Nainen, pidätkö itseäsi pluskokoisena tai kehopositiivina? Eikö se olis vaan parasta myöntää olevansa häpeällisesti líhava?
Kommentit (90)
En pidä pluskokoisena. Tietenkään.
Olen kehopositiivinen. Totta kai. Kuka nyt ihmisoikeuksia vastustaa.
Bmi 19
Lihavakin saa olla ihan vapaasti, mutta ei sitä "hienona aatteena" pidä mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Paino on joka tapauksessa mittari. Hoikat kauniit naiset saavat parhaat miehet. On aivan turhaa verhota itsekurin puute ja siitä johtuva itsetunnon puute johonkin kehopositiivisuuteen!
Tarkoitat kai, että haluaisit itsellesi tällaisen hoikan ja kauniin naisen, joka siis jostain syystä valitsisi sinut. Eli, millaisia ihmeitä ne parhaat miehet siis ovat? Oletko sinä sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän olevani lievästi ylipainoinen. Ei ole terveydelle haitallista kun se paino ei ole vyötäröllä. Kaipa mä sitten olen kehopositiivinen kun pidän vartaloani kauniina.
Kaikki ylipaino on terveydelle haitallista. Näin sanoo lääketiede ja ihmiset jotka ovat asiaa tutkineet.
No eivätpä todellakaan sano. Ihan kuule HUSin lihavuustutkimusyksikön proffa on sanonut monesti, että sillä on todella paljon väliä, missä se rasva kehossa sijaitsee. Naisilla esim lanteille ja reisiin kertyvä rasva ei ole vaarallista.
Lisäksi kaikki ylipaino ei ole terveydelle haitallista. Varsin moni kunnolla lihaksikas mies ja nainenkin on ylipainoinen. Kaikki ylipaino ei ole rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavakin saa olla ihan vapaasti, mutta ei sitä "hienona aatteena" pidä mainostaa.
Kerro vielä kuka ja missä mainostaa lihavuutta hienona aatteena? Jos väität että kehopositiivisuus on sitä, niin sitten kannattaa edes hiukan opiskella asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän olevani lievästi ylipainoinen. Ei ole terveydelle haitallista kun se paino ei ole vyötäröllä. Kaipa mä sitten olen kehopositiivinen kun pidän vartaloani kauniina.
Kaikki ylipaino on terveydelle haitallista. Näin sanoo lääketiede ja ihmiset jotka ovat asiaa tutkineet.
No itse lihaksikkaana tiedän olevani terve, vaikka BMI ylipainon puolella. Kehonkoostumusmittaus kertoo paremmin totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Paino on joka tapauksessa mittari. Hoikat kauniit naiset saavat parhaat miehet. On aivan turhaa verhota itsekurin puute ja siitä johtuva itsetunnon puute johonkin kehopositiivisuuteen!
Mulla on mies. Ja hyvä mies on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat kai, että haluaisit itsellesi tällaisen hoikan ja kauniin naisen, joka siis jostain syystä valitsisi sinut. Eli, millaisia ihmeitä ne parhaat miehet siis ovat? Oletko sinä sellainen?
Kuka sanoi, että olen mies? Kyllä faktojen kirjoittaminen naisiltakin luontuu. Vai kertooko tuo asenteestasi?
Vierailija kirjoitti:
Voi sen verhota myös ylisuuriin tunikoihin.
Bmi antaa suunnan. Se ei kerro koko totuutta.
"laihaläski" vasta salakavalasti voi olla hyvin epäterve. Vaikka paino normaali, saattaa omena tikkujaloilla olla sisäelimissä hirveät määrät rasvaa. Perseessä se haittaa lähinnä omaa itseään, ei terveyttä millään tasolla. Ok myönnetään, ehkä niveliä vähän rasittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä kuka ja missä mainostaa lihavuutta hienona aatteena? Jos väität että kehopositiivisuus on sitä, niin sitten kannattaa edes hiukan opiskella asiaa.
Kehopositiivisuus on nimenomaan läskiyden ihannointia. Ihan turha sanoa mitään "juu mutta ollaan käsipuolten ja psoriaatikkojenkin puolesta" - aina ne on hyvinsyöneitä nuo telkkarin kehopossarit
Kuulostaa ihan siltä "hih hih hyvän mielen ketju"- läskipäältä.
Esittää, kuin kyse olisi terveydestä, vaikka oikeasti haluaa vain haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse lihaksikkaana tiedän olevani terve, vaikka BMI ylipainon puolella. Kehonkoostumusmittaus kertoo paremmin totuuden.
Jep, ei hyvnvoiva nainen ole välttämättä mikään riuku BMI 15 !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen verhota myös ylisuuriin tunikoihin.
Heh, tuo osui ja upposi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pluskoon naiset ovat seksikkäitä ja sensuelleja.
Ehkä omasta (sairaasta) mielestään....
Sä olet sairas.
Oletko koskaan kuullut oikeasti kenenkään ylistävän pullukan (ehkä jotain Ashley Grahamia tjms lukuunottamatta) seksikkyyttä. Hoikat fitneskissat näitä kehuja saa...
Joo, toisilta naisilta saavat kehuja. Jos miehiltä kysytään, niin yllättävän monen mielestä sopivan pullukka on miellyttävämpi kuin laiha. Ja vielä suuremmassa suosiossa pulskemmat naiset ovat muissa kulttuureissa kuin täällä länsimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi sinä suorastaan aatteena mainostaa, vielä harvempi hienona.
Puolison ja perheen kannalta on ehdottomasti parempi olla kehopositiivinen kuin kiukkuinen ikuinen laihduttaja, joka vaatii pahimmassa tapauksessa perhettäkin dieetille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pluskoon naiset ovat seksikkäitä ja sensuelleja.
Ehkä omasta (sairaasta) mielestään....
Sä olet sairas.
Oletko koskaan kuullut oikeasti kenenkään ylistävän pullukan (ehkä jotain Ashley Grahamia tjms lukuunottamatta) seksikkyyttä. Hoikat fitneskissat näitä kehuja saa...
Joo, toisilta naisilta saavat kehuja. Jos miehiltä kysytään, niin yllättävän monen mielestä sopivan pullukka on miellyttävämpi kuin laiha. Ja vielä suuremmassa suosiossa pulskemmat naiset ovat muissa kulttuureissa kuin täällä länsimaissa.
Nyt taitaa tulla tarinaa sieltä kehopositiivisen unelmamaailmasta, jossa alle BMI 20 lähetetään pakkosyöttöleirille. Toki juu joissain kulttureissa arvostetaan lihavuutta jopa elintason mittarina, kun nälkä on tavllisella kansalla usein vieraana. Mutta mutta... me elämme länsimaissa, joissa tuosta on päästy yli jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan siltä "hih hih hyvän mielen ketju"- läskipäältä.
Esittää, kuin kyse olisi terveydestä, vaikka oikeasti haluaa vain haukkua muita.
Tuli sama mieleen.
Meinasin just tulla sanomaan samaa. Ihan kuin kehopositiivisuus tarkoittaisi, että ei myöntäisi olevansa lihava. Minä myös olen LIHAVA, en häpeä mitään, mutta mielelläni katson kun joku aloittajan kaltainen kiemurtelee tuskissaan, kun ei tiedä miten päin olla, kun en suostukaan siihen lokeroon, jonka on minulle varannut :)
Ja todellakin kannatan kehopositiivisuutta, ja suosittelen kaikille, myös aloittajalle, jolla selvästi on isoja ongelmia itsetuntonsa kanssa.
PS. Myös minulla on käynnissä painon pudotus, 15 kg jo lähtenyt. Ei vaikuta mitenkään ajatuksiini kehopositiivisuudesta.