Talsa: Asuntojen hinnoissa on tinkimisvaraa jopa 40 prosenttia
Helsingissä varmasti enemmänkin.
https://www.verkkouutiset.fi/a/talsa-asuntojen-hinnoissa-on-tinkimisvar…
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö.
Myin lokakuun lopussa asuntoni 7 päivässä, pudotin hinnasta 3 prosenttia
Ostin uuden jo ydinkeskustasta ja sain tingattua hinnasta 4 prosenttia
Tampereella ainakin remontoidut asunnot hyvissä yhtiöissä ovat pitäneet hintansa
Itse tinkasin hinnasta 10% muutama kuukausi sitten Tampereella ja olen tosi tyytyväinen hintaan.
Eikö nuo ihan normaalitilanteessakin yleensä mene kaikista halutuimpia sijainteja lukuunottamatta sen 5-10% alle pyynnin?
Sillä laillahan nuo välittäjät tuppaa yleensä neuvomaan että laitetaan pyyntiin vähän tinkivaraa niin jää kaikille hyvä mieli lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä tuohon juttuun oli repäisty Tampereen Takahuhti, joka on verrattain hyvää ja kallista aluetta Itä-Tampereella eikä alueella tosiaankaan mitään -40 % hintoja ole toistaiseksi näkynyt.
No tuossa oli sen verran epämääräinen tuo metodi millä oli alea laskettu, että tuloksetkin oli mitä oli. Nuohan oli jotain muuttotappiopaikkoja nuo missä oli myyty paljon pyyntiä kovemmallla hinnalla nekin, eli ei mitään järkeä.
Äläs nyt, kyllähän Jämsässä ja Kuhmossa varmasti tehdään tiliä nyt, kun asunnoista niin kova kysyntä että menevät 50-150% pyyntiä kallimmalla :-D
Nyky pyyntihinnat ovat täysin vailla perusteita
..
Vierailija kirjoitti:
Puolet on ilmaa pk-seudulla hinnoissa.
Siitä vaan -50% tarjouksia tekemäån, niin saavat nauraa. 😂
Juuri meni eräs kiinnostava kohde alta. Ihan turha luulla, että hyvät kohteet olisin missään alennusmyynnissä.
Ei ap, Helsingissä ei varmasti ole enemmänkin. Kokeile vaikka lukea se itse linkittämäsi artikkeli, niin asia selviää sinullekin.
Nyt voisi toisiaan joku ensiasunnon ostaja tehdä ihan hyvät kaupat jostain uudesta yhtiöstä, jossa on 40 myymätöntä yksiötä (jos uskaltaa tyhjästä/puolityhjästä yhtiöstä tässä tilanteessa ostaa). Muusta pk-seudun tarjonnasta ihan turha kuvitella saavansa mitään superaleja.
Kaveri osti just HKI kantakaupungista kaksion vähän päälle kahteen sataan tonniin. En usko, että kovin paljon alemmas enää putoaa
Olen seurannut Espoon rivitalojen myyntiä. Samat kämpät roikkuvat myynnissä kuukausitolkulla eikä niitä kukaan osta. Samoin uudiskämppiä kerrostaloissa hirveällä hinnalla ja siihen päälle vielä tonttiosuus joka lunastettava tai maksettava vuokraa siitäkin. Kuka hullu edes ostaisi?
Mihin sitä kotoa lähtee ja ei varsinkaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Espoon rivitalojen myyntiä. Samat kämpät roikkuvat myynnissä kuukausitolkulla eikä niitä kukaan osta. Samoin uudiskämppiä kerrostaloissa hirveällä hinnalla ja siihen päälle vielä tonttiosuus joka lunastettava tai maksettava vuokraa siitäkin. Kuka hullu edes ostaisi?
Sama juttu Tampereella. Seuraan aktiivisesti muutamia alueita, koska meinaan keväämmällä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin menivät kuin kuumille kiville. Kyse on siis poikkeustilanteesta, ja myyntiajat ovat siksi toistaiseksi pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna alkaa asuntojen hinta-ale.
