Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun on haettava 4 työpaikkaa joka kuukausi,jaettava itsestään tetoja monenlaiseen firmaan,kuka takaa tietosuojan?

Vierailija
05.12.2023 |

monella yrityksellä on tietoturva retuperällä,kuitenkin työnhakijan pitää laittaa itsestään aika paljon tietoja ja cv:tä erilaisille firmoille,kun on näitä pakkohakuja,4 joka kuukausi,onko jotain takeita että työnhakijan tiedot ovat luotettavissa "mapeissa"?jo vuoden aikana jaat itsestäsi tiedot 48 eri yritykselle,jos työttömyys jatkuu,.on ymmärrettävää että töitä haetaan,mutta tällä tavalla se ei ole paras mahdollinen tapa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että tää systeemi on lopetettu, koska sillä ei ollut toivottuja vaikutuksia, eli työttömyys ei laskenut. Mä oon ihan varma että luin sen uutisista. 

Tarkoitan että on pakko hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Tv.sama

Vierailija
42/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetät sähköpostilla, vastaus on:ei kukaan, ellet kirjoita oheen turvalauseketta tietojen käytöstä.

Huijareita mahtuu myös matkaan, koska kukaan ei tee palveluissa valvontaa edes siitä, onko todellinen työnantaja. 

Jos iso toimija, niin siellähän rastitat luvat tai kiellot ja

jotkut laista piittaamattomat yritykset, jotka eivät näin toimi, saattavat lähettää ilmoituksen, että tietosi on tallennettu "sinne ja sinne" vastuisuuden varalle. Silloin voit vastata, että teillä ei ole lupaa tietojeni pysyvään tallentamiseen ja pyydät poistamaan tietosi.

Yksinkertaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tätä täysin vakavissasi? Tekoälyn aikakautena? Miksi tavallisten ihmisten henkilötiedot ja passit kiinnostavat rikollisia? Miksi ääni ja kuva voisivat kiinnostaa heitä?

Liian suuri tietoturvaongelma tässä. Samoin kuin te-tston keräämä yksityiskohtainen informaatio ihmisistä, perhesuhteita, mielialaa ja terveystietoja myöten.

En luota ohjelmiin jotka toimivat miten sattuu, jos toimivat. En luota ihmisiin, jotka eivät osaa käyttää niitä ohjelmia. En luota ihmisiin, jotka eivät käsitä tietosuojan merkitystä ja kaivelevat ihmisistä tietoa uteliaisuuttaan.

Perustelu: Asioit sitten (ainakin parissa isossa kaupungissa) te-tstossa, arvauskeskuksessa, kelassa, palkoissa missä vaan, usein sattuu että koneet/työntekijät/ohjelmat sekoilee. Usein on uutisissa että tietoja on urkittu. Joskus huomaa, että terveystietoja on katsellut joku jossain, mutta syytä siihen ei keksi.

Minä olen ollut 30 vuotta työkkärin asiakas, joitain muutamien vuosien taukoja lukuunottamatta, eikä koskaan ole sinne kirjattu mitään mun mielialoja tai terveystietoja, älä nyt puhu paskaa. Perheestä tietää koska se on ollut oleellinen tieto kun lapset oli pieniä, että miten saan hoitopaikan, minkään muun takia ei mitään "perhesuhteita" kysellä, ei niitä virkailijoita kiinnosta, ne asiat kun ei kuulu lain mukaan kysyä koska ne ei kuulu työnhakuun mitenkään. Ja luonnollisesti on todennäköisesti itse ihan vapaaehtoisesti sanonut jos on joku terveyteen liittyvä asia joka estää tietynlaisten töiden tekemisen, se tietohan on pakko olla jos haluat etteivät ehdota sulle ihan vääriä töitä, ja se jos on osatyökykyinen vaikuttaa myös esim. palkkatukeen.

Vierailija
44/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi tuolla, että yritysten tuöntekijät katsovat ihmisten tietoja huvikseen.

Pitää paikkaansa. Olin isossa ison kaupungin yleishyödyllisessä yrityksessä määräaikaisena, tämän vuoksi en saanut tunnuksia väestötietojärjestelmään. Itse olin tosi tarkka tietosuoja-asioista ja hämmästyinkin ja olin itse asiassa järkyttynyt, kun pari vakkarityöntekijää ihan säännöllisesti katsoivat vtj:stä tuttujensa tietoja.. eli ei tuotakaan kukaan tarkistellut yrityksen puolelta, kun jatkui aina vaan..

Vierailija
45/49 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täällä taas jotkut kadehtivat työttömiä kommenteista päätellen,miksi ette itse heittäydy työttömiksi,jos se on teistä niin upeeta? kuka estää?? kyse oli tässä aloituksessa siitä että kuka tietää mihin nämä ihmisten tiedot päätyvät??eletään sellaisia aikoja,että tietoja käytetään väärin ja niitä haalitaan milloin mistäkin.ei se ole mitenkään kummallista kyseenalaistaa.nyt kun on pakko laittaa näitä hakemuksia,joissa kysytään kaikenlaisia henkilötietoja,et välttämättä pääse hakemuksessa eteenpäin,jollet täytä kysyttyjä kohtia,tämä on se pontti,että sun on pakko jakaa niitä tietoja.ja ei tässä aloituksessa ollut kyse,että haetaan tekosyytä jatkaa työttömyyttä,vaikka niin jotkut vähemmän älykkäät otaksuivat.mitä teet jos asut pienellä paikkakunnalla,sulla on vuosi eläkkeeseen?onko muutettava?mentävä koulutukseen?? on vain hoitotyötä,ja olet muurari?? nyt vaan kaikki kadehtijat työttömiksi,tervetuloa kerhoon !!!

Harva varmaan kadehtii työttömiä, mutta aivan selvä asia on, että tuet Suomessa on liiankin suuret.

Tukia pitäisi ehdottomasti saada alas.

Tällä saataisiin valtion menoja pienemmäksi, sekä tuloja lisää, kun motivaatio työn vastaanottamiseen kasvaisi.

Vierailija
46/49 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna on tarkoitus avata kaikkien työttömien työnhakutiedot julkisiksi. Kun ilmoittaudut työttömäksi, kerrot työsuhteet ja osaamisen  ja koulutuksen, niistä tulee avoimesti saatavillaolevaa tietoa heinäkuussa 2024, jos ministeriön työmarkkinatoriin liittyvät kaavailut toteutuvat.

Vierailija
47/49 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei tuo niinkään ole huolettanut, mutta LinkedIn profiilia en ole tehnyt. Olen ollut noin kymmenen vuotta pois työelämästä läheisen omaishoitajana ja nyt palaamassa työelämään. Työn löytäminen on osoittautunut aika vaikeaksi ja aika useassa paikassa sanotaan että voi laittaa linkin LinkedIn-profiiliinsa. En ole profiilia tehnyt koska työhistoriassani on tuo aukko, ja jotenkin ei tunnu hyvältä ajatukselta laittaa tuon aukon syytä (mikä on siis täysin ymmärrettävä ja hyväksyttävä jos tietää mistä on johtunut), koska siinä pakostakin sivuaisi läheisen terveystietoja. Äkkiäkös joku utelias selvittäisi ketä olen hoitanut. Yksittäisessä työhakemuksessa on mielestäni ollut eri asia kertoa, kuin se, että laittaa asian  julkiseen profiiliin. Mutta nyt mietin että mihinkähän ne yksittäisten hakemusten tiedot leviää? Hankalaa. 

Vierailija
48/49 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tästä voisi helposti nostaa EU tason syytteen Suomen valtiota vastaan...

Suomalaisen työttömän tekosyyt olla työllistymättä ovat aivan käsittämättömät 😂

Vierailija
49/49 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietosuojaa ole työttömän terveys tiedot ihan retu perällä kun saat esim. Kuntouttavaa tai tukityöt paikan siellä tiedetään ennen kun menet töihin mikä vaiva. Siellä käsittelee joku tukityöllistetty sun papereita leviää kulovalkean tavoin.kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä