Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä teiltä lakattiin kysymystä papereita esim kun ostitte alkoholia?

Vierailija
06.12.2023 |

Eikös nykyään pidä kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30v?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 v. loppui kuin seinään. Sitä ennen kysyttiin säännöllisesti. Olen usein miettinyt, että mikä ihmeen romahdus ulkonäössäni tapahtui juuri tuossa iässä. Itse en nähnyt mitään eroa 34v., 35 v. tai 36 v. välillä.

Vierailija
22/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin huhtikuussa 50 ja kesällä kysyttiin kun ostin yhden lonkeron kaupasta. Tuli hyvä mieli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä loppunut. Täytän melko pian 33 v ja kysytään ainakin puolet ajasta, ehkä 2/3. Kulloinenkin vaatetus ja muut tekijät varmaan vaikuttavat usein myös. Uskoisin että täytettyäni 40 ei enää kysytä.

M32

Niin minäkin luulin 🤣 Juuri vähän aikaa sitten ei myyty kahta pientä siideriä marketissa, kun ei ollut papereita näyttää ja olen 40v. Tasaisesti kysytään edelleen, aika harvoin tulee alkoholia tosin edes ostettua, ehkä kerran parissa kuussa.

Ja olen siis nainen, pienikokoinen ja varmaan pukeudunkin aika nuorekkaasti jonkun mielestä. Tiedän kyllä näyttäväni hieman nuoremmalta, mutta kyllä vähän huvittaa kun ei edes alkoholia myydä ilman henkareita!

Vierailija
24/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle parikymppisenä, ja jokunen yksittäinen kerta yli kolmekymppisenä koska nykyään on niin paljon tiukempaa. Jokainen kaupanjonossa seisova asiakas on potentiaalinen tarkastaja joka kyylää kysytkö kaikilta nuorennäköisiltä paperit.

Pitäkää siis ne paperit mukana. Vaikka se lähikaupan kassa olis sinun naapuri tai äiti, niin sen pitäis kysyä paperit jos näytät nuorelta ja ostat vaikka alkoa, vaikka joka päivä. Koska siellä voi olla tarkastaja kyttäämässä...

Vierailija
25/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä loppunut. Täytän melko pian 33 v ja kysytään ainakin puolet ajasta, ehkä 2/3. Kulloinenkin vaatetus ja muut tekijät varmaan vaikuttavat usein myös. Uskoisin että täytettyäni 40 ei enää kysytä.

M32

Niin minäkin luulin 🤣 Juuri vähän aikaa sitten ei myyty kahta pientä siideriä marketissa, kun ei ollut papereita näyttää ja olen 40v. Tasaisesti kysytään edelleen, aika harvoin tulee alkoholia tosin edes ostettua, ehkä kerran parissa kuussa.

Ja olen siis nainen, pienikokoinen ja varmaan pukeudunkin aika nuorekkaasti jonkun mielestä. Tiedän kyllä näyttäväni hieman nuoremmalta, mutta kyllä vähän huvittaa kun ei edes alkoholia myydä ilman henkareita!

Semmosta se on täällä Sääntö-Suomessa, ja kassallakin on se 1 sekunti aikaa arvioida oletko kenties yli 30-vuotias (kyllä, ohjeistetaan arvioimaan onko yli 30-vuotias eikä onko täysi-ikäinen.)

Vierailija
26/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45v tällä viikolla kysyttiin viimeksi. Kysytään usein.

Suoraan sanottuna epäilen tätä kovasti. On todella harvinaista, että 45 v ihminen näyttää yli 15 v ikäistään nuoremmalta.  10 v vielä menee, mutta yli 15 v? Yksittäistapauksia voi toki olla, jos vaikka kasvot ovat osin peitettynä jne, mutta että usein? Epäilenpä kovasti. Kassat tapaavat muutenkin olla käytännössä löysempiä, eli tyyliin kysyvät vain alle 25 v näyttäviltä. Toki jos naisella on todella paksu kerros meikkiä, kassa saattaa varmuuden vuoksi kysyä, vaikka epäileekin vanhemmaksi. Eihän niitä piirteitä oikeasti näe, jos ne on peitettynä. Tällaiset tilanteet saattavat jopa johtaa papereiden kysymiseen 45 v naiselta. Muuten todella epätodennäköistä.

Vierailija
27/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ole koskaan kysytty. En tosin ihan nuorena 80-luvulla usein ostaa alkoholia. 

Vierailija
28/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ihmiset. Hyvä vain, jos papereita ei kysytä, jos ette ikärajoitettuja tuotteita alkuunkaan osta. Ne nimittäin vanhentavat!

Vierailija
29/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole koskaan kysytty, edes 18-vuotiaana. Olen aina ollut vanhemman näköinen, johtunee kolhoista kasvonpiirteistäni. Olisihan se ollut mukavaa jos edes joskus olisi kysytty, koska nuori nainen ei halua olla nelikymppisen näköinen.

