Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiviha, onko sitä?

Vierailija
08.12.2023 |

Vai onko se vain tällä palstalla? Oletko törmännyt tosielämässä tällaiseen "dissaamiseen" mitä lapset itse hoitava äiti täällä saa? Miksi sitä ei tunnuta arvostettavan? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu kateellisuudesta ja on muuallakin kuin tällä palstalla. Työssäkäyvät äidit ajattelevat että kotiäiti pääsee jotenkin helpommalla. Eivät monet ajattele että sillä aikaa kun työssäkäyvien äitien lapset ovat hoidossa, kotiäiti huolehtii itse jälkikasvustaan. Jos lapsia on monta ja/tai on eritysitarvelapsia se käy ihan työstä 24/7.

Vierailija
2/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on aika vahva sana. Mutta kateutta on. Yksikin teini-iän kaveri ja nykyinen tuttu oikein raivona puuskahti minulle että hyvähän sun on kun ukkosi elättää ym ym. Muutenkin aina dissannut minua koska olen tavis ja hän on kaunis. Ei voi tajuta miksi itse on eronnut ja minä en ja kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 11 vuotta kotiäitinä, ja kaveripiirini oli pullollaan samanlaisia. Ei kannata hakeutua tekemisiin sellaisten ihmisten kanssa, jotka vihaavat sinua ja elämäntapaasi. Niitä kyllä aina löytyy, elit sitten miten tahansa.

Vierailija
4/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta en käyttäisi termiä kotiäiti vaan ideologisesti työtön. 

Vierailija
5/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä se ensimmäinen, joka ei arvosta yhtään. Mutta onko se vihaa? V***lua ainakin. 

Vierailija
6/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin jos teet useamman lapsen pienellä ikäerolla niin ihan jatkuvasti kysellään milloin aiot oikein mennä töihin. Sitten kun viet sen 1v päiväkotiin niin se vasta väärin onkin.

Vierailija
7/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan naapurin kotiäitiä, sillä hänellä on monta hyvin äänekästä huutavaa kauhukakaraa jotka voisi jo hyvin laittaa päiväkotiin, mutta pitää heidät kotona häiritsemässä naapureita.

Vierailija
8/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vihasta on tällä palstalla, kun anonyyminä pääsee laukomaan.

Varmaan sitä kotiäitivihaa on, mutta se kertoo enemmän näistä vihaajista kuin kohteista. Pitäisi ymmärtää, että toisten erilaiset valinnat on ok. 

Itse en haluaisi kotiäidiksi tai edes lapsia, mutta en silti käytä energiaani äideiksi haluavien vihaamiseen. Ei vaan käy mun järkeen.

Vierailija
9/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ongelmaa tuon asian kanssa. Joskin sinkuillekin pitäisi olla oikeuksia. 

Vierailija
10/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai kotona lapsiaan hoitavat vanhemmat ole mikään yhtenäinen ryhmä tai alakulttuuri? Luulisin muiden erottavien ja yhdistävien tekijöiden olevan painavampi tekijä.

Vierailija
11/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan syy, ei osata arvostaa kotihoitoa kun rahakin päättää kaikesta eikä ketään kiinnosta lasten hyvinvointi oikeasti. Onneksi olen itse päättänyt kasvattaa lapsiani ensimmäiset 3-5 vuotta kotona. Ei rahakasta mutta eipä se keneltäkään ollut pois. Tehkää kuten itse haluatte niin ei harmita jälkikäteen, liian usein kuulee työelämässä kuinka olisi kuitenkin ollut niin kiva hoitaa omia lapsia pieninä kotona. Se voi katkeroittaa, lapset ovat pieniä vain kerran.

Vierailija
12/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihaan naapurin kotiäitiä, sillä hänellä on monta hyvin äänekästä huutavaa kauhukakaraa jotka voisi jo hyvin laittaa päiväkotiin, mutta pitää heidät kotona häiritsemässä naapureita.

Mitäs jos menisit itse töihin? Olisit päivät muualla kun kotona. Tuskin ne yöllä siellä huutaa?

Vierailija
13/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu kateellisuudesta ja on muuallakin kuin tällä palstalla. Työssäkäyvät äidit ajattelevat että kotiäiti pääsee jotenkin helpommalla. Eivät monet ajattele että sillä aikaa kun työssäkäyvien äitien lapset ovat hoidossa, kotiäiti huolehtii itse jälkikasvustaan. Jos lapsia on monta ja/tai on eritysitarvelapsia se käy ihan työstä 24/7.

Yhdenkin kanssa voi käydä työstä sillä on vahvaluonteisiakin lapsia. Toisaalta taas miksipä kotona ollessakin ei saisi nauttia, kateellisten paskapuhetta. Nauttikaa elämästä oli vaihe mikä hyvänsä.

Vierailija
14/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu siitä oletko varsinaisesti lastesi kanssa kotona heitä hoitamassa vai työnhakija. Sitähän voi olla myös molempia. Jokainen ihminen on erilainen joten älkää loukatko ihmisiä kapeakatseisuudellanne, saattaa hävettää pian jos olette ilkeitä suotta.

Vierailija
15/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sinä loinen mariset kotonasi ja vihaat elämää? Häpeä.

Vierailija
16/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vihasta on tällä palstalla, kun anonyyminä pääsee laukomaan.

Varmaan sitä kotiäitivihaa on, mutta se kertoo enemmän näistä vihaajista kuin kohteista. Pitäisi ymmärtää, että toisten erilaiset valinnat on ok. 

Itse en haluaisi kotiäidiksi tai edes lapsia, mutta en silti käytä energiaani äideiksi haluavien vihaamiseen. Ei vaan käy mun järkeen.

On sitä muuallakin, näkee ihan naamoista.

Vierailija
17/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kai kotona lapsiaan hoitavat vanhemmat ole mikään yhtenäinen ryhmä tai alakulttuuri? Luulisin muiden erottavien ja yhdistävien tekijöiden olevan painavampi tekijä.

Kyllä heistä usein puhutaan nimenomaan yhtenäisenä ryhmänä. vaikka eivät tosiaan sitä ole. Osa on elämäntapaäitejä jotka saivat ensimmäisensä jo 20-vuotiaana, osa kouluttautunut ensin pitkälle ja sitten jäänyt vaikka yhden lapsen kanssa mahdollisimman pitkään kotiin. Ja vaikka miten monta muutakin. Mutta erottaako nuo piirteet oikeasti näitä vanhempia toisistaan. Kaikkiahan yhdistää halu hoitaa lapsensa itse? 

Lasten hoidattaminen yhteiskunnalla (päiväkodissa) on nimittäin tällä hetkellä liki ilmaista. Jos jotkut haluaa silti hoitaa lapsensa itse kotona, niin on se minusta aika iso yhdistävä tekijä. 

Vierailija
18/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset on toisinaan äänekkäitä varsinkin jos niitä on parikin, ja rauhoittuvat kyllä kouluikään tullessa. Olet myös itse ollut, ellet ole jollain tavalla erityinen autistinen lumihiutale. Kannattaa muuttaa omakotitaloon tai sinkkuyksiöyhtiöön jos ei normaalia elämisen ääntä kestä.

Vierailija
19/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on ihminen joka etsii työtä ja saa työttömyyskorvausta tai ansiosidonnaista ym. Viimeksi sain kotihoidontukea ennen kuin nuorin lapsi täytti 3v. Sen jälkeen en ole saanut senttiäkään mitään tukirahoja emmekä niitä tarvitse. Niin ja nyt tämä nuorin lapsi on jo aikuinen. Kotiäidistä kotirouvaksi. Ja veroja maksan joka vuosi. Pääomaveroa. Ja valitettavasti olen joutunut perintöverojakin maksamaan. Lapset ovat molemmat opiskelijoita ja kaikki ok.

Vierailija
20/31 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mielenkiinnolla odotan millaisia kommentteja saan itse kun en laita 1-vuotiasta lasta päiväkotiin. Se on nykyään niin älyttömän yleistä että tosi pienet menee päivähoitoon. Mutta sen näkee sitten. Veikkaan että aika pian lapsen syntymän jälkeen (kesällä) ihmiset alkaa jo kyselemään milloin palaan töihin ja kun en ihan hetkeen palaakaan niin tosiaan mielenkiinnolla odotan reaktioita. Ne voivat olla positiivisiakin. En toki montaa vuotta aio olla kotona tai mitään 10 vuotta kotiäitinä mutta nykyistä keskivertoa varmasti pidempään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä