Eläinrakkaana itseäsi pitävä sekasyöjä. Miksi et ole vegaani?
Miten voit sanoa rakastavasi eläimiä, jos kuitenkin syöt tehotuotettua lihaa, maitoa, kananmunia tai metsässä onnellisena elänyttä lihaa, jonka ihminen on omasta taponhalustaan tappanut?
Kommentit (171)
Syönhän mä ihmisiäkin ja silti rakastan lähimmäistä. Ei nämä toisiaan poissulje.
Luontorakkaana itseäsi pitävä vegaani. Miksi et ole lihaani?
Miten voit sanoa rakastavasi luontoa, jos kuitenkin syöt tehotuotettua viljaa, vihanneksia, hedelmiä tai metsässä onnellisena elänyttä mustikkaa, jonka ihminen on omasta taponhalustaan tappanut?
Koska en halua olla jatkuvasti nälkäinen ja sitä myötä kiukkuinen ja huonovointinen niin kuin sinä ap.
En tiedä olenko varsinaisesti eläinrakas mutta tuotantoeläinten kohtelu on minusta järkyttävää. Olen köyhä joten ei ole varaa riistaan, ja palkokasvit ei ikävä kyllä sovi vatsalleni suurina määrinä. Syön siis jonkin verran halpaa lihaa. Pidän kyllä määrän pienenä. En myöskään ole kovin optimistinen lihankulutuksen pienenemiseen ihmisillä yleisesti joten oma panos tuntuu melko turhalta.
Lihan syönnin olen lopettanut eettisistä syistä, mutta kananmunia ja maitotuotteita vielä syön. Tiedän, että olisi eettisempi olla vegaani, mutta tässä elämäntilanteessa se on hankalaa. Sairauden vuoksi en jaksa juurikaan kokkailla, joten on helpompi koota terveellinen ruokavalio jos se ei ole liian rajoittava. Kasvimaidot usein myös kalliimpia ja työkyvyttömyyseläke raha tiukassa.
Tykkään lihasta, siksi en ole vegaani.
Harvinaisen älytön/ älyllisesti epärehellinen aloitus. Oletko mahdollisesti vasemmalle kallellasi?
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen älytön/ älyllisesti epärehellinen aloitus. Oletko mahdollisesti vasemmalle kallellasi?
Mikä aloituksessa on epärehellistä?
Mikään tutkimus ei vakuuta lihattomuuden terveellisyydestä. On tervettä pitää itsestään huolta.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.
Jokaisen rehun minkä pistät suuhusi sisältää elämää. Myös kasvit ovat eläviä. Vegaanit eivät ole yhtään sen parempia ihmisiä. Moni vegaani hankkii kuusen näin joulunaikaan hitaasti kuolemaan kun pistää sille roinaa päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.
Jokaisen rehun minkä pistät suuhusi sisältää elämää. Myös kasvit ovat eläviä. Vegaanit eivät ole yhtään sen parempia ihmisiä. Moni vegaani hankkii kuusen näin joulunaikaan hitaasti kuolemaan kun pistää sille roinaa päälle
On oikeastaan todella julmaa syödä kasveja koska ne eivät raukat edes pysty huutamaan kivusta
Eläinrakkaana itseäsi pitävä lemmikin omistaja. Miksi omistat lemmikin?
Miten voit sanoa rakastavasi eläimiä, jos kuitenkin pidät esimerkiksi koiraa vankina pienessä kerrostaloasunnossa, koiraa, jonka ihminen on omasta itsekkyydestään orjuuttanut?
Vierailija kirjoitti:
Syön kalaa ja kanaa, koska haluan pitkän ja terveen elämän. Hirven lihaa syön, koska kantaa täytyy harventaa.
Syön tietysti myös tuoreita kasviksia ja hedelmiä, marjoja, mutta valikoivasti viljoja.
Vegaanisiin, prosessoituihin tuotteisiin en koske.
Sama, miksi ihmisellä on sekasyöjän hampaisto, jos pitäisi lehmän ruokaa syödä?
Koska vegaanit ovat tällaisia sekopäitä.
Rangaistukseksi heille olen vain lisännyt lihansyöntiäni.
En rakasta ketään tai mitään. Mutta halua eläimille omat oikeudet ja hyvät olot. Mutta haluan myös syödä niitä. Koska vegaanina olo ei sovellu minun keholle ja liha on hyvää.
N.22
Rakastan kasveja ja vihaan eläimiä.
Liha, maitotuotteet ja munat ovat ihmisen ruokaa. Terveellistä sellaista, kun yhdistää monipuolisesti kasvikunnan tuotteisiin.
Tuotantoeläinten hoitamisesta olen palkkani saanut kohta 25 vuotta, enkä näe siinä mitään väärää, että eläimiä käytetään ravinnoksi. Eläimet ovat ihania, hauskoja, mutta myös herkullisia.
Surkeaa luettavaa taas ketju. Monia ei kiinnosta eläimet tipan vertaa. Ihmiskunta kyllä ansaitsee kaikki kärsimyksensä.
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa, mutta lemmikkikissamme kyllä syövät. Tämäkin siis jonkin sortin ristiriita, mutta en lihansyöjistä rupea vegaaneja tekemään.
Toivoisin, että lihasta tulisi luxustuote ja tehoeläimet kasvatettaisiin toisin ja saisivat pidemmän elämän. Se riittäisi minulle.
Vau tunnet kokonaista 3 vegaania ja nyt kuulet neljännen mielipiteitä. Kaikki vegaanithan ovat samanlaisia ja ajattelevat tismalleen samalla tavalla, aivan kuin kaikki maailman sekasyöjätkin ovat ajattelutavaltaan keskenään täysin samanlaisia.