Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä työttömänä työllistyn paremmin sillä että minut pakotetaan muuttamaan perähikiälle missä ei ole työpaikkoja?

Vierailija
10.12.2023 |

Kovasti täällä huudetaan että työttömän ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla koska jostain esim Raumasta saa jopa kaksioita alle 300e vuokralla.

Onko tullut mieleen että työvoimatoimisto on sitä varten olemassa, että se yrittää parantaa työttömän työllistymistilannetta? Jos noin aletaan toimia, niin silloinhan työkkäri HUONONTAA työttömien työlllistymismahiksia, kun ei siellä perähikiällä ole työpaikkoja!!

Kommentit (306)

Vierailija
181/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällei ideologisesti työttömänä on oikein hauskaa katsoa kun kokkareet vetää joukkopsykooseissaan herneet nenäänsä siitä, että he muka maksavat tämän koko lystin.

Todellisuudessa Suomessa on progressiivinen verotus eli jos olet hyväpalkkainen, olet oman verotusasteesi valinnut.

Ja sen lisäksi, kaikki täällä maksaa veroja, myös tuensaajat.

Tuensaajan vero on yksi vitsi. Tuet maksetaan verovaroilla ja niistä verovaroista sitten tuensaaja maksaa muka "veroa".

...vieläpä aika raskaasti: Etuuksien vero-% on 20%

ideolokisesti työtön taidat olla vähä tyhmä? kun luulet maksavasi jotain veroja.selittäkää jokukuka osaa.jäähä kaikki työttömäks ni valtion kassaa tulee paljo verorahoja niinkö?.mut pidä pikku hi

Oletko koskaan miettinyt (no ethän sinä kyllä selvästikään ole) miten tuon tason kommentointi luo lisää ideologisesti työttömiä? Luot työssä olemisesta ja olevista oikein viimeisen päälle kettumaisen kuvan. Kuka tuollaisten k.päiden kanssa haluaa päivänsä viettää etenkin jos käteen jää sama minimi kuin työttömyystuella. Voisi työssä olevat joskus pysähtyä katsomaan peiliin ja miettiä minkälaisen työilmapiirin luotte ja kuinka otatte uudet työntekijät, työharjoittelijat ja TET oppilaat vastaan. Tervehditkö, lyötkö puukkoa selkään, pilkkanaurat? Itse ainakin kuuntelen tarkalla korvalla miten yrittäjät ja työntekijät puhuvat toisista ihmisistä, etenkin työttömistä, ja luon mielikuvan työpaikan ilmapiiristä. Sen perusteella sitten harkitsen haenko avointa paikkaa vai en. Ja kyllä, olen ollut työelämässä yli 20v ja perehdyttänyt kymmeniä uusia työntekijöitä. Konkurssin vuoksi olen työtön. 

Vierailija
182/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa toimistotyössä hommat voi tehdä etänä. Itse voisin tehdä hommani oikeastaan missä päin maailmaa, jossa on vain sen tasoinen Internet-yhteys, että Teams toimii. Ja meillä töissä on porukkaa ympäri Suomea, jotka käy vain 2-3 kertaa Helsingissä vuodessa jossain firman juhlissa

Miksei tällaisia työpaikkoja sitten mainosteta ikinä missään? Nytkin löysin toiselta puolelta Suomea työpaikan, joka sisältää lähinnä käännöstehtäviä. Työtä voisi periaatteessa tehdä täysin etänä, ja minä olisin paikkaan erittäin pätevä hakija, mutta toimipaikka on siellä monen sadan kilometrin päässä eikä ole etätyömahdollisuutta. Turhauttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi alkaa tekemään ruumiillista, raskasta  ikävää ja hikoiluttavaa työtä mitättömällä palkalla kun kukaan muukaan alkuperäinen suomalainen ei näitä halua tehdä.

Laissa on tuet määrätty, että jos tuilla tulen toimeen niin en todellakaan lähe noihin pas ka hommiin, moniin pitäisi olla vielä oma auto eikä siitä makseta kunnon korvausta kuten kansanedustajille maksetaan vaikka eivät kuskaa likaisia työkaluja autoissaan.

Vierailija
184/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa toimistotyössä hommat voi tehdä etänä. Itse voisin tehdä hommani oikeastaan missä päin maailmaa, jossa on vain sen tasoinen Internet-yhteys, että Teams toimii. Ja meillä töissä on porukkaa ympäri Suomea, jotka käy vain 2-3 kertaa Helsingissä vuodessa jossain firman juhlissa

Miksei tällaisia työpaikkoja sitten mainosteta ikinä missään? Nytkin löysin toiselta puolelta Suomea työpaikan, joka sisältää lähinnä käännöstehtäviä. Työtä voisi periaatteessa tehdä täysin etänä, ja minä olisin paikkaan erittäin pätevä hakija, mutta toimipaikka on siellä monen sadan kilometrin päässä eikä ole etätyömahdollisuutta. Turhauttavaa.

