Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei naisten tekemistä asiattomuuksista tehdä Me Too kampanjaa, naisena ihmettelen?

Vierailija
10.12.2023 |

Ihan näin naisena ihmettelen. Itsellä pelottavimmat, ahdistavimmat, ilkeimmät ja ihan uhkaavatkin teot on tulleet naisilta koko elämän aikana. Pelkään jopa naisia vähän. Usein miehiltä saa asiakaspalvelussakin ystävällisempää palvelua, kuin naisilta. 

Naisilla on aina semmoinen asrnne, että mitä sä tuut siihen nillittämään, pyöritelläänpä vähän silmiä. 

Naiset kommentoi mm. ulkonäköä estottomasti "miten sä olet noin lihonut, eikö lähde mieskin kohta kävelemään" 

"Ei kyllä sovi sulle yhtään nuo hiukset ja meikki, näytät aika halvalta"

"Hirvee tuo sun raskausvatsa, mä en oo nähnyt ikinä noin kookasta. On kyllä rumaa.. vai ettei siellä oo sitten kaks kerralla?" 

Plus kun teet yhden virheen, alkaa ämmittely, h.uorittelu, idiootiksi haukkuminen, sekä muu kiusaaminen. Aina myös kun on uhattu fyysisesti, asialla on ollut nainen. Vasta jouduin naapurin emännän uhkailua kokemaan, kun olin kuulemma kolannut lunta hänen autopaikalleen vahingossa. 

Minulla on ollut myös naisstalkkeri, joka teki elämästäni h-elvettiä. Ei hän ollut ihastunut minuun, vaan oli jostain syystä keksinyt, että minun elämää pitää seurata. Hän väijyi taloni lähistöllä, lähetti minulle ulostetta, avasi kirjeeni postilaatikosta ja teki perättömiä huoli-ilmoituksia minusta ja lapsistani sosiaalitoimeen. Tämä aika oli todella ahdistavaa, ennen kun hän sai lähestymiskiellon. 

Myös oma äitini oli todella julma ja väkivaltainen minua kohtaan. 

Mietin vaan että milloin näistä saa puhua? Ehkä miehet tekee joskus oman Me Too-kampanjan, ja siihen saa osallistua myös naiset. Tai sitten joku on rohkea ja uskaltaa tehdä sen ihan naisena..

Varmasti, kun alkaa miettiä, on voinut joku mies joskus kommentoida vartaloani seksuaalisesti. Ehkä jostain syystä tän henkilön aseman takia, kommentti ei ole tuntunut hyvältä. Mutta olen täysin ohittanut asian, ehkä olen sitten tyhmä? Ei se ole jäänyt ahdistamaan, eikä kummittelemaan mieleeni, samalla tavalla kun nuo muut asiat. Olen ajatellut, että onpa säälittävä ukko, ja jatkanut matkaa.. Enkä siis tarkoita, että näin tulisi toimia. On hyvä, että asiat tulee ilmi, koska taustalla voi olla myös isompia ahdistelutapauksia ja kun uskaltaa puhua, myös muut uskaltaa puhua. Tämä asia ei vain ole ns. "tuntunut miltään" muun kokemani varjossa.

Kaverini joka on parturi-kampaaja, kertoi että välillä joka päivä on naisasiakkaiden kanssa yhtä tuskaa. Kuulemma haukutaan ja jopa syljetään, jos ei saada juuri haluamaansa kampausta.. jätetään maksamatta, uhataan lyödä. Kuulemma miehet poistuu tuolista tyytyväisenä, toki miesten kampaukset on yksinkertaisia.. Mun mielestä tämä ammatti on yksi esimerkki, missä naisten pahuus todella tulee esille. 

En jotenkin jaksa uskoo, et oisin ainoa? Mitä mieltä muut on? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pick me, pick me!

Vierailija
2/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä aloitus. Ei jaksa lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat aina miesten uhreja, se on virallinen totuus.

Vierailija
4/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko teemu naisena ihmettelee. Kuuluuko tuo jotenkin sairauteen?

Vierailija
5/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä puuttuu vielä kielimiskulttuuri. Kantelua on pidetty moraalisesti vääränä. Toivottavasti asiaan tulee muutos. Os naisista on kyllä kielinyt jo toisist naisistakin. Mutta se olisi kyllä tärkeää jotta huomaisimme, miten sukupuoleltaan aina suurempiin etuoikuksiin tottuneet naiset oikeastaan häiriköi enemmän. Nyt se jää piiloon.

Vierailija
6/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminiininen energia on pimeää ja maskuliininen on valoisaa. 

Vierailija
7/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi miehen sepustama provo. Ei jatkoon.

Vierailija
8/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaisko kattoa sitten ehkä peiliin? En kyllä itse naisena oo kokenut koskaan tuollaista :D Jos on ihan oikea alotus, niin ikävää että olet tuollaista kokenut. Maailmaan mahtuu paljon ikäviä ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Naisiin kohdistunut seksuaalinen ahdistelu/väkivalta on vain niin surullisen yleistä nimenomaan miesten suunnalta ja siitä ei olla ennen uskallettu kertoa, just vaikka jos ahdistelija ollut pomo jne.

Vierailija
9/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä ala-asteella ysärin alussa naisopettaja sanoi kantelijoille, "että ihan sama mitä se ja se teki, mutta sinä olet kantelija ja se on kaikkein pahinta", jos joku kanteli toisest.

Vierailija
10/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitola aiheuttanut syyttömille miehille isoja tulonmenetyksiä.

Vierailija
11/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka valittaa on heikko, arvoton miehenä.

Naiset todellakin osaavat käyttää tosimieskorttia edukseen, myös feministit. Häpäisemällä valittajamiehet, varmistetaan että vain naisilla on oikeus valittaa.

Vierailija
12/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiapuhetta. Olet selvästi nainen joka kykenee itsenäiseen ajatteluun. Näitä on harvassa. Kumpa useampi nainen olisi sinunlaisesi :)

Vierailija
13/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko teemu naisena ihmettelee. Kuuluuko tuo jotenkin sairauteen?

Sairaudenkuvaan kuuluu Teemujen näkeminen joka paikassa ilman mitään viitteitä mistään Teemusta. Tämä sairaus on nimeltään Teemuhulluus.

Vierailija
14/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat juonittelijoita.

Miesten ajatus on että on selkeät pelisäännöt ja sitten saa pelata kovaakin.

Naisten ajatus on kieroilla pelin säännöt itselle edullisiksi. Miehet eivät saa valittaa, naiset ovat aina uhreja, tämän saa sanoa ja tätä ei saa sanoa, nyt ei puhuta tästä aiheesta vaan tuosta aiheesta, jne.

Vierailija
15/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat sorrettu sukupuoli ja miehet ovat etuoikeutettu sukupuoli eli patriarkaatti.

Vierailija
16/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat juonittelijoita.

Miesten ajatus on että on selkeät pelisäännöt ja sitten saa pelata kovaakin.

Naisten ajatus on kieroilla pelin säännöt itselle edullisiksi. Miehet eivät saa valittaa, naiset ovat aina uhreja, tämän saa sanoa ja tätä ei saa sanoa, nyt ei puhuta tästä aiheesta vaan tuosta aiheesta, jne.

Nyt osui ja upposi!

Vierailija
17/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan normia, että naiset sylkevät kampaajan päälle ja lyövät. Porvoossa.

Vierailija
18/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei ole verovaroin rahoitettuja järjestöjä takana kuten naisilla esim. UNwomen tai Amnesty. Eduskunnankin miehet ovat aika lapasia esim. Nykyhallituksen miehistä yksikään ei ole ajanut miesten tasa-arvoasioita. Lähinnä Keskustan ja Demareiden piiristä on nostettu miestenkin asioita.

Vierailija
19/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisten tekemä häirintä on ollut ahdistavaa, mutta miesten tekemän häirinnän ohitat olankohautuksella? Ok.

Vierailija
20/25 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska tällaiset gaslightaajat ovat niitä, jotka ovat äänessä yhteiskunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi