Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinrakkaana itseäsi pitävä sekasyöjä. Miksi et ole vegaani?

Vierailija
10.12.2023 |

Miten voit sanoa rakastavasi eläimiä, jos kuitenkin syöt tehotuotettua lihaa, maitoa, kananmunia tai metsässä onnellisena elänyttä lihaa, jonka ihminen on omasta taponhalustaan tappanut? 

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minun kissanikaan ei ole vegaani.

Vierailija
42/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että kaikki eläimet saisi elää vapaana luonnossa. Ja että ihmiset kunnioittaisivat niitä. Suomessa vihataan yli kaiken irtokissoja ja koiria mutta esimerkiksi Turkissa on ihan tavallista että katukissa tulee vaikka ravintolan terassille istumaan ja ihmiset silittävät. Intiassa myös lehmiä vapaana ja niistä pidetään huolta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän syö lihaa, sitä vähemmän tarvitsee kasviksia. Lihasta kun saa suurimmaksi osaksi kaiken. Keittiöihmisenä etoo nämä tekoruokavammaiset, kun oikeitakin allergioita ja sairauksia on.

Vierailija
44/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.

En syö lihaa, mutta lemmikkikissamme kyllä syövät. Tämäkin siis jonkin sortin ristiriita, mutta en lihansyöjistä rupea vegaaneja tekemään. 

Toivoisin, että lihasta tulisi luxustuote ja tehoeläimet kasvatettaisiin toisin ja saisivat pidemmän elämän. Se riittäisi minulle. 

Toivoisit että lihasta tulisi luxustuote? Siis toivoisit että lihaa syödään mutta vain rikkailla on varaa siihen? Kunnon luokkayhteiskunta ajatusmaailma😅

Vierailija
45/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden kasvissyöjän joka syö kalaa koska kala ei kuulemma kärsi. Wtf. Kärsii se kun ensin ongitaan, repeää puolet suupielestä ja en usko että jokainen ahven tai särki kumautetaan kuoliaaksi samoin tein kun se on ongittu. Isommat kalat onneksi tapetaan samantien, luulisin

Vierailija
46/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vegaanit ovat tällaisia sekopäitä.

Rangaistukseksi heille olen vain lisännyt lihansyöntiäni.

Sinä tässä olet kyllä se, joka kuulostaa sekopäältä.

Vierailija
47/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vegaanit , miksi te ette vaan voi olla hiljaa ja syödä niitä heiniä ?

Miksi muitten suuhun pitää tunkea veganismia ?

Me lihansyöjät , ei mekään tulla teidän naaman eteen tunkemaan lihaa teidän suuhun.

Minä en muuta suuntaa sillä et vegaanit lässyttää omaa hegemoniaa.

Vierailija
48/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan kakkavaippoja laittakaa viestiä Jenniluutuni@gmail.com 

Uusi palstahullu ilmaantunut, poistoon.

Vierailija
49/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kissoja tai koiria.

Vierailija
50/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen missä naapurissa asui aasialainen perhe. Toinen naapuri piti kissaansa vapaana, kissa katosi ja huhu liikkui että nämä aasialaiset olisivat sen kissan napanneet ja syöneet. Joillekin meidän lemmikit ovat sama kuin meille sika ja nauta, näkevät kaiken lihan syömisen arvoisena. Toki varastaminen aina väärin.

Vierailija
51/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.

En syö lihaa, mutta lemmikkikissamme kyllä syövät. Tämäkin siis jonkin sortin ristiriita, mutta en lihansyöjistä rupea vegaaneja tekemään. 

Toivoisin, että lihasta tulisi luxustuote ja tehoeläimet kasvatettaisiin toisin ja saisivat pidemmän elämän. Se riittäisi minulle.

Päivän tekopyhin ja epäloogisin lässytys. Ja lisäksi, olet jo tehnyt lihansyöjästä vegaanin. Itsestäsi.

Vierailija
52/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä kaikki eläimet pitäisi hyödyntää loppuun saakka. Tosin lemmikit useasti lopetaan eläinlääkärissä, lopetusaine jota käytetään eläimeen, on haitallista syötynä. 

Ja miettikääpä sitä että hautaatte lopetusaineilla tapetun lemmikkinne, joku muu eläin kaivaa sen ylös ja syö sen. Mitkä riskit siinä on. Ei ole täysin vaaratonta. Olen kuullut koirasta joka kuoli juurikin näin kun kaivoi ja söi naapurin mailta eläimen ruhoa johon oli pumpattu lopetusaineita. 

