Köyhyyden myötä ilo katoaa elämästä
Kyllä se vaan helpottaa elämää paljon, jos rahaa on riittävästi. Kun on vuosia joutunut laskemaan jokaisen euron ja sentin, millä maksetaan laskut ja ostetaan ruokaa, se todella vetää mielen matalaksi. Mistään virkistävästä toiminnasta kuten harrastukset ja matkat ei ole voinut haaveillakaan. Vihdoin tiedän, että tulotasoni on nousemassa ensi vuoden alussa ja olen siitä niin innoissani. Tulee edes vähän pelivaraa eikä joudu enää keräämään pulloja syödäkseen.
Tukia en ole saanut näiden vuosien aikana kuin lapsilisän.
Kommentit (127)
Joo! Mielummin itken Mersussa kuin raitiovaunussa.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Kertokaas pienituloiset, mistä saatte iloa elämään?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas pienituloiset, mistä saatte iloa elämään?
Kuvittelen, miltä näyttäisi kenenkin kurittajan pää irti reväistynä. Vieläkö naurattaa,kysyisin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tulot putosivat väliaikaisesti ja käytin rahaa ensin siihen, että latasin puhelimeen budjetointisovelluksen.
sovelluksen avulla olen säätänyt arkielämän menot todella alhaiselle tasolle. Tätä on nyt jatkunut vasta 3kk. En tiedä miten tätä jaksaisi lopun elämää. Kuitenkin huomionarvoista on se, silti olen onnistunut säästämään tämän ajanjakson aikana. Tosin vain 100 euroa säästötilille mutta en ole lopettanut säästämistä .
budjetointiappi auttaa siihen että se auttaa laskemaan ne sentit eikä siihen mene energiaa. Lisäksi se antaa positiivista palauttetta kun ei ylitä budjettia. Näen että jo nyt se 20 euroa mitä sovellus maksoi, on maksanut itsensä takaisin.
mietin käytännössä jokaisen euron käytänkö vai en ja jos käytän, mistä arjen budjetista se on pois.
Eli säästövinkkisi on se että heti ensimmäiseksi lataa kallis sovellus kun et muuten osaa ilmeisesti plus laskua. Idiootti
Tiedän sekä onnettomia rikkaita ja köyhiä että tyytyväisiä köyhiä ja rikkaita. Parasta olisi kai sellainen keskitie.
Kohta saa eutanasiaa köyhyyteen. Sitten helpottaa.