Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun on haettava 4 työpaikkaa joka kuukausi,jaettava itsestään tetoja monenlaiseen firmaan,kuka takaa tietosuojan?

Vierailija
05.12.2023 |

monella yrityksellä on tietoturva retuperällä,kuitenkin työnhakijan pitää laittaa itsestään aika paljon tietoja ja cv:tä erilaisille firmoille,kun on näitä pakkohakuja,4 joka kuukausi,onko jotain takeita että työnhakijan tiedot ovat luotettavissa "mapeissa"?jo vuoden aikana jaat itsestäsi tiedot 48 eri yritykselle,jos työttömyys jatkuu,.on ymmärrettävää että töitä haetaan,mutta tällä tavalla se ei ole paras mahdollinen tapa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on aloitus jota peukutetaan. Oli pakkotyönhausta mitä mieltä tahansa, niin jos töitä haluaa, niitä on haettava. Oli se sitten neljä kuukaudessa, enemmän tai vähemmän. Tämä kuvitteellinen tietoturvaongelmahan on, vaikka kyseessä ei olisi mikään pakkohaku. 

Eli taas uusi avaus siitä, missä työttömät kerotavt, etteivät edes hae töitä. Tekosyy vain vaihtuu. 

Ongelmahan ei ole työnhaku vaan se, miten hakemuksissa vaaditaan tietoja, jotka ovat vielä hakuvaiheessa turhia.

Huonekaluliikkeeseen haetaan osa-aikaista myyjää määräaikaiseksi sijaiseksi. Lomakkeeseen täytyy täyttää m.m. kotiosoite ja syntymäaika. Postinumero ja syntymävuosi riittäisi, mutta ei, pitää olla yksityiskohtaisempaa. Sitten vielä videoesittely.

Kaikista pöyristyttävin on kyllä Treamer-vuokratyöfirma, jonne täytyy ladata kuva henkkareista, valokuva ja verokortti ennen kuin pystyy hakemaan mitään keikkaa. Noita tarvitaan palkanmaksuun, mutta valtaosa hakijoista ei saa yhtään keikkaa, ja nuo tiedot roikkuvat siellä tietokannassa ihan turhaan. Kuinka tietoturvallinen on Treamer?

Vierailija
22/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suojattavaa työttömän tiedoissa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai työtön muutenkin hakisit niitä töitä? 

Vierailija
24/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt uusi tekosyy olla hakematta töitä ja jatkaa loisimista kotona? 

Vierailija
25/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on aloitus jota peukutetaan. Oli pakkotyönhausta mitä mieltä tahansa, niin jos töitä haluaa, niitä on haettava. Oli se sitten neljä kuukaudessa, enemmän tai vähemmän. Tämä kuvitteellinen tietoturvaongelmahan on, vaikka kyseessä ei olisi mikään pakkohaku. 

Eli taas uusi avaus siitä, missä työttömät kerotavt, etteivät edes hae töitä. Tekosyy vain vaihtuu. 

Siinä tulikin aika monta sanaa kertomatta oikeastaan mitään. Totta kai töitä täytyy hakea, jos sellaisen haluaa. Työnteko on kuitenkin aika yleinen ja normaali juttu, ja kun sen saamiseen sisältyy tietojen avoin jakaminen erilaisille työnantajaehdokkaille, niin tämän oikeellisuutta voi kyseenalaistaa. 

Vierailija
26/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suojattavaa yksittäisten ihmisten tiedoissa on?

Vierailija
27/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se täytyy tulkita näin? Eikö käsitys riitä näinkin laajan epäkohdan ymmärtämiseen kokonaisuutena?

Vierailija
28/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten te niitä töitä ennen olette esitsinyt? 

Vierailija
29/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain pakosta haettava työpaikka on tietoturvariski? Ihmisethän hakee töitä myös ihan ilman pakkoa. Itse ainakin hain ihan ilman kenenkään kehoitusta uutta työpaikkaa, kun sitä tarvitsin.  Muutaman kerran on toki käynyt niinkin, että minut on kysyttä kotoa töihin, ilman, että olen itse hakenut.

Vierailija
30/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan takaa tietosuojaa. Pikkukaupungissa varsinkin on erittäin noloa joutua kertomaan itsestään monelle. Kannattaa hakea omaehtoisesti ne työpaikat, ettei tarvi olla siinä TE-rumbassa.

Vierailija
31/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi työnantaja väitti, ettei sitä saa kertoa, missä kukin on töissä. Jaa? Kyllä varmasti ainakin kerrotaan. Vaikka ei itse olisi kertonut työpaikkkaansa, niin muut kyllä huolehtivat siitä, että ylimääräisetkin tietävät, missä on töissä.

Vierailija
32/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suojattavaa yksittäisten ihmisten tiedoissa on?

No, ihan jo vainoamisen, maalittamisen, ahdistelun, ihmiskaupan, parituksen, rskauksien, väkivallan, asuntomurtojen, pankkitilien tyhjennyksen, identiteettivarkauden, huijaamisen, parittamisen, trrorismin varalta.

Vierailija
33/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tulikin aika monta sanaa kertomatta oikeastaan mitään. Totta kai töitä täytyy hakea, jos sellaisen haluaa. Työnteko on kuitenkin aika yleinen ja normaali juttu, ja kun sen saamiseen sisältyy tietojen avoin jakaminen erilaisille työnantajaehdokkaille, niin tämän oikeellisuutta voi kyseenalaistaa. 

Ainakin minulla jokin vanha asiakasfirma yli 10 vuoden takaa oli jostain hakenut tiedon missä työskentelen nykyään kun tulivat asiakkaakseni nykyiseen firmaan. Toisen työnantajan palveluksessa oleva ex-esimieheni oli löytänyt nykyisen työpaikkani ennen kuin tieto oli vapaasti haettavissa Verotoimistosta. Kelaan lähettämät liitteet vuotavat keskustelupalstoille lähes reaaliajassa ja Kelalta vuoti tiedot työhaastattelijalle. Suosittelija 20 vuoden takaa joko itse vuotaa julkisuuteen tietoja tai henkilöt, jolle suosittelija on puhunut.

Vierailija
34/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietosuoja on pelkkää sanahelinää. Yritykset myy tietoja mielellään mm. kiinalaisille.

Vierailija
35/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaisella käytännössä ole yhtään mitään merkitystä.

Mitään tarkempia henkilötietoja siellä ei liiku, eikä ketään kiinnosta jonkun yksittäisen työttömän henkilön CV.

Vierailija
36/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä tuli varmasti monelle muullekin ensin mieleen.

Vierailija
37/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt näin työnhakijana. Lähetät kaikki henkilötietosi jonnekin rekryfirmaan ja sen jälkeen sieltä ei kuulu mitään. Entä sitten hakuvideot? Mihin ne päätyy? 

Itse en hakenut yhtään paikkaa, johon pitäisi hakuvideo lähettää. En myöskään lähetä henkilötietojani hakuvaiheessa mihinkään.

Vierailija
38/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietosuoja on pelkkää sanahelinää. Yritykset myy tietoja mielellään mm. kiinalaisille.

Facebook on kans kaupannut kiinaan käyttäjädataa, että imekää sitä, whatsappien ja  instagramien käyttäjät

Vierailija
39/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas jotkut kadehtivat työttömiä kommenteista päätellen,miksi ette itse heittäydy työttömiksi,jos se on teistä niin upeeta? kuka estää?? kyse oli tässä aloituksessa siitä että kuka tietää mihin nämä ihmisten tiedot päätyvät??eletään sellaisia aikoja,että tietoja käytetään väärin ja niitä haalitaan milloin mistäkin.ei se ole mitenkään kummallista kyseenalaistaa.nyt kun on pakko laittaa näitä hakemuksia,joissa kysytään kaikenlaisia henkilötietoja,et välttämättä pääse hakemuksessa eteenpäin,jollet täytä kysyttyjä kohtia,tämä on se pontti,että sun on pakko jakaa niitä tietoja.ja ei tässä aloituksessa ollut kyse,että haetaan tekosyytä jatkaa työttömyyttä,vaikka niin jotkut vähemmän älykkäät otaksuivat.mitä teet jos asut pienellä paikkakunnalla,sulla on vuosi eläkkeeseen?onko muutettava?mentävä koulutukseen?? on vain hoitotyötä,ja olet muurari?? nyt vaan kaikki kadehtijat työttömiksi,tervetuloa kerhoon !!!

Vierailija
40/49 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tää systeemi on lopetettu, koska sillä ei ollut toivottuja vaikutuksia, eli työttömyys ei laskenut. Mä oon ihan varma että luin sen uutisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan