Minkäikäisenä teiltä lakattiin kysymystä papereita esim kun ostitte alkoholia?
Kommentit (62)
Haha, olen itse jo yli 40v ja edelleen välillä kysytään. On kysytty jopa melko hiljattain kun olen lasten kanssa ollut ostoksilla. Kun oli maskit käytössä kysyttiin joka kerta. Silloin ehkä kysyttiin muutenkin enemmän kun vaikeampi arvioida ostajan ikää maskin takaa. Baarissa kysyttiin viimeksi muutama vuosi sitten. Tosi harvoin käyn missään.
Ei ole koskaan kysytty ja noin 13-vuotiaasta asti olen ostanut tupakkaa ja alkoholia itselle ja kavereille.
28 vuotiaana kysyttiin vielä, sitten loppui. Tämä tapahtui vuonna 2001. Silloin oli harvinaisempaa, että papereita kyseltiin. Alkon myyjä kysyi ja alkoi nauramaan, kun näki syntymävuoteni.
Iteltä ei ole käytännössä ikinä kysytty papereita muuten kuin satunnaisesti. Nuorempana sen otti aika raskaasti vaikkei mitään 30 rajaa silloin vielä ollutkaan, erityisesti kun Alkossa ei kysytty silloinkaan kun osti teräviä juuri ja juuri sallitun iän täytettyä. Ehkä ostin liian vähän alkoholia ja papereiden kysymisiä olisi muuten tullut vastaan useammin. Olisi ainakin hivellyt itsetuntoa!
Eilen jouduin taas kerran todistaa ikäni, kun menin k18 tapahtumaan. Nou kiva. Ei sentään turhaa henkkareiden uusiminen omalla kohdalla ollut.
M30
Multa kysytään edelleen. 36v nainen. Olen aika lyhyt (155cm) ja "babyface".
Viimeksi viime kesänä Alkossa kysyttiin ja olin ihan hoomoilasena. Ikää oli 46v
Olen 32v, joskus kysytään joskus ei.
Kerran ostin alkoholitonta lonkeroa ja kassa kysyi paperit, seuraavana päivänä ostin normaalia lonkeroa eikä kysytty
Toissapäivänä Alkossa jäi konjakki kassalle. Ei ollut lompakko mukana.
T. 49v
Tulin katsomaan ketjua, ja olen tuo 45v jolle joku vastasi että epäilee suuresti asiaa, siis epäile rauhassa 😅😅 Tänään olin kosmetologilla, ja hän kehui miten hyvä iso mulla on ja ihmetteli että olen saanut lapset tosi nuorena kun olen itsekin vielä nuori ja kysyi minkä ikäinen olen.
Minulla ei ole yhtään ryppyjä, on pitkät paksut hiukset, normaali painoinen enkä pukeudu tanttamaisesti.
Minulta kysytään usein papereita kaupassa, tosin vakio kassat ei kysy kun tietävät minut mutta Alkossa kysytään yleensä aina kun ostan sieltä jotain.
Olen nyt 41 vuotta, ja viimeisen kerran on kysytty joskus kuopuksen vauva-aikana, eli 34-vuotias olen ollut tuolloin.
Olen 43v ja kysytään edelleen vaikka olis liuta lapsiakin mukana. Olen babyface, hoikka ja lyhyt. Loppuuko tämä ikinä?
Onhan niitä kysytty, mutta myyjä on voinu olla muuten kiinnostunu (kun olin nuorempi) tai katsoo miten henkkarien kaivaminen sujuu.
Muuten 16-vuotiaana ei tullut edes mieleen, että papereita voitas kysyä kun kaljaa haki.
Ja OT: nykyään lähikaupoissa myydään vakijuopoille kaljaa, vaikka olisi kuinka lärvit.
Alkossa viimeksi, kun täytin 50-v. Kysyin, mikä se ikäraja nyt on ja onko myyjällä näössä vikaa? Ihan kohteliaasti ja asiallisesti yritin kysyä, en kai mitenkään voi näyttää alle 30-v saati alaikäiseltä. Yritin ostaa 2 dl tetraa valkoviiniä kalan kastikkeeseen.
Kun vielä olin alaikäinen (14-17-v !) sain väkeviä joka kerta ostettua.
Multa kysyneet sekä että ja kaikenikäiset.