Mikä on paras kirja joka selittää miten tuo teko äly chat gpt toimii?
Kommentit (31)
Bard.googlekin helppo. Sinne vain kehote.
Minä:
Sinulla on 5 omenaa. Minä söin eilen 3 omenaa. Miten monta omenaa sinulla on?
Chatgpt:
Sinulla on edelleen 5 omenaa, koska söin minun omiani, ei sinun omeniasi.
Minä:
Enhän minä koskaan kertonut sinulle montako omenaa minulla on. Kerroin vain sen että söin 5 omenaa.
Chatgpt:
Olet aivan oikeassa, pahoittelen sekaannusta. Jos sinulla oli 5 omenaa ja söit eilen 3 niistä, sinulla on nyt 2 omenaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy suoraan chatgptltä miten toimit? Voit luoda itsellesi ilmaisen tunnuksen jolla tekoäly on käytössäsi
Minä olen AI-malli, joka on suunniteltu vastaamaan kysymyksiin ja tarjoamaan tietoa. En ole fyysinen olento, joten en syö, liiku tai toimi kuten ihminen. Sen sijaan käsitän ja tuotan kieltä vastaamalla käyttäjien kysymyksiin ja suorittamalla annettuja tehtäviä, kuten tekstin generointia, kääntämistä ja tiedonhakua.
Eipähän tuosta yhtään viisaammaksi tullut.
Chat GPT: How It Works and How to Earn with Artificial Intelligence Technology
kysyin bard.googlelta
Vierailija kirjoitti:
Bard.googlekin helppo. Sinne vain kehote.
Jos sinulla oli 5 omenaa ja minä söin 3 niistä, sinulla on jäljellä 5 - 3 = 2 omenaa.
Vastaus: sinulla on 2 omenaa.
Olipas tuossa taas toinen järjen jättiläinen.
Onko modernista tekoälystä vielä ehditty julkaisemaan kirjallisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy suoraan chatgptltä miten toimit? Voit luoda itsellesi ilmaisen tunnuksen jolla tekoäly on käytössäsi
Minä olen AI-malli, joka on suunniteltu vastaamaan kysymyksiin ja tarjoamaan tietoa. En ole fyysinen olento, joten en syö, liiku tai toimi kuten ihminen. Sen sijaan käsitän ja tuotan kieltä vastaamalla käyttäjien kysymyksiin ja suorittamalla annettuja tehtäviä, kuten tekstin generointia, kääntämistä ja tiedonhakua.
Kysy, että miten muodostat teknisesti vastauksesi kysymyksiini, selitä tämä kuin 5 vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy, että miten muodostat teknisesti vastauksesi kysymyksiini, selitä tämä kuin 5 vuotiaalle.
Kuvittele, että minulla on valtava kirja, jossa on paljon tietoa ja tarinoita. Kun kysyt minulta jotain, katson tätä kirjaa ja etsin parhaan vastauksen kysymykseesi. Aivan kuin pelaisimme arvoituspeliä: sinä kysyt, ja minä etsin oikean vastauksen suuresta kirjastani.
No huhuh, olipas taas tyhjentävä vastaus. Vähän niin kuin "miten robootti rakennetaan?" "Ruuvaat vaan ruuveilla muutaman rautapalan yhteen"
Tuota kukaan ei tiedä tarkkaan miten se toimii
Ei edes sen kehittäjät
Vierailija kirjoitti:
Ei edes sen kehittäjät
Tämä siis on fakta
"Sinulla on 5 omenaa. Minä söin eilen 3 omenaa. Miten monta omenaa sinulla on?"
Onko olemassa yhtään tekoälyä joka osaa vastata oikein tuohon hyvin hyvin vaikeaan kysymykseen?
Sen toimintaa ei täysin ymmärretä
En tiedä parhaasta, mutta suht yksinkertaisesti on kerrottu kirjassa:
Luova tekoäly mullistaa kaiken, ChatGPT näyttää tietä.
Itselläni on lainassa myös Tekoälyn vallankumous, mutta en ole sitä vielä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä parhaasta, mutta suht yksinkertaisesti on kerrottu kirjassa:
Luova tekoäly mullistaa kaiken, ChatGPT näyttää tietä.
Itselläni on lainassa myös Tekoälyn vallankumous, mutta en ole sitä vielä lukenut.
59€!!!!! Voiko tuon ladata netistä ilmaiseksi jostakin?
What is ChatGPT doing... : ...and why does it work? / Stephen Wolfram
Mitä oikeasti haluat tietää ChatGPT.stä? Lyhykäisyydessään se arvaa oppmimismateriaalin kautta todennäköisyyksillä mikä on seuraava sana edellisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
What is ChatGPT doing... : ...and why does it work? / Stephen Wolfram
Kuulostas hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes sen kehittäjät
Höpön löpön. Ihan tarkkaan tiedetään miten se toimii. Valtavasta tekstimassasta valitsee todennäköisyysalgometrien perusteella seuraavan sanan/lauseen. Mitään se ei ymmärrä eikä ketään ole ns kotona (minuutta, arvioijaa, sielua, yksilöä, tietoisuutta). Valtava muisti ja laskentakapasiteetti antaa vaikutelman älykkyydestä.