Jaahas, IL:n vaalikoneessa 1. Halla-aho 71%, viimeisenä Andersson 46%
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:l
Olli Rehn ykkösenä 88%. Eipä tarvitse sen enempää miettiä ketä äänestäisi, kun Rehniä olin ajatellut muutenkin äänestää.
Minulla oli kans Olli Rehn ykkösenä yhdessä vaalikoneessa, mutta aika pienillä eroilla tuli perään , Stubb ja Halla- aho. Haavisto oli onneksi viides.
Äänestämme Rehniä muutoinkin.
Jos henkilö on toiminut koko ikänsä puolueessa mitä on edustanut kyllä on vaan sitä samaa.Turha hämätä ja pitää ihmisiä tyhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella kierroksella ovat väistämättä Stubb ja Haavisto. Kyse on siis lopulta vain näistä kahdesta. Minulla vaalikoneet antaa hyvin pienet erot kärkiehdokkaiden kesken. Varsin tasapaksuja vastauksia lähes kaikilta. Halla-aho oli kaikissa viimeisenä, mikä ei ole yllätys. Ei pääse jatkoon.
Samaa mieltä, Yllättävää että Jutta ja Stubb ovat niin samanlaisia ajatuksiltaan.
Mitä yllättävää siinä on? Molemmat ovat kansainvälisesti suuntautuneita liberaaleja.
Liiii jäi minulla vaalikoneessa viimeiseksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Jopa minä joka olen naimisissa mamun kanssa olen alkanut harkita Halla-Ahon äänestämistä
Turvallinen Suomi meille kaikille on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole mikään vasemmistolainen, silti Andersson oli ykkönen ja Halla-aho jäi nollille.
No pakkohan sinun on olla vasemmistolainen jos olet vastannut rehellisesti kysymyksiin koska Hesarin ehdokaskartassa Andersson oli asteikon aivan vasemmassa reunassa. Sen enempää vasemmalle ei pääse.
Ja kuka sen määrittelee, minä vai joku muu.
Vastauksistasi paljastuu yhtenevyys äärivasemmistolaisen kanssa. Ei sitä kenenkään tarvitse erikseen vahvistaa.
Ratkaisevaa on mielestäni arvot. Vaikka asiakysymysten perusteella olen monessa asiassa samaa mieltä Andessonin kanssa, niin arvojen osalta en. Arvokysymyksissä olin eniten samaa mieltä Aaltolan kanssa. Nykyään presidentti on eniten nimenomaan arvojohtaja. Asiakysymykset ratkaistaan yleensä politiikalla, mutta arvoja on vaikeampi muuttaa.
Jos antaisin protestiäänen viimeiselle niin se olisi Jussi. Enpä taidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella kierroksella ovat väistämättä Stubb ja Haavisto. Kyse on siis lopulta vain näistä kahdesta. Minulla vaalikoneet antaa hyvin pienet erot kärkiehdokkaiden kesken. Varsin tasapaksuja vastauksia lähes kaikilta. Halla-aho oli kaikissa viimeisenä, mikä ei ole yllätys. Ei pääse jatkoon.
Samaa mieltä, Yllättävää että Jutta ja Stubb ovat niin samanlaisia ajatuksiltaan.
Mitä yllättävää siinä on? Molemmat ovat kansainvälisesti suuntautuneita liberaaleja.
Olen aina pyrkinyt äänestämään naista ihan periaatteesta. Onneksi nyt on Jutta ehdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pyrkinyt äänestämään naista ihan periaatteesta. Onneksi nyt on Jutta ehdolla.
Samoin minä.
Sari Essayah ehdottomasti paras vaihtoehto presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulis että jumala varmistais hälle vähän korkeemman kannatuksen kuin sinun ja muutaman muun hörhelön.
Joka huor. aahoa äänestää on itse samalainen moraalitonhu. ora.
Äänestän varmaan Haavistoa. Kuitenkin on tärkeää, että presidentti on sellainen joka välittää myös muiden ihmisarvosta. Tälläinen taka-pajuinen maa ei pysy maailman kärryillä, jos osaavaa työvoimaa ei saada suomeen. Todella outoa miten palstalla on muuttunut mielipide näin nopeasti, yhtenä päivänä sitä ollaan kaikki rauhan ja yhteiselon puolesta ja sitten sitä käännytään kuin tuuliviiri muukalaispelkoisiksi. Näköjään oikeistolaisten setien propaganda toimii.
1. Halla-aho
2. Essayah
3. Harkimo
Viimeisenä Haavisto ja Li Anderrsson
1. Urpilainen 80 %
2. Haavisto 73 %
3. Andersson 71 %
Olen ollut Haaviston kannattaja, mutta kelkkani on ehkä kääntymässä Urpilaisen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
1. Urpilainen 80 %
2. Haavisto 73 %
3. Andersson 71 %
Olen ollut Haaviston kannattaja, mutta kelkkani on ehkä kääntymässä Urpilaisen suuntaan.
Vaalitentit on vasta edessä. Noiden pohjaltahan sitä sitten on helpompi päättää. Noiden kahden väliltä minäkin valitsen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi, mutta kun ääniä vai korkeintaan 4- 5% niin ne menevät hukkaan, koska ei mitään asiaa kahden parhaan joukkoon. Lehdessä oli juttu, jossa eräs äänestäjä kertoi, että pitää keskittää äänet eka kierroksella jo nii ei tarvita toista kierrosta. Siinä tulee säästöä ja nekin varat voi ohjata oikeasti tärkeään kohteeseen. Vaalit maksavat paljon. Joten äänet hänelle joka on pätevä presidenttinä on akateeminen ( tohtori) ja armeijan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Olli Rehn 1 😲
Halla-aho ja Rehn on parhaat vaihtoehdot.
Kärki:
Li Andersson 83%
Jutta Urpilainen 76%
Pekka Haavisto 71%
Pahnanpohjimmaisina:
Halla-aho 48%
Harkimo 47%
Ei itselleni mitään yllättävää olenhan koko ikäni ollut rasvanahkaduunari ja siis tietenkin aina äänestänyt vasemmistoa ja nimenomaan SKDL/Vasemmistoliittoa. Paitsi tietysti prseidentinvaalien toisella kierroksella, jolloin ääneni on saaneet, myös demarit ja Haavisto.
Haavisto ei tule saamaan tällä kertaa ääntäni missään tapauksessa, koska julistautui oikeistolaiseksi. Ei siis myöskään toisella kierroksella, vaan jos toisella kierroksella on vastakkain Haavisto ja joku toinen oikeistolainen, jää minulta historiallisesti toisella kierroksella äänestämättä, koskaan missään tilanteessa milloinkaan en voi antaa ääntäni oikeistolaiselle ehdokkaalle. Siksi minun onkin nyt hammasta purren äänestettävä Juttaa jo ensimmäisellä kierroksella vaikka vannoutunut vasuri olenkin. Li:tä siis toki eniten kannatan, mutta Juttaakin siedän, joten on oltava realisiti. Jutalla on mahdollisuudet päätyyn asti, Lillä valitettavasti ei, vaikka paras mielestäni olisikin.