Minun mielestä 34 neliön vuokra yksiössä, vuokra 450 euroa on aivan liikaa.
350 euroa korkeintaan saisi olla. Ja kaksion vuokran pitäisi olla 450 euroa korkeintaan mutta täällä on 597 euroa kaksio. Yhdessä kunnan vuokra talossa ja 14 kpl tyhjiä kaksio vuokra-asuntoja ollut jo 2 vuotta. Se tao remmontoitiin ja vieläkään kunta ei ole saanut siihen vuokralaisia.
Kommentit (99)
Vuokraan tuon kokoista yksiötä ja siihen taloyhtiöön on tehty 10 vuoden sisällä 2 suurta remppaa.
Putkiremontin uusittuine kylpyhuoneineen pulitin heti.
Julkisivu ja parvekeremontista maksan rahoitusvastiketta.
Parvekeremonttivastike + hoitovastike on yhteensä 500 euroa suunnilleen.
En voi vuokrata 450 eurolla.
Vuokralaisen vaihtuessakin tulee tyhjiä kuukausia ja välityspalkkioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yhtiövastike rivarikolmiossa on 300 e eli ihan passeli. Kuka käskee asuun vuokralla?
Jos ei asu vuokralla niin ei saa asumistukea joka on 80% vuokrasta, ei toimeentulotukea joka on 595euroa per nenä kuukaudessa ja silloin diakoniltakaan ei saisi enää mitään.
Ymmärrätkö, että sillloin tulot putoaisivat lähes nollaan ja jäljelle jäisi vain valtion maksama elatustuki ja lapsilisät!!
No kannattasko mennä töihin, palkalla mää mun opintolainat ja asuntolainat makselin?
No kun töihin ei kannata mennä koska silloin pitäisi saada 1700 euroa kuukaudessa käteen, että saisi edes tukien verran. Miksi tuo on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 28,5 neliöö, vuokra 425e/kk. Sisältää veden ja sähkön. Kaupungin keskustassa.
Mikä kaupunki? Harmi kun ihmiset puhuu vain kaupungeista, mainitsematta mikä kaupunki. Se vesittää koko ketjun...
Stadi tietty. Ei suomes oo muita kaupunkeja. Älä oo hölmö taas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yhtiövastike rivarikolmiossa on 300 e eli ihan passeli. Kuka käskee asuun vuokralla?
Jos ei asu vuokralla niin ei saa asumistukea joka on 80% vuokrasta, ei toimeentulotukea joka on 595euroa per nenä kuukaudessa ja silloin diakoniltakaan ei saisi enää mitään.
Ymmärrätkö, että sillloin tulot putoaisivat lähes nollaan ja jäljelle jäisi vain valtion maksama elatustuki ja lapsilisät!!
No kannattasko mennä töihin, palkalla mää mun opintolainat ja asuntolainat makselin?
No kun töihin ei kannata mennä koska silloin pitäisi saada 1700 euroa kuukaudessa käteen, että saisi edes tukien verran. Miksi tuo on niin vaikeaa ymmärtää?
... ja kaiken lisäksi työnteko on aina raskasta, parempi kääntää kylkeä ja antaa muiden huolehtia ikävistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa 30 neliöä 750€ + vesi. Ei paljon naurata. Kaupungin asuntojonossa olen ollut pari vuotta, sieltä saisi jopa kaksion 650€. Mutta eihän ne edullista asuntoa anna, kun en ole asunnoton.
Yllätä itsesi ja mene TÖIHIN. Aloitat vaikka kesätöillä jäätelökioskin myyjänä tai vaikka ruohikon leikkaajana. Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa etenemään . Seurakunnilla on ollut tonnilaisia joille seurakunta maksaa tuhat euroa kun kesällä työskentelet 2kk kesätöissä haravoimassa hautausmaita.
Sitten kun sinulle tulee ikää ja saat peruskoulun suoritettua loppuun niin ehdit panostamaan työnhakuun opintojesi ohessa paremmin .
Taisit vastata väärään ketjuun. Tässä puhuttiin yksiöiden törkeistä vuokrahinnoista. Ei minun vuokrani alene senttiäkään vaikka kävisin päivätyöni lisäksi ilta- ja viikonlopputyössäkin. Ilmeisesti vain sinun vuokranantajasi laskee vuokraa sillä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tod. tienaa niin paljon mutta miten vaikeata ihmisen on ymmärtää että töitä tarttee tehdä jotta saa syödäkseen. Onneksi noi tuet laskee/poistetaan, katotaan kannattaako sitte mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa 30 neliöä 750€ + vesi. Ei paljon naurata. Kaupungin asuntojonossa olen ollut pari vuotta, sieltä saisi jopa kaksion 650€. Mutta eihän ne edullista asuntoa anna, kun en ole asunnoton.
Yllätä itsesi ja mene TÖIHIN. Aloitat vaikka kesätöillä jäätelökioskin myyjänä tai vaikka ruohikon leikkaajana. Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa etenemään . Seurakunnilla on ollut tonnilaisia joille seurakunta maksaa tuhat euroa kun kesällä työskentelet 2kk kesätöissä haravoimassa hautausmaita.
Sitten kun sinulle tulee ikää ja saat peruskoulun suoritettua loppuun niin ehdit panostamaan työnhakuun opintojesi ohessa paremmin .
Taisit vastata väärään ketjuun. Tässä puhuttiin yksiöiden törkeistä vuokrahinnoista. Ei minun vuokrani alene senttiäkään vaikka kävisin päivätyöni lisäksi il
Pointti onkin siinä, että kun tienaat riitävästi niin sinulla on varaa maksaa tuon muutaman kympin verran enemmän sitä vuokraakin. Ei vuokanantaja sinun laiskuutesi takia vuokraa alenna höpönassu. Toki voit päättää, että et maksa vuokraa lainkaan, tai maksat vainnosan siitä. Vain sen verran mikä tuntuu milloinkin sinusta sopivalta.
Toisaalta miksi olet vuokrannut sinulle liian kalliin asunnon? Mitä järkeä siinä on? Joku pakotti sinut laittamaan nimesi sopimukseen? Miksi et neuvotellut itsellesi sopivampaa vuokrahintaa?
Ne piirtää kellä on liitua, mutta sinulta tuntuu puuttuvan jopa paperikin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit vastata väärään ketjuun. Tässä puhuttiin yksiöiden törkeistä vuokrahinnoista. Ei minun vuokrani alene senttiäkään vaikka kävisin päivätyöni lisäksi il
Vuokraa kaksio, niiden neliövuokra on useasti edullisempi. Halvimmaksi taitaa tulla kolmio jos oikein tarkasti laskee.
Useamman sijoitusasunnon omistajalle kunnon verot, niin vapautuisi asuntoja myyntiin, niin ihmiset ostaisivat mieluummin kuin asuisivat vuokralla.
Vanha kunnon vuokrakatto 10€ per neljö, koskee myös ammattiliittojen asuntoja joista nämä takovat nykyisin täysin verottomia huippuvuokria täysin ansiottomasti.
Minun 20 neliön yksiössä vuokra 800€/kk, onneksi Kela maksaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Matuilla se toimii näinkin.
täällä maksetaan 70 neliöstä1200 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan Suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan Suomalainen.
Onneksi nykyhallitus nostaa vaatimuksia kansalaisuuden saamiseksi sen lisäksi että laskee tukia.
Mulla takahikiällä 40 neliötä 360 egeä, ja talvella parinsadan sähkölasku päälle kun on suora sähkölämmitys. Kesällä toki paljon pienempi lasku sitten.
Vuokra 410 euroa. Neliöitä 35 ja sopivan hintainen asunto työssäkäyvälle niin jää säästöönkin rahaa. Tällaisesta muuttotappiokaupungista asunnon osto ei kannattavaa kun vain toistaiseksi on asuinkaupunkini. Kunhan tyttöystävän opinnot päätöksessä niin muutto muualle.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan 750€/kk tästä läävästä paskassa espolaisessa lähiössä ja neliöitäkään ole kun 31m2. Ottaisin heti vaikka 550€/kk
Hullua. Minä vuokraan 100 neliön taloa hintaan 700 €/kk. 1h 20min Helsingistä
Yksiöni on 30 neliötä, ja vuokra nyt 382 ja ensi vuonna 399, johon sisältyy vesi ja netti. Pidän tuota hyvin kohtuullisena.
Tuo on puhdasta matematiikkaa lapsikulta. Opit sitä viimeistään neljännellä luokalla.