Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä teiltä lakattiin kysymystä papereita esim kun ostitte alkoholia?

Vierailija
06.12.2023 |

Eikös nykyään pidä kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30v?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä kysytty, olen 52v. Myöskään ravintolan ovella ei ole ikinä kysytty, vaikka 17v:nä aloin käymään. T. Ikivanhus

Kaikilta ei tosiaan kysytä, itsellänikin on yksi kaveri joka on nyt 19v ja olen käynyt hänen kanssaan Helsingin suosituimmilla klubeilla siitä asti kun hän on ollut 17v, eikä häneltä ole kertaakaan kysytty papereita vaikka nuo on K20 klubeja ja niissä usein kysytään paperit :D

Sit taas yhden toisen kaverin kanssa ei päästy edes rahalla K20 paikkaan, kun hän oli 19v. Nämä tyypit itse asiassa sisaruksia ja aika saman näköisiä keskenään, eri sukupuoli vaan (ensin kerrottu 17-vuotiaasta asti yökerhoelämää elänyt on pitkä ja atleettinen poika, ja tää joka ei päässyt 19-vuotiaana K20 klubille on lyhyt tyttö). 

Itse olen huomannut, että minulta kysyy papereita enempi miehet kuin naiset, en tiedä onko mie

Multa kysyneet sekä että ja kaikenikäiset. 

Vierailija
42/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, olen itse jo yli 40v ja edelleen välillä kysytään. On kysytty jopa melko hiljattain kun olen lasten kanssa ollut ostoksilla. Kun oli maskit käytössä kysyttiin joka kerta. Silloin ehkä kysyttiin muutenkin enemmän kun vaikeampi arvioida ostajan ikää maskin takaa. Baarissa kysyttiin viimeksi muutama vuosi sitten. Tosi harvoin käyn missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kysytty ja noin 13-vuotiaasta asti olen ostanut tupakkaa ja alkoholia itselle ja kavereille.

Vierailija
44/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotiaana kysyttiin vielä, sitten loppui. Tämä tapahtui vuonna 2001. Silloin oli harvinaisempaa, että papereita kyseltiin. Alkon myyjä kysyi ja alkoi nauramaan, kun näki syntymävuoteni. 

Vierailija
45/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

43.

Vierailija
46/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteltä ei ole käytännössä ikinä kysytty papereita muuten kuin satunnaisesti. Nuorempana sen otti aika raskaasti vaikkei mitään 30 rajaa silloin vielä ollutkaan, erityisesti kun Alkossa ei kysytty silloinkaan kun osti teräviä juuri ja juuri sallitun iän täytettyä. Ehkä ostin liian vähän alkoholia ja papereiden kysymisiä olisi muuten tullut vastaan useammin. Olisi ainakin hivellyt itsetuntoa!

Vierailija
47/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jouduin taas kerran todistaa ikäni, kun menin k18 tapahtumaan. Nou kiva. Ei sentään turhaa henkkareiden uusiminen omalla kohdalla ollut.

M30

Vierailija
48/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 21 ja aika harvoin enää kysytään

Vierailija
49/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään edelleen. 36v nainen. Olen aika lyhyt (155cm) ja "babyface".

Vierailija
50/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v olen Erika Vikman.

Vierailija
51/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kysyttiin kun olin 48v.

Vierailija
52/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime kesänä Alkossa kysyttiin ja olin ihan hoomoilasena. Ikää oli 46v

Vierailija
53/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v, joskus kysytään joskus ei.

Kerran ostin alkoholitonta lonkeroa ja kassa kysyi paperit, seuraavana päivänä ostin normaalia lonkeroa eikä kysytty

Vierailija
54/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä Alkossa jäi konjakki kassalle. Ei ollut lompakko mukana.

T. 49v

Vierailija
55/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan ketjua, ja olen tuo 45v jolle joku vastasi että epäilee suuresti asiaa, siis epäile rauhassa 😅😅 Tänään olin kosmetologilla, ja hän kehui miten hyvä iso mulla on ja ihmetteli että olen saanut lapset tosi nuorena kun olen itsekin vielä nuori ja kysyi minkä ikäinen olen. 

Minulla ei ole yhtään ryppyjä, on pitkät paksut hiukset, normaali painoinen enkä pukeudu tanttamaisesti.

Minulta kysytään usein papereita kaupassa, tosin vakio kassat ei kysy kun tietävät minut mutta Alkossa kysytään yleensä aina kun ostan sieltä jotain. 

Vierailija
56/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 41 vuotta, ja viimeisen kerran on kysytty joskus kuopuksen vauva-aikana, eli 34-vuotias olen ollut tuolloin. 

Vierailija
57/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v ja kysytään edelleen vaikka olis liuta lapsiakin mukana. Olen babyface, hoikka ja lyhyt. Loppuuko tämä ikinä?

Vierailija
58/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä lakattu. N43

Vierailija
59/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä kysytty, mutta myyjä on voinu olla muuten kiinnostunu (kun olin nuorempi) tai katsoo miten henkkarien kaivaminen sujuu. 

Muuten 16-vuotiaana ei tullut edes mieleen, että papereita voitas kysyä kun kaljaa haki.

Ja OT: nykyään lähikaupoissa myydään vakijuopoille kaljaa, vaikka olisi kuinka lärvit.

Vierailija
60/62 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa viimeksi, kun täytin 50-v. Kysyin, mikä se ikäraja nyt on ja onko myyjällä näössä vikaa? Ihan kohteliaasti ja asiallisesti yritin kysyä, en kai mitenkään voi näyttää alle 30-v saati alaikäiseltä. Yritin ostaa 2 dl tetraa valkoviiniä kalan kastikkeeseen.

Kun vielä olin alaikäinen (14-17-v !) sain väkeviä joka kerta ostettua.