Vierailija
30/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45v tällä viikolla kysyttiin viimeksi. Kysytään usein.

Suoraan sanottuna epäilen tätä kovasti. On todella harvinaista, että 45 v ihminen näyttää yli 15 v ikäistään nuoremmalta.  10 v vielä menee, mutta yli 15 v? Yksittäistapauksia voi toki olla, jos vaikka kasvot ovat osin peitettynä jne, mutta että usein? Epäilenpä kovasti. Kassat tapaavat muutenkin olla käytännössä löysempiä, eli tyyliin kysyvät vain alle 25 v näyttäviltä. Toki jos naisella on todella paksu kerros meikkiä, kassa saattaa varmuuden vuoksi kysyä, vaikka epäileekin vanhemmaksi. Eihän niitä piirteitä oikeasti näe, jos ne on peitettynä. Tällaiset tilanteet saattavat jopa johtaa papereiden kysymiseen 45 v naiselta. Muuten todella epätodennäköistä.

Nykyään kyllä 45v jos on nuorekas, saattaa näyttää 30-vuotiaalta. Multa yleensä kysytään papereita just silloin kun en ole meikannut..Tosin olen vasta 40v :D

Vierailija
31/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä kysytty, olen 52v. Myöskään ravintolan ovella ei ole ikinä kysytty, vaikka 17v:nä aloin käymään. T. Ikivanhus

Kaikilta ei tosiaan kysytä, itsellänikin on yksi kaveri joka on nyt 19v ja olen käynyt hänen kanssaan Helsingin suosituimmilla klubeilla siitä asti kun hän on ollut 17v, eikä häneltä ole kertaakaan kysytty papereita vaikka nuo on K20 klubeja ja niissä usein kysytään paperit :D

Sit taas yhden toisen kaverin kanssa ei päästy edes rahalla K20 paikkaan, kun hän oli 19v. Nämä tyypit itse asiassa sisaruksia ja aika saman näköisiä keskenään, eri sukupuoli vaan (ensin kerrottu 17-vuotiaasta asti yökerhoelämää elänyt on pitkä ja atleettinen poika, ja tää joka ei päässyt 19-vuotiaana K20 klubille on lyhyt tyttö). 

Itse olen huomannut, että minulta kysyy papereita enempi miehet kuin naiset, en tiedä onko miehilläkin näin eli heiltä naiset kysyy enempi papereita kuin toiset miehet? Portsarithan on yleensä miehiä, sit taas vaikka Alkon myyjät naisia. Ihan perus et hakee Alkosta viinipullon ja naismyyjä ei kysy papereita, sit hakee tupakka-askin kioskilta ja miesmyyjä kysyy paperit, loppuillasta klubille ja miesportsari kysyy paperit. 

Vierailija
32/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä kysytty. Odotan sitä päivää kun kysytään. N50

Vierailija
33/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty vielä senkin jälkeen kun täytin 35v. Ei ihan yhtä usein enää.

t. 35v

Vierailija
34/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v

Vierailija
35/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ostan tosi harvoin. Alkossa kävin viimeksi heinäkuussa 2022 ja paperit kysyttiin. Tänä vuonna olen kaupasta ostanut siideriä kaksi kertaa, mutta ei ole kysytty papereita. Olen 44v. Monta kertaa on paperit kuitenkin  kysytty 40 ikävuoden jälkeen. 

Vierailija
36/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa ei yleensä kysytty enää kun olin 25, baareissa kysely väheni kun olin 30, nyt 35 v. ja kaupoissa ja alkossa kysytään edelleen.

Vierailija
37/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana. Pari kertaa on kysytty Alkossa, koskaan muulloin ei. Tupakkaa sain myös ostettua jo 13-vuotiaana. Olen 19, tanttamainen vartalo, valahtaneet kasvonpiirteet ja leuan tilalla kalkkunamainen heltta. Pukeudun Marimekkoon ja villakangastakkeihin, hiukset niskassa nutturalla, en meikkaa. Olen 174cm pitkä ja painoa 90kg.

Vierailija
38/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvatin parran niin loppui kysely. T: N40+

Vierailija
39/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄISI kysyä. Jotkut myyjät eivät suhtaudu vakavasti henkkarijutskaan (jos käy moka, menee luvat, kauppa menettää valtavat summat rahaa, korvausvastuu jnejnejne.)

Minä olen peipifeissi eikä edes minulta kysytä joka kerta. Ja ihan turha kenenkään lässyttää mitään. Näen kyllä peiliin ja minulta pitäisi todellakin kysyä paprut, mutta jotkut myyjät eivät kysy.

Juon alkomahoolia tooooodella harvoin, joten en voi oikein seurailla tilannetta XDDDD. 

Vierailija
40/62 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 42vuotiaana. Oon nyt 44.