Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tourettesta kysymys

Vierailija
05.02.2025 |

Mistä kumpuaa niissä oireissa että pitää nimenomaan rumia? Jotenkin ymmmärrän sen että aivot käskee sanoa jotain kkun itselläkin on välillä sellaista että pitää sanoa jotain ääneen ilman mitään asiaa, ehkä jotain lieväoireista tai vaan stressiperäistä. Mutta se on sellaista että sanon vaikka hupsistapupsista tai trumpetitrampeti. Miksi ne aivot käskee juuri kiroilla? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sen tietäisi, asia olisi hoidettavissa.

Vierailija
2/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin olekkaan. Oikeasti rumat sanat ovat vain osalla. Tavallisempaa on erilaiset äännähdykset, pakkoliikkeet tai ihan neutraalit sanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tekosyy huonolle käytökselle.

Vierailija
4/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisimmässään pervers..sejä. 

Vierailija
5/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikilla käskekään, ja joillakin on vain esim. 2% äänistä niitä rumia. Minulla on ollut liike-ticejä lapsuudesta asti ja olisihan se tosi hienoa, jos voisin päättää tehdä niitä vaikkapa jalalla, enkä naamalla niin että kaikki näkee. 

Vierailija
6/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viidesosalla on jossain vaiheessa rumat sanat oireena. Ei siis läheskään kaikilla.

Vierailija
7/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin olekkaan. Oikeasti rumat sanat ovat vain osalla. Tavallisempaa on erilaiset äännähdykset, pakkoliikkeet tai ihan neutraalit sanat.

Jep.

Eli siis perustuu lähinnä siihen kuvaan minkä viihde on halunnut antaa siitä millaisia tourettesta kärsivät ihmiset ovat.

Vierailija
8/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun tekosyysi on? 

Vierailija
9/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Eli siis perustuu lähinnä siihen kuvaan minkä viihde on halunnut antaa siitä millaisia tourettesta kärsivät ihmiset ovat.

En tiedä miksi juuri tuota korostetaan. 

Vierailija
10/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun tekosyysi on? 

En ajattele rumia ja töräyttele niitä ilmoille. 

Vierailija
11/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun tekosyysi on? 

En ajattele rumia ja töräyttele niitä ilmoille. 

Juuri äskenhän sinulle niin kävi? 

Vierailija
12/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

En tiedä miksi juuri tuota korostetaan. 

Kai sen pitäisi olla hauskaa. En kyllä ymmärrä kenen mielestä. Kenties heille, jotka itse haluaisivat mölytä ilman mitään pidikkeitä ihmsiten ulkonäöstä tai jostain vulgaareista seksuaalijutuista?

Ja siis voihan se tokikin olla hauskaa. Minulla on yksi kaveri jolla on tourette ja kyllä ne randomit huudahdukset joskus oikeasti naurattaa. Ei sen takia, että ne olisivat jotain kyseenalaisia, vaan juuri se sellainen täysi randomius, joka kuitenkin sopii tilanteeseen. Osasta niistä on tullut meille sisäpiirinvitsejä.

Vierailija
13/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että voisiko työkaverilla olla joku tourette. Kömpelö hän on - tekee sellaista työtä missä ei haittaa. Mutta koko ajan sieltä sermin takaa kuuluu ähinää puhinaa ja ääntelyä ja sellaisia napsutteluja. Kuitenkin hän ei tee sitä jos joku näkee. Nämä eivät ole siis satunnaisia, vaan näitä tulee jatkuvalla syötöllä aamusta iltaan ja välissä on korkeintaan  minuutin ettei  mitään kuulu. 

Vierailija
14/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vitusta mä sen tiedän saatana!!!!! 

Vierailija
15/15 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, että voisiko työkaverilla olla joku tourette. Kömpelö hän on - tekee sellaista työtä missä ei haittaa. Mutta koko ajan sieltä sermin takaa kuuluu ähinää puhinaa ja ääntelyä ja sellaisia napsutteluja. Kuitenkin hän ei tee sitä jos joku näkee. Nämä eivät ole siis satunnaisia, vaan näitä tulee jatkuvalla syötöllä aamusta iltaan ja välissä on korkeintaan  minuutin ettei  mitään kuulu. 

Mitä työtä tehdään sermin takaa🤔?