Ja mitä nämä aineet aiheuttaa maaperälle. Kuinka paljon esim. vuodessa haudataan lopetusaine lemmikkejä. 

T61 eutanasia valmistetta nar kit  yrittää myös varastaa eläinlääkäriasemilta. Lopetusannos 0,3 ml/kg. 

Vierailija
53/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kalaa voi rakastaa :D kyllä eläimillä on hierarkia niinkun on ihmisilläkin

Vierailija
54/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden kasvissyöjän joka syö kalaa koska kala ei kuulemma kärsi. Wtf. Kärsii se kun ensin ongitaan, repeää puolet suupielestä ja en usko että jokainen ahven tai särki kumautetaan kuoliaaksi samoin tein kun se on ongittu. Isommat kalat onneksi tapetaan samantien, luulisin

no eikä sama päde päälaukaukseen vaikka hirvellä ?

Vierailija
55/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen missä naapurissa asui aasialainen perhe. Toinen naapuri piti kissaansa vapaana, kissa katosi ja huhu liikkui että nämä aasialaiset olisivat sen kissan napanneet ja syöneet. Joillekin meidän lemmikit ovat sama kuin meille sika ja nauta, näkevät kaiken lihan syömisen arvoisena. Toki varastaminen aina väärin.

rasisti sää oot ja sun naapurustos :D

Vierailija
56/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin että kaikki eläimet saisi elää vapaana luonnossa. Ja että ihmiset kunnioittaisivat niitä. Suomessa vihataan yli kaiken irtokissoja ja koiria mutta esimerkiksi Turkissa on ihan tavallista että katukissa tulee vaikka ravintolan terassille istumaan ja ihmiset silittävät. Intiassa myös lehmiä vapaana ja niistä pidetään huolta 

Intian lehmät ovat samassa jamassa muiden isännättömien lemmikki- ja tuotantoeläinten kanssa. Ne on jalostettu ja kasvatettu ihmisestä riippuvaiseksi, mutta huolenpitoa ne eivät saa. Päin vastoin, pyörivät loisille, taudeille ja onnettomuuksille alttiina, kaivavat ruokansa jätteistä.

Mitä tulee eläinten vapaaksi päästämiseen Suomessa, tai muualla maailmassa, yksittäisen lemmikin "vapauttaminen" on todennäköisesti eläinsuojelurikos, useamman päästäminen luontoon voi johtaa jopa laajamittaiseen ympäristökatastrofiin.

Vierailija
57/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ei ole vastannut aloittajan kysymykseen. Korkeintaan siihen miksi syö lihaa. Aloittaja kysyi, miten voi samaan aikaan väittää olevansa eläinrakas. Tähän ei tule vastausta, koska se on ihan tutkitusti kognitiivista dissonanssia.

Vierailija
58/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ei ole vastannut aloittajan kysymykseen. Korkeintaan siihen miksi syö lihaa. Aloittaja kysyi, miten voi samaan aikaan väittää olevansa eläinrakas. Tähän ei tule vastausta, koska se on ihan tutkitusti kognitiivista dissonanssia.

Se aloittajan kysymys ei oikein ole konkreettinen kysymys johon voisi vastata. Voisi myös kysyä miksi ei voisi samaan aikaan olla eläinrakas ja syödä lihaa? Rakastan puita vielä enemmän kuin suurinta osaa eläimistä. Silti käytän vessapaperia ja poltan nuotiota. Asun jopa "murhatuista ja tehotuotetuista" puista tehdyssä talossa. OMG miten minä voin😱

Vierailija
59/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä kaikki eläimet pitäisi hyödyntää loppuun saakka. Tosin lemmikit useasti lopetaan eläinlääkärissä, lopetusaine jota käytetään eläimeen, on haitallista syötynä. 

Ja miettikääpä sitä että hautaatte lopetusaineilla tapetun lemmikkinne, joku muu eläin kaivaa sen ylös ja syö sen. Mitkä riskit siinä on. Ei ole täysin vaaratonta. Olen kuullut koirasta joka kuoli juurikin näin kun kaivoi ja söi naapurin mailta eläimen ruhoa johon oli pumpattu lopetusaineita. 

Ja mitä nämä aineet aiheuttaa maaperälle. Kuinka paljon esim. vuodessa haudataan lopetusaine lemmikkejä. 

T61 eutanasia valmistetta nar kit  yrittää myös varastaa eläinlääkäriasemilta. Lopetusannos 0,3 ml/kg. 

Kaikki lemmikit mitkä olen omistanut ovat menneet tuhkattavaksi

Vierailija
60/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen peto, kuten kissanikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan