Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinrakkaana itseäsi pitävä sekasyöjä. Miksi et ole vegaani?

Vierailija
10.12.2023 |

Miten voit sanoa rakastavasi eläimiä, jos kuitenkin syöt tehotuotettua lihaa, maitoa, kananmunia tai metsässä onnellisena elänyttä lihaa, jonka ihminen on omasta taponhalustaan tappanut? 

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän rakastan eläimiä. Nytkin on lautasella mureaa karjalanpaistia jossa on possua, nautaa ja hirveä. Piirakka munavoilla. Nammmmm liha, rakkauteni kohde.

Vierailija
2/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kalaa ja kanaa, koska haluan pitkän ja terveen elämän. Hirven lihaa syön, koska kantaa täytyy harventaa.

Syön tietysti myös tuoreita kasviksia ja hedelmiä, marjoja, mutta valikoivasti viljoja. 

Vegaanisiin, prosessoituihin tuotteisiin en koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa AP on trolli, ja tarkoitus on herättää närää vegaaneja kohtaan? Tämän sorttiset kysymykset pyörivät palstalla säännöllisesti, ja aina näissä vedetään lemmikki=tehotuotantoeläin=riista. Todellisuudessa tuo ei mene edes vankkumattoman vegaanin mielessä noin, vaan tunnetasolla nuo kaikki eläimet herättävät eri reaktion.

Vierailija
4/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä tykkään kissoista ja lehmistä. Kumpaakaan en syö. En tykkää kaikista eläimistä eli en ole siis yleisesti eläinrakas. Hevosista, linnuista ja koirista en tykkää. Hevosta olen syönytkin. Ei haittaa että Aasian joissain maissa syödään koiria ja pikkulintuja.

Vierailija
5/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ja liha on hyvää! Omnom

Vierailija
6/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa että Aasian joissain maissa syödään koiria ja pikkulintuja.

Eisimerkiksi Italiassa.

Vierailija
7/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni eivät ole toisensa poissulkevia ominaisuuksia. Syön lihaa ja kotona halin kissaani. Työkaveri laittoi ilkeän lemmikkikukkonsa pataan ja toi sen toimistolle kanakeittona lounaaksi.

Vierailija
8/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveista ja luonnosta pitävät: mikset ole karnivore???!

Vierailija
9/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on eläin. Jotkut eläimet syövät toisia eläimiä. En minä estä leijonaakaan syömästä saalistaan. 

Vierailija
10/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.

Vierailija
11/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina rakasta vuohi. Fuki fuki

Vierailija
12/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mesikämmenen kanssa sama ruokavalio. Ja mahdutaan samaan metsäänkin. Ei kannata kehuskella sillä jos on vieraantunut luonnosta.

Vierailija
13/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole trolli, vaan olen itse vegaani. Naurattaa vaan sekasyöjien puolustelut, mitä oikeassa elämässä joutuu kuulemaan.

Kestotrolli olet.

Vierailija
14/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin tietoinen sekasyöjä. Puolustan tälläkin palstalla usein vegaaneja ja lihatonta ruokavaliota.

Ihminen tuhoaa tätä planeettaa hullunkiilto silmissä. Eläinten kohtleu on sairasta. Lihansyönti on epäeettistä, epäterveellistä ja tarpeetonta.

Ihminen tarvitsi lihaa kautta historian, mutta nykypäivänä sille ei ole oikein mitään järjellistä perustelua.  Tarvittavat proteiinit saadaan ilman systemaattista eläintentuhoamista. Erikseen ovat sitten nämä Perämetsän Einarit, jotka pelkäävät munien tippuvan, jos lautaselta ei löydy lihaa. Nämä samat tapaukset ulisevat ruokareseptien kommenteissa kuinka pazkaa ruoka on, kun siinä ei ole lihaa.

Mutta. Itse syön lihaa, joskaan en juuri enää punaista kuin harvoin. Lähinnä kanaa. Mikä on siis selitykseni?

Laiskuus ja itsekkyys.

Vierailija
15/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuinen tuon vertaa tiedä näitä asioita? 

Vierailija
16/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen 3 vegaania. He eivät ole tuollaisia kuin sinä.

Vierailija
17/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi avaajankin ymmärtävän, etten   voi olla vegaani, koska olen vankkumaton sekasyöjä avaajan käyttämän termin mukaan.

Vierailija
18/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin tietoinen sekasyöjä. Puolustan tälläkin palstalla usein vegaaneja ja lihatonta ruokavaliota.

Ihminen tuhoaa tätä planeettaa hullunkiilto silmissä. Eläinten kohtleu on sairasta. Lihansyönti on epäeettistä, epäterveellistä ja tarpeetonta.

Ihminen tarvitsi lihaa kautta historian, mutta nykypäivänä sille ei ole oikein mitään järjellistä perustelua.  Tarvittavat proteiinit saadaan ilman systemaattista eläintentuhoamista. Erikseen ovat sitten nämä Perämetsän Einarit, jotka pelkäävät munien tippuvan, jos lautaselta ei löydy lihaa. Nämä samat tapaukset ulisevat ruokareseptien kommenteissa kuinka pazkaa ruoka on, kun siinä ei ole lihaa.

Mutta. Itse syön lihaa, joskaan en juuri enää punaista kuin harvoin. Lähinnä kanaa. Mikä on siis selitykseni?

Laiskuus ja itsekkyys.

Ei se nykypäivänäkään kaikille ole helppo saada tarvittavia proteiineja pelkällä kasviravinnolla. Itsellä on IBS niinkuin 10%suomalaisista, eli en voi syödä palkokasveja juurikaan. Lisäksi pähkinäallergia niin kyllä saisi popsia aika määrät siemeniä jos meinaa saada tarpeeksi proteiineja vegaanina.

Vierailija
19/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa että Aasian joissain maissa syödään koiria ja pikkulintuja.

Eisimerkiksi Italiassa.

Onko Italia mielestäsi Aasiassa?

Vierailija
20/171 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on tympeitä tyyppejä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän