Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien ja osa-aikatyöntekijöiden 300e suojaosuus poistumassa?

Vierailija
28.06.2023 |

Eipä ole ollut paljoa juttua tästä mediassa. Itse olen osa-aikatyössä ja joskus on täydet päivät ja joskus taas muutama hassu tunti, joskus ei yhtään. Pitääpä siis jättäytyä kokonaan työttömäksi ja etsiä pelkästään kokoaikaisia töitä. Toisaalta olen niin tehnytkin, mutta kaikki tarjoavat tätä samaa roskaa.

Lähde https://www.tyj.fi/lakimuutokset/

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun pitäisi toimia juuri toisin eli nostaa suojaosa esim. 600€. Silloin alkaisivat pienet keikkaluontoiset työt kiinnostamaan paremmin.

Vierailija
2/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon ei ole varaa nytkään, mutta eipä tuon uudistuksen jälkeen jää palkasta käteen edes bussikorttiin ja lounaisiin huonoimpina kuukausina. Joo, pitäkää tunkkinne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin aikana teitä nöyryytettiin.

Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.

Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.

Näin on kirjoitettu, näin tapahtukoon.

Opro the Destroyer

Vierailija
4/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun pitäisi toimia juuri toisin eli nostaa suojaosa esim. 600€. Silloin alkaisivat pienet keikkaluontoiset työt kiinnostamaan paremmin.

Ehkä työnantajien on lopulta pakko antaa parempia sopimuksia, kun uudistuksen jälkeen ei nuita nykyisiä voi ottaa vastaan muut kuin vanhempien nurkissa asuvat... mutta enpä usko, että nämä "uudistukset" haittaavat työnantajia pätkääkään. Ovat harmissaan, kun joku ei tule ja tee ilmaiseksi töitä.

Vierailija
5/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain älyllisesti heikkolahjainen ihminen suostuu johonkin perskekoretardien päästä keksimiin sääntöihin ja kurjistaa sillä elämänsä.

Se mikä ei ole oikeus ja kohtuus ei voi olla lakikaan.

Tee pimeästi sitä lisätyötä äläkä ilmoita senttiäkään Kelaan. Parasta tietenkin on jos palkanmaksu tapahtuu käteisellä ettei jää yhtään mitään paperijälkeä.

Olen ennen ollut harmaata taloutta vastaan ja ajatellut että se vaan rapauttaa moraalia ja valtiontaloutta.

Sanoisin että tämän hallituksen aikana nuorilla on joka moraalinen velvollisuus ja oikeus tehdä pimeää työtä, jos kerta lailliset muutamankin satasen pätkätyöt estetään.

-71v eläkeläinen

Vierailija
6/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän pikkuhommia ei kannata ottaa vastaan. Tämäkö on sitä kehuttua työllistävää vaikutusta, kaikille kun ei niitä vakihommia meinaan riitä?

Vierailija
7/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän pikkuhommia ei kannata ottaa vastaan. Tämäkö on sitä kehuttua työllistävää vaikutusta, kaikille kun ei niitä vakihommia meinaan riitä?

tämä on sitä ns. kykypuolueen parempaa osaamista.

ei auta muu idiotismin edessä kun todella rikkoa lakia. pitää huolen vaan omasta edustaan ihan kuten orpon poppoo.

Vierailija
8/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä työnantajien on lopulta pakko antaa parempia sopimuksia, kun uudistuksen jälkeen ei nuita nykyisiä voi ottaa vastaan muut kuin vanhempien nurkissa asuvat... mutta enpä usko, että nämä "uudistukset" haittaavat työnantajia pätkääkään. Ovat harmissaan, kun joku ei tule ja tee ilmaiseksi töitä.

Muuten hyvä, mutta hAllItUs pistää 9 euron päiväpalkka hommiin samaan paikkaan. 

Vierailija
9/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta, luovaa, motivoivaa, kannustavaa ja kehittävää tuo hallitus ei kyennyt ohjelmaansa kirjaamaan.

Vierailija
10/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän vain mahdollistatte pätkätyön. Kun lopetatte sen niin työnantajien on pakko ottaa kokopäiväseksi.

Vierailija
11/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain älyllisesti heikkolahjainen ihminen suostuu johonkin perskekoretardien päästä keksimiin sääntöihin ja kurjistaa sillä elämänsä.

Se mikä ei ole oikeus ja kohtuus ei voi olla lakikaan.

Tee pimeästi sitä lisätyötä äläkä ilmoita senttiäkään Kelaan. Parasta tietenkin on jos palkanmaksu tapahtuu käteisellä ettei jää yhtään mitään paperijälkeä.

Sen jälkeen kun tuo uudistus astuu voimaan niin ihmiset minun asemassa tekevät työtä käytännössä vain harrastuksen ja huvin vuoksi. Enhän nytkään elätä itseäni vaan työnantaja maksattaa osan palkasta veronmaksajilla. 

ap

Vierailija
12/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa minäkin. Kun vuosien työttömyyden jälkeen sain lopulta edes jonkinlaisen työpaikan, tulee orpo ja tekee senkin kannattamattomaksi. Pitäkää tunkkinne, minä palaan takaisin täystyöttömäksi. Ei tässä hommassa ole järjen hiventä.

Vierailija
13/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlvetin pelottavaa,milläs sitten eletään? Kurjistetaan vaan työttömien ja osa aikatyöläisten oloja,miten tuollaiset perustuslakia rikkovat ehdotukset ovat menneet läpi??

Vierailija
14/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänä vuonna 20 euron S-ryhmän lahjakortin, koska annoin dna-näytteen tutkimukseen.

Koska haluan noudattaa sääntöjä, ilmoitin asiasta luonnollisesti Kelaan, vaikkei tuo vaikuta mihinkään mitään. Harkitsin, että laittaisin vain olennaisimmat sivut tutkimuksen esittelystä ja saatteen, joka tuli lahjakortin mukana, mutta tietäen Kelan metkut päädyin skannaamaan koko höskän.

Ehkä summan nähtyään niin toimeentulotuessa ja työmarkkinatuessa totesivat, että liitteitä on turha kahlata läpi, mutta pahimmassa tapauksessa kaksi eri käsittelijää kahlasi läpi koko höskän löytääkseen, miksi sain 20 euroa.

Tässä esimakua suojaosattomaan todellisuuteen.

Vierailija
15/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat ja ministerit voisivat olla malliesimerkkinä kansalaisille, miten saavutetuista eduista luovutaan/ vähennetään. Ei taida tapahtua.

Vierailija
16/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. T. Sinimusta Purra

Vierailija
17/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai antaa verotuksen hoitaa asia.

Verokortin päivittäminen on nykyään älyttömän helppoa ja nopeaa.

Vierailija
18/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänä vuonna 20 euron S-ryhmän lahjakortin, koska annoin dna-näytteen tutkimukseen.

Koska haluan noudattaa sääntöjä, ilmoitin asiasta luonnollisesti Kelaan, vaikkei tuo vaikuta mihinkään mitään. Harkitsin, että laittaisin vain olennaisimmat sivut tutkimuksen esittelystä ja saatteen, joka tuli lahjakortin mukana, mutta tietäen Kelan metkut päädyin skannaamaan koko höskän.

Ehkä summan nähtyään niin toimeentulotuessa ja työmarkkinatuessa totesivat, että liitteitä on turha kahlata läpi, mutta pahimmassa tapauksessa kaksi eri käsittelijää kahlasi läpi koko höskän löytääkseen, miksi sain 20 euroa.

Tässä esimakua suojaosattomaan todellisuuteen.

Ehkä tarkoitus on tehdä kelan toiminnasta niin hidasta että se ei ehdi myöntämään kaikkia tukia ajallaan, ja sitten voidaan kertoa kuinka tehoton ja pöhöttynyt julkinen sektori meillä on.

Sama tehdään kun leikataan sotesta niin voidaan sitten laittaa julkiset varat yksityiseen hoitobisnekseen, ja se ei tulekaan enää niin halvaksi kun sijoittajat ja omistajat ja voidellut politiikot vaatii omansa välistä.

Vierailija
19/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän vain mahdollistatte pätkätyön. Kun lopetatte sen niin työnantajien on pakko ottaa kokopäiväseksi.

Työ tehdään ylitöinä, tai ei ollenkaan. Ensin tietenkin koitetaan, että jos jo olevat työntekijät saisivat mahdutettua sen omien töittensä lomaan. Ihan kuten hoiva-alalla vähennetään taukoja ja hoputetaan enemmän.

Vierailija
20/72 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin aikana teitä nöyryytettiin.

Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.

Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.

Näin on kirjoitettu, näin tapahtukoon.

Opro the Destroyer

Ei mitenkään nöyryytetty Marinin aikana joten pidä pääsi kiinni. Kokoomus ja persut ajaa tämän valtion alas, jos saavat jatkaa haluaamaansa suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi