Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??

Vierailija
07.12.2023 |

Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:

"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"

"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"

Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)

Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?

Kommentit (403)

Vierailija
361/403 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaikeaa saada töitä. miksi suomessa kohdellaan ihmistä kuin roskaa?

Vierailija
362/403 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on työkokemusta vaativalta alalta ja ihan hyvät suositukset, mutta olen ollut noin kymmenen vuotta pois työelämästä erityislapsen vuoksi. Nyt kun lapsi alkaa olla jo sen ikäinen että pärjää koulussa paremmin (ei esim ole enää tarvinnut hakea kesken koulupäivän pois, käy erityiskoulua) niin olen hakenut töitä mutta nihkeetä on. Olen hakenut noin kolmeakymmentä paikkaa, päässyt yhteen videohaastatteluun (80 hakijaa, kymmenen videohaastateltiin) mutta en enää jatkoon. Ja se oli siis ainoa haastattelu mihin olen päässyt. Yleensä haetusta paikasta ilmoitetaan että "hyviä hakijoita" on ollut 80 tai 100 ja valitettavasti et nyt tällä kertaa päässyt jatkoon.  Avoimia hakemuksia olen laittanut noin parikymmentä, ei mitään tulosta. Alkaa kyllä usko loppumaan. Ottaa päästä kun toitotetaan työntekijäpulasta.

Nyt kun lapsikorotus lähtee työmarkkinatuesta, niin en tiedä miten pärjätään. Säästöt on loppu. Oma tilanne oli sellainen, ettei mulla oikeastaan ollut muuta mahdollisuutta kuin jäädä huolehtimaan lapsen koulunkäynnistä. Tai sitten lapsi olisi joutunut johonkin laitokseen, halvemmalla yhteiskunta selvisi kun äitinä huolehdin lapsen siihen kuntoon, että hän kykenee kouluttautumaan. Nyt vain olen sitten itse nesteessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/403 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa tämä on...toivuin masennuksesta ja olen halunnut palata mukaan yhteiskunnan kelkkaan hakemalla töitä, mutta tuntuu niin pirun vaikealta että masennusoireita taas havaittavissa. Asiaan ei auta se että moni halveksuu työttömiä. 

Vierailija
364/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalle / alihankkijoille lähes mahdotonta työllistyä, niin kauan kun tulee balttian vuokramiehiä. Työajat ovat 6d ja10h min. Ei Suomalaisilla työehdoilla oteta töihin. Katselkaa firmojen parkkipaikkoja.

Vierailija
365/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole sinussa vaan yrittäjissä 

"Ensi kesän marjasato uhkaa jäädä suureksi osaksi poimimatta. Marja-ala toivoo vielä keskusteluja ulkoministeriön kanssa thaipoimijoiden saamiseksi Suomeen'

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010311036.html

Vierailija
366/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta.

Kun tuet poistetaan, ihmiset menevät töihin.

Vierailija
367/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulaa on metsureista, maatalouslomittajista, marjanpoimijoista...

Menkää töihin!

Vierailija
368/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on työkokemusta vaativalta alalta ja ihan hyvät suositukset, mutta olen ollut noin kymmenen vuotta pois työelämästä erityislapsen vuoksi. Nyt kun lapsi alkaa olla jo sen ikäinen että pärjää koulussa paremmin (ei esim ole enää tarvinnut hakea kesken koulupäivän pois, käy erityiskoulua) niin olen hakenut töitä mutta nihkeetä on. Olen hakenut noin kolmeakymmentä paikkaa, päässyt yhteen videohaastatteluun (80 hakijaa, kymmenen videohaastateltiin) mutta en enää jatkoon. Ja se oli siis ainoa haastattelu mihin olen päässyt. Yleensä haetusta paikasta ilmoitetaan että "hyviä hakijoita" on ollut 80 tai 100 ja valitettavasti et nyt tällä kertaa päässyt jatkoon.  Avoimia hakemuksia olen laittanut noin parikymmentä, ei mitään tulosta. Alkaa kyllä usko loppumaan. Ottaa päästä kun toitotetaan työntekijäpulasta.

Nyt kun lapsikorotus lähtee työmarkkinatuesta, niin en tiedä miten pärjätään. Säästöt on loppu. Oma tilanne oli s

Vaimollani oli samanlainen tilanne.

Hän meni lähikauppaan töihin 10€/h nollatuntisopimuksella.

Nyt hän on vakituinen, palkka on 12,8€/h ja tunteja 25hvk.

Kyllä töitä tekevälle on!

Hän haki isompaan kauppaan lähikaupunkiin, mitta sinne oli paljon hakijoita, 3 otettiin. Pääsi sentään haastatteluun...

Köyhyys poistuu työllistymällä!

Vierailija
369/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri noin tuomitsevaa ja vaikeaa. Minulla on useampi tutkinto, eikä kukaan halua ottaa minua töihin. Eivät edes haastattele. Olen lähettänyt kolmessa vuodessa noin 800 hakemusta ympäri Suomea ja kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin tehtäviin.

Eli onko minun tyydyttävä tähän asemaani, jossa olen työtön loppuelämäni, vaikka motivaatio kova saada töitä.

kuulostaa tosi kummalliselta. sittenhän ihmisten on turha valittaa siitä, että kun on työttömiä, jos ei kerran ketään kiinnosta palkata ihmistä jolla on halua tehdä duunia. tiedän monia ihmisiä jotka eivät haluasi edes tehdä töitä ja silti heillä on työpaikka.

Kaupunki voi työllistää pitkäaikaistyöttömät. Kannattaa kysyä te-toimistosta.

Vierailija
370/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta.

HAH HAH HAH HAH HAAAAAA.....!🤣🤣🤣😂😅...

Johan vitsin murjasit! Että tukien poisto tekee työpaikan noin vain!!

Vuoden läppä....

Vierailija
371/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta.

HAH HAH HAH HAH HAAAAAA.....!🤣🤣🤣😂😅...

Johan vitsin murjasit! Että tukien poisto tekee työpaikan noin vain!!

Vuoden läppä....

Ehkä edellinen oli sarkasmia.

Vierailija
372/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaisiin ei vissiin naisia oteta töihin? Siltä tuntuu omien kokemuksien kautta, kertokaa naiset onko teidät huolittu töihin. Monta kertaa olen vuokrafirmojen tai suoraan firman sivun kautta jättänyt avoimen hakemuksen, mutta eipä tule kutsua työhaastatteluunkaan. Olis mielenkiintoista lukea mikä juttu se oli HS maksumuurin takana, jossa kirjoitettiin " menkää matalapalkkaiset naiset tehtaisiin töihin, tietaatte hyvin".

Vierailija
373/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla ainaki huomasi valmistuessa, että ne jotka "nautti kesälomista vanhempien jeesaamana" jäi työnhaussa jälkeen niistä, jotka oli tehneet alan kesätöitä vaikka edes minimipalkalla.

Ei tarvi olla edes alan töitä ( toki sitten jossain vaiheessa lähellä valmistumista mielellään), kunhan on töissä. Ainakin isot aukot työhistoriassa ovat pahasta.

Vierailija
374/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haki isompaan kauppaan lähikaupunkiin, mitta sinne oli paljon hakijoita, 3 otettiin. Pääsi sentään haastatteluun...

Onko sinusta siis 1280 €/kk bruttupalkkana sellainen, että köyhyys on poistunut? Ja peräti 60% työtunnit ruokakaupassa pidemmän työsuhteen jälkeen kokeneelle aikuiselle osoitus siitä, että kyllä "tekevälle töitä riittää"?

Vierailija
375/403 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta siis 1280 €/kk bruttupalkkana sellainen, että köyhyys on poistunut? Ja peräti 60% työtunnit ruokakaupassa pidemmän työsuhteen jälkeen kokeneelle aikuiselle osoitus siitä, että kyllä "tekevälle töitä riittää"?

Kyllä tuolla summalla yksi aikuinen elää kun on puolisokin. Todennäköisesti saa soviteltua päivärahaa lisäksi, ainakin itse sain vastaavassa tilanteessa. Ja vapaa-aikaa on runsaasti.

Vierailija
376/403 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään ole totta,ne ei vaan ole tarkoitettu meille,katso tilastokeskus lukemat,ulkomalinen työvoima suomessa.jos yritys ei palkaa omaa työntekijää,on se aliurakointia-vuokratyötä,opiskelijaa,ja nämä ovat siten haalittu jostain,ja saavat palkka veroedut,kuten rk-lehti puolivuotta ilman veroja.

Vierailija
377/403 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähä, ne avoimet työpaikat on tarkoitettukin ulkolaisille. Eilenkin uutisoitiin niin huolestuneina, että kova tarve olisi intialaisella työvoimalla. Onhan täälläkin omasta takaa korkeasti koulutettua ja pätevää väkeä. 

Vierailija
378/403 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita. Ei se helppoa ole, mutta kovalla työllä ja pienellä onnen potkulla mahdollista. Opiskelin itselleni "oikean" ammatin vasta kolmikymppisenä, sitä ennen olin ollut kotona lasten kanssa ja tehnyt pätkää siellä täällä hanttihommia.

Ensimmäisen työpaikan saaminen oli vaikeaa, mutta sinnikkäästi hain töitä, tein varmasti satoja hakemuksia ja kävin about kymmenessä haastattelussa. Kun sain vihdoin jalkani oven väliin ja lyhyen harjoittelupätkän, sain heti perään toisen ja sieltä sitten harjoittelun jälkeen vakituisen paikan.

Lannistua ei saa, kyllä se motivaatio ja halu kehittyäkin jotain rekrytoinnissa oman kokemukseni mukaan painaa.

Vierailija
379/403 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät nirsoilevat todella usein. Ei olla valmiita ottamaan vastaan kaikenlaista työtä kaikkialta Suomesta.

Aika kova palkka pitäisi olla että täältä etelästä kannattaa kovin pitkälle lähteä. Ja siellä on ne niiden omatkin työttömät...Omalla alueella, siis 50 kilsan säteellä on ollut yksi minulle sopiva töpaikka tänä keväänä ja olen useiden vuokrafirmojen kirjoilla, ei mitään. Hyvä esimerkki on Uudenkaupungin autotehdas. Se on nuorten hommaa muttaa sinne tänne. Parin vuoden välein irtisanovat ja sitten palkkaavat taas lisää väkeä. Minulle tosiaan kelpaa kaikki työt mitä pystyn/ osaan tehdä ja kohtuumatkan päässä, paras olisi omalla kylällä mutta täällä en ole työskennellyt koskaan.

Vierailija
380/403 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän