Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette siitä, että joku ei noudata työpaikan sääntöjä?

Vierailija
08.04.2024 |

Itse näen punaista näiden tyyppien kanssa! Esim. Korukielto on aivan ylitsepääsemättömän vaikea asia noudattaa, ilmeisesti pelkäävät unohtavansa aviopuolisonsa, jos riisuvat sormuksen työpäivän ajaksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu onko se haitallista vai ei. Koru tosiaan pitää ottaa käsistä pois, jos on kriittinen ala.

Vierailija
2/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että tyyppi on välinpitämätön myös työsuorituksensa suhteen (ei välttämättä ole näin) ja tekee työnsä huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu onko se haitallista vai ei. Koru tosiaan pitää ottaa käsistä pois, jos on kriittinen ala.

Mun mielestä kyse on periaatteesta eikä ole työntekijän päätettävissä onko joku sääntö hyödyllinen vai ei.

Ap

Vierailija
4/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säännöstä. Jos se on oikea työpaikan sääntö, joka perustuu esim. turvallisuuteen, hygieniaan tms., niin tietenkin niitä noudatetaan. Jos kyseessä on Riitan keksimä sääntö, että mukit pitää laittaa tiettyyn järjestykseen astianpesukoneeseen, niin noudattakoon ne, ketkä haluavat.

Vierailija
5/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin paljon sääntöjä, ohjeita tai menettelyitä, ettei kenelläkään "oikeita töitä" tekevällä tunnu olevan aikaa niiden noudattamiseen. Jos asiat nyt suunnilleen menee oikein, niin sama se minulle on. Auditoijat voi niistä sitten nillittää.

Vierailija
6/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, minkälaisista säännöistä on kyse ja miten ne on perusteltu ohjeistuksessa. Korukiellon ymmärrän monilla aloilla, koska ne voivat olla turvallisuusriski tai hygienian kannalta ongelmallisia. Samantyylinen on myös vaatimus turvallisuussyistä pitää pitkiä hiuksia kiinni tai hameiden käyttökielto, jos on riskinä, että liehuva helma jää vaikkapa kiinni. Nämä on totta kai ok ja tulee noudattaa, koska kielloille on selkeät perusteet. 

Sen sijaan olen hieman kyseenalaistanut vastaantullutta ohjeistusta käyttää vartalonmyötäistä vaatetusta, varsinkaan kun kyse ei ollut ta:n tarjoamista vaatteista (ohjeistukselle ei ollut mitään muuta perustelua kun ilmeisesti silmänilon tarjoaminen asiakkaalle), kieltoa tiettyjä kynsilakkasävyjä tai hiustenvärejä koskien (musta luokiteltiin kyseisessä kiellossa ei-sopiviin shokkiväreihin. Kiva kun nyt vaan sattuu olemaan luonnonmustat hiukset, pitääkö tässä nyt alkaa vaalentamaan?). 

Vierailija
7/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta yhtään. Ei se minun pyllyä kutita.

Vierailija
8/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säännöstä ja minkä takia sääntö on olemassa. Jos kyse vaikka siitä leimaatko itsesi sisään/ulos työvaatteista vai siviileissä niin sillä nyt ei oikeasti ole yhtään mitään väliä. Sitten taas jos sääntöjen rikkominen vaikuttaa muihin tai aiheuttaa vaikka turvallisuusriskin niin sillon en hyväksy. 

Vierailija
9/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kyse on periaatteesta eikä ole työntekijän päätettävissä onko joku sääntö hyödyllinen vai ei.

Ap

No olin työpaikassa jossa oli ihan järjettömiä sääntöjä. Ei esim saanut jutella "liikaa" työkaverin kanssa töitä tehdessä, tai käydä vessassa muuta kuin tauoilla (vessa oli vieressä, eikä käynnistä ollut mitään haittaa työnteolle). En todellakaan noudattanut tämmöisiä pellesääntöjä. 

Vierailija
10/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että työnjohto ei ole tehtäviensä tasalla, ei ole minun ongelmani.

Vierailija
11/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu säännöstä. Jos se on oikea työpaikan sääntö, joka perustuu esim. turvallisuuteen, hygieniaan tms., niin tietenkin niitä noudatetaan. Jos kyseessä on Riitan keksimä sääntö, että mukit pitää laittaa tiettyyn järjestykseen astianpesukoneeseen, niin noudattakoon ne, ketkä haluavat.

Mitään riittojen keksimiä sääntöjä en minäkään missään nimessä noudata, mutta en näe mitään vaikeutta noudattaa työnantajan määräämiä ohjeistuksia. Niitä kun omalla työpaikallani ei ihan älyttömästi ole ja suurin osa on juuri tuollaisia korukiellon tyyppisiä juttuja, jotka eivät aiheuta edes ylimääräistä vaivaa kenellekään.

Ap

Vierailija
12/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan suunnattomasti. Teen aspaa, ja sitten kun itse noudatan ohjeita, niin asiakkaat hermostuvat kun jotkut muut joustavat säännöistä. Onneksi tiedän pomon olevan tässä asiassa meidän ohjeita noudattavien puolella, mutta ei se silti poista sitä asiakkaiden kommentointia ja siitä itselle aiheutuvaa mielipahaa.

Vierailija
13/19 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ärsyttää ap:ta niin se on sinun ongelmasi, ei sen sääntöjen rikkojan.

Vierailija
14/19 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaikuttavalta uhmaikäisiltä "en mä haluu eikä mun tarvii!"

Vierailija
15/19 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöala on ehdoton ei. Valitettavasti lähihoitajat ja sh:t käyttävät sormuksia työssään, minä hoitajana en käytä. En halua kotiin vietäviä.

eshp ja muut sairaalat kieltää korujen käytön. 

Vierailija
16/19 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa työpaikoissa on virallisesti sivukaupalla sääntöjä joita kukaan tervejärkinen ei noudata, ja jos niitä kaikkia noudatettaisiin, ei työt tulisi ikinä valmiiksi. Sitten on sääntöjä joiden noudattamattomuudesta kärsii koko työyhteisö tai asiakkaat. Joten riippuu säännöistä, onko noudattaminen oleellista vai ei.. 

Vierailija
17/19 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus- ja hygieniasäännöt, niiden suhteenhan voi ilmoittaa esimiehelle, jos joku ei piittaa.

Mutta sitten on nämä asialliset käytöstavat! Niistä on paha ilmoittaa, kun yleensä se on sitten niin, että tulee vastasyytöksiä. Enkä tarkoita sitä, että menis valittamaan siitä jos joku ei moikkaa, vaan tarkoitan sitä, että nokitellaan ja haukutaan selän takana, panetellaaan ja juoruillaan ja yritetään saada itselle jotain etua tuollaisella käytöksellä. Tyyliin yks sijainen kuvittelee, että hänelle varattuja määräyskirjoja tuodaan jollekin toiselle ja tästä syystä hän sitten alkaa käyttäytyä esim. niin, että jatkossa ne määräyskirjat tulevat hänen kädestään.... hänen on pakko saada tietää, ettei nyt vaan häneltä mene mitään pois... ja kaikkea muuta siinä rinnalla sitten erikoista käyttäytymistä, jonka tarkoitus on osoittaa.... Mutta kuitenkin, asia menee aina niin, että jos on vakipaikkoja tarjolla, niin niitä lähdetään tarjoamaan ihan siis sellaisesta sijaisesta aloittaen, joka on pisimpään ollut... Kukaan ei tunge eteen! Mut yks raukka pelkää, että jää toiseks... Ja sen takia pitää alkaa pitää peliään...

Vierailija
18/19 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laiskaa ajattelua.

Vierailija
19/19 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laiskaa ajattelua.

Mitä laiskaa ajattelua? Työnantaja maksaa minulle palkkaa ja vastineeksi siitä minä sitoudun toimimaan työnantajan määräämällä tavalla. Ajatus toimii myös toisin päin. Vai miltä kuulostaa se, että palkasta jätettäisiin yhtäkkiä iltalisät pois, koska työnantajan mielestä ne on turhia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi