Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheväkivalta nakertaa koko perheen turvaa

Vierailija
04.01.2007 |

Uusi Tie -lehdessä (5.1.2007) oli aika hyvin tiivistetty perhenväkivallan uhrin " toimintakyvyttömyyden" syy. Tuo summaus sopii omaan kotiini silloin kauan, kauan sitten...

Uhrin häpeä

Moniesti uhrin läheiset kehottavat häntä lähtemään tai ihmettelevät, kuinka hän antaa tehdä itselleen pahaa. Asia ei ole kuitenkaan niin yksinkertainen.

- Uhri häpeää tilannetta ja sitä, ettei hän pysty puolustautumaan. Hän ei pysty irrottautumaan suhteesta. Kyse on usein riippuvuudesta. Tämä on kaikille haitallista. Jatkuessaan väkivalta nimittäin tuhoaa kieltä ja kykyä ajatella. Se alkaa tulla omassa mielessä normaaliksi. Pelko ja uhka " tukkeuttavat" ihmistä, ja kuva todellisuudesta vääristyy, Päivi Kähkönen toteaa.

- Tekijä on hyvä uhrin syyllistämisessä, mutta väkivalta tapahtuu lopulta, tekipä toinen miten tahansa. Tekijä voi myös alkaa uhkailla, että hän tekee itselleen jotakin, jos toinen lähtee. Vastuu väkivaltaisuudesta on kuitenkin aina tekijällä itsellään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi näin suosittu keskustelufoorumi pyörii näinkin surkealla alustalla.

Vierailija
2/3 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http : // www . vauva -lehti . fi /keskustele /tm. asp?m=9169189&p=1&tmode=1&smode=1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin ap:lle koska olen itse kokenut lähes saman tilanteen mutten ole ollut koneella enkä tiedä vastasiko hän minulle. Haulla en löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi