Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?
Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.
Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?
Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?
Kommentit (316)
Tampereella on 23000 työtöntä. Jos tulee 6 työpaikkaa Prismaan niin arvaa paljonko on hakijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"
Pääset minun lompakostani peräisin olevista tuista irti myös menemällä töihin.
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Kun sut saa kohta irtisanoa helposti niin työkkäri ei hommaa sulle töitä, sä teet kotona hakemuksia yksin itse siis tes-palkkatöihin.
LOL, yksi hakemus viikossa tukien vastineena. Onpas kauheaa.
Olen lähettänyt 20-30 hakemusta per kuukausi. Ei ole yhtään parantanut työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Työntekijöille kuuluu oikeudet. Ei kukaan uskalla enää rakentaa itselleen tulevaisuutta, kun potkut voi tulla milloin vaan. Turha uskotella, että työpaikan saa pidettyä, jos tekee hyvin työnsä. Pärstäkerroinpotkut ovat pärstäkerroinpotkut. Eli potkut voi tulla, jos et vaikka ole riittävän kaveri kaikille. Työpaikan on helpompi irtisanoa kiusattu, kun alkaa selvittämään mitään ristiriitoja.
Hoitoalalla nyt tuskin ainakaan tarvitsee pelätä potkuja. Työvoimapula on niin kova että töihin otetaan kuka vaan.
Ei ole. Soteen tulee isot leikkaukset.
Ja luki, että myös osa hoitajista voidaan irtisanoa.
Miten on varaa irtisanoa ketään jos työntekijöitä on alimäärä muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Työntekijöille kuuluu oikeudet. Ei kukaan uskalla enää rakentaa itselleen tulevaisuutta, kun potkut voi tulla milloin vaan. Turha uskotella, että työpaikan saa pidettyä, jos tekee hyvin työnsä. Pärstäkerroinpotkut ovat pärstäkerroinpotkut. Eli potkut voi tulla, jos et vaikka ole riittävän kaveri kaikille. Työpaikan on helpompi irtisanoa kiusattu, kun alkaa selvittämään mitään ristiriitoja.
Hoitoalalla nyt tuskin ainakaan tarvitsee pelätä potkuja. Työvoimapula on niin kova että töihin otetaan kuka vaan.
Ei ole. Soteen tulee isot leikkaukset.
Ja luki, että myös osa hoitajista voidaan irtisanoa.
Miten on varaa irtisanoa ketään jos työntekijöitä on alimäärä
Ei siinä sitä katsota vaan rahaa.
Ja sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Vetäisivät oikein kunnolla vastapalloon. Ensimmäinen saikkupäivä ei ole palkaton vaan TUPLAPALKKA. Asumistuen määrää ei tiputeta 80% -> 70% vaan se nostetaan 80% -> 90% jne jne ymmärrätte idean. Niin kauan koko suomi lakossa kunnes toteutuu. Herrat ruotuun ei hypi silmille sieltä norsunluutorneista. Oppiivatpahan olemaan paskan tärkeet perskanttura sontiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on 23000 työtöntä. Jos tulee 6 työpaikkaa Prismaan niin arvaa paljonko on hakijoita?
Mun tytär haki taannoin yötöihin Kalevaan. 209 hakijaa.
kyllähän tämä vasennusideologia on pureutunut liian syvälle suomalaisiin. Tällä menolla tarvitaan seinään törmäys, ja sellainen saadaankin.
Ihmiset eivät muuta ajatteluaan ja poliittisia asenteitaan, sukupolvet muuttavat. Seuraava sukupolvi toteaa, että kiitos veloista, liian pienestä yksityisestä sektorista sekä massiivisesta julkisesta sektorista ja alkaa kasata toimivaa hyvinvointiyhteiskuntaa liberaalin markkinatalouden perustalle
Hakekaa opiskelemaan tradenomiksi, hakijoita oli vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 € kuukaudessa"
"Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mol ja Monster ja monet muut.
Luuletteko ettei työttömät noita tiedä.
Hakijoita on satoja joka paikkaan.
Työttömät eivät vaikuta kuulleen piilotyöpaikoista. Ne eivät ole julkisessa haussa, vaan pitää itse mennä työnantajalta niitä kyselemään.
Työnantajat saavat valtavan määrän avoimia hakemuksia joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse"
Eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa verorahoista.
En todellakaan menee lakkoon.
Ay-liikkeen ansiot menneisyydessä ovat kiistattomat, mutta nykyään he ovat jämähtäneet jonnekin 70-luvulle. Kovasti yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille yritykselle ja sitä kautta häätää työpaikat suomesta muualle. Käsittämättömän vastuutonta toimintaa.
Itselläni on työuraa takana noin 39 vuotta, kun lasketaan vakituiset työsuhteet. Kesätyöt ym. ennen tuota on sitten eri juttu. Alusta asti on ollut selvää, että ay-liikkeen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Sotkevat vain asioita. Koskaan en siis ole kuulunut liittoon ja hyvin on mennyt.
Päiväkään en ole ollut työttömänä tai lomautettuna. Ja kun joku kuitenkin haluaa kommentoida, että muiden neuvottelemat TES-korotukset olen kuitenkin kelpuuttanut. Siihen vastaan, että niinpä olen. Ja sitten olen itse neuvotellut itse siihen päälle ne paremmat korotukset. Vuonna 1985 ensimmäinen kk-palkkani oli 4500mk. Nyt tienaan noin 10500€/kk. Enkä ole johtaja, ihan vaan asiantuntija joka on työn ohessa kouluttautunut ja pitänyt huolta osaamisensa kehittämisestä ja hyvästä työsuorituksesta josta työnantajat haluaa maksaa. Enkä ole muuten ikinä ollut lakossa.
Hei työtön! Miksi et alkaisi pizzalähetiksi? Alustatalous on tulevaisuus.
Työttömät pitäisi jaotella ja tarjota tukitoimenpiteitä sen mukaisesti mikä on järkevää. Kaikki elämäntapa työttömät kouluttautumaan koska kukaan ei palkkaa 10v peruskoulun jälkeen työttömänä ollutta. Se on aivan mahdoton ajatus.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan menee lakkoon.
Ay-liikkeen ansiot menneisyydessä ovat kiistattomat, mutta nykyään he ovat jämähtäneet jonnekin 70-luvulle. Kovasti yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille yritykselle ja sitä kautta häätää työpaikat suomesta muualle. Käsittämättömän vastuutonta toimintaa.Itselläni on työuraa takana noin 39 vuotta, kun lasketaan vakituiset työsuhteet. Kesätyöt ym. ennen tuota on sitten eri juttu. Alusta asti on ollut selvää, että ay-liikkeen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Sotkevat vain asioita. Koskaan en siis ole kuulunut liittoon ja hyvin on mennyt.
Päiväkään en ole ollut työttömänä tai lomautettuna. Ja kun joku kuitenkin haluaa kommentoida, että muiden neuvottelemat TES-korotukset olen kuitenkin kelpuuttanut. Siihen vastaan, että niinpä olen. Ja sitten olen itse neuvotellut itse siihen päälle ne paremmat korotukset. Vuonna 1985 ensimmäinen kk-palkk
Tiesitkö, että me nuoremmat ei tulla hoitamaan teitä vanhempia.
Kaikki palvelut kotiin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tapetaanko kaikki kun ovat täyttäneet 60 v. vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä, puolison tulot vaikuttavat.
Suurin osa suomalaisista ei saa toimeentulotukea eikä ole työttömänä. Heiltä hallitus ei vie mitään, päinvastoin. Kesämökin omistaminenkaan ei ole ongelma kuin niille, jotka eivät halua itse elättää itseään.
Kyllä haluan elättää itseni, sairauksille ei vaan aina mitään voi. Kesämökistä luovun vain kuolleen ruumiini yli. Enkä muutenkaan saisi tt-tukea.
Tässä Helsingin kotihoitomaksut.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…;
Kyllä on. Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä, että sinne vaan hakemaan Alepan kassalle.