Minun mielestä 34 neliön vuokra yksiössä, vuokra 450 euroa on aivan liikaa.
350 euroa korkeintaan saisi olla. Ja kaksion vuokran pitäisi olla 450 euroa korkeintaan mutta täällä on 597 euroa kaksio. Yhdessä kunnan vuokra talossa ja 14 kpl tyhjiä kaksio vuokra-asuntoja ollut jo 2 vuotta. Se tao remmontoitiin ja vieläkään kunta ei ole saanut siihen vuokralaisia.
Kommentit (99)
Ajattele, että isossa kaupungissa joutuisit maksamaan tuosta yksiöstä joku 600-700€ ainakin jos on hyvällä paikalla.
Vuokra-asuntojen hinnat on lähteneet aivan käsistä eikä ne ole enää missään suhteessa palkkatasoon. Joku 50 neliön kaksio kerrostalossa olisi tolkullisissa hinnoissa pk-seudun lähiössä jos vuokra olisi 400-500 euroa riippuen vähän asunnon kunnosta ja sijainnista. Toki Helsingin keskustassa olisi kalliimpaa ja samoin ihan uusissa taloyhtiöissä, mutta näissä 90-luvulla tai aiemmin rakennetuissa tuollainen liki tonnin kk/vuokra on posketon.
Tuollaisessa kun tyypillisesti asuu matalapalkka-alalla työskentelevä ihminen/pariskunta niin miten ihmeessä voidaan edes kuvitella, että ihmisillä olisi varaa asumiseen ilman tukia. Ja nuo tuet on suora tulonsiirto yhteiskunnalta vuokra-asuntojen omistajille ja siksi niistä pitäisi luopua ja pakottaa se vuokrataso tolkulliselle tasolle vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus voi määrätä asumistukeen katon, miksi ei kunnallisille vuokra-asunnoillekin? Yksityiset sitten asia erikseen.
Koska hallitus ei voi määrätä vuokraamaan tappiolla,siksi on kehitetty asumistuki järjestelmä. No tyhmähän sinä olet, mutta se johtuu ihan geeneistä joten syytönhän sinä siihen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus voi määrätä asumistukeen katon, miksi ei kunnallisille vuokra-asunnoillekin? Yksityiset sitten asia erikseen.
Onhan se outo kun Ara ja Arava vuokra asunnot on järjestään kalliimpia kuin kovan rahan yksityisten asunnot. Pitäisi olla niissä vuokrakatto, ei vain tulorajat asukkaille.
Vuokrakatto.. vuokra saa olla enintään 15% enemmän kuin asunnon kulut. Joten käytännössä mikään ei muutu 😂 muutenhan vuokran antaja joutuisi maksamaan vuokralaisen asumisesta aiheutuvia kuluja
Miten tyhmä oikeasti voitkaan olla?
Ylläpitokulut kuten lämmitys,huolto ym kulut ovat nousseet joten vuokria laskemalla kaikki olisi hyvin? Ääliö!
Minun vuokra-asunnossa hajoo kaikki ja lämmitys ei toiminut 2 talveen. Vuokra silti 400 euroa. 70 luvulla rakennettu talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outo kun Ara ja Arava vuokra asunnot on järjestään kalliimpia kuin kovan rahan yksityisten asunnot. Pitäisi olla niissä vuokrakatto, ei vain tulorajat asukkaille.
Vuokrakatto.. vuokra saa olla enintään 15% enemmän kuin asunnon kulut. Joten käytännössä mikään ei muutu 😂 muutenhan vuokran antaja joutuisi maksamaan vuokralaisen asumisesta aiheutuvia kuluja
Miten tyhmä oikeasti voitkaan olla?
Ylläpitokulut kuten lämmitys,huolto ym kulut ovat nousseet joten vuokria laskemalla kaikki olisi hyvin? Ääliö!
Ei hän ole ääliö, hän on vain pienestä pitäen oppinut elämään toisten kustannuksella.
Asun alle keskikoon kaupungissa ja täällä 22-24 neliön yksiöt ovat 600-700 euroa yksityisillä markkinoilla. Ymmärtäisin hinnat, jos kyseessä olisi Helsinki tai vaikka Tampereen keskusta, mutta kun kyse on tällaisesta tuppukylästä, niin tuo on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun vuokra-asunnossa hajoo kaikki ja lämmitys ei toiminut 2 talveen. Vuokra silti 400 euroa. 70 luvulla rakennettu talo.
Vuokraa pitäisi nostaa, että taloyhtiöllä olisi varaa suorittaa vaadittavia korjauksia ja huoltotöitä. Ottaa yhtiölaina joka kuluineen jyvitettäisiin vuokrahintoihin.
Näin sen käytännössä menee ja kuuluukin mennä.
Mun yhtiövastike rivarikolmiossa on 300 e eli ihan passeli. Kuka käskee asuun vuokralla?
Täällä 28,5 neliöö, vuokra 425e/kk. Sisältää veden ja sähkön. Kaupungin keskustassa.
Menkää TÖIHIN niin voitte ostaa oman talon itsellenne niin ei tarvitse maksaa lainkaan vuokraa. Ainoastaan lämmitykulut,korjaus,huolto ja ylläpitokulut,sähkö,vesi ja jätevesi,kiinteistövero,talvinen lumien auraus,omaisuusvero,ym pientä Sivukulua.
Joku 300 th edullinen talo vain jostain hieman syrjemmästä niin ei ole vuokramurheita lainkaan 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mun yhtiövastike rivarikolmiossa on 300 e eli ihan passeli. Kuka käskee asuun vuokralla?
Jos ei asu vuokralla niin ei saa asumistukea joka on 80% vuokrasta, ei toimeentulotukea joka on 595euroa per nenä kuukaudessa ja silloin diakoniltakaan ei saisi enää mitään.
Ymmärrätkö, että sillloin tulot putoaisivat lähes nollaan ja jäljelle jäisi vain valtion maksama elatustuki ja lapsilisät!!
Mulla vähän isompi asunto 500 e. On ihan kipurajalla, iso osa palkasta siihen.
Miksi puhutte niin paljon paskaa?
Jos vuokranne on vaikka 1000 euroa kuukaudessa ja asumistukenne on vaikka 70% niin ettehän te maksa siitä kuin 300 euroa kuukaudessa ja sekin lasketaan teille menoksi toimeentulotuessa joten ette maksa asumisesta sentin senttiä kuukaudessa,vuodessa ettekä edes kymmenessä vuodessa.
Miten kehtaatte edes valittaa???
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutte niin paljon paskaa?
Jos vuokranne on vaikka 1000 euroa kuukaudessa ja asumistukenne on vaikka 70% niin ettehän te maksa siitä kuin 300 euroa kuukaudessa ja sekin lasketaan teille menoksi toimeentulotuessa joten ette maksa asumisesta sentin senttiä kuukaudessa,vuodessa ettekä edes kymmenessä vuodessa.
Miten kehtaatte edes valittaa???
Eliitti valittaa aina.
Asia on niin, että tämä eliitti vaatii köyhien työtätekevien ihmisten raatamaan ja maksamaan veroja jotta he voisivat itse ylläpitää omaa elintasoaan yllä.
Jokaisen työläisen on maksettava kymmenyksensä jotta eliitin tukijärjestelmä kattaa kaikki eliittiväen kulut. Näin se on toiminut jo vuosituhansia. On suorastaan loukkaavaa vähentää heidän tukirahojaan!
Jokainen työtön, yksinhuoltaja ja alkoholisti huutaa kuorossa ja vaatii työläisiä maksamaan ja pitämään yllä heidän hulppeaa elintasoaan ja oikeuttaan astua valmiiksi katettuun pöytään. Antakaa kuninkaallisille mitä kuninkaallisille kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin asun rivavissa ja vastike on alle 300 euroa. Minulla ei kuitenkaan ollut ihan vaadittavaa käteisvaraa velattomaan ostamiseen, joten joudun maksamaan asumiseen liittyviä kuluja vuosikausia huomattavasti enemmän. Kuten suuri osa muistakin omistusasuntoon muuttajista. Omistusasuminen on halpaa vasta kun asuntonsa on täysin maksanut, ja nykyään ne laina-ajat ovat usein yli 20 vuotta. Turha kenenkään kehua omistusasumisen edullisuudella. Asuntojen hinnat voi myös laskea, kuten nytkin on nähty - kommenttina heille jotka tulevat kertomaan varallisuuden kasvamisesta. Toisekseen asunto on myös hitaasti liikkuvaa varallisuutta. Sitä ei voi irrottaa jos tarvitset sen tonnin huollon pesukoneeseen.
Tuolla summalla vuokranantaja ottaa todennäköisesti persnettoa, jos lainaa on vielä paljon jäljellä. Oletko yhtään tietoinen, paljonko korot ja vastikkeet ovat nousseet? Ja kuvitteletko, että omistusasuminen on tällä hetkellä halpaa?
Vierailija kirjoitti:
Minun vuokra on nyt 348 euroa kk + vesi 20 euroa ja sauna 10 euroa 34 neliön yksiö mutta asun 4 km keskustasta. Se kunnan remontoitu vuokra asunto on myös 4 km keskustasta.
Asutko Pieksämäellä?