Itse olen sitä mieltä, että on resurssien tuhlaamista, jos "ei ole etätyömahdollisuutta". Eli ajan kuluessa kaikki mahdollinen tulee olemaan etätyötä. Siis kaikki se, joka voi olla. Mikään ihmisten välinen kommunikointi ei ole syy olla samassa huoneessa. Etänä kaikki sujuu yhtä hyvin tai paremmin. Vain fyysinen kosketus ja fyysiset laitteet ovat sellaisia, joissa on pakko olla paikalla fyysisesti.

Vierailija
185/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisit vaikka muuttaa sininen työpaikan perässä tai sitten vaikka neuvotella hybridimallista? Joskun asioista voi neuvotella. Itse käyn töissä Helsingissä ja siellä vuokraluukku jossa vietän viikot. Oma koti 200 km päässä.

Vierailija
186/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raumalla haetaan mm.insinöörejä, lääkäriä, eläinlääkäriä, opettajia, psykologia, siivoustyönjohtajaa, farmaseuttia, hoitajia, pankkivirkailijoita, nuoriso-ohjaajaa, puhelinmyyjää, kokkia, kampaajaa, myyjiä, rakentajia, vartijoita, hitsaajia, sorvaajia, asentajia, taksia, siivoojia, varastotyöntekijöitä, yrittäjiä. Yllättävän monipuolisesti siis.

En voi erinäisistä syistä tehdä yhtäkään noista duuneista ja varsinkaan sellaisissa paikoissa missä tarvitaan autoa. Ajo-oikeuteni rauennut vuosia sitten huumeríkosten takia eikä ole varaa käydä autokoulua uudestaan, ellei kela maksa sitä.

Ap

Onko olemassa mitään työtä mitä sinä kykenisit  tekemään?

En ole ap, mutta Raumalla näkyy olevan 156 työpaikkaa auki. Kävin kaikki sivut läpi (kun niitä ei ole montaa) ja niistä suunnilleen 10 oli sellaisia, joita minäkin pystyisin hakemaan.

Ei ole mitään järkeä hakea eläinlääkärin virkaa tai rakennusinsinöörin paikkaa ilman sopivaa koulutusta. Eikä kyllä hitsaajan, kampaajan tai kokinkaan töitä. Tai voihan sitä hakea vaikka kuuta taivaalta, mutta kuka palkkaa? Hotellin vastaanottovirkailijan paikkaa voisin hakea oikein mielelläni, mutta ilmoituksessa vaaditaankin alan koulutusta ja työkokemusta, joten ei sitten. 

Mainosten jakaja, puhelinmyyjä, myyjä Rustaan, barista Espresso Houseen, okei. Noissa muutamissa paikoissa onkin sitten ratkaisu kaikille Suomen työttömille.

Vierailija
187/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla korvauksilla että saa kaikki tuet ja sivussa duunata pimeetä. kansanedustajatkin vetää törkeesti verotonta massii vaikke tee oikeeta työtä.

Vierailija
188/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

191, no minä tarvitsen töitä maksaakseni elämisen kulut tässä yhdessä kodissa. Tuo ei ole mikään hyvin palkattu työ, joten en todellakaan sen takia rupea vuokraamaan vielä toista asuntoa eri paikkakunnalta + matkakulut päälle.

Eikä siinä paikassa ollut mitään hybridimalliakaan tarjolla, kysyin kyllä etätyön mahdollisuudesta koska paikka kiinnosti.

Vierailija
189/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan kysynyt raumalaisilta, haluavatko he, että pääkaupunkiseudun työttömät roudataan heidän nurkkiinsa?

Vierailija
190/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

191, no minä tarvitsen töitä maksaakseni elämisen kulut tässä yhdessä kodissa. Tuo ei ole mikään hyvin palkattu työ, joten en todellakaan sen takia rupea vuokraamaan vielä toista asuntoa eri paikkakunnalta + matkakulut päälle.

Eikä siinä paikassa ollut mitään hybridimalliakaan tarjolla, kysyin kyllä etätyön mahdollisuudesta koska paikka kiinnosti.

No entäs muutto työn perässä? Jos se on vakityö ja nyt olet työttömänä.

Vierailija
191/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kukaan kysynyt raumalaisilta, haluavatko he, että pääkaupunkiseudun työttömät roudataan heidän nurkkiinsa?

Työttömät hakeutukoon sitten sinne, missä heillä on varaa asua. Jos tuki riittää teltta-asumukseen Helsingin kaduilla tai vaihtoehtoisesti vuokrakaksioon Raumalla, niin siitä sitten valitsemaan.

Vierailija
192/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl on perkele aina joku syy  loisia kotona ja olla lähtemättä töihi.kela ei maksa ajokorttia voi hellanlettas saatana.siksi valtio tekee nämä leikkaukset  et loisivat vähän pienemmäl rahalla.

Vierailija
193/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua omassa kämpässä, mulla ok-talo ja mehtästä polttikset, kulut satasen luokkaa kuussa. Omassa osakkeessakin pärjää usein alle 300e kk asumismenoilla. 600e sohvarahalla elää jo herroiksi omassa kämpässä, autoakin osaava teeseite mies pystyy pitämään.

Vierailija
194/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sulle onkin pähkinä purtavaksi.

Vierailija
195/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miksi sulla on tuollainen käsitys, että pikkupaikkakunnilla ei ole töitä? Siellä öhän niitä nimenomaan on paljon, kun siellä ei asu paljoa työikäistä väestöä.

Juuri näin. Monella alalla on työvoimapulaa täällä maalla. Pulaa on lääkäreistä, hammaslääkäreistä, puheterapeuteista, erityisopettajista, psykologeista, terapeuteista, maataloustyöntekijöistä, lihanleikkaajista, hitsaajista, kaivinkoneenkuljettajista, kaikenlaisista sijaisista, jne. Tänne vaan, täällä tarvitaan asukkaita ja työntekijöitä!

Harmi vaan, että noista kaikista on vielä enemmän pulaa kaupungeissa lihanleikkaajia lukuunottamatta. Sen lisäksi on tukku aloja, joissa on työvoimapulaa nimenomaan kaupungeissa.

No hyvä. Sittenhän ihmiset työllistyvä

No ei varmasti hammaslääkäreiden, puheterapeuttien, hitsaajien ja erityisopettajien tarvitsekaan muuttaa mihinkään saadakseen töitä.

Suurin osa meistä ei kuitenkaan ole hammaslääkäreitä, puheterapeutteja, hitsaajia, erityisopettajia, jne.

Vierailija
196/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miksi sulla on tuollainen käsitys, että pikkupaikkakunnilla ei ole töitä? Siellä öhän niitä nimenomaan on paljon, kun siellä ei asu paljoa työikäistä väestöä.

Juuri näin. Monella alalla on työvoimapulaa täällä maalla. Pulaa on lääkäreistä, hammaslääkäreistä, puheterapeuteista, erityisopettajista, psykologeista, terapeuteista, maataloustyöntekijöistä, lihanleikkaajista, hitsaajista, kaivinkoneenkuljettajista, kaikenlaisista sijaisista, jne. Tänne vaan, täällä tarvitaan asukkaita ja työntekijöitä!

Harmi vaan, että noista kaikista on vielä enemmän pulaa kaupungeissa lihanleikkaajia lukuunottamatta. Sen lisäksi on tukku aloja, joissa on työvoimapulaa nimenomaan kaupungeissa.

Suurin osa meistä ei ole valtion virkamiehiä eikä edes poliitikkoja! Merkonomi ei ole synonyymi valtion virkamiehelle.

Vierailija
197/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun menet niin voit työllistyä hesassa tai espoolla, eikä tarvihe muuttaa.

Se on Espoossa, -ssa ja isolla alkukirjaimella.

Vierailija
198/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virkamiehistä ei myöskään ole mitään huutavaa pulaa. 

Vierailija
199/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei täällä perähikiällä olisi töitä? Kyllä täällä on. Ja asuminen puolet halvempaa kuin pääkaupunkiseudulla.

Ja kaikki muukin on halvempaa perähikiällä joten palkkakin voin olla vain noin 1/2 pks tasosta. Kyllä sillä pitää pärjätä.

Vierailija
200/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raumalla haetaan mm.insinöörejä, lääkäriä, eläinlääkäriä, opettajia, psykologia, siivoustyönjohtajaa, farmaseuttia, hoitajia, pankkivirkailijoita, nuoriso-ohjaajaa, puhelinmyyjää, kokkia, kampaajaa, myyjiä, rakentajia, vartijoita, hitsaajia, sorvaajia, asentajia, taksia, siivoojia, varastotyöntekijöitä, yrittäjiä. Yllättävän monipuolisesti siis.

En voi erinäisistä syistä tehdä yhtäkään noista duuneista ja varsinkaan sellaisissa paikoissa missä tarvitaan autoa. Ajo-oikeuteni rauennut vuosia sitten huumeríkosten takia eikä ole varaa käydä autokoulua uudestaan, ellei kela maksa sitä.

Ap

Onko olemassa mitään työtä mitä sinä kykenisit  tekemään?

En ole ap, mutta Raumalla näkyy olevan

Ovat osa- aikaisia töitä nuo baristat yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi