Onko baarilla oikeus määrätä 50 euron siivousmaksu jos joku on oksentanut?
Minulle määrättiin tällainen vaikka en ollut edes syyllinen. Perusteeksi riitti kuulemma että olin lähimpänä oksennuspaikkaa, vaikka kukaan ei ollut nähnyt tapahtumaa.
Onko tuo edes laillista vaatia maksua?
Kommentit (37)
Maksa tai maksa ja tule hakatuksi.
Löytyykö jokin tallenne todisteeksi ?
Poliisi paikalle ja katsomaan kamerat. Näkevät kuka oksensi. Mä en maksa sellaista mitä en ole tehnyt.
Miksi olit lähimpänä oksennuspaikkaa vaikka et ollut oksentanut?
Noin huono tilannetaju jos on niin saa kyllä maksaakin.
Jos asia viedään oikeuteen ei takuulla tarvitse maksaa KENENKÄÄN mitään.
Osaatteko lukea?
AP. EI OKSENTANUT. HÄN VAIN ISTUI LÄHELLÄ OKSENNUSTA.
Joutuuko esim murhan uhri jolta valuu verta lattialle maksamaan ravintolalle jos murha tehdään siellä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä nykyisin saa vaatia vaikka kymppitonnia, jos jossain vain on näkyvillä sopimusteksti ja "yrjöämällä hyväksyt ehdot."
Tämä paska on tosiaan levinnyt...
Vierailija kirjoitti:
kyllä ainakin vihervasemmistolaisilla kuuluu olla oikeus oksennella muiden omaisuudelle ja jättää sotkut muiden vastuulle
Sait sitten senkin Sannan viaksi, että joku känniääliö oksentaa baarissa. Okei.
Ap taisi olla siinä kunnossa, että oli ihan aiheellista epäillä hänen oksentaneen.
Taksilla tai baarilla ei ole oikeutta periä mitään maksua jos oksennat sinne. En tarkkaan muista mihin tämä perustui, mutta näin se vaan menee. Maksaa ei tarvitse.
Siivousmaksu on ihan ymmärrettävää, mutta eihän sitä nyt ihan kenelle vain voi lätkäistä! Ajatelkaa nyt. Viereisessä pöydässä joku oksentaa, häipyy vähin äänin ja lasku annetaan jollekin joka nyt sattuu olemaan lähimpänä.
Hohhoijaa :D
Ap, älä maksa. Minä riitauttaisin asian ihan periaatteesta, kun tuntuu että täällä vähän jokainen joutuu nyt maksamaan muiden sotkuista (sähkön hinta, inflaatio, ruoan hinta). Enkä enää jalallanikaan astuisi ko. ravintolaan.
Sama juttu luin niitä pasteijoita käsin ottaessa. Mitään ei ole pakko tehdä
On oikeus määrätä, jos olisit oksentanut. Mutta jos et ole, niin ei voi määrätä silloin.
Pyydä valvontakameratodiste tapauksesta. Tuollaisen maksun voi riitauttaa helposti ihan vain sanomalla heille, että riitautat laskun, koska lasku on asiaton. Voivat sitten tehdä mitä haluavat tällä tiedolla. Todennäköisesti antavat olla, ei kukaan lähde riitautettua minisummaa eteenpäin viemään, kun vielä todisteet puuttuvat.
Eikös sitä nykyisin saa vaatia vaikka kymppitonnia, jos jossain vain on näkyvillä sopimusteksti ja "yrjöämällä hyväksyt ehdot."