Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, IL:n vaalikoneessa 1. Halla-aho 71%, viimeisenä Andersson 46%

Vierailija
05.12.2023 |

Ja en ole edes mikään persu.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa miten noloa, jos suomea edustaisi tuollainen kalju sammakko, joka ei osaa edes puhua normaalisti

Vierailija
22/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Rehniä.

Viis vaalikoneista. En äänestä sitä ehdokasta, joka ajattelee eniten laillani, vaan sitä, kuka mielestäni on asiallisin ja luotettavin ja vaikuttaa pätevimmältä isoihin haasteisiin ja paineisiin.

Rehn on peruspoliitikko puhuu paljon sanomatta mitään.

Muut ehdokkaat ovat vielä vähemmän vakuuttavia ja monet heistä epäluotettavia.

Onko osallistuminen Sipilän laittomaan hallitukseen luotettavuuden merkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli ekana kakka ja viimeisenä aivastus.

Vierailija
24/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, mielenkiintoista. En tiedä teenkö vaalikonetta, kun tiedän että äänestän Halla-ahoa. Ehkä mielenkiinnosta käyn sen läpi.

Olen valmistautunut siihen, että Halla-ahoa ei äänestetä tarpeeksi. Onhan EU:ta arvostelevia Perussuomalaisia, ja Euroopassa sisarpuolueita, painettu EU:n toimesta alas joka saralla. Vielä kun mediat ovat EU:n tiukassa talutusnarussa, on puolueen maine saatu painettua alas. Ja, rehellisyyden nimissä, tässäkin puolueessa on henkilöitä, jotka ovat saaneet sen aikaiseksi ihan itse. 

Halla-aho on niin älykäs mies, että jos hän on valmis laittamaan itsensä tuollaiseen kusitolppa virkaan, kannattaisi suomalaisten äänestää häntä. No, ymmärrän, että vihreimmät viher-vassarit eivät äänestä, eihän mikään saisi minuakaan äänestämään Haavistoa, mutta ne kaikki muut, jotka punnitsevat Stubbin, Rehnin ja Aaltolan välillä. Suomi on sellaisessa tilanteessa, että tarvitsee Halla-ahon viiltävän terävää älyä ja rauhallista harkitsevaisuutta.

Vierailija
25/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää sitä ketä haluaa eikä välittää vaalikoneista.

Miksi? Mulle ainakin tuli ihan totuudenmukainen vastaus kummastakin tähän mennessä tekemästäni vaalikoneesta eli ekaksi just se jonka kanssa tiesinkin jakavani saman arvopohjan ja ajatukset.

Se tietysti voi järkyttää heikoimpia ja eniten vietävissä olevia jos sieltä ei saakaan sitä, joka "pitäisi" saada.

Vierailija
26/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirrän vaalilippuun kirkkoveneen.

Mä teen tuon kakkoskierroksella jos siellä on vastakkain haavisto ja stubb. Kumpikaan ei ansaitse ääntäni, mutta äänestämättä en jätä.

Vierailija
27/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän sitä ehdokasta joka ajaa parhaiten tavallisen suomalaisen etua.

En kerro ketä, mutta se ei ole kumpikaan median rummuttamasta kärkikaksikosta.

Vierailija
28/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minä joka olen naimisissa mamun kanssa olen alkanut harkita Halla-Ahon äänestämistä

Vierailija
29/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa miten noloa, jos suomea edustaisi tuollainen kalju sammakko, joka ei osaa edes puhua normaalisti

Kerrot viestillä kuuntelukyvystäsi.

Sinulle riittää että suu liikkuu ja kieliopillisesti oikein sijoitettuja sanoja tulee kauniilla äänellä ulos, mutta sanoissa ei kerrota mistään mitään, ei olla mistään mitään mieltä, eikä ehdoteta mitään konkreettista mistään.

Vierailija
30/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi oli mullakin selkeä ykkönen ja Aaltola kakkonen. Jussille menee ääni ja en ole persujen äänestäjä muuten.

Outo tulos. Yleensä essayah on kakkonen, jos h-a on ykkönen. 

Vierailija
31/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikoneessa on tärkeää osata arvioiden millaisia kysymyksiä ja miten niitä on asetettu. Olen perussuomalaisena ollut varsin skeptinen vaalikoneisiin, mutta aloittajan kommentti herätti kiinnostuksen. Ehkä käyn tekemässä, vaikka mikään mahti maailmassa ei saisi ensimmäisellä kerralla minua äänestämään muuta kuin Halla-ahoa.

Niiiin viisas ja kielitaitoinen mies, että toiset jäävät kauaksi hänen tasostaan. Hän tulisi hämmästyttämään maailmalla ja häntä kuunneltaisiin tarkalla korvalla. Näinhän tehdään Suomessakin, sitä ei vaan kaikki voi myöntää. Lisäksi hän on niin varakas ja velaton, että häntä on vaikea muiden mistään suunnasta hyppyytellä.

Vaatimattomasti Halla-aho ajaa ja omistaa polkupyörän. Vihreiden Haavistolla on kaksi autoa, eikä koske polkupyörään muuta kuin median edessä. 

Vierailija
32/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ääneni saa ehdokas, jolla on realistinen maailmankatsomus eikä mitään utopistisia kuvitelmia.

Vaalikone tarjosi sopivimpana juuri sitä ehdokasta jota oletinkin ja hän myös saa ääneni.

Vierailija
33/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahoa olen minäkin päätynyt äänestämään, en nyt parempaakaan ehdokasta noista löydä. En ole persua koskaan äänrstänyt.

Minua miellyttää Halla-ahon persoona ja monessa asiassa on viisas. Se Ukrainan tukeminen taas tökkii, mutta kaikessa ei voi olla samoilla linjoilla, en ole Niinistönkään kanssa, vaikka sitä äänestin ja on ollut hyvä pressa. 

Vierailija
34/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari 70%, Harry ja Jutta seuraavat 57%, viimeinen Li 40%. En tiedä ketä äänestän.

Vierailija
35/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi oli mullakin selkeä ykkönen ja Aaltola kakkonen. Jussille menee ääni ja en ole persujen äänestäjä muuten.

Outo tulos. Yleensä essayah on kakkonen, jos h-a on ykkönen. 

No ei ainakaan mulla. Toisessa vaalikoneessa oli mullakin toisena Aaltola ja toisessa Rehn. Toinen antoi kolmanneksi Essayahin ja toinen Harkimon.

Vierailija
36/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulokset:

1. Halla-aho: 83 %

2. Essayah: 74 %

3. Harkimo: 72 %

4. Stubb: 66 %

..

viimeisinä:

Haavisto: 54 %

Andersson: 38 %  (!!!!!!!) 

Mitä ihmettä tuo Li Andersson on noihin kysymyksiin vastaillut?

Vierailija
37/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pallotellut Rehnin ja Stubbin välillä, mutta kyllä kun haastatteluja kuuntelee ja vaalikoneita tekee, niin alkaa Halla-aho sitten kuitenkin näyttää järkevimmältä vaihtoehdolta. En pysty kenenkään muun kohdalla 100% luottamaan, että se itäraja pidetään kiinni. Stubbin kohdalla varsinkin huoli siitä, että henkilökohtaiset ambitiot on kansainvälisissä organisaatioissa presidenttikauden jälkeen, jonka takia saattaa tehdä päätöksiä, jotka ovat oman urapolun, eivät niinkään Suomen edun mukaisia.

Vierailija
38/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin varma ehdokkaastani heti kun kuulin tämän olevan ehdolla. Vaalikonekin oli samaa mieltä, että kyseinen ehdokas on mulle se sopivin.

Vierailija
39/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, ihan sama kuka siellä seremoniamestarina on ilman valtaa.

Vierailija
40/168 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä, ihan sama kuka siellä seremoniamestarina on ilman valtaa.

Presidentti JOHTAA ULKOPOLITIIKKAA yhdessä valtioneuvoston kanssa ja toimii puolustusvoimien ylipäällikkönä. Ei ole mitään ihan vähäpätöisiä hommia nuo etenkään tässä maailmantilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme