Onko 172cm teistä mieheksi lyhyt?
Pituutta tuon verran et pyörii noilla kulmilla ja olen vähän yli kolmekymppinen mies. Onko ihan Hobitti?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Miesten tilastollinen normaalipituus on Suomessa 180+ ja naisten on 175+ eli sitä lyhyempi on hukkapätkä.
Naisten keskipituus ei ole ihan 175 cm.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Periytät lyhyitä poikia. Jätä lastenhankinta muille.
Onhan se, mutta pituus ei ole ainoa miehen mitta. Enkä nyt yritä viitata verhotusti penikseen, vaan enemmän luonteeseen.
N58
No onhan sen, mun 14 v tytär on 175 cm.
En jaksa lukea muiden vastauksia. Mutta vastaan, kyllä 172cm mies on aika lyhyt. Mutta ei sillä ole mitään merkitystä koska maailmassa nyt on lyhyitä, keskikokoisia ja pitkiä ihmisiä.
Pidän huomionherättävän lyhyenä ehkä sellaista 165cm tai alle pituista miestä. Naisissa 155cm tai alle.
Vierailija kirjoitti:
No onhan sen, mun 14 v tytär on 175 cm.
Ja jonkun toisen tytär on 190, eihän se mitään keskipituudesta kerro.
oma syysi, oisit kasvattanut ittestäsi pitemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten tilastollinen normaalipituus on Suomessa 180+ ja naisten on 175+ eli sitä lyhyempi on hukkapätkä.
Naisten keskipituus ei ole ihan 175 cm.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Eikä miesten 180, se oli fain 177
Kuulostat kovin nuorelta, kannattaa odottaa että sinulla kasvupyrähdys edessä ja saat 10 senttiä lisää pituutta.
keskivertosuomalainen mies ~179 cm
keskivertosuomalainen nainen ~165 cm
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa olisi enemmän kuin +180,ellei nuo teletapit raahaisi sitä alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa lyhyys, kunhan alapäästä vaan löytyy puuttuvat sentit.
Ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyt mun makuun, mulle minimi 180 cm. Sekin vielä aika tappi. Paras pituus 188 cm. T: nainen 168cm
Olen sinua pidempi nainen ja mieheni on 179 cm. Tuollaisen vaivaisen sentin takia olisi jäänyt saamatta akateeminen, työssäkäyvä, luotettava, rakastava mies ja erinomainen isä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituinen mies kyllä kelpaisi raviratsastajaksi mutta on liian lyhyt esim palomieheksi, poliisiksi, vartijaksi, portsariksi, armeijaan ja lentäjäksi,
Lentäjän pitää olla yli 163 cm.
Poliisilla ei ole pituusvaatimusta enää, ei myöskään palomiehellä, portsarilla tai vartijalla.
Viikinkien perimästä tullut isoja kaluja ja pitkiä miehiä, Alankomaissa pisimmät miehet Euroopassa ja suurimmat kalut😉.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituinen mies kyllä kelpaisi raviratsastajaksi mutta on liian lyhyt esim palomieheksi, poliisiksi, vartijaksi, portsariksi, armeijaan ja lentäjäksi,
Lentäjän pitää olla yli 163 cm.
Poliisilla ei ole pituusvaatimusta enää, ei myöskään palomiehellä, portsarilla tai vartijalla.
Ilmankos ne on niin lyhyitä nykyään🥺
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen FinTerveys 2017 -tutkimuksen tulosten mukaan miesten keskimääräinen pituus oli 177 cm ja naisten keskimääräinen pituus oli 163 cm.
Pidemmät miestenpituuden keskiarvot on tulleet kyselytutkimuksista. Mies rukat huijaa pituutensa niissä ylöspäin ja keskiarvo on noussut kyselytutkimusten mukaan jopa 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Viikinkien perimästä tullut isoja kaluja ja pitkiä miehiä, Alankomaissa pisimmät miehet Euroopassa ja suurimmat kalut😉.
Alkaa tekemään mieli pitkää,lihaksikasta ja isokaluista, vaaleaa viininkiä (tietty+180 cm).