Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö nuoresi katsomaan pitkän elokuvan kertaistumalta loppuun? Suuri osa ei enää kykene!

Vierailija
10.12.2023 |

Kouluissa ei voida enää katsoa opetusohjelmia tai elokuvia, koska liian harva oppilas pystyy katsomaan ohjelmaa. Osalla keskittyminen herpaantuu jo kymmenen minuutin jälkeen ja he ovat aivan kypsiä lähtemään tilasta puolessa tunnissa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä katsottu ennenkään alusta loppuun keralla. Koska elokuvateattereissa niitä katsottiin filmikelalta ja siihen mahtuu tietty pituus elokuvaa. Sitten se filmi täytyy vaihtaa. Tästä seurasi tauko esim. 15min. Pidän itsekin kotona elokuvaa katsoessa vessa- ja jääkaappitauon. Elokuvateattereissa en enää käy koska ne ihmiset häiritsee elokuvan katsomista. Näytöksen kellonajat ovat joidenkin muiden ihmisten asettamia. Subwooferin voi hankkia kotiin ja ladata imax-elokuvia.

Vierailija
62/72 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta istuma ei ole yhdyssana.

Ei olekaan, mutta kertaistuma on, kuten ovat myös kertalippu ja kertamatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei kuulemma jaksa kiinnostaa.

Se on se puhelin ja tämä nykyinen pikakulttuuri.

Ne tiktokin pikavideot kai on syyllisiä.

"Nuorissa on tulevaisuus."

Tämä hokema ei ole koskaan ennen tuntunut toivottomalta. Onneksi itse luultavasti lykkään koiranputkea siinä vaiheessa kuin nämä syntymäväsyneet on puikoissa.

Vierailija
64/72 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keski-ikäinen nainen ja mullakin tuottaa vaikeuksia. Helpompi katsoa Areenasta yms. kun voi välillä pausettaa ja vaikka kuunnella kuulokkeilla musaa ja tanssia ja sitten taas jatkaa elokuvaa. Välillä pakotan itseni katsomaan alusta loppuun pitkän elokuvan ihan vanhanaikaisesti TV:stä ettei voi pausettaa. Tänään teen sen taas kun katson Platoon-sotadraaman. Yritän ja annan kaikkeni että onnistun.

Vierailija
65/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mennyt heikoksi. Ennen lapset mielellään katsoi vhs nauhalta Disneyn klassikkoelokuvia, en tiedä katsooko nykylapset esim  Aristokatteja, 101 dalmatialaista, Kaunotar ja Kulkuri yms leffoja keskittyneesti. Surullista. Kyllä kunnon pitkä elokuva , joka antaa tarinan kehittyä, johon voi paneutua, rentoutua, unohtua arjesta, on aina mahtavaa. Käynkin usein elokuvissa. Viimeisin Napoleon.  Käyttäkää lapsianne elokuvissa. Lahjavinkki : elokuvalippu.

Vierailija
66/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään läheskään aina pysty. Ei johdu kyllä keskittymiskyvyn puutteesta, vaan elokuvien käsikirjoitusten täydellisestä mahalaskusta. Viimeisin elokuva missä mielenkiinto lopahti totaalisesti puolen tunnin kohdalla oli tuo uusin Indy. Oppenheimerin koko kolme tuntia ei ollut ongelma, vaikkei elokuva mielestäni ole edes mestariteos. Katsomisen arvoinen kuitenkin. Jos AI alkaa imitoimaan näitä aivottomia disney pläjäyksiä, se ei tiedä hyvää elokuvateollisuudelle.

Vierailija
67/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole kysynyt.

Vierailija
68/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40 enkä pysty katsomaan uusia elokuvia kuin ehkä 10-30 min. Vanhat 80 luvun elokuvat menee helposti ja jotain hyvää TV-sarjaa voin katsoa muutamia tunteja mutta vain hyviä. Minusta on tullut valikoivasti keskittymiskyvytön.

Vierailija
69/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisistä nuorista ei kyllä tule yhtään mitään. Eiväthän he pysty edes kouluttautumaan mihinkään ammattiin, saati tekemään töitä. Ja tietenkin myös harrastuksiin ja muuhun vapaa-aikaan vaikuttaa. 

No siis heistähän tulee kaikista influenssereita. Ja katsokaapa mammat peiliin, kenen vika tämä keskittymiskyvyn puute on? "Mutta kyllähän minun pikku Väinö-Kutriinalla täytyy olla älypuhelin! Ei se muuten ole diginatiivi. Enkä mä nyt hyvänen aika jaksa sen puhelimenkäyttöä valvoa."

Vierailija
70/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös nelikymppinen. En oo ikinä pystyny yheltä istumalta kattomaan elokuvaa. Kirjaan sen sijaan voin uppoutua tuntikausiksi.

Vierailija
71/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret ei ole tottuneet makaamaan TV:n äärellä katsoen joko Yle 1 tai 2 kanavaa. Valittavina oli usein Avara Luonto tai joku Onnenpyörä. Tai sitten menit ulos leikkimään.

Vierailija
72/72 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy helposti. Ja pystyvät vielä elokuvan jälkeen keskustelemaan sen sisällöstä ja kertomaan mielipiteensä elokuvasta (4lasta 6-9 luokkalaisia, uusioperhe)