladata netistä ilmaiseksi jostakin?
Olen lainannut molemmat e-kirjastosta ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä parhaasta, mutta suht yksinkertaisesti on kerrottu kirjassa:
Luova tekoäly mullistaa kaiken, ChatGPT näyttää tietä.
Itselläni on lainassa myös Tekoälyn vallankumous, mutta en ole sitä vielä lukenut.
59€!!!!! Voiko tuon ladata netistä ilmaiseksi jostakin?
Olen lainannut molemmat e-kirjastosta ihan ilmaiseksi.
https://www.ellibslibrary.com/collection
Vierailija kirjoitti:
Ei edes sen kehittäjät
Tietysti he tietää kuinkan toimii. On vaan mainosmielessä tuo, ettei tiedetä kuinka toimii. Mainos perustuu siihen, että tuotteelle kehitellään hyvä tarina. Myyvää mystisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä:
Sinulla on 5 omenaa. Minä söin eilen 3 omenaa. Miten monta omenaa sinulla on?
Chatgpt:
Sinulla on edelleen 5 omenaa, koska söin minun omiani, ei sinun omeniasi.
Minä:
Enhän minä koskaan kertonut sinulle montako omenaa minulla on. Kerroin vain sen että söin 5 omenaa.
Chatgpt:
Olet aivan oikeassa, pahoittelen sekaannusta. Jos sinulla oli 5 omenaa ja söit eilen 3 niistä, sinulla on nyt 2 omenaa jäljellä.
Miksi salasit AI:lta syöneesi myös ne 2 omenaa?