Keväällä alkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna alkaa asuntojen hinta-ale.
Keväällä alkaa..
Niin varmaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010041795.html
Täällä Länsi-Helsingissä on asuinalueellani ollut ero toteutuneiden kauppojen ja pyyntihintojen välillä 4% tuon Talsan artikkelin mukaan.
Ap nauretaan näytöltä ulos, jos hän yrittää ostaa 40% halvemmalla...
Jos olisin itse ostamassa, alkaisin pikkuhiljaa tekemään kauppoja. Nyt voi saada asunnon halvemmalla kuin mitä se maksoi pari vuotta sitten, ja tällainen tilanne on hyvin poikkeuksellinen. Ensi vuoden aikana hintojen on ennustettu kääntyvän jo nousuun ja markkinoissa on näkynyt pientä elpymistä jo nyt.
Jotkut laittaa tinkimisvaraa, jotkut ei. Me ollaan myyty kaksikin taloa siten, että ollaan välittäjälle ilmoitettu hinta, jolla talon myymme. Se summa siis on laitettu "hintapyynnöksi" ja välittäjä kertoi ostajaehdokkaille että tuo on talon hinta ja talon saa se, joka tuon maksaa, eikä tinkimisvaraa ole. Molemmilla kerroilla talo myytiin nopeasti, ekalla kerralla talon osti 1. yksityisnäytön katsoja, tosin parin miettimisviikon jälkeen. Tokalla kerralla talo myytiin viikossa asiakkaalle, joka ei käynyt edes näytössä. Tällä kertaa kolme muuta yritti tarjota talosta vielä, mutta kaupat oli lyöty jo lukkoon. Tapoja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut laittaa tinkimisvaraa, jotkut ei. Me ollaan myyty kaksikin taloa siten, että ollaan välittäjälle ilmoitettu hinta, jolla talon myymme. Se summa siis on laitettu "hintapyynnöksi" ja välittäjä kertoi ostajaehdokkaille että tuo on talon hinta ja talon saa se, joka tuon maksaa, eikä tinkimisvaraa ole. Molemmilla kerroilla talo myytiin nopeasti, ekalla kerralla talon osti 1. yksityisnäytön katsoja, tosin parin miettimisviikon jälkeen. Tokalla kerralla talo myytiin viikossa asiakkaalle, joka ei käynyt edes näytössä. Tällä kertaa kolme muuta yritti tarjota talosta vielä, mutta kaupat oli lyöty jo lukkoon. Tapoja on monia.
Lisäys tähän vielä, ekalla kerralla kaksi ehdokasta yritti tarjota kahden ekan viikon aikana pienempää summaa, mutta tarjouksia ei otettu edes vastaan, koska homma oli tehty asiakkaalle selväksi. Talon hinta oli se mikä oli ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri osti just HKI kantakaupungista kaksion vähän päälle kahteen sataan tonniin. En usko, että kovin paljon alemmas enää putoaa
Ihan hyvä löytö, toki nyt ei tiedetä taloyhtiön remonttitilannetta tms yksityiskohtia. Seuraan markkinaa aktiivisesti ja hyvät kohteet liikkuvat hyvin, kun hinta on kiinnostava. Paljon on myös huonokuntoisia asuntoja liian kovalla listahinnalla markkinoilla roikkumassa viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Realismia on myöntää, että keskiluokkaisen asiantuntijan palkalla 4000 e/kk brutto voi näillä koroilla (+4%) lyhentää ihan maksimissaan 250 000 euron lainaa (25 v). Kun kuppaset kaksiot hinnoitellaan 300 000e ja yli, eipä niihin jonoa ole. Keskiluokka haluaa tietyn asumistason, mikä tällä hetkellä ei vastaa samaisen kohderyhmän maksukykyä.
Itse tinkasin hinnasta 10% muutama kuukausi sitten Tampereella ja olen tosi tyytyväinen hintaan.