Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkevämpää antaa joulupuu-keräykseeen yhdelle lapselle vähän isompi lahja

Vierailija
07.12.2023 |

Vai useammalle lapselle vähän pienemmät lahjat?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa antaa useammalle lapselle pieni lahja. Sitten useempi lapsi saa lahjan, ja vähemmän jää ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan aina parille lapselle isommat lahjat koska pienestä lahjasta ei ole hyötyä. Olen maksanut köyhän perheen lapselle esimerkiksi urheilun vuosimaksun. Se on parempi kuin antaisi jotain 100 euron lahjan josta on iloa vain muutaman viikon. Lapsi saa urheilla  vuoden seurassa jollain 200 eurolla kun olen maksanut.

Vierailija
4/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienestä lahjasta ei ole hyötyä? Outo ajatus.

5/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyllisintä on antaa kranaatteja Ukrainaan. Paras lahja suomen lapsille.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan aina parille lapselle isommat lahjat koska pienestä lahjasta ei ole hyötyä. Olen maksanut köyhän perheen lapselle esimerkiksi urheilun vuosimaksun. Se on parempi kuin antaisi jotain 100 euron lahjan josta on iloa vain muutaman viikon. Lapsi saa urheilla  vuoden seurassa jollain 200 eurolla kun olen maksanut.

Ei se sata euroa mikään pieni lahja ole.

Vierailija
7/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ihan itse päättää mitä antaa vai antaako mitään. Miksi lahjojen ostaminen pitäisi olla tuossa mielessä järkevää?

Vierailija
8/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa yhdelle lapselle isompi lahja, sillä monella ei ole varaa niitä isompia toiveita täyttää. Ne pienemmät lahjat taas on helpompi monen toteuttaa.

Vierailija
9/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, annoin yhden Iphone 15 Pro puhelimen.

Vierailija
10/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisillä on ylipäänsä on mahdollisuus antaa tuntemattomille satasen lahjoja?

Vierailija
11/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kalliit lahjatoiveet jää usein toteuttamatta, joten suosittelen yhdelle lapselle ison lahjan ostamista

Vierailija
12/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisillä on ylipäänsä on mahdollisuus antaa tuntemattomille satasen lahjoja?

Siten, että on 25 vuotta tehnyt hyväpalkkaista työtä, koti on jo velaton ja omia lapsia vain 1. Kyllä mulla olis varaa hukata satanen jos toinenkin, mutta tuntemattomalle satasen  joululahja ei ole hankintalistalla, veljenntyttökin sai vain 65 euron lahjan.

Vierailija
13/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin mokata tämänkin, kun annoin monta pientä lahjakorttia :(  Juuri ajattelin tuota, että useampi saisi, mutta ilmeisesti olisikin ollut parempi jättää jotkut ilman.

Vierailija
14/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
15/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläsi on monta lasta, onko järkevää lahjoa yksi niin kalliisti, ettei muille voi lahjoittaa mitään? Siellä puussa lienee sisarussarjojen toiveita. Reilumpaa on, että kaikkien sisarusten toiveilla on mahdollisuus toteutua kuin että yksi perheen lapsista saa arvokkaan lahjan ja toiset jäävät paitsi.

Vierailija
16/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi ihan itse päättää mitä antaa vai antaako mitään. Miksi lahjojen ostaminen pitäisi olla tuossa mielessä järkevää?

Jokainen saa tosiaan antaa sellaisen lahjan kuin haluaa. Joku tahtoo valita lahjansa tunteella, toinen järjellä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
17/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itselläsi on monta lasta, onko järkevää lahjoa yksi niin kalliisti, ettei muille voi lahjoittaa mitään? Siellä puussa lienee sisarussarjojen toiveita. Reilumpaa on, että kaikkien sisarusten toiveilla on mahdollisuus toteutua kuin että yksi perheen lapsista saa arvokkaan lahjan ja toiset jäävät paitsi.

No mutta silloinhan se, jolla on arvokkaampi toive, jää ilman lahjaa? Esimerkkisi mukaisessa tilanteessa joka tapauksessa joku jää ilman

Vierailija
18/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan joka vuosi satoja euroja hyväntekeväisyyteen, joten voisin ihan hyvin antaa jollekin tuntemattomalle lapselle satojen eurojen lahjan. Jos siis kokisin sellaisen järkeväksi rahankäytöksi. Tuen kuitenkin rahoillani ennemmin ukrainalaisia ja luonnonsuojelua.

Vierailija
19/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään!

Vierailija
20/30 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta silloinhan se, jolla on arvokkaampi toive, jää ilman lahjaa? Esimerkkisi mukaisessa tilanteessa joka tapauksessa joku jää ilman

Mutta ilman jääviä on vähemmän, ja kokonaishyöty/ilo on suurempi. Vähemmän itkuntuhruisia silmiä